پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

محبوب ترین دیدنی های علی آبادکتول که پیشنهاد می کنیم که در برنامه سفر بعدی خود قرار دهید. برای گشت و گذار در علی آباد کتول باید چند روزی را با اقامت در علی آبادکتول بگذرانید و به قدر کافی زمان برای سرزدن به گوشه و کنار و دیدنی های علی آباد کتول داشته باشید. اجاره ویلا در علی آبادکتول کمی وقت گیره به دلیل اینکه در این شهر روستاهای ییلاقی بسیار زیادی وجود دارد که شما برای اقامت می توانید هر یک از این روستاها را انتخاب کنید. علی آبادکتول یکی از باصفاترین مناطق استان گلستان است که می توانید که شدیدا اجاره ویلا در علی آبادکتول را به شما پیشنهاد می کنیم.

شماره تماس اجاره ویلا در علی آباد کتول 09114481870

علی آبادکتول کجاست؟

علی آباد کتول یکی از شهرستان‌های شرقی استان گلستان است که اول به خاطر آب‌وهوای بسیار مطلوبش، سپس بخاطر آبشار کبودوال و بعد هم پوشش گیاهی و قرار گرفتن مناطق کوهستانی جنگلی در کنار سرزمین‌های جلگه‌ای هموار، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان محسوب می‌شود. اگر تصمیم گرفتید به این شهر باصفا و جاهای دیدنی علی آباد کتول سفری داشته باشید، حتماً پیش از آن این مقاله را مطالعه کنید تا از جاذبه‌های علی آباد کتول مطلع باشید و بتوانید از همه دیدنی‌های آن استفاده کنید.

علی آباد کتول روستاهای ییلاقی زیادی دارد که همگی خوش آب‌وهوا هستند و قدمت تاریخی دارند. در بعضی از جاهای دیدنی علی آباد کتول درختان قدیمی و مسن یا گورستان‌های باستانی را می‌توانید ببینید. اهالی روستاها نیز مردم مهمان‌نوازی هستند و می توانید برای اقامت در علی آبادکتول روی خونه های روستایی حساب بازکنید و از زیبایی‌های طبیعی چون طلوع آفتاب زیبا، آب‌وهوای تمیز و پاک، فضای سرسبز و غذاهای محلی لذت ببرید.

محبوب ترین دیدنی های علی آبادکتول

روستای افراتخته

این روستا در جنوب شرقی علی آباد کتول قرارگرفته و به خاطر جنگل خاصش شهرت پیدا کرد. درختان جنگل روستای افراتخته برگ‌های سوزنی شکل دارند و قدمت آن‌ها به 190 میلیون سال می‌رسد! بی‌شک قرار گرفتن در میان درختانی با سنی حدود 200 میلیون سال برای انسان بسیار شگفتی‌آور خواهد بود. این درختان چه انسان‌ها، نسل‌ها و گونه‌های حیوانی منقرض شده‌ای را که به خود ندیده‌اند! یکی دیگر از زیبایی‌های روستای افراتخته به خاطر چشمه‌های معدنی زیادی است که در اطراف آن قرار دارند.

روستای افراتخته

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال، معروف‌ترین جاذبه گردشگری شهر علی آباد کتول و معروف‌ترین آبشار تمام خزه‌ای ایران است. این آبشار، در فاصله‌ی 5 کیلومتری از جنوب شهر علی آباد کتول قرار دارد. برای رسیدن به آنجا، لازم است که از جاده‌ای بسیار زیبا در کنار دریاچه سد زرین گل عبور کنید. این جاده، علاوه بر زیبایی وصف‌ناشدنی و چشم‌انداز بی‌نظیرش، مسیر راحتی هم دارد که با ماشین می‌توانید آن را طی کنید.

آبشار کبودوال

پس از رسیدن به منطقه آبشار، باید ماشین خود را در پارکینگ اختصاصی آنجا پارک کنید. سپس، از این پارکینگ تا خود آبشار مسیری حدودا 30 دقیقه‌ای در پیش دارید. مسیری سنگ‌فرش‌شده که از دل جنگل می‌گذرد تا به آبشار برسد و قدم زدن در بهشت را برایتان تداعی می‌کند.

حالا که تا اینجا آمده‌اید، شاید دوست داشته باشید که جاهای دیدنی گیلان را هم ببینید.

برای رفتن به آبشار های استان گلستان می‌توانید از راهنمایی مردم محلی کمک بگیرید. یادتان باشد که حتما لباس و کفش مناسب طبیعت‌گردی بپوشید و برای کمی پیاده‌روی در قلب جنگل آماده باشید. همچنین بسیاری از کاربرانی که قبلا به جنگل ها و آبشارها و سایر جاهای دیدنی گلستان رفته‌اند گفته‌اند که باران‌های این منطقه کمی شدت بیشتری دارد و بهتر است که پیش‌بینی وضعیت هوا را برای چند روز آینده بررسی کنید. همچنین به مقدار کافی با خودتان آب و خوراکی داشته باشید.

آبشارهای شیرآباد

مجموعه غار و آبشارهای شیرآباد در نزدیکی شهر خان‌ببین قرار دارند و از دیدنی‌ های طبیعی استان گلستان هستند که همه ساله تعداد بی‌شماری از طبیعت‌گردان  را به سوی خود جذب می‌کنند. سه کیلومتر بعد از روستای خان‌ببین در مسیر روستای شیرآباد یک مسیر خاکی و مال‌رو به سمت این آبشارها می‌رود.

اگر تصمیم‌تان برای دیدن آبشارهای شیرآباد جدی است و قرار است در فصلی به آن‌جا بروید که ممکن است با بارش برف یا باران مواجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما بخش‌های مختلف خودرویتان (مانند چرخ‌ها، بخاری‌ها، ترمزها و…) را از قبل بررسی کنید.

آبشارهای شیرآباد

سوغاتی‌های علی آباد کتول

روستاهای شمالی کشورمان به داشتن صنایع‌دستی معروفند. حتماً فروشگاه‌هایی که در کنار جاده کلاه‌های حصیری و وسایل چوبی می‌فروشند را دیده‌اید. علی آباد کتول هم مستثنی نیست. از صنایع‌دستی آن می‌توان به قالی، نمد، چوخا (نوعی پارچه ابریشمی دستباف) و چادرشب اشاره کرد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی