0 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد | اجاره ویلا و اجاره سوئیت در شمال ، کلبه جنگلی در شمال و سراسر کشور و اجاره ویلا در رامسر با گلستانی ها
پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد: استان گلستان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که دارای جاهای دیدنی فراوان، جنگل های انبوه و پوشش گیاهی جنگلی  و آبشارهای فراوان بسیاری است . بیشتر شهرهای این استان از گسترش روستاهای آن بوجود آمده است و هیچ کدام قدمت چندانی ندارند، با همه ی این ها شهرستان گرگان و گنبد کاووس تنها ریشه بسیاری در تاریخ دارند و قدمت بیشتری نسبت به باقی شهرهای این استان دارند. محلات تاریخی فراوان، بناهای قدیمی، طبیعتی سرسبز و بکر به علاوه‌ فرهنگ خاص مردم بومی و مهم‌تر از همه غذاهای بسیار خوشمزه‌ محلی از گرگان مقصد بسیار جذابی برای گردشگران ساخته‌اند.

پارک ملی گلستان

"پارک ملی گلستان" معروف به جنگل گلستان ، یک پارک ملی در استان گلستان و یکی از مهمترین ذخایر زیست کره یونسکو در ایران و شرق میانه است. این پارک در دامنه کوههای البرز شرقی  و لبه غربی محدوده کوپه داگ واقع شده است. این شهر شامل 91،890 هکتار و ارتفاعات در محدوده پارک از 1.000-1400 متر از سطح دریا است. پارک ملی گلستان دارای زیستگاه های متنوعی همچون جنگل های برگ گسترده معتدل ، زمین چمنزار ، اراضی بوته ای و مناطق صخره ای است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

روستای شفیع آباد گلستان

روستای شفیع آباد ، روستای کوهپایه ای در بخش فندرسک ، استان گلستان است. به دلیل مزارع توت فرنگی مشهور است و یک جشنواره توت فرنگی در ماه می هر سال در نزدیکی استخر روستا برگزار می شود. جنگل های بارانی سرسبز و همچنین چشمه ها و آبشارها  از دیگر جاذبه های گردشگری این روستای زیبا است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

دهکده روستایی درازنو

درازنو دهکده روستایی در فاصله 40 کیلومتری شهر کردکوی استان گلستان است. از آنجا که این روستا در کوه‌های البرز قرار دارد ، منظره شگفت انگیز خلیج گرگان و همچنین بیش از 11 شهر و صدها روستا از این روستا قابل مشاهده است. دو غار طبیعی به نام های "خانه گنج" و "انبار حسن خان" و همچنین آبشارها و چشمه های بیشمار در نزدیکی می توانند به عنوان جاذبه های بی نظیر این روستا در نظر گرفته شوند.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

روستای جهان نما

دهکده جهان نما در جنوب شهر کردکوی واقع شده است. با تهیه امکانات توریستی ، این منطقه به دلیل چشم انداز زیبا و چشم اندازی به منطقه وسیع از جمله کردکوی ، گرگان ، خلیج گرگان ، شبه جزیره میانکاله ، بندر تورکان و سایر دهکده ها ، طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب ، این پتانسیل را دارد یکی از مهمترین مراکز توریستی منطقه است.

این روستای کوهستانی مرتفع نیز در منطقه حفاظت شده جهان نما واقع شده است و مساحتی بیش از 38403 هکتار دارد و آثار تاریخی آن ، شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین وجود کوه ، رودخانه ها ، چشمه ها و انواع حیات وحش ، پرندگان کمیاب و گونه های گیاهی افزایش می یابد.

با اجاره ویلا در جهان نما و یا کمپ زدن می توانید شب را دراین منطقه بی نظیر سپری کنید. البته امکانات ویلا ها به دلیل نبود آب و برق بسیار کم است و باید خود را برای چند روزی از تکنولوژی دور بدانید.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد در یک منطقه جنگلی در دامنه کوه البرز و در روستای شیرآباد در منطقه فندرسک استان گلستان در شمال ایران واقع شده است. به شکل آبشار پله ای است و شامل 12 آبشار بزرگ و کوچک است. بزرگترین آبشار آن 25 متر ارتفاع و استخر شیروانی آن به عمق 40 تا 80 متر (130 تا 260 فوت) عمق دارد. همچنین چندین غار در این نزدیکی هست که محل زندگی گونه های مختلفه گرگان واقعاً در معرض خطر هستند.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال نیز یک آبشار در استان گلستان ایران است. این آبشار در نزدیکی شهر علی آباد کتول در حدود 3 کیلومتری جنوب است. کبودوال بزرگترین آبشار پر از خزه در ایران است و یکی از مکانهای تفرجگاهی در استان گلستان است. ارتفاع آن در حدود شش متر و آب آن خنک و قابل شرب است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

تالاب سولوكلی

تالاب سولوكلی كه بزرگترین تالاب در كوههای ایران است ، در بخش گالیكش ، استان گلستان در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا واقع شده است. "سلوک" در زبان ترکمنی به معنی "زالو" و "لی" به معنای "محل" است ، بنابراین به معنای واقعی کلمه به معنای "زیستگاه زالو" است. این دریاچه (که به آن زاو نیز گفته می شود) دارای حداکثر عمق یک متر و 4 هکتار مساحت است و یکی از مکان های شگفت انگیز و بکر کشور است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

جاده اولنگ

جاده اولنگ جاده کوهستانی است که رامیان را به شاهرود متصل می کند و همچنین راه دسترسی به تعدادی از روستاهای کوهستانی در سطح استان به ویژه روستای پااله است که یکی از جذاب ترین آنها در استان گلستان است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

چشمه گل رامیان

گل رامیان که در متون صفوی و قاجار به آن "استخر تاریک" گفته می شود ، عمیق ترین چشمه آب سرد در ایران (حدود 80 متر) و دومین در جهان پس از همتای خود در ایالات متحده است. (Göl) در ترکی به معنای تالاب و دریاچه است و عموماً به معنای تجمع متراکم آب است. این استخرهای طبیعی مساحت مدور 7200 متر مربع را در بر می گیرد و به دلیل عمق زیاد ، رنگ آن از سبز تیره به فیروزه در طول سال تغییر می کند.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

خالدنبی

قبرستان حضرت خالد (خالد نبی) قبرستانی در استان گلستان در نزدیکی مرز با ترکمنستان ، تقریباً 90 کیلومتری شمال شرقی شهر گنبدکاووس ، در تپه های گوکچه داغ از ترکمن صحرا است.

خالد نبی طبق سنت شفاهی یوموت ترکمن یک پیامبر پیش از اسلام بود و مقبره وی برای زیارت به همراه همسایه یکی از آنها آتا چفون ("پدر شبان") داماد وی توسط آنها دیدار می شود.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

این قبرستان باستانی همچنین به دلیل قبرستان فوق العاده خود که در آن تعدادی سنگ قبر به شکل اندامهای جنسی زن و مرد وجود دارد نیز مشهور است. اگرچه به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده اما به دلیل توجه کم به این مجموعه با ارزش ، تعداد سنگ قبرهای آن متأسفانه سالانه به طرز مرموزی در حال از بین رفتن است.

در نزدیکی خالد نبی مردم شریف و مهربان ترکمن با اقامتگاه های بومگردی خالد نبی میزبان شما هستند ومی توانید از غذاهای محلی و خوشمزه آنها نیز سفارش دهید و همچنین در این اقامتگاه ها با فرهنگ مردم این مرز و بوم آشنا شوید.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

روستای پادلدل

روستای پادلدل شهرستان گالیکش ، استان گلستان ، یک روستای مرتفع است که در فصول مختلف سال بویژه دشت های بکر و زیبای شقایق های آن در ماه آوریل و مه ، تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می کند. غار کیارام که قدیمی ترین شهرک انسانی در شمال ایران است نیز در این روستا واقع شده است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

قلعه موران

یكی از جاذبه های شگفت انگیز روستای پاقلعه قلعه موران قلعه طبیعی و تاریخی با ارتفاع 2400 متر است كه در دوره سلطنتی اشکانی به عنوان پایتخت كوه از آن استفاده شده است و همچنین شامل قسمتهای باقیمانده از شهر باستانی تمیزه است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

روستای خولیندره

خولیندره یکی از زیباترین روستاهای بخش علی آباد استان گلستان است. تحت تأثیر آب و هوای سرد ، این روستای کوهستانی بیشتر در بهار و تابستان به عنوان یک روستای تفرجگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و معدود افرادی که به طور دائم زندگی می کنند کشاورز هستند یا حیوان پرورش می دهند. این روستای بکر کوهستانی به دلیل شرایط طبیعی این پتانسیل را دارد که طیف گسترده ای از بازدید کنندگان را به خود جلب کند و نیازها و علاقه های گردشگران را با سلیقه های مختلف برآورده سازد.

در این روستا مانند دیگر روستاهای دیدنی علی آباد کتول نگران اجاره ویلا در خولیندره نباشید مردم روستا در این منطقه ویلاهای اجاره ای با امکانات مناسب برای رزرو فراهم نموده اند.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

گنبد کاووس

برج قابوس از سال 2012 بنای یادبودی در گنبد قابوس ، استان گلستان و میراث جهانی یونسکو است. این برج که در قسمت مرکزی شهر واقع شده است ، به 72 متر می رسد (از جمله ارتفاع سکو). این آجر پخته شده برج ساخته شده یک ساختمان دزدگیر عظیم با سقف مخروطی است.

فضای داخلی شامل قدیمی ترین نمونه های سبک های تزئینی موکارنس است. دکاگون با دیوار 3 ضخامت آن که به 10 ضلع تقسیم شده است ، دارای قطر 17 متر است. این برج با چنان طراحی علمی و معماری ساخته شده است که در قسمت جلوی برج ، در یک دایره خارجی ، می توانید صدای اکو را بشنوید. این برج در سال 1006 میلادی بنا به دستور زییرید امیر شمس المعالی ساخته شد. قبوس بن ووشگير. در 3 کیلومتری شمال شهر باستانی جرجان واقع شده است ، از آنجا که سلسله زیارید حکومت می کرد.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

روستای فارسیان

روستای فارسیان در استان گلستان واقع شده است و از شهر آزادشهر 35 کیلومتر فاصله دارد. پارسیان به دلیل بافت سنتی و ارزشمند و شباهت های آن از لحاظ ساختار مسکن به روستای پله پله ماسوله ، به یکی از روستاهای دیدنی کشور تبدیل شده و تعداد زیادی از گردشگران را از نقاط مختلف کشور به خود جلب می کند.

در روستای پلکانی فارسیان اقامتگاه های بومگردی بسیار زیبایی است و این روستا از معدود روستاهای دیدنی گلستان است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

روستای خاک پیرزن

روستای خاک پیرزن یکی از روستاهای حومه شهر علی آباد در استان گلستان سرسبز است. مردم این مولی روستای کوهستانی در مزارع کار می کنند و حیوانات پرورش می دهند. داشتن منظره ای شگفت انگیز از قلعه maran ها و محیط سبز زیبا آن از جاذبه های طبیعی این روستای مرتفع است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

خانه امیر لطیفی

موزه صنایع دستی گرگان در خانه امیر لطیفی در مرکز شهر گرگان واقع شده و اولین موزه صنایع دستی استان گلستان است. خانه امیر لطیفی ، که در اواخر دوره قاجار ساخته مهدی خان ملک به عنوان یک خانه مسکونی ساخته شده است ، در منطقه قدیمی محافظه کار گرگان و ولسوالی نلبند واقع شده است.

استان گلستان به دلیل وجود اقوام مختلف و موقعیت جغرافیایی خاص و شرایط طبیعی از دیرباز به عنوان یکی از قطبهای صنایع دستی شهرستان مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین این موزه با هدف حفظ ، نگهداری و معرفی این هنرها راه اندازی شده است. این موزه نه تنها با هدف آشنایی مردم با صنایع دستی محلی بلکه در تلاش است تا پیامهای آموزشی و فرهنگی مؤثر را در جامعه بسازد و باعث رونق و احیای سریع این هنرها در بین علاقه مندان شود.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

مجموعه باقری

مجموعه باقری ، ساخته شده در اوایل دوره پهلوی در محله سرچشمه در گرگان ، استان گلستان ، در تاریخ 16 مهر 1379 با شماره ثبت 2803 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. باقری خانه با متراژ 1950 متر مربع در بافت تاریخی گرگان و نمونه ای ارزشمند از معماری بومی و مسکونی شهر است. در میان خانه های تاریخی باقیمانده در شهر ، خانه باقری یکی از بزرگترین و بهترین نمونه های حفظ شده است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

دیوار دفاعی گرگان

به اعتقاد وی در دوران امپراتوری اشکانیان (247 پیش از میلاد - 224 پیش از میلاد) ساخته شده و در دوره ساسانیان (قرن 3 تا 7 میلادی) مرمت شده است ، دیوار دفاعی گرگان ساختاری دفاعی باورنکردنی و پیشرفته است که در شمال شرقی ایران واقع شده است. حدود 30 قلعه نظامی ، یک قنات و کانال های آبی که در طول مسیر حرکت می کنند. معمولاً به عنوان "سرخ" شناخته می شود

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

مار ”به دلیل مصالح ساختمانی مورد استفاده ، آجرهای رنگی قرمز.باستان شناسان بر این باورند که طولانی تر از دیوار هادریان و دیوار آنتونین است. این استحکام باورنکردنی در سواحل خزر آغاز می شود ، در شمال شهر گنبد کاووس ، به سمت شمال شرقی ادامه می یابد و در کوه های پیشکامار ناپدید می شود. همچنین به دیوار بزرگ گرگان معروف است و در گذشته این ساخت و ساز 195 کیلومتر طول و 6-10 متر عرض داشت.

دهکده تاریخی و توریستی پاقلعه

دهکده تاریخی و توریستی پاقلعه در شمال استان ایران ، گلستان واقع شده است. ارتفاع دهکده از سطح دریا 1400 متر است و تحت تأثیر آب و هوای کوهستانی دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است. مکانهای تفریحی پاغاله شامل منطقه تفریحی جام جم شوران و محیط طبیعی سرسبز آن ، جنگل ها و چشمه های سرگل و آبشارهای پشماکی است.

20 جاذبه گردشگری گلستان که نباید از دست داد

از جاذبه های شگفت انگیز تاریخی روستا می توان به قسمت های باقیمانده شهر باستانی تمیزه و قلعه طبیعی و تاریخی قلعه ماران (موران) با ارتفاع 2400 متر اشاره کرد. با توجه به جاذبه های طبیعی بیشمار و همچنین وجود قلعه ماران ، می توان ادعا کرد که پاقلعه از نظر بازدید کنندگان و مسافران از جذاب ترین روستاهای شمال کشور است.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی