پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان کجا بریم؟ شهر گرگان مرکز استان همیشه سرسبز گلستان است. شهر گرگان، یکی از زیباترین و بهترین‌ شهرهای ایران است که می‌توان آن را به عنوان مقصدی مناسب برای سفری خاطره‌انگیزمی باشد. برای اینکه بتوانید تمام دیدنی های گرگان را ببنید باید چند روزی را در این شهر سپری کنید. پس قبل از اینکه بار سفر را ببنیدید باید به فکر اجاره ویلا در گرگان باشید. پیشنهاد می کنم برای اجاره ویلا و سوئیت ارزان با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس اجاره ویلا در گرگان 09114481870

گرگان کجاست؟

گرگان کنونی تا سال ۱۳۱۶ «اِستَرآباد» یا «اَستراباد» نام داشت. گرگان قدیمی که به عربی جرجان خوانده می‌شد شهری آباد و مهم بود که در نزدیکی گنبد کاووس امروزی قرار داشته و اینک ویرانه‌های آن در حوالی امام‌زاده یحیی بن زید قرار دارد. نام گرگان (جرجان) نامی تقلیدی از جرجان قدیم برای استرآباد بود. این شهر دارای فرودگاه مرزهوایی است. این فرودگاه از نظر تعداد پرواز و مسافر در شمال ایران دارای رتبه سوم می‌باشد.

چطوری گرگان بریم؟

هواپیما

فرودگاه گرگان در کیلومتر ۷ جاده آق‌قلا (شمال گرگان) واقع شده است. این فرودگاه که قدمتی بالغ بر ۵۰ سال دارد، در سال ۱۳۷۹ با انجام دو پرواز در هفته در مسیر تهران-گرگان تجدید شد. از سال ۸۹ تا کنون از دو پرواز در هفته در ابتدا شروع به کار فرودگاه به ۷۰ پرواز در هفته رسیده است که پروازهایی به مقصدهای تهران، مشهد، اصفهان، کیش و زاهدان، پروازهای حج تمتع، عمره و عتبات عالیات، پروژه‌های ترمینال بین‌المللی انجام می‌شود.

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

قطار

ایستگاه راه آهن گرگان با قدمتی بیش از ۷۰ سال در حال خدمت رسانی به مسافران این شهرستان و استان گلستان می‌باشد. قطار درجه یک و درجه دو به مقصد تهران به صورت روزانه در حوالی غروب با ساعاتی متغیر برای رفت و برگشت مسافران موجود است. همچنین به صورت یک روز در میان قطار فوق‌العاده‌ای هم به مقصد تهران در اوایل شب موجود می‌باشد. قطارهای مسیر تهران گرگان شامل قطارهای شش تخته درجه یک و چهار تختهٔ البرز می‌باشد.

قطارهای محلی به مقصد زیرآب هم هر روز برای مسافرت‌های کوتاه ویژهٔ مسافران استان گلستان و مازندران موجود می‌باشد.

بهتر است که الان شهر گرگان را انتخاب کرده اید با جاهای دیدنی گرگان آشنا شوید!

گرگان کجا بریم؟

خودروی شخصی

رانندگی در گرگان بسیار آسان است. در حوالی غروبی کمی ترافیک در نقاط اصلی شهر ایجاد می شود که ترافیک روانی هست.

اتوبوس

برای رسیدن به گرگان با اتوبوس تقریباً از تعدادی از استان‌های مهم ایران (تهران، البرز، مازندران، گیلان، همدان، آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی) اتوبوس موجود می‌باشد. اما جهت استان‌های دیگر به دلیل دوری راه و مسیر ابتدا باید به تهران سفر نمود و از ترمینال شرق (تهرانپاس) و یا آرژانتین به سمت گرگان با اتوبوس سفر نمید. مسیر دسترسی گرگان با اتوبوس از جاده‌های کوهستانی هزار یا فیروزکوه می‌باشد و نماهای زیبایی در مسیر خواهید دید.

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

گشت و گذار در گرگان

اتوبوس شهری

گرگان دارای خطوط اتوبوس درون شهری است که می‌توانید با خرید بلیط‌های ارزان از مراکز فروش بلیط از آنها استفاده نمایید؛ که البته امروزه از بلیط‌های الکترونیک برای این امر استفاده می‌شود.

تاکسی خطی

تاکسی‌ها و آژانس‌های تلفنی به راحتی در شهر قابل دسترس هستند. تعداد زیاد تاکسی تلفنی و قیمت بسیار مناسب آن‌ها برای مسافرت‌های درون شهری (بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان) باعث محبوب شدن این وسیلهٔ نقلیه در گرگان گشته است.

همچنین تاکسی‌های خطی در گرگان بسیار فراوان، مطمئن و مقرون به صرفه هستند. در گرگان هیچوقت بیش از یک ربع در ماشین منتظر نمی‌مانید و بسیار سریع به مقصد خود می‌رسید.

جاذبه‌های گردشگری مذهبی گرگان

  1. امامزاده عبدالله (ع) گرگان
  2. امامزاده اسحاق
  3. امامزاده نه تن
  4. امامزاده عبدالله (روستای زیارت)
  5. امامزاده طیب (۴ کیلومتری روستای قرن آباد)
  6. امامزاده اسماعیل سرخنکلاته
  7. حرم مطهر سید ابراهیم، بی بی حور و بی بی نور (ع)

موزه‌های گرگان

  1. موزه باستان شناسی گرگان (خیابان شهداء، جنب امامزاده عبدالله)
  2. کاخ موزه گرگان (میدان ولیعصر، خیابان پاسداران، پارک شهر)
  3. موزه صنایع دستی گرگان (خیابان ملل، جنب پارک روس ها)

گرگان کجا بریم؟

بافت تاریخی گرگان

  1. خانه امیر لطیفی
  2. خانه تقوی
  3. خانه رضا قلی نژاد
  4. خانه شفیعی
  5. مجموعه شیرنگی
  6. مجموعه باقری ها
  7. کاخ آقا محمدخان قاجار
  8. مدرسه عمادیه
  9. شاه تپه
  10. تپه قلعه خندان
  11. تورنگ تپه
  12. مسجد جامع گرگان
  13. کاروانسرای قزلق
  14. کاروانسرای رباط سفید
  15. کاروانسرای میدان عباسعلی
  16. کاروانسرای دیمه لو

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

جاذبه های طبیعی گرگان

  1. پارک ناهارخوران
  2. پارک جنگلی النگدره
  3. پارک جنگلی قرق
  4. روستای زیارت
  5. آبشار زیارت
  6. آبشار رنگو
  7. چشمه آبگرم زیارت
  8. تپه هزارپیچ
  9. جنگل توسکستان
  10. جنگل شصت کلا
  11. آب بندان توشن
  12. هزارپیچ

تفریحات و سرگرمی در گرگان

پیاده روی در ناهارخوران. یکی از بهترین فعالیت ها در گرگان را می توان پیاده روی در جنگل ناهار خوران نام برد. گرگانی ها علاقه دارند که صبح ها و شب ها در پیاده روهای امن جنگل ناهارخوران به پیاده روی مسیر پنج کیلومتری بپردازند.

پیاده روی در پارک جنگلی النگدره. پیاده روی در پارک جنگلی النگدره به دلیل سرپوشیده بودن آن توسط درختان بسیار حس خوبی به همگان منتقل می کند و همچنین به تازگی یک پل چوبی به نام پل طبیعت در این جنگل طراحی کرده اند که باعث شده علاقه مندان بیشتری به تفریح و سرگرمی این جنگل را انتخاب کنند. یادتان نروید که دوربین عکاسی را باخود به همراه داشته باشید تا تصاویر زیبایی را رقم بزنید.

بام گرگان. بام گرگان یا تفرجگاه هزار پیچ در گرگان بسیار طرفدار دارد. به دلیل هوای بسیار پاکیزه گرگان از این منطقه تمام گرگان زیر پای شماست. در شب ها این مکان جلوه ی بسیار زیباتری به خود می‌گیرد. شب های هزارپیچ را از دست ندهید.

برج گرگان. برج گرگان که در ابتدای ورودی این شهر می باشد جلوه ی بسیار زیبایی دارد،محوطه بیرونی آن بسیار زیبا و در داخل آن رستوران و کافی شاپ موجود است. این برج زیبا در میدان بسیج قرار گرفته است که بسیار زیبا و دیدنی است.

گرگان کجا بریم؟

خوردنی های گرگان

شاید شما هم نام گرگانی ها را به شکم گردی زیاد شنیده باشید مردمی که در همه حالت ابتدا به فکرغذا و شکم می باشند. پش در این شهر نگران غذا نباشید. شما در هر گوشه و کنار این شهر میتوانید انواع فست فودها , رستوران ها , کافی شاپ ها را به آسانی پیدا کنید و نگران کیفیت و طعم آن نباشید اغلب رستوران های گرگان دارای طعم و کیفیت بالایی هستند. اگر بالا بودن هزینه برای شما اهمیت چندانی ندارد حتماً از رستوران‌ها و فست فودهای واقع در بلوار ناهارخوران استفاده نمایید.

ارتباط تلفن با شهر گرگان

پیش‌شماره تلفن گرگان ۰۱۷ است. پس از ۸ رقمی شدن شماره تلفن‌های این شهرستان، پیش‌شماره از ۰۱۷۱ به ۰۱۷ تغییر پیدا کرد. تلفن‌های عمومی این شهرستان در گذشته بسیار مورد استفاده بود ولی امروزه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شبکه‌های ایرانسل، رایتل و همراه اول در این شهرستان به خوبی آنتن می‌دهند و قابل دسترس می‌باشند.

اینترنت نسل چهارم این اپراتورها در این شهر قابل دسترس می‌باشد. برای استفاده از اینترنت باید از شبکه‌های اینترنت وابسته به تلفن استفاده نمود. اگر دارای مودم‌های بیسیم وایمکس یا LTE همراه مبین نت، ها وب و ایرانسل هستید بدانید که در این شهر سرعت قابل قبول و آنتنی خوب خواهید داشت.

سطح امنیت شهر گرگان

در گرگان امنیت خوبی برقرار است و شما می توانید به راحتی در اکثر محله های گرگان تردد کنید. معمولا خیابان های اصلی تا ساعت 10 شب و خیابان ها و کوچه های محله ها تا ساعت 8 پر تردد هستند.

جاهای دیدنی گرگان همراه با عکس

روستای زیارت

 روستای زیارت یکی از بهترین انتخاب های مسافرین و مردم خود گرگان برای گشت و گذار می باشد. سفر به روستای زیارت شما را به میهمانی طبیعت دعوت می کند و شما با یک تجربه شیرین و دلپذیر از آن خارج می شوید  که شاید کمتر جایی بتوانید این لذت را احساس کنید.زمانیکه شما تصاویر روستای زیبای زیارت را ورق می رنید چنان وسوه ای در دل شما به وجود می اید که ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد. این روستا در نزدیکی شهر گرگان است که یک چشم انداز بی نظیر و منحصر بفردی دارد.

روستای زیارت در نزدیکی جنگل ناهارخوران می باشد. شما با پیمودن این جنگل به روستای رویایی و زیبای زیارت می رسید. در مسیر رسیدن به این روستا از هوای دل انگیز و درختان لذت ببرید البته جرگکی و دکه های سیار درمسیر به وفور مشاهده می شود.زمانیکه شما سنگفرش های خیابان را دیده اید بدانید به روستا رسیده اید جایی که سرسبز و بی نظیر است.

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک‌جنگلی ناهارخوران محبوب‌ترین منطقه تفریحی گرگانی‌ها محسوب می‌شود. ناهارخوران در جنوب شهر گرگان در فاصله‌ هشت کیلومتری از مرکز شهر و در انتهای جاده ناهارخوران قرار‌گرفته است.

این تفریحگاه دارای آب‌و‌هوایی مطبوع و ملایم‌ نسبت به نقاط شمالی شهر است. طی ۲۰ سال گذشته با بزرگ شدن گرگان، این پارک به شهر متصل شده است. جاده ناهارخوران امروزه یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌های شهر به شمار می‌رود.

گرگان کجا بریم؟

جنگل النگدره خوش گذرانی در طبیعت بکر گرگان

این جنگل یکی از بهترین مناطق تفریحی گرگان است که در جاده بلوار ناهارخوران قرار گرفته است .در اطراف این جنگل سه چشمه وجود دارد که باعث شده چشم اندازی زیبا به خود بگیرد. پوشش گیاهی جنگل النگدره توسکا , افرا , بلوط , شیردار می باشد.امکانات این جنگل برق رسانی , جاده آسفالته , نمازخانه , زمین ورزش و پارک کودک می باشد.

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

بافت تاریخی گرگان

بافت تاریخی گرگان به عنوان اولین بافت در کشور ثبت شده است که در این محله می توانید خانه های قدیمی , مدارس تاریخی و امام زاده های تاریخی و همچنین بازار قدیمی را در دل خود جای داده است. معماری بناهای تاریخی در این منطقه به سبک قاجار می باشد. محله های قدیمی هچون دباغان و بازار نعلبندان نیز در این نزدیکی ها می باشد.

در هر شهری که قدم می گذارید همیشه یک سری محله وجود دارد که شما را آشنا با زندگانی مردمان قدیم می کند و آنجا معرف هویت و شغل و کسب و کار مردمان آن زمان می باشد. گرگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بافت تاریخی گرگان زیباترین و دل انگیزترین فضایی است که می‌توان به دور از هیاهوی شهر ساعت ها در آن قدم زد و تنفس کرد.

گرگان کجا بریم؟

توسکستان راهی به سوی بهشت گرگان

این جنگل بسیار زیبا در 40 کیلومتری جنوب شرقی گرگان واقع شده است .در بالاترین نقطعه این جنگل منطقه جهان نما قرار دارد که از جاده های پرپیچ و خم عبور می کنیم و به آنجا می رسیم.در فصل زمستان مکان خوبی برای برف بازی است و بخاطر هوای بسیار سرد مکان مناسیبی برای زندگی طولانی نمی باشد و اما تابستان بسیار دلنشین وکمی سرد است.

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

دریاچه توشن تفسیر رقص درختان درزلالی آب

این آب بندان واقع در روستای توشن میباشد که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است. با وجود آب زلل و درختان زیبا بهترین مکان برای خوش گذرانی می باشد.

گرگان کجا بریم؟

دیوار دفاعی گرگان مشهور به مار سرخ

دیوار دفاعی گرگان که آن را در کتب تاریخی با نام های دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ هم یاد کرده اند، دیواریست که قدمت آن تقریبا اندازه دیوار چین است. این دیوار دارای طول ۲۰۰ کیلومتر بوده و در سال ۱۳۸۷ به ثبت ملی رسید.

در بین اهالی این منطقه دیوار دفاعی گرگان به “مار سرخ” هم نیز مشهور است و علت آن نیز استفاده از آجرهای سرخ در قسمت میانی دیوار می باشد. به عقیده کارشناسان این دیوار نیز همانند دیوار چین به منظور دفاع از مرزهای کشور و مقابله در برابر نفوذ دشمنان ساخته شده بوده است.

گرگان کجا بریم؟

گرگان کجا بریم؟

بازار نعلبندان؛ از میوه‌های تازه تا ظرف‌های مسی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرگان، بازار نعلبندان است. قدیم ها در بازار نعلبندان که زمانی بزرگترین بازار شمال کشور بود، جنس ها را عمده می‌فروختند اما امروز همه احتیاجات روزمره را میتوان از آن برآورده کرد.

راه رفتن در بین راسته های بازار نعلبندان که از سبزی و میوه و ماهی گرفته تا پارچه و ظرف های مسی دارد، بسیار لذت بخش است. بازار نعلبندان در مرکز شهر و حد فاصل چهار راه میدان تا سه راه میرکریم و میدان قیصریه قرار دارد.

گرگان کجا بریم؟

قله زبله

این قله یکی از قله های معروف روستای زیارت می باشد. قله زبله واقع در قسمت شرق روستای زیارت است و از آنجا به کل روستا مشرف هستید. قله زبله یکی از ارتفاعات زیارت است که چشم اندازی بی نظیر و خیره کننده دارد و مسیرهای دسترسی به آن روستای زیارت , سر علی آباد و همچنین از سمت رودخانه پیر شیخ می توان به این منطقه زیبا رسید. هر کدام از این مسیرها به نوعی زیبایی خیره کننده ای دارد. قله زبله دارای ارتفاعی در حدود 2537 متر می باشد و مدت زمانی که صرف می شود تا به قله صعود کرد در حدود شش ساعت می باشد.

گرگان کجا بریم؟

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی