پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه ولشت کلاردشت : در ایران 28 دریاچه طبیعی و 10 دریاچه بر اثر ساخت سد به وجودآمده است. دریاچه ها یکی از بهترین نمونه های زیبایی طبیعت است که در استان مازندران تعداد زیادی وجود دارد. دریاچه وَلَشت به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌ها تصویری خاص از طبیعت را به شما هدیه می‌دهد. این دریاچه با چشم اندازی زیبا و دلنشین یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌شود و محیط زیست مناسبی برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است.

دریاچه ولشت کجاست؟

دریاچهٔ وَلَشت دریاچه‌ای است در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق کلاردشت، این دریاچه کوهستانی در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن‌آباد واقع گردیده‌است. در قسمت جنوب غرب این ناحیه علم‌کوه قرار دارد. دریاچهٔ ولشت ۷۱اُمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ مهر ۱۳۸۸ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت کلاردشت

مسیر دسترسی به دریاچه ولشت

مسیر دسترسی به آن از شهر چالوس و از طریق كندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران آغاز و پس از طی بیست و سه كیلومتر و بعد از پل كجور و گذر از سربالایی ها و پیچ های جنگل تا كنار دریاچه ادامه می یابد.

دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فرد آن از جمله دیدنی‌ترین میراث طبیعی کشور محسوب می شود که این امر هر ساله بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این منطقه جلب می‌کند.

در دریاچه ولشت چه می‌بینیم؟

دریاچه ولشت یکی از جاذبه های بسیار زیبا و حیرت انگیز کلاردشت به شمار می رود که هر سال خیل عظیمی از مسافرن به این منطقه گردشگری سفر می کنند.

زیبایی های مسیر دریاچه ولشت

برای رسیدن به این دریاچه باید راهی جاده چالوس شویم و پس از جدا شدن از آن به مسیری خاکی قدم بگذاریم. در این مسیر مناظر روستایی و کلبه های کوچکی از مقابل چشمان تان می گذرند و بر زیبایی های سفر می افزایند. بد نیست بدانید که مسیر این دریاچه یکی از مسیرهای محبوب دوچرخه سواری نیز هست و بسیاری در قالب گروه های دوچرخه سواری ترجیح می دهند راه دریاچه را رکاب بزنند و به گونه ای دیگر غرق در لذت شوند. البته به یاد داشته باشید که مسیر دریاچه چندان هموار نیست و گذر از آن با سختی هایی همراه است.

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت کلاردشت

تفریحات آبی دریاچه ولشت

قایق سواری، جت اسکی و ...

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت کلاردشت

ماهیگیری در دریاچه ولشت

ولشت یکی از پاتوق های ماهیگیری است که علاقه مندان به این رشته را به سوی خود می خواند. البته اینجا خبری از امکانات ماهیگیری نیست و شما برای تجربه آن باید وسایل تان را به همراه ببرید. یادتان باشد برای دریافت مجوز باید به مسئولان مستقر در حوالی دریاچه مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که دریاچه ولشت، کپور ندراد و باید وسایلی را به همراه ببرید که با آنها امکان صید ماهی سفید، کولی یا اردک ماهی را دارید.

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت کلاردشت

از جمله نفریحات دیگر والبیال , پیک نیک , عکاسی می باشد.

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت کلاردشت

کی بریم دریاچه ولشت بهتره؟

دریاچه ولشت به دلیل قرار رگفتن در میان کوه ها دارای آب و هوای سرد کوهستانی می باشد. البته در این منطقه احتمال سیلاب های فصلی نیز وجود دارد و نیابد از این موضوع بع سادگی عبور کرد. در فصل زمستان هوای این منطقه بسیار سرد است و ممکن است که آب دریاچه کاملا یخ بزند.بهترین زمانیکه که می تواید از این شگفتی طبیعت دیدن کنیدبهار و تابستان است. این منطقه در نیمه اول سال بسیار سرسبز و زیبا می شود.

چطوری بریم دریاچه ولشت بهتره؟

برای رفتن به ولشت نیازی نیست که شما خودروی خاصی داشته باشید با هر ماشینی که می خواهید میتوانید به آنجا سفر کنید. برای وارد شدن به منطقه گردشگری باید مبلغی را به عنوان ورودی به مجموعه پرداخت کنید.

چه لوازمی به دریاچه ولشت با خود ببریم؟

اگر قصد برگزاری یک پیک نیک خانوادگی هستید حتما زغال و یا هیزم با خودتان به اینجا بیارید و از بردن چادر مسافرتی , لباس اضافی غافل نشوید. در اطراف این دریاچه سوپرمارکت برای خریدلوازم موجود می باشد.

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه ولشت کلاردشت

شب کجا بمونیم؟

اگر قصد دارید در نزدیکی دریاچه اقامت داشته باشید می‌توانید از سوییت‌های هتل آپارتمانی که در حوالی این جاذبه وجود دارد استفاده کنید. اقامت در طبیعت نیز گزینه جذابی دیگری‌ست که تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. اگر هوا مساعد باشد می‌توانید براحتی شب را در چادر بگزارنید و کمپینگ را در این منطقه امتحان کنید.اما اگر اهل کمپینگ نیستید می توانید اجاره ویلا درکلاردشت را برای سفر خود انتخاب نمایید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی