پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای زیارت کجاست؟ چطور بریم؟ روستای زیارت یکی از بی نظیرترین روستای های منطقه شمال است که همه وقتی به گرگان سفر می کنند دوست دارند از این منطقه دیدن کنند. روستای زیارت در مجاورت شهر گرگان است و بسیاری از مردم شهر گرگان هم برای آخر هفته به این روستای سرسبز و دیدنی می روند. چشمه آبگرم، امامزاده روستای زیارت گرگان، طبیعت چشم‌نواز، مردم مهربان و مهمان‌نواز، چشم‌اندازهای زیبا و بی‌نظیر، خانه‌های روستایی و فرصت کمپینگ در طبیعت، از جمله دلایل محبوبیت این منطقه هستند. با اجاره ویلا در زیارت چند روزی خودتون را مهمان این طبیعت زیبا کنید.

اجاره ویلا در روستای زیارت گرگان  09114481870

روستای زیارت کجاست؟

روستای زیارت یکی از جاهای دیدنی گلستان است که در نزدیکی شهر گرگان در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی ناهارخوران و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان استرآباد جنوبی واقع شده است. فاصله روستای زیارت تا مرکز شهر گرگان، ۱۸ کیلومتر و حدود نیم ساعت رانندگی است. این روستا با تهران، ۴۳۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن، باید حدود ۶ ساعت و نیم رانندگی کنید.

قدمت روستای زیارت به صدها سال قبل برمی‌گردد و در منابع تاریخی، در تاریخ ۹۸۹ هجری قمری به قلعه‌ها و آبادی‌های این منطقه اشاره شده است. اهالی روستای زیارت معتقدند که این روستا بازمانده‌ای از یک شهر بزرگ بوده و مشخص نیست که چرا به این وضعیت درآمده است.

درباره محوطه‌های تاریخی روستا که دلیل ثبت روستای زیارت در آثار ملی هستند، گفته می‌شود که پس از فتح ایران به دست سپاه اسلام، مردم شهربت برخلاف مردم شهر قدیمی گرگان تسلیم نشدند و تا لحظه آخر جنگیدند. آن‌ها نمی‌خواستند که از دین زرتشتی دست بردارند و به اسلام روی بیاورند؛ به همین دلیل، برخی اعتقاد دارند که مردمان زرتشتی این روستا طلسم شدند و از این منطقه، به‌عنوان شهر طلسم شده یاد می‌کنند.

مسیر دسترسی روستای زیارت

مسیر دسترسی به روستای زیارت از جاده ناهارخوران شهر گرگان آغاز می‌شود. برای رسیدن به این روستایی ییلاقی، جاده را تا انتها بروید تا به یک میدان برسید. از این میدان، دو مسیر در پیش روی شما است؛ یک مسیر برگشت به ناهار خوران و مرکز گرگان و مسیر روستای زیارت. از میدان، یک جاده هفت کیلومتری در حدود ۲۰ دقیقه شما را به روستای زیارت می‌رساند؛ جاده‌ای جنگلی، زیبا، پرپیچ‌وخم با پیچ‌‌‌های تند و رو به بالا و کمی خطرناک. پس از طی کردن این هفت کیلومتر، به بخشی از جاده می‌رسید که سنگ‌فرش شده است و این دقیقا نشانه ورود شما به روستای زیارت است.

مسیر دسترسی به روستای زیارت با وجود رستوران‌ها، کافه‌‌ها و کیوسک‌‌های کنار جاده، خود یکی از جاذبه‌های این روستا است و رانندگی در آن، لذت سفر را دو چندان می‌کند. جالب است بدانید که برخی از طبیعت گردان این مسیر را با پای پیاده طی می‌کنند؛ اما برای این کار باید سابقه کوهنوردی یا طی کردن مسیر‌‌های سربالایی داشته باشید؛ در غیر این صورت بعید است که از پس آن برآیید.

مسیر برگشت از روستای زیارت، سرپایینی است و فشار کمتری به افراد وارد می‌کند؛ برای همین، تازه‌کارها این مسیر را برای برگشت انتخاب می‌کنند. اگر ماشین شخصی ندارید، برای رسیدن به روستا، سوار تاکسی‌هایی شوید که شما را از ایستگاه سازمان آب گرگان به روستا می‌رسانند. شما همچنین می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده کنید.

فاصله مشهد تا روستای زیارت گرگان

فاصله مشهد تا روستای زیارت گرگان 578 كيلومتر می باشد و مسیر پشنهادی مشهد مقدس ، چناران، قوچان، فاروج، شيروان، بجنورد، آشخانه، چمن بيد، تنگراه، كاليگش ، مينودشت ،آزادشهر، دلند،خانبين، علي آباد، فاضل آباد،گرگان و روستای زیارت می باشد.

حالا که راهی گرگان شدید و برای اقامت در روستای زیارت ماندگار شدید بهتر است با جاهای دیدنی گرگان آشنا شوید!

فاصله گرگان تا روستای زیارت

فاصله گرگان تا روستای زیارت حدودا 18 کیلومتر و بدون احتساب ترافیک 25 دقیقه می باشد.

نقشه هوایی روستای زیارت گرگان

یکی از بهترین دیدنی های شهرگرگان، روستای زیارت گرگان است. با گلستانی ها همراه باشید تا سفری کوتاه به روستای زیارت داشته باشیم.

نقشه هوایی روستای زیارت گرگان - گلستانی ها

جمعیت روستای زیارت گرگان

روستاي زيارت داراي 2 هزار و يکصد نفر جمعيت است که در فصل تابستان جمعيت اين روستا به 2 هزار و 700 نفر مي رسد.

اگر علاقه مندی به روستاگردی دارید در این مقاله از سایت گلستانی ها زیباترین روستاهای شمال را معرفی کرده ایم.

فاصله روستای زیارت تا گرگان چقدره؟

برای رسیدن به روستای زیارت در ابتدا به انتهای جاده ناهارخوران شهر گرگان بروید. در اینجا میدانی می بینید که تنها دو راه برای ادامه مسیر پیش روی شما می گذارد؛ می توانید برگردید و دوباره وارد ناهارخوران شوید و به طرف مرکز گرگان بروید و یا به جاده روستای زیارت وارد شوید. پس از ورود به جاده روستا و پیمودن 7 کیلومتر به حریم روستا می رسید. وقتی وارد روستا شدید با تابلوهای اجاره ویلای زیادی مواجه می شوید اما بهتر است که قبل از رفتن اجاره سوئیت در زیارت گرگان را انجام داده باشید که اکثرا ویلاهای زیارت خیلی زود رزرو می شوند.

همیشه سفر به شمال برای تعطیلات نوروز انتخاب میشه اما شمال بیایی و از اجاره ویلا استخردار نباید غافل بشی ، سایت گلستانی ها یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا در شمال به شما کمک می کنه با معرفی اجاره ویلا استخردار در تنگراه بهترین خاطرت شمال را بسازی.

محلات معروف روستای زیارت

سرخچشمه , کوچه تلکا , کوچه چفکا , کوی میدان , گلسار , گاو خوسه , کفتر خوسه , کندس تخته , تپه , دلوا و اودین , نخود چشمه و ... .شما می توانید حتی در این محلات نیز اقدام به اجاره ویلا در زیارت را داشته باشید.

غذاهای محلی روستای زیارت

لوبیا ته‌چین، شیرخشک، شیربرنج، ماش آش، کدو ماشی، اسفناج ترشک، آش گزنه، پیاز اُ (پیاز آب)، تم پخت با انار دان، ته‌چین اسفناج، ته‌چین کشمش، آش ترشی، ماست شوربا ، قروت اُ (آب قروت)، ترش اُ (ترش آب)، ماش پیتی، کدو قروتی، کدو لقتی، کدوپیازداغی و غیره از جمله غذاهای محلی روستای زیارت هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. در سفر به این روستا به‌هیچ‌وجه از مزه کردن نان محلی زیارت با طعمی متفاوت غافل نشوید. این نان در تنور گلی درست می‌شود و ترکیب آن با پنیر محلی زیارت، بی‌نظیر است.

امکانات روستای زیارت

در روستای زیارت، مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و سفره خانه‌های بسیاری برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران وجود دارند. در ضمن، هتل و اقامتگاه‌های بومگردی بسیاری نیز برای اقامت مسافران در این روستا ساخته شده است.

جاهای دیدنی زیارت

  1. آبشار دو قلوی زیارت
  2. چشمه آبگرم زیارت
  3. امامزاده روستا
  4. مجموعه آبشارهای دره تل انبار 
  5. آبشار خال دره
  6. ارتفاعات زُبله
  7. شَمسَک
  8. تلمبار
  9. کلاه گردان
  10. طبیعت سردانسر
  11. سفید آب
  12. تالو
  13. بافت قدیمی و خانه های سنتی روستا

مسیر دسترسی به کوه های معروف زیارت

مسیرکوه  سردانسر : سرخچشمه , دلوا , اودین , نخود چشمه , سردانسر

مسیر کوه زبله : جاده آبشار , گاو خوسه , تپه , گرگ لو,کولی چال , زبله

مسیر کوه تلمبار : جاده آبشار, کندس تخته , شهر بت (شربت), امر تخت ,چشمه سیاه خانی , تالو , تلمبار

آبشار دوقلوی زیارت گرگان

بعد ازگذر از امامزاده شما به جاده خاکی برمی خورید که در حدود 4 کیلومتر باید آن را طی کنید تا به آبشار دوقلوی روستای زیارت برسید. پس از پارک خودروها و پیاده روی کوتاه ۱۰ دقیقه ای و عبوز از روی ۳ پل کوتاه فلزی و چوبی وارد تنگه ای بسیار خنک با صخره های بلندی میشیم که در دوردست ابشار بلند زیارت با پراکندن قطرات اب در فضای بسته تنگه هوای بسیار مطبوع و خنکی رو ایجاد کرده و همواره مملو از مسافران علاقه مند و البته مردم طبیعت دوست شهر گرگان هستش .

البته می توانید به جای اجاره ویلا در روستای زیارت به فکر اجاره یک سوئیت درجاده آبشار باشید. ویلاهای این قسمت دارای ویوی بسیار زیبایی هستند اما در نظر بگیرید که دارای امکانات کمتری از قبیل برق , لوله کشی گاز و آب می باشند و در این ویلاها برای روشنایی از موتور برق , آب ازآب تانکر و برای گاز از کپسول استفاده می کنند.

پرسش‌های متداول درباره اجاره ویلا در زیارت

روستای زیارت کجاست؟

روستای زیارت یکی از مناطق ییلاقی استان گلستان است که در مجاورت شهر گرگان، که کمتر از 15 دقیقه به روستا می رسید و مبهوت زیبایی های آن می شوید.

بهترین زمان سفر به روستای زیارت کدام فصل است؟

روستای زیارت در فصول گرم سال، آب و هوایی خشک، مطبوع و خنک دارد و به همین دلیل، بسیاری از گردشگران، بهترین زمان سفر به این منطقه را فصل تابستان می‌دانند. اما روستای زیارت روستایی چهار فصل است و اگر اهل دل و عکاسی باشید پاییز هزار رنگ آن را از دست ندهید و زمستان بارونی با ظرف باقلی دیگه توضیحی نداره.

در روستای زیارت گرگان ، کجا اقامت کنیم؟

هتل، بومگردی، خانه‌های ویلایی، کلبه ها و کمپینگ در طبیعت از جمله گزینه‌هایی هستند که برای اجاره  ویلا در روستای زیارت در پیش روی گردشگران است. با وارد شدن در سایت گلستانی ها و یا باشمار 09114481870 تماس بگیرید.

در روستای زیارت، چه تفریحاتی وجود دارد؟

گشت و گذار در روستای زیارت و تماشای خانه‌های قدیمی، هم صحبتی با مردم محلی، کوهنوردی در ارتفاعات روستا، شکم گردی، پیک نیک، عکاسی و جمع‌آوری میوه و گل از تفریحات رایج در روستای زیارت هستند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی