پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

خانه تاریخی باقری ها در گرگان| یکی از بناهای بسیارمهم و معروف گرگان است که مانند نگینی درخشان در محلات تاریخی گرگان می درخشد. برای دیدن این بنای تاریخی باید سری به کوچه پس کوچه های قدیمی گرگان بزنید. چند وقتی اقامت در اقامتگاه های بومگردی بر سر زبان ها افتاده است و اگر شما هم از این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنم به جای اجاره ویلا در گرگان از اقامتگاه بومگردی عمارت صدر استفاده کنید که یک جای دنج و بی نظیر در میان محلات تاریخی گرگان است و با توجه به موقعیت اقامتگاه شما می توانید سری به بناهای تاریخی دیگر وهمچنین بازار نعلبندان گرگان بزنید که هم فال وهم تماشا.

خانه باقری کجاست؟

خانه باقری یکی از بناهای شاخص در بافت تاریخی گرگان است که نمونه‌ای ارزشمند از معماری بومی مسکونی در شهر به‌شمار می‌رود. این بنا در حدفاصل محلات نعلبندان و سرچشمه و در حاشیه جنوبی یکی از معابر اصلی و پرگذر بافت قدیم گرگان واقع است، معبری که بازار نعلبندان را به بنای امامزاده نور و سپس تکیه سرچشمه متصل می‌سازد.

خانه باقری ها

در میان خانه‌های تاریخی باقی‌مانده در شهر، خانه باقری یکی از وسیع‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌ها است. عرصه این بنا ۱۹۵۰ مترمربع و زیربنای مجموع فضاهای سرپوشیده آن ۱۵۵۵ مترمربع است.

با کمی بررسی در فضاهای باز و بسته و نقش هندسی بنا دو حیاط اندرونی، دو حیاط بیرونی، حیاط‌های هشتی، مطبخ و سرطویله به نظر می‌رسد این مجموعه تاریخی در یک مرحله ساخته نشده و در گذر زمان و در مراح مختلف تاریخی شکل گرفته است.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی