پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار شیرآباد سقوط مکرر آب در طبیعت بی نظیر: وقتی وارد استان گلستان می شوی به هر منطقه ای که می روی زیبایی خاص خودش را دارد. وجود درختان سر به فلک کشیده , کوه ها , آبشارها و رودخانه های فراوان در این استان گلستان را تبدیل به یکی از بهترین مناطق کشور برای انتخاب سفر نموده است . طبیعت هزار رنگ و نقش دارد و هر جلوه اش تصویری تازه را پیش چشممان نقش می کند. گلستان سرشار از این تصویرهاست که برای دیدن همه ی آنها کافی است قدم در راه بگذاریم. آبشار های شیرآباد نیز یکی از زیباترین مجموعه های گردشگری درگلستان می باشد. آبشار شیرآباد بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردان باشد.

جهت اجاره ویلا در علی آباد کتول با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

آبشار شیرآباد کجاست؟

شیرآباد یکی از روستاهای بسیار زیبا است که در بین علی آباد کتول و آزادشهر قرار گرفته است. با وجود قرار گرفتن این آبشار در فاصله 11 کیلومتری شهریتان رامیان به آن آبشار شیرآباد رامیان نیز گفته می شود.این آبشار به دلیل زیبایی بی نظیری که دارد به عروس آبشارهای گلستان لقب گرفته است.

برای رسیدن به جنگل‌های بکری که ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ شیرآباد را در خود جای داده، باید از روستای خان‌ببین به سمت روستای شیرآباد برویم. بعد از روستای شیرآباد به مسیر مالرویی می‌رسیم که راهنمای ما برای بودن در کنار آبشارهاست. خیالتون آسوده باشد تمام مسیر دسترسی به این آبشار آسفالت می باشد و شما با هر وسیله نقلیه ای م یتوانید از این آبشار دیدن نمایید.

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد سقوط مکرر آب در طبیعت بی نظیر

فقط لازم کمی از روستای شیرآباد دور شویم و راه را در میان دره ای زیبا که پوشیده شده از درختان جنگلی و سر به فلک کشیده ادامه دهیم و خود را درآغوش یکی از شاهکارهای طبیعت رها کنیم.مجموعه ای از 12 آبشار بزرگ و کوچک که با نام آبشارهای شیرآباد شناخته می شوند و هر یک با شکوهی خاص تصویری دیدنی را به نمایش گذاشته اند.

شیب‌های تند رشته کوه‌های البرز در ناحیه شرقی و وجود چشمه های فراوان در دامنه کوه قلعه ساران، این منطقه را به بهترین مکان برای میزبانی مجموعه ای از آبشارهای زیبا تبدیل کرده اند.این آبشارها در امتداد یکدیگر می باشند و به صورت پلکانی در مسیر رودخانه ی خروشان شیرآباد قرار گرفته اند. دیدن یکی از آنها کافیست تا شما را برای دیدن دیگر آبشارها راهی اعماق دره جنگلی کند.

آبشار اول شیرآباد، در دسترس ترین آبشار این مجموعه است. به همین دلیل شاید شلوغی آن به خصوص در روزهای تعطیل اذیتتان کند.اما این تازه اول راه است. اگر کمی همت کنید و مسیر نسبتا سخت تا آبشار دوم را طی کنید، به آبشاری با ارتفاع حدود ۱۵ متر خواهید رسید که جمعیت کمتری برای بازدید در آن حضور دارند. هرچه که بالاتر بروید، هم محیط و آبشارها زیباتر می شوند و هم از جمعیت و شلوغی اطراف آبشارها کاسته می شود. زیباترین و بزرگترین آبشار این مجموعه، آخرین آن هاست که حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و حوضچه هایی به عمق ۴۰ و ۸۰ متر در مجاورت آن ایجاد شده اند.

بیشتر بخوانید
کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

آبشار شیرآباد

چرا آبشار شیرآباد!

در برخی از روزهای سال این آبشار به قدری مهمان را در آغوش خود می گیردکه جای انداختن سوزن نیست. یکی از ویزگی هایی که این آبشار را معروف و لذت بخش کرده است وجود حوضچه ای برای شنا و آبتنی می باشد. یکی از تفریح های این آبشار که مانند ویروس همگیر است شیرجه زدن در میان آب می باشد. به این فکر کنید که در کنار طبیعت بی نظیر خود را برای مدتی رها در میان آسمان و زمین تصور کنید و در نهایت در میان استخری از آب و خنک پیدا کنید. واقعا هیجان انگیز نیست؟

بهترین فصل سفر به آبشارهای شیرآباد

سفر به این منطقه در تمامی ایام سال امکان پذیر است. اما به دلیل گرمای هوا در اواسط تابستان و البته سرمای زمستان، بهترین زمان سفر به این منطقه از فروردین ماه هر سال تا اواسط خرداد است.

غار شیرآباد

غار شیرآباد نیز یکی از غارهای مهم و جالب استان گلستان به شمار می رود که دست بشر در ساخت آن دخالتی نداشته و در نزدیکی آبشارها واقع است. این غار در ارتفاع حدود ۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و قطر دهانه آن حدود ۱۵-۹ متر است. از کف غار، آب سردی جاریست که به رودخانه شیرآباد وارد می شود. این غار اندکی بالاتر از آبشارهای قرار دارد که به دلیل همجواری، نام روستای شیرآباد را بر آن نهاده اند. در درون غار به دلیل داشتن شرایط مطلوب و وجود آب، گونه هایی از مهره داران و بی مهرگان نظیر گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی و سمندر کوهستانی ایران، زیست می کنند.

آبشار شیرآباد

پرسش‌های متداول

آبشار شیرآباد کجاست؟

آبشار شیرآباد در استان گلستان، شهرستان رامیان، هفت کیلومتری جنوب شهر خان‎ ببین واقع است.

فاصله گرگان تا شیرآباد چقدر است؟

آبشار شیرآباد تا گرگان ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار شیرآباد کدام فصل است؟

بهترین فصل سفر به شیرآباد بهار و تابستان است.

آبشار شیرآباد چه امکاناتی دارد؟

آبشار شیرآباد دارای امکاناتی چون پارکنیگ، نمازخانه، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی است. در محوطه پارک جنگلی نیز برای رفاه گردشگران آلاچیق‌، پل‌ها و پله‌های چوبی در نظر گرفته شده است.

اجاره سوئیت در گرگان  -اجاره ویلا در زیارت گرگان

برچسب ها

گردشگری در گلستان آبشارهای شیرآباد تصاویر آبشار شیرآباد عروس آبشار های گلستان آبشار شیرآباد آبشارهای گلستان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی