پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

تبریز کجاست؟ معرفی+ عکس و نقشه، جمعیت و مساحت شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی که بزرگترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان از لحاظ  اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی هست. تبریز از باستانی‌ترین شهرهای ایران محسوب می شود. و 3500 سال قدمت دارد تبریز جزو صد شهر زیبای جهان هست و به شهر بدون گدا و امن ترین شهر ایران شناخته می شود. همچنین تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع است و در شمال غرب کشور قرار دارد مردمان تبریز به زبان ترکی آذربایجانی با گویش تبریزی صحبت می کنند و عده ای کمی از مردم فارسی حرف می زنند.

مساحت تبریز  ۲۴۴٫۵۱ کیلومتر مربع (حریم شهر: ۱۰۱۴٫۴۵ کیلومتر مربع) می باشد که سومین شهربزرگ ایران از لحاظ مساحت پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود. تبریز با جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر جزو پنجمین شهر پرجمعیت ایران و 344 اُمین شهر پرجمعیت جهان می باشد.

دین اکثر مردم شهر تبریز اسلام و مذهب آن‌ها شیعه (۱۲ امامی) است.

شهر تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی و جنوب شرق جلگه تبریز قرار گرفته و از سمت شمال به کوه‌های پکه‌چین و عون بن علی، از طرف شمال شرقی تبریز به کوه‌های گوزنی و بابا باغی منتهی می‌شود. این شهر از سمت شرق به گردنه پایان و از طرف جنوب به دامنه‌های رشته کوه سهند، مرز آن محدود شده است.

فاصله تهران تا تبریز چند ساعت است؟

فاصه تبریز تا تهران  حدود 630 کیلومتر است. اگر قصد دارید از راه زمینی به تبریز سفرکنید بین ۷ تا ۸ ساعت بعد به تبریز می‌رسید.

فاصله تهران تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله گرگان تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله گرگان تا تبریز حدود ۹۷۱ کیلومتر است که در مدت ۱۳ ساعت و ۳۲ دقیقه طی خواهید کرد.

فاصله گرگان تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله بجنورد تا تبریز چند ساعت است؟

 فاصله بجنورد تا تبریز حدود 1381  کیلومتر است که بین 14 تا 16 ساعت با ماشین شخصی، طول می‌کشد.

فاصله بجنورد تا تبریزچند ساعت است؟

فاصله مشهد تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله مشهد تا تبریز حدود ۱۵۴۸ کیلومتراست که حدودا 17 ساعت طول می کشد.

فاصله اصفهان تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله اصفهان تا تبریز حدود 896 کیلومتر است که بین 9 تا 10 ساعت با خودروی سواری، طول می‌کشد.

فاصله رشت تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله رشت تا تبریز حدود 490 کیلومتر که بین 6 تا 7 ساعت با ماشین شخصی، طول می‌کشد.

فاصله رشت تا تبریزچند ساعت است؟

فاصله شیراز تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله شیراز تا تبریز حدود 1382 کیلومتر است که بین 15 تا 16 ساعت با ماشین شخصی، طول می‌کشد.

فاصله شیراز تا تبریز چند ساعت است؟

فاصله اردبیل تا تبریز چند ساعت است؟

 فاصله اردبیل تا تبریز حدود 215 کیلومتر است که بین 2 تا 3 ساعت با خودروی سواری، طول می‌کشد.

فاصله اردبیل تا تبریز چند ساعت است؟

بهترین فصل سفر به تبریز 

تبریز آب و هوای سرد و خشک کوهستانی دارد این شهر از شمال، جنوب و شرق به سمت جبال کوهستانی و از غرب به دشت‌های هموار و صحرایی دشت تبریز و شوره‌زارهای تلخه رود منتهی می‌شود و از سردترین شهرهای ایران محسوب می شود. میانگین دما در فروردین ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد، در تیر (گرم‌ترین ماه سال) ۲۵.۴ درجه سانتی‌گراد، در ماه مهر ۱۴.۱ درجه و در دی (سردترین ماه سال) ۲.۵- درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای گشت و گذار در تبریز از نظر جوی فصل تابستان است و بسیار خنک و دلپذیر هست.

بهترین فصل سفر به تبریز

جاهای دیدنی و تفریحی تبریز

در تبریز جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد طبیعت زیبا و کوهستان های فوق العاده ،اماکن تفریحی و تاریخی، فرهنگی و بازارها برای خرید سوغات و جاذبه های خوبی برای عکاسی و به یادگار ماندن تفریحات شما در این شهر را به یادمان می گذارد.

جاهای دیدنی و تفریحی تبریز

مراکز خرید و بازار تبریز

مراکز خرید تبریز از شاهکارترین بازارهای مراکز خرید ایران می باشد که وقتی راهی شهر تبریز میشیم و از آنجایی که وصف سوغات تبریز زبانزد همه جا هست حتما به دنبال بازارگردی و خرید سوغات تبریز هستید.

مراکز خرید و بازار تبریز

جاذبه های شهری و تاریخی تبریز

جاهای دیدنی تبریز انقدر زیاد است که نمی توان همه ی آن ها رو یک جا معرفی کنیم ولی دوتا از مهمترین جاهای دیدنی تاریخی و شهری تبریزرا به شما معرفی می کنیم

بازار بزرگ تبریز

گشت و گذار در تبریز بدون قدم زدن در این بازار قدیمی سرپوشیده با طاق‌های بلند و سازه‌های آجری به هم پیوسته، تکمیل نخواهد شد. بازار بزرگ تبریز با وسعتی بالغ بر یک کیلومتر، در فهرست بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان قرار دارد.

بازار بزرگ تبریز

میدان ساعت تبریز، کاخ شهرداری تبریز

یکی دیگر از جاذبه های  قدیمی گردشگری تبریز برج ساعت تبریز که بهش برج ساعت لندن هم میگن این ساعت هر 15 دقیقه گذر زمان را به مردم گوشزد میکند. و به میدان اصلی تبریز معروف است.

میدان ساعت تبریز، کاخ شهرداری تبریز

هتل ها و رستوران های تبریز

یکی از چیزهایی که سفر را به‌یادماندنی می‌کند، راحتی و آسایشی‌ است که در هتل محل اقامتتان دارید. میان بهترین هتل های تبریز از لوکس و ۵ ستاره تا هتل‌ های اقتصادی و متوسط پیدا می‌شود. 

هتل ها و رستوران های تبریز

جاهای دیدنی و تفریحی تبریز

با توجه به قرار گرفتن شهر تبریز در منطقه‌ای سردسیر، در فصل بهار هنوز بسیاری از نقاط اطراف این شهر به‌خصوص ارتفاعات کوه‌ها سرد هستند؛ اما بسیاری از مراتع و ییلاق‌های اطراف این شهر در این زمان زیباترین شکل خود را دارند. آثار تاریخی بسیاری نیز در طبیعت اطراف تبریز در این زمان از سال شرایطی مناسب برای بازدید دارند.

جاهای دیدنی و تفریحی تبریز

مراسمات محلی و سنتی تبریز

شهر تبریز مراسمات محلی زیادی دارد. بعضی از مراسمات مخصوص تبریز مثل بایرام‌ پاپی، تَکَم گردانی نوروز  و گاه مراسماتی مشابه همه جای ایران مانند نوروز، چهارشنبه سوری و مراسم قبل از ماه مبارک رمضان دارد.

مراسمات محلی و سنتی تبریز

مسیر تهران به تبریز از اتوبان تهران -کرج چند ساعت است؟

مسیر تبریز به تهران از اتوبان تهران-کرج برای حرکت به‌سمت تبریز وارد اتوبان تهران-کرج شوید. مسیرتان را به‌سمت قزوین ادامه دهید. می‌توانید مسیر خودتان را طولانی‌تر کنید و از شهرهای بین تهران و تبریز هم بازدید کنید. فاصله بین تهران تا قزوین ۱۶۲ کیلومتراست که حدود دو ساعت طول می‌کشد. در ادامه به‌سمت اتوبان قزوین-زنجان حرکت کنید. فاصله بین قزوین-زنجان ۱۷۸ کیلومتر است که حدودا 6 ساعت است. بعد از مسیر زنجان-تبریز به انتهای مسیر یعنی شهر زیبای تبریز می‌رسید.

 

مسیر تهران به تبریز از جاده رشت چند ساعت است؟

مسیر تهران به تبریز از جاده رشت یکی از جاده‌های خوش‌آب‌وهوای شمال است. فاصله بین تهران-رشت حدود ۶ ساعت است. از تهران به گچسر بروید. از گچسر مسیر پرپیچ‌ و خم شمال را آغاز کنید و از جاده چالوس-تنکابن-رامسر-رودسر-لاهیجان عبور کنید تا به رشت برسید.در ادامه از رشت به اردبیل بروید جاده را ادامه دهید تا از اردبیل به تبریز برسید.

مسیر تهران به تبریز از جاده همدان چند ساعت است؟

مسیر آخر برای رفتن به تبریز فاصله تهران تا تبریز را طولانی‌تر می‌کند. حدود ۸ ساعت این مسیر طول می‌کشد که از میان شهر‌ همدان گذر می‌کند.از قزوین و زنجان عبور کنید، در نهایت به تبریز می‌رسید.

از تهران تا تبریز چقدر تو راهیم؟

سفر از تهران به تبریز، به شرایط و نیاز مسافران  بستگی دارد و می تواند تجربه‌های متفاوتی را به همراه داشته باشد که به  بهترین شکل نیاز شما را رفع کند.

سفر با اتوبوس از تهران به تبریز

اتوبوس‌ها گزینه‌های اقتصادی و راحت برای مسیر تهران به تبریز به شمار می‌روند و شما از این طریق حداقل ۸ ساعت در راه هستید. اتوبوس‌های VIP و سوپر VIP امکاناتی مانند صندلی‌های ارگونومیک، سیستم صوتی/تصویری و فضای بیشتر برای هر مسافر ارائه می‌دهند. برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه می‌گردند، اتوبوس‌ یکی از مناسب‌ترین وسایل نقلیه برای طی کردن مسیر تهران به تبریز است. 

 

سفر با قطار از تهران به تبریز

قطارها یکی از آرام‌ترین و مطمئن‌ترین وسایل برای گذراندن این مسافت به شمار می‌روند. قطارهای پرسرعت، قطارهای معمولی و قطارهای نیمه‌سریع مختلفی در مسیر تهران به تبریز در دسترس هستند که مزایایی مانند کوپه‌های خصوصی، واگن‌های لوکس و رستوران وجود دارند. اما زمان بیشتری را در مسیر سپری می‌کنید.

 

سفر با هواپیما از تهران به تبریز

برای کسانی که به دنبال سریع‌ترین گزینه هستند، پروازهای داخلی به صورت روزانه بین تهران و تبریز  انجام می‌شود. این گزینه برای مسافرانی که زمان کمتری دارند یا توانایی تحمل سفرهای طولانی جاده‌ای را ندارند، بسیار مناسب است.

 

 

در تبریز کجا بمانیم؟

بهترین کلبه ها، ویلاها، سوِئیت و جکوزی ها را رزرو کنید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی