پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

قلعه مارکوه کجاست؟ قلعه مارکوه رامسریکی از قلعه‌های زیبای مازندران و از جاهای دیدنی رامسر است که قدمت آن به سده سوم هجری بازمی‌گردد. این قلعه به‌دلیل قرارگیری در طبیعت زیبای کتالم در رامسر، از چشم‌اندازی سرسبز و زیبا برخوردار است. قلعه مارکوه، در سمت شرقی شهرستان کتالم از توابع شهر رامسر قرار دارد. قلعه مارکوه که یکی از آثار تاریخی استان مازندران می باشد، در سال 1379 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شماره تماس اجاره ویلا در رامسر 09114481870

قلعه مارکوه چند پله دارد؟

تعداد 311 پله برای رسیدن به قلعه، 4 حصار جانبی و برج های پشتیبانی، تنها بازمانده‌های قلعه 600 متر مربعی مارکوه است. وسعت قلعه به اندازه‌ی سکنی گزیدن 100 سرباز است و محل قرارگیری قلعه طوری است که دید 360 درجه را نسبت به اطراف خود دارد. از بالای این بنا براحتی می توان از شمال تا دریا، از شرق تا تنکابن، از غرب تا رامسر و از جنوب نیز کوه‌های البرز را تحت نظر داشت.

فاصله قلعه مارکوه تا رامسر

فاصله بین رامسر تا قلعه مارکوه : 11 کیلومتر - زمان : 19 دقیقه

مسیر دسترسی به کوه و قلعه مارکوه

برای دیدن این کوه که می توان آن را بام رامسر هم نامید باید وارد مسیر جاده رامسر ـ تنکابن شوید تا جنوب شرقی شهر کتالم این کوه را ببینید. به دامنه مارکوه که رسیدید، جاده ای نیمه آسفالت شما را به بقایای دژ باستانی مارکوه راهنمایی می کند.

از اینجا به بعد باید خودتان را برای بالا رفتن از ۳۱۱ پله آماده کنید. پله ها البته کوتاهند و عرض مناسبی برای عبور دارند. با این حال یادتان باشد زمان بالا رفتن از پله ها بطری آب را دم دستتان بگذارید.

قلعه مارکوه کجاست؟

قلعه مارکوه از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید و در شهرستان رامسر، در مسیر جاده تلاسر قرار گرفته است.

وجه تسمیه قلعه مارکوه

نام قلعه مارکوه برخاسته از موقعیت قلعه است؛ زیرا قلعه روی کوهی ساخته شده است که به مارکوه شهرت داشت. در مورد این کوه نظرات و روایات متفاوتی ذکر شده است. برخی این کوه را مقدس می‌دانند و داستان مربوط به آن را به عهد پرستش مهر یا میترا نسبت می‌دهند. برخی نیز بر این عقیده‌ هستند که در گذشته‌های دور، معبدی مربوط به مذهب میترا در این کوه وجود داشته است و کوه قداست خود را از آن می‌گیرد.

بازدید از قلعه مارکوه

بازدید از قلعه مارکوه رایگان است و برای آن نیازمند پرداخت هزینه‌ای نیستید. بهترین زمان بازدید از این قلعه، هنگام روشنایی روز است؛ چراکه نور کافی در شب برای بازدید از قلعه وجود ندارد. اگر قصد بازدید شبانه را داشتید، حتما با نگهبان قلعه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی