پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سوغات رامسر چیست؟ ترش و شیرین های خوشمزه و از کجا باید خرید کنیم؟ رامسر یکی از شهرهای استان مازندران است که در گذشته به آن سخت‌سر می‌گفتند. جاذبه و جاهای دیدنی رامسر بی‌شمار است. یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های رامسر زیتون است که طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر خوراکی‌های خوشمزه و شیرینی‌های متنوعی که هوش از سرتان می‌برند، صنایع‌دستی و هنرهای بی‌شمار مردمان آن نیز شما را خیره خواهند کرد. یکی از جذاب ترین بخش های هر سفری خریدن سوغاتی برای عزیزان است. برای این کار شما دو راه دارید. آیا می خواهید خوراکی های خوشمزه معروف رامسر را خریداری کنید و یا ترجیح می دهید صنایع دستی و کارهای هنری محلی از سفر با خود به سوغات ببرید؟ در ادامه بهترین سوغات رامسر را به شما معرفی می کنیم.

اگر راهی سفر به رامسر هستید، می‌توانید پیش از سفر با اجاره ویلا رامسر  خیالتان را از داشتن یک اقامتگاه خوب و به‌صرفه راحت کنید.حتما سری به سایت گلستانی ها بزنین که یکی از بهترین و معتبرترین سایت های رزرو ویلا درشمال کشور می باشد.

شیرینی ها و خوراکی های سوغات رامسر

همه شهرهای شمالی را با خرید سوغاتی شیرین شروع می کنند برای همین هم ما اول به سراغ شیرینی های رنگارنگ رامسر کردیم ، در رامسر علاوه بر شیرینی شما می توانید انواع خوراکی های خوشمزه دیگر هم خرید کنید.

کلوچه و کوکی

کلوچه یکی از شناخته شده ترین سوغاتی های شمال ایران است که همه ما با آن آشنا هستیم. کلوچه، نوعی نان شیرینی به شمار می رود که از آرد گندم، شکر و روغن در تهیه آن استفاده می کنند. با اضافه کردن پودر نارگیل، گردو، شکلات و … می توان کلوچه هایی با طعم های مختلف طبخ کرد. کوکی هم نوعی کلوچه است که از نظر ظاهر و روش طبخ تفاوت هایی با کلوچه دارد. کوکی فاقد مغز است؛ اما بر روی آن از چیپس های شکلاتی استفاده می شود.

اگر عاشق خوردن انواع شیرینی و خوراکی های خوشمزه شمالی هستید پس در رامسر باید به دنبال اجاره اقامتگاه باشید که ما به شما اقامتگاه بوم گردی کوکه رامسر را پیشنهاد می دهیم چرا که شما می توانید انواع خوراکی ها و غذاهای خوشمزه را سفارش دهید.

کلوچه رامسر

آغوزنون

آغوزنون یکی از شیرینی‌های خوشمزه مازندران است که در بسیاری از جشن‌های مازندرانی برای پذیرایی از آن استفاده می‌شود. آغازنون یکی از شیرینی‌های مخصوص شب یلدا هم هست و در شب یلدا در کنار سایر خوراکی‌ها از این شیرینی هم استفاده می‌شود. آغازنون به دو شکل خام و پخته سرو می‌شود و به‌شکل خام این شیرینی پیس گِنده گفته می‌شود.

با اجاره ویلا جنگلی دررامسر می‌توانید روی یک تراس جذاب رو به جنگل و مه این شیرینی را با یک لیوان چای داغ نوش جان کنید!

آغوزنون

پشت زیک

شیرینی پشت زیک از دیگر شیرینی‌های خوشمزه استان مازندران است که در شهر رامسر هم پخته می‌شود. در تهیه پشت زیک از کنجد، شکر، گردو و عسل و کره استفاده می‌شود. این شیرینی در بسیاری از نقاط استان به‌جای قند در کنار چای استفاده می‌شود.

اگر این بار راهی شمال شدید و به دنبال پیدا کردن بهترین جاهای دیدنی شمال هستید بی معطلی به سراغ این مقاله از سایت گلستانی ها بروید که شما را به سفر رویایی به شمال دعوت می کند.

پشت زیک سوغات رامسر

رشته‌به‌رشته

رشته‌به‌رشته شیرینی محبوب استان مازندران است که از گردو، رشته آرد برنج، خاک قند، هل، روغن تهیه می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. رشته‌به‌رشته مازندرانی طعم بسیار خوب و لذیذی دارد. اگر روزی گذرتان به هر یک از شهرهای این استان افتاد، امتحان کردن رشته‌به‌رشته را فراموش نکنید.

پیشنهاد ما این است که حتما در سفرهای خود به مازندران، رامسر و یا جواهرده حتما این شیرینی خوشمزه را امتحان کنید.

رشته‌به‌رشته سوغات رامسر

قماق

یکی دیگر از شیرینی‌های خاص این خطه از کشورمان، قماق است. در پخت قماق از شکر استفاده نمی‌شود و برای تهیه آن از شنبلیله، آرد گندم، کره، تخم‌مرغ، جعفری، شوید و گردو استفاده می‌شود. قماق در رژیم غذایی مازندرانی‌ها جای به‌خصوصی دارد و یکی از پایه‌های اصلی صبحانه است.

حالا که برنامه شمال به شهر رامسر ختم شده است بهتر از میان این همه جاهای دیدنی رامسر به سراغ جذاب ترین آن یعنی جنگل دالخانی برویم و یک سفر فوق العاده به رامسر داشته باشیم.

قماق سوغات رامسر

برنجک

برنجک نوعی شیرینی مجلسی است که ساکنان تمام شهرهای مازندران از آن برای پذیرایی در مراسم‌های خود استفاده می‌کنند. در تهیه برنجک از آب، شکر، آب‌لیمو استفاده می‌شود.

پیشنهاد ویژه ما برای مسافران این سفر، اجاره اقامتگاه بوم گردی در رامسر است، جاهای خلوت و جذابی که طعم هر خوراکی و شیرینی‌ای را دلپذیرتر می‌کند!

برنجک سوغات رامسر

نان قتلمه

نان قتلمه یکی از نان‌های سنتی مازندرانی است که در ماه مبارک رمضان در سفره افطار دیده می‌شود. در تهیه قتلمه از شیر، تخم‌مرغ، خمیرمایه، آرد سفید، شکر و نمک استفاده می‌شود.

در میان همه از سوغات شمال صحبت کردیم شما نان قتلمه را فراموش نکنید که یکی از خوشمزه ترین و خاص ترین سوغات در شمال کشور است که باید امتحان  کنین.

نان قتلمه سوغات رامسر

عسل

عسل ارمغان شهرهای شمالی کشور است که در کوه‌های مازندران یافت می‌شود. عسل دامنه کوه‌های مازندران بسیار ناب و خوشمزه است و اگر روزی به رامسر سفر کردید، خرید عسل کوهی را فراموش نکنید.

عسل سوغات رامسر

زیتون

و اما زیتون این سوغات مشهور رامسر ، زیتون یکی از محبوب ترین سوغاتی های رامسر است و اگر روزی به این شهر سفر کردید، خرید زیتون پرورده را فراموش نکنید. امروز زیتون با شکل های خاصی عرضه می شود؛ نوعی زیتون در بازار شهرهای شمالی به فروش می رسد که هسته آن درآورده شده و به جای هسته از فلفل یا سیر استفاده شده که این نوع از زیتون ها هم بسیار لذیذ است.

زیتون سوغات رامسر

ماهی

وقتی به مازندران و مخصوصاً شهر رامسر سفر می‌کنید، حتماً باید یک وعده غذایی خود را به چشیدن ماهی‌های شمال اختصاص دهید. ایده‌آل‌ترین حالت این است که ماهی‌های شمال را زغالی کنید تا مزه‌ای به دست بیاید که هیچ‌وقت از یادتان نخواهد رفت.

برای مزه‌دار کردن ماهی نیز می‌توانید از ادویه‌ها و سبزیجات طعم‌دهنده شمالی‌ها استفاده کنید. ماهی‌های دریای خزر بسیار متنوع هستند و همچنین اصلی‌ترین منبع تولید خاویار جهان، دریای خزر است.

ماهی سوغات رامسر

برنج

برنج شمال هم دیگر نیازی به معرفی و تعریف ندارند. همه ما شمال کشور را به برنج های خوشمزه و خوش عطرش می شناسیم. به هر شهر شمال کشور که سفر کنید می توانید برنج خوش عظر شمالی را به عنوان سوغات برای خود و خانواده تان بخرید.

پیشنهاد ویژه ما برای کسانی که عازم این سفر هستند، اجاره ویلا در بلوار کازینو رامسر است، جایی که دسترسی خوبی به تمامی بازارها و جاهای دیدنی مهم دارد.

صنایع ‌دستی رامسر

رامسر نیز مانند تمامی شهرهای ایران صنایع دستی خاص و منحصر به خود را دارد که از طرفی منبع درآمد بسیاری از اهالی این شهر و روستاهای اطراف آن است.

یادتان نرود که بازارهای صنایع دستی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رامسر هستند.

صنایع چوبی

حصیربافی و تهیه صنایع چوبی مدت‌ها است که در رامسر رواج دارد و بسیاری از روستایی‌ها از این طریق امرار معاش می‌کنند. از جمله محصولات حصیربافی می‌توان به سبد، زیرانداز و کاسه اشاره کرد.

چادرشب بافی

چادرشب بافی یکی از هنرهایی است که در گذشته زنان روستاهای رامسر به آن مشغول بودند و هرچه به مدرنیته نزدیک شده‌ایم، این هنر هم رو به فراموشی رفته است. بافت چادرشب زحمت بسیاری دارد و در تهیه آن از پارچه‌های رنگارنگی استفاده می‌شود و در نتیجه کالای نهایی قیمت ارزانی نخواهد داشت. تمام این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا امروز چادرشب بافی رو به فراموشی برود و کمتر افرادی به این کار مشغول باشند. چادرشب بافی که نام آن در مازندران لاون بافی است ، هم‌اکنون در شهرهای رامسر، آلاشت، لفور و هزار جريب بهشهر بافته می‌شود.

اگر عاشق هنر و باف بومی مناطق مختلف ایران هستید، در سفر به این منطقه سراغ اجاره اقامتگاه سپیدار رامسر بروید، جاهی مشرف به جنگل با حال‌وهوای بکر و ساکت بومی.

چادرشب بافی سوغات رامسر

نمد

باید تعریف نمد شهر رامسر را زیاد شنیده باشید. یکی از بهترین نمدهای داخل کشور در این شهر ساخته می شود. یکی از گزینه های پیش روی شما، نمد رامسر است.

در میان خریدتان یادتان نرود که حتما سراغ جاذبه های خاص رامسر مانند تله کابین رامسر هم بروید.

مرواربافی

مرواربافی یکی از رشته‌های صنایع ‌دستی است که در شهرهای شمالی ازجمله رامسر رایج است. مروار درواقع چوب ترکه‌ای است که پس از تهیه شدن به سه یا چهار قسمت تقسیم می‌شوند و در آب جوشانده شده و بافته می‌شوند و پس از بافته شدن باید به آن‌ها زمان داد تا خشک شد. مروار زردرنگ است و وقتی روغن جلا روی آن قرار می‌گیرد، به رنگ طلایی درمی‌آید. مروار نامرغوب به رنگ سبز با سیاه است و هرچه رنگ آن طلایی‌تر باشد، از کیفیت بیشتری برخوردار است.

مرواربافی سوغات رامسر

هم‌جوشی شیشه

همجوشی شیشه، هنری بسیار قدیمی و باستانی است که شواهد به دست آمده، نشان می‌دهند که این هنر به چندصد سال قبل از میلاد برمی‌گردد. در این هنر، شیشه‌های کوچک بریده شده از جام‌های رنگانگ، دوباره کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا اشکال و آثار هنری زیبایی خلق شوند.

در میان تمام آثار و صنایع‌دستی رامسر، همجوشی شیشه، هنری متفاوت است. هم‌اکنون کارگاهی برای این کار به نام کارگاه کوه سبز در اطراف روستای جواهرده قرار دارد که به ساخت آثار هنری به این شیوه می‌پردازد.

سوغات رامسر را از کجا بخریم؟

سوغات رامسر تنها به خوراکی ها آن ختم نمی شود بلکه می توانید صنایع دستی جذاب این شهر را نیز خرید کنید. یکی از بهترین و مهم ترین مراکز خرید سوغات در رامسر بازارهای رامسر است که در روزهای شنبه و سه شنبه در شهر برگزار می شود و  دارای قیمت مناسبی میباشند.

پس اگر در شهر رامسر به دنبال خرید سوغات رامسر هستید برنامه را طوری تنظیم کنید که حداقل دو روز را در این شهر بگزارنید و یک بازارگردی حسابی داشته باشید.

خوشمزه ترین غذاهای محلی رامسر

رامسر با غذاهای محلی و سنتی‌ همچون خورشت سیر انار، بشته واش، مالابیج، بیج بیج، ترش سماق، ناز خاتون، باقلا وابیج، کدو بره، آغوز مسما، ترش ترشو، دوپتی، اسپناساک، اسفناج مرجی، خورشت آلو، کئی پلا و آش کدو جز شهرهایی است که تجربه‌ی لذت خوردن را در کنار آب و هوا و جاذبه های دیدنی رامسرنباید از دست داد.

این غذاهای خوشمزه را در روستاهایی مانند جواهرده هم می‌توانيد با دستپخت زنان روستایی پیدا کنید.

اجاره ویلا و اقامتگاه در رامسر

وقتی صحبت از شهری زیبا به نام رامسر می شود باید حتما به دنبال اقامتگاه و ویلای مناسب باشید که لذت سفررا چندین برابر کنید. خوشبختانه شهر رامسر اقامتگاه و کلبه چوبی برای رزرو زیاد دارد و شما برای انتخاب دستتان باز است و می توانید با خیال راحت رزرو کنید.

اگر این بار برنامه یک سفر لاکچری و شیک را دارد مجموعه گلستانی ها که یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا درشمال کشور است به شما پیشنهاد می دهد که به دنبال اجاره ویلا استخردار در رامسر باشید چرا که هم می توانید در هر ساعت از شبانه روز تنی به آب بزنید هم به جاهای دیدنی رامسر نزدیک می باشد.

اما اگر به دنبال اقامتگاه ساده و طبیعتگردی در رامسر هستید پیشنهاد گلستانی ها به شما اجاره اقامتگاه بوم گردی در رامسر می باشد که انتخاب بسیارخوبی است.

اگر دنبال اقامتگاه‌ها خاص می‌گردید می‌توانید با اجاره ویلا جنگلی در اربکله رامسر یک تجربه بی‌مانند داشته باشید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی