پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

معروف ترین جاهای دیدنی رشت همراه با عکس و آدرس که هر ساله پذیرایی بسیاری از مسافران و گردشگران می باشد .رشت به عنوان پایتخت گیلان، یکی از پرجاذبه ترین و پرطرفدارترین شهرهای شمالی ایران محسوب می شود. رشت دارای آب و هوایی معتدل و مطلوب بوده و به همین منظور به شهر باران شهرت دارد. در هر کدام از فصول سال که به رشت سفر کنید با جاذبه ای متفاوتی روبه‌رو می شوید؛ بهارش پر از سرسبزی و طراوت و تازگی است؛ پاییز هوای ابری و مه آلود، عطر خاک باران زده، تماشای منظره ای شگفت انگیز، برگ های رنگارنگ و نوشیدن چای که کم کم بر روی آتش دم می کشد به همراه یک کلوچه داغ و تازه فومنی در کلبه ای جنگلی بسیار خاطره انگیز است. اگر شما نیز قصد سفر بهشهر رشت را دارید بهتر است تا انتهای مطلب پیش رو همراه با سایت گلستانی ها باشید تا با جاهای دیدنی رشت بیشتر آشنا شوید. قبل از آغاز به سفر به این دیار سرسبز ابتدا اقامتگاه خود را انتخاب و رزرو نمایید.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال 09114481870

دریاچه سقالکسار از زیباترین جاهای دیدنی رشت

در نزدیکی های رشت روستایی به نام سقالکسار وجود دارد که دریاچه یا سد خاکی سقالکسار را در خود جای داده و چشم انداز بی نظیری را پدید آورده است. این دریاچه دارای طول 600 متر و عرض 500 متر می باشد و در ارتفاع 64 متری از سطح دریا واقع شده است. این دریاچه از سه کلمه سقال به معنی محل آب خوی، لک و سار نیز هردو نام دو پرنده زیبا هستند که در کنار یکدیگر محل آب خوری بالای تپه معنی می دهند.

سد خاکی سقالکسار به‌عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی رشت از اول در این منطقه وجود نداشت و به همت یکی از اهالی روستا به نام جعفر خوشحال احداث شده است.

یکی از مهم‌ترین تفریحات این منطقه عکاسی است، دریاچه بسیار زیبا بوده و انعکاس تصویر درختان در آن سحرانگیز است؛ بنابراین می‌توانید عکس‌های بسیار جذابی بگیرید.

لازم است بدانید که به دلیل وجود تنه‌ درختان در میان دریاچه، شنا در این منطقه ممنوع خواهد بود.

در مورد دریاچه سقالکسار در این مطلب می توانید بخوانید و برنامه بعدی سفر شما باشد!

مسیر دسترسی به دریاچه سقالکسار

اگر می خواهید از تهران به سمت این دریاچه بروید، می توانید از مسیرهای آزادراه تهران – کرج، کرج – قزوین و قزوین رشت استفاده کنید. پس از پشت سر گذاشتن عوارضی و پلیس راه، تقاطع روگذر فومن را پیش بگیرید. جاده فومن را پیش بگیرید و حدود 14 کیلومتر که به جلو پیش رفتید مسیر سمت چپ را انتخاب کرده و وارد روستای سقالکسار شده و تابلوهای راهنمایی در این مسیر وجود دارند که شما را به سمت دریاچه سقالکسار می رسانند.

آدرس دریاچه سقالکسار: استان گیلان، ۱۶ کیلومتری جنوب شهر رشت، دهستان لاکان، روستای سقالکسار

دریاچه سقالکسار از جاهای دیدنی رشت

باغ محتشم عمارت کلاه فرنگی

یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت، باغ محتشم نام دارد که از زمان ناصرالدین شاه قاجار به جا مانده است. باغ محتشم که با نام پارک شهر رشت نیز شناخته می شود، عنوان قدیمی ترین پارک رشت را به خود اختصاص داده است.

رودخانه گوهر رود با پیچ‌وتاب خاصی از بخش جنوبی باغ رد شده و باعث می‌شود زیبایی باغ محتشم رشت صد چند شودو باغ محتشم به‌عنوان یکی از مکانهای دیدنی رشت علاوه‌بر سنگفرش، درختان متنوع و تنومند و رودخانه گوهر رود، یک برکه طبیعی زیبا با دو فواره دارد.

بانی اصلی ساخته باغ محتشم اکبرخان بیگلربیگی یکی از مالکان و افراد متمول ایران در دوره ناصرالدین شاه بود که شغل آن اجاره‌دار گمرکات شمال ایران بود.

در دوره پهلوی پارک محتشم رشت به دلیل بدهی‌های مالیاتی به تصرف دولت در آمد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یک پارک عمومی استفاده می‌شود.

آدرس باغ محتشم رشت: استان گیلان، رشت، خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود

راهی رشت اگر شدید، یادتان باشد که از آنجا براین خودتان سوغات بیاورید. همین جا سری هم به بهترین سوغات شمال بزنید.

عمارت کلاه فرنگی در کدام شهر است

ساختمان شهرداری رشت

ساختمان شهرداری رشت که با نام های کاخ شهرداری رشت و عمارت شهرداری رشت شناخته می شود، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی رشت به شمار می رود.

ساختمان شهرداری رشت به عنوان نماد شهر رشت از آن یاد می شود و در ایام خاص و مناسبت ها، موسیقی زنده اجرا می شود و علاقمندان در این محل تجمع می کنند. نمای بیرونی این ساختمان تماما سفید بوده و سقف آن به صورت شیروانی ساخته شده است و همین باعث شده از دیگر بناهای شهر رشت متمایز گردد. اگر علاقمند بودید که به داخل این ساختمان نگاهی بیاندازید، می توانید در ساعات اداری اقدام نمایید.

مسیر دسترسی به ساختمان شهرداری رشت

ساختمان شهرداری رشت در میدان شهرداری قرار داشته و همین امر باعث شده دسترسی به آن بسیار ساده باشد. بدین منظور می توانید در هر کجا از شهر رشت باشید، علاوه بر خودروی شخصی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی، تاکسی های خطی، ون و… خود را به این منطقه برسانید.

آدرس ساختمان شهرداری رشت: استان گیلان، رشت، میدان شهرداری رشت

آدرس شهرداری رشت

پارک جنگلی سراوان

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم شهر رشت به شهر باران نیز معروف است و شاید به دلیل همین بارش‌های سالانه باشد که تنوع گیاهی آن بسیار بالاست. اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید در جنگل‌های سرسبز رشت قدم بزنید و از آب و هوای دلچسبش لذت ببرید به هیچ عنوان پارک جنگلی سراوان را از دست ندهید.

این پارک به دلیل گونه‌های متنوع گیاهی که در دل خود دارد بسیار مشهور است و می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی در آن قدم زد. زمانی که وارد پارک می‌شوید یک آبگیر کوچک نظرتان را به سمت خود جلب می‌کند که سکوی چوبی زیبایی هم در کنار خود دارد و بر زیبایی‌اش می‌افزاید.

یکی از محبوب‌ترین تفریحات پارک جنگلی سراوان می‌توان به قایق‌سواری در دریاچه سراوان، سواری با موتور چهارچرخ، بازی پینت بال و عکاسی اشاره کرد.

آدرس پارک جنگلی سراوان: 17 کیلومتری جاده تهران – رشت

قیمت بلیط: 10 هزار تومان

پارک جنگلی سراوان کجاست

دریاچه سراوان

چشم‌انداز طبیعی زیبا، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند؛ اما دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود. گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان به این منطقه سفر می‌کنند. سراسر استان گیلان را جنگل‌های سبز و جاذبه‌های طبیعی فرا گرفته است که این استان را به یکی از پر ترددترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در ایران تبدیل کرده‌اند.

پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گیلان، تبدیل کرده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده‌ای مناسب و فاصله‌ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است.

در سفر به شهر رشت حتما زمانی را به بازدید از پارک جنگلی و مرداب سراوان اختصاص دهید. سفر به شهر رشت بدون تماشای زیبایی‌های این منطقه، تمام نمی‌شود.

آدرس دریاچه سراوان: استان گیلان، رشت، کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت-قزوین، ضلع غربی اتوبان، سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان

اگر در شمال کشور خواستید مقصد سفرتان را به سمت جاهای دیدنی بکر و خلوت شمال هدایت کنید، اینجا آدرس های بهترین جاهای دیدنی شمال را پیدا کنید.

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان

تالاب عینک کجاست؟

تالاب یا مرداب عینک گیلان در غرب شهر رشت و نزدیک پارک دانشجو قرار گرفته. همانطور که گفتیم اینجا بزرگترین تالاب شهری ایران است و یکی از بهترین جاهای دیدنی گیلان  است.

دریاچه یا تالاب عینک که به آن مرداب عینک نیز گفته می‌شود یکی از جاهای دیدنی رشت در بهار است که در منطقه ۴ این شهرستان و در نزدیکی پارک دانشجو واقع شده. این تالاب از شمال به بلوار شهید افتخاری، از سمت جنوب به پارک دانشجو و برخی مناطق مسکونی غیرمجاز، از سمت شرق به تقاطع غیر همسطح شهدای گمنام و از سمت غرب نیز به شرکت دخانیات رشت محدود می‌شود.

آدرس تالاب عینک: استان گیلان، رشت، منطقه ۴، نزدیک پارک دانشجو

فاصله رشت تا تالاب عینک

پارک ملت رشت

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رشت پارک ملت است که به عنوان دومین پارک بزرگ رشت معرفی می‌شود. اگر قصد دارید به شهر رشت سفر کنید و می‌خواهید یکی از پارک‌های خوب این شهر را بشناسید، ما پارک ملت رشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های شمال کشورمان است که در تقریبا در تمامی روزهای سال شلوغ است. بسیاری از مردم شهر رشت و مسافرین این شهر برای گشت و گذارهای کوتاه مدت در این شهر زیبا، بوستان ملت را انتخاب می‌کنند.

اکثر درخت‌هایی که در بوستان ملت قرار دارد، درختان قدیمی هستند. با ورود به این پارک شما می‌توانید درختان کاج بسیار زیادی را مشاهده کنید. در فصول بهار و تابستان، رنگ سبز درختان پارک ملت رشت به سیاه تغییر می‌کند و در فصل پاییز نیز نارنجی می‌شود. در فصل زمستان بسیاری از مردم شهر رشت برای برف‌بازی به پارک ملت این شهر می‌آیند و علاوه بر برف‌بازی به ساختن آدم برفی هم مشغول می‌شوند.

پارک ملت رشت بعد از باغ محتشم، بزرگ‌ترین پارک شهر رشت به حساب می‌آید. مساحت این بوستان به نزدیک ۱۲ هکتار می‌رسد. در کل پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی از سفر خود در شهر رشت را به تفریح در بوستان ملت اختصاص دهید.

آدرس پارک ملت رشت: استان گیلان، رشت، سه شهر رشت، بلوار شهید انصاری، سه‌راه کانادا

بهترین پارک رشت

جاده سراوان فومن به سراوان

جاده سراوان فومن از جاهای دیدنی رشت است. این بار که از جاده رشت به شمال کشور می‌روید نرسیده به رشت، جاده دست چپ را که به فومن می‌رود انتخاب کنید. جدای از سرسبزی بی‌همتا و بکرش، اگر پاییز یا زمستان و به‌ویژه در ساعات اولیه صبح به این جاده برسید، با دیدن مه صبحگاهی که بر رنگ قهوه‌ای مات درختان در زمینه آبی آسمان نشسته، رویایی در بیداری را تجربه می‌کنید. یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رشت، موزه بزرگ روستایی گیلان، در این جاده واقع شده است.

آدرس جاده سراوان فومن: استان گیلان، فومن، جاده سراوان-فومن

فاصله سراوان گیلان تا فومن

گوهررود کجاست؟

گوهررود از طرف جنوب وارد شهر رشت می‌شود و پس از عبور از کنار باغ محتشم و بیمارستان رازی و چمار سرا، به سوی روستای سیاه اسطلخ و جیر محله می‌رود. انتهای مسیر آن، تالاب انزلی است.

در گذشته این رودخانه از جاهای دیدنی رشت به‌ شمار می‌آمد و در آن ماهیگیری نیز می‌شد. اما امروزه ورود پساب‌ها، موجب آلودگی گوهررود و انتقال این آلودگی‌ها به تالاب انزلی و ایجاد چهره ناخوشایند شهری شده‌ است. رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت به کانال انتقال فاضلاب تبدیل شده‌اند که از این فاضلاب خالص در کشاورزی استفاده می‌شود. در واقع گیلان از استان‌های پرخطر در آلودگی آب است.

آدرس گوهر رود: استان گیلان، رشت

حالا که در رشت به سر می‌برید، بیایید کمی دورتر برویم و در کل استان گیلان بگریدم و زیباترین جاهای دیدنی گیلان را هم مرور کنیم.

رودخانه گوهررود رشت

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان به‌عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی رشت در زمینی به مساحت ۲۶۳ هکتار ساخته شده و در اصل نمونه‌ای کوچک اما واقعی از فرهنگ زندگی مردم در روستاهای گیلان است.

در موزه میراث روستایی گیلان، علاوه‌بر آشنایی با نحوه زندگی مردم در گیلان با انواع صنایع دستی شامل گمج‌سازی و سفالگری، رشتی دوزی، حصیر بافی و مرواربافی آشنا خواهید شد.

در این مجموعه درختان بسیار متنوعی کاشته شده است و موزه میراث روستایی گیلان در بخشی از پارک جنگلی سراوان قرار دارد.

آدرس موزه میراث روستایی گیلان: استان گیلان، کیلومتر ۱۸ آزادراه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه، کیلومتر ۳ جاده سراوان-شفت

یکی از جذاب ترین بخش های سفر جاده است که در این مطلب سری به زیباترین جاده های شمال بزنید!

قیمت بلیط موزه میراث روستایی گیلان

آرامگاه یا مقبره میرزا کوچک خان جنگلی

آرامگاه یا مقبره میرزا کوچک خان جنگلی یکی از مکان های تاریخ معاصر و جاهای دیدنی شهر رشت است. رشت یکی از بهترین شهرهای استان گیلان برای جذب توریست است. در طول سال رشت مقصد مسافران بیشماری است که معمولا به گشت و گذار در میدان شهرداری و بازار بزرگ می پردازند.  از این رو بازدید از آرامگاه خالی از لطف نیست. اهمیت آرامگاه وی از آن روست که میرزا کوچک خان جنگی یک از مبارزان ملی گرای نهضت مشروطه بود که جنبش جنگل را رهبری می کرد و به سردار جنگل مشهور شد. هنوز هم با گذشت یک قرن از درگذشت میرزا، مردم ایران به کوچک جنگی ارادت دارند.

آدرس آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی: استان گیلان، رشت، خیابان شیون فومنی، قبرستان سلیمان داراب

جنگل میرزا کوچک خان در کجاست

موزه رشت

موزه شهر رشت سابقاً خانه میرزا حسین خان کسمائی آزادیخواه، شاعر و روزنامه نگار معروف و از رجال دوره مشروطیت و نهضت جنگل بود که در سال ۱۳۴۹ توسط وزارت فرهنگ و هنر جهت تبدیل به موزه خریداری شد و امروزه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی رشت شناخته می‌شود. بخشی از این بنا در دهه ۵۰ با نظارت وزارت ارشاد اسلامی در مدت ۶ ماه، تبدیل به موزه شد. موزه رشت از دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی تشکیل شده است. بخش مردم‌شناسی از صحنه‌های بازسازی شده از زندگی مردم و تندیس بومی گیلان تشکیل شده است و بخش باستان‌شناسی موزه به اشیا و آثار باستان‌شناسی کشف شده در نقاط مختلف گیلان به ویژه تپه‌های مارلیک رودبار، تالش، دیلمان و ... اختصاص دارد. یک گورستان باستانی و مجموعه سنگ قبرها نیز در این بخش قرار دارد.

آدرس موزه رشت: استان گیلان، رشت، خیابان طالقانی (بیستون)، روبروی زایشگاه دکتر فاطمی

موزه میراث ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

قیمت بلیت: ۵ هزار تومان

قیمت بلیط موزه رشت

مسجد صفی رشت

مسجد صفی رشت که به آن مسجد شهیدی نیز گفته می‌شود یکی از معروف ترین جاهای دیدنی رشت است که در بافت قدیمی این شهر و در محدوده بازار قرار دارد.

هنوز مشخص نشده که مسجد صفی رشت دقیقاً در چه سالی ساخته شده؛ اما گفته‌ها حاکی از آن است که شیخ صفی‌الدین اردبیلی با شیخ زاهد گیلانی دوست بوده و به همین دلیل به گیلان سفر می‌کند و در محل فعلی مسجد چاهی حفر و عبادتگاهی می‌سازد که بعدها به‌عنوان مسجد استفاده می‌شود. این مسجد در حال حاضر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس مسجد شیخ صفی: استان گیلان، رشت، بافت قدیمی رشت، محدوده بازار

مسجد صفی از جاهای دیدنی رشت

سبزه میدان رشت ، باغ مجسمه‌های مشاهیر

این میدان تاریخی که در نزدیکی میدان شهرداری رشت قرار دارد، در زمان حکومت محمدولی خان تنکابنی در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بازسازی شد و از همان زمان به گردشگاه عمومی تبدیل شد. در فضای سبز این میدان کتابخانه‌ عمومی و مجسمه‌هایی از مشاهیر گیلان همچون شیون فومنی، دکتر محمود بهزاد، پروفسور مجید سمیعی و پروفسور اکبرزاده قرار دارد که نمای زیبایی به آن داده است.

در محدوده‌ی سبزه میدان و خیابان‌های منتهی به آن هم مراکز خرید و فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که همین موضوع این منطقه را به یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید در شهر رشت تبدیل کرده است.

آدرس سبزه میدان رشت : گیلان، رشت، نزدیکی میدان شهرداری

سبزه میدان رشت منطقه چند است

بقعه دانای علی؛ مرد خدا

از دیگر جاهای دیدنی رشت ، می‌توان به بقعه دانای علی اشاره کرد. دانای علی، آن‌طور که گفته‌اند، عارفی وارسته بوده که جایگاه و مقامی بالا داشته است. بقعه متبرکه این عارف، در محله چمارسرای قرار دارد و هر روزه زیارتگاه مردم این شهر و گردشگران است‌. معماری زیبا و رنگ فیروزه‌ای مقبره در وسط شهر چنان خودنمایی می‌کند که با یک بار از دور دیدنش، دلتان می‌خواهد به این زیارتگاه زیبا بروید.

در سفر به شهر رشت، بقعه زیبا و دیدنی دانای علی را فراموش نکنید.

قیمت بلیت: رایگان

آدرس بقعه دانای علی: گیلان، محله چمارسرا، خیابان بیستون.

بقعه دانای علی از جاهای دیدنی رشت

کاروانسرای عباسی گیلان

چهار کیلومتر بعد از امام‌زاده هاشم از سمت قزوین و ۳۵ کیلومتر نرسیده به شهر رشت در سمت راست جاده کاروانسرایی از عصر صفوی به نام لات یا عباسی میزبان گردشگران و مسافران است. لات به معنی زمین‌های صاف کنار رود است و به موقعیت مکانی کاروانسرا اشاره می‌کند.

کاروانسرای عباسی در دوران حمله روس‌ها تبدیل به پادگان نظامی شده بود که همین کاربری نابجا باعث آسیب زیادی شد. در سال‌های اخیر آن را تعمیر کردند حالا کاربری آن رستوران و اقامتگاه مسافران است. قطار گردشگری گیلان هم مسافران را در کنار این کاروانسرا پیاده می‌کند تا در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مثل اجرای موسیقی و نمایش حاضر شوند.

آدرس کاروانسرای عباسی: جاده قزوین رشت، ۴ کیلومتری امامزاده هاشم

جاده شاه عباسی گیلان

خانه ابریشمی

یکی از جاهای دیدنی رشت که کمتر گردشگر غیرگیلانی از آن خبر دارد خانه ابریشمی است. دلیل این بی‌خبری هم واضح است؛ متاسفانه این خانه در حال حاضر در اختیار اداره بنیاد ملی نخبگان استان گیلان است.

درست است که این عمارت زیبا برای بازدید آماده نشده اما با رعایت نکاتی مثل رفتن در ساعت اداری و اجازه گرفتن از مدیریت مجموعه می‌توان از بخش‌هایی که درهای آن قفل نیستند بازدید کرد.

خانه ابریشمی را کلانتر رشت به نام حاج میر اسماعیل حاکمی ساخت اما بعدها توسط وراث در سال ۱۳۱۸ خانه به حاج میرزا احمد ابریشمی فروخته شد. نام ابریشمی هم از همان موقع روی خانه ماند.

هرچند حال و روز عمارت تعریف چندانی ندارد اما برای عاشقان تاریخ و معماری تماشا و عکاسی از ایوان تمام پنجره‌ای، دیوار‌های آجری و در و پنجره‌های چوبی جالب خواهد بود.

آدرس خانه ابریشمی : ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان، انتهای کوچه شاعری

آدرس خانه ابریشمی رشت

امامزاده هاشم

آرامگاهی به نام امامزاده هاشم در روستایی به نام امامزاده هاشم و 30 کیلومتری شهر رشت قرار دارد که یکی از مناطق دیدنی رشت محسوب می شود. پیش از آن که به شهر رشت برسید، می توانید از این منطقه به عنوان یکی از جاهای دیدنی رشت دیدن کنید. آرامگاه امامزاده هاشم رشت در مرتفع ترین نقطه روستای امامزاده هاشم قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی از خود در اختیار گردشگران قرار می دهد. جالب است بدانید که امامزاده هاشم رشت از نسل امام موسی کاظم (ع) می باشد. این بنا در زمان جنگ جهانی اول و قیام میرزا کوچک خان جنگلی دچار آسیب های فراوانی شد.

پس از مدتی آن را مورد مرمت و بازسازی قرار دادند، اما آسیب هایی که به این بنا وارد آمده بود باعث شد بافت قدیمی و تاریخی خود را از دست بدهد. جالب است بدانید که اطراف امامزاده هاشم رشت امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی وجود دارد که می توان به مهمانسرا، پارک، مسجد، درمانگاه، کتابخانه، کشتارگاه، بازارچه سنتی و پارکینگ اشاره کرد. تمام این امکانات گرد هم آمده اند تا مکانی گردشگری را برای عموم مردم پدید آورند. برای دسترسی به این امامزاده بهتر است از مسیر رشت به سنگر استفاده نمایید.

آدرس امامزاده هاشم رشت: استان گیلان، رشت، کیلومتر 35 جاده رشت به سمت قزوین، بعد از پل سفید

جاهای دیدنی امامزاده هاشم رشت

بازار بزرگ رشت

یکی از قدیمی ترین بازارهای رشت، بازار بزرگ رشت نام داشته و حدود 24 هکتار مساحت دارد. این بازار سنتی دارای 14 کاروانسرا بوده و معماری آن ها به اواخر دوره قاجاریه و اوایل حکومت پهلوی می رسد. بازار بزرگ رشت علاوه بر کاروانسراها، میدان بزرگ، میدان کوچک و چارسوق هایی را در خود جای داده است و به همین دلیل به یکی از مکان های دیدنی رشت تبدیل شده است. این بازار از بخش های نظیر طاقی بزرگ، طاقی کوچک، طاقی سعادت، کاروانسرای محتشم، کاروانسرای چینی چیان و کاروانسرای ملک تشکیل شده است.

این بازار همان گونه که از نامش پیداست، بسیار بزرگ بوده و گشت و گذار در آن ممکن است تا ساعت ها طول بکشد. همچنین در این میان می توانید سوغاتی های متنوعی را خریداری کنید. در هر فصلی از سال به بازار بزرگ رشت بروید، انواع میوه های تازه و متناسب با فصل، سبزیجات محلی و تازه، انواع ماهی ها و… را مشاهده می کنید که در صورت تمایل نیز می توانید از آن ها خریداری کنید. این بازار مانند دیگر بازارهای سنتی مسقف نیست. بازار بزرگ رشت در میدان شهرداری رشت و خیابان امام خمینی قرار دارد.

ساعت کار بازار بزرگ رشت

ساعت کار بازار بزرگ رشت از ساعت 8 صبح بوده و برخی از آن ها تا 20 شب و برخی دیگر نیز تا 22 شب فعال هستند. البته توجه داشته باشید که در روزهای جمعه و یا ایام تعطیل ساعت شروع به کار مغازه ها کمی دیرتر می باشد.

آدرس بازار بزرگ رشت: استان گیلان، رشت، میدان شهرداری، خیابان امام خمینی

آدرس بازار بزرگ رشت

مرکز خرید گلسار رشت

مرکز خرید گلسار که در بلوار گلسار واقع شده در اصل یک ساختمان ۶ طبقه و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی رشت است. در این مرکز خرید کالاهای مختلفی مانند انواع پوشاک با برندهای متنوع، خانگی و محصولات دیگری به فروش می‌رسد.

طبقه همکف و اول و دوم این مرکز خرید شامل بوتیک، کافی‌شاپ و مغازه است؛ اما طبقه سوم شامل دفاتر اداری است و طبقه چهارم آن نیز شامل فودکورت است.

طبقه‌های پنجم و ششم مرکز خرید گلسار نیز شامل واحدهای ۶۰۰ متری است. یکی از مهم‌ترین امکانات این مرکز خرید پارکینگ اختصاصی و سیستم امنیتی پیشرفته ورود و خروج است. از طرفی دوربین‌های مدار بسته، خدمات نظافتی، برق اضطراری و سیستم‌های برودتی از جمله دیگر امکانات این مجموعه هستند.

آدرس مرکز خرید گلسار رشت: استان گیلان، رشت، بلوار گلسار

آدرس مرکز خرید گلسار رشت

مرکز خرید رز رشت

مرکز خرید رز یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که در دو شعبه ساخته شده هر دو شعبه این مجموعه خرید دارای سه طبقه هستند.

در طبقه اول این شعبات انواع کالاهای زنانه شامل کیف و کفش، پوشاک و شال و روسری به فروش می‌رسد.

طبقه اول و دوم نیز انواع کالاهای مردانه شامل پیراهن و کت و شلوار و کفش عرضه می‌کند. مرکز خرید رز رشت که در نزدیکی سبزه‌میدان واقع شده یکی از مهمترین مراکز خرید استان گیلان به حساب می‌آید.

آدرس مرکز خرید رز رشت: استان گیلان، رشت، سبزه میدان

آدرس مرکز خرید رز رشت

بقعه خواهر امام

در یکی از محله های شهر رشت مسجدی به نام مسجد خواهر امام وجود دارد که در واقع مقبره خواهر امام رضا (ع) و دختر امام موسی کاظم (ع) محسوب می شود. ایشان در عهد عباسی به ایران و شهر رشت مهاجرت نموده و به علت بیماری در همین منطقه وفات کردند. محله ای که آرامگاه خواهر امام در آن قرار گرفته نیز با همین نام شناخته می شود. جالب است بدانید که مغازه ها و دستفروش های این منطقه اجناس خود را ارزان تر از جاهای دیگر به فروش می رسانند و به ارزان فروشی مشهور هستند. مقبره ای که در گذشته برای ایشان ساخته بودند بسیار ساده و کوچک بود و هیچگونه تزئیناتی برای آن به کار نرفته بود.

اما پس از چندی، اقدام به مرمت مسجد نمودند و فضای داخل آن را مزین به آینه کاری کردند. اهالی منطقه بسیاری از نذرهای خود را در این امامزاده ادا می کنند. علاوه بر زیارت این امامزاده می توانید از قدم زدن در کوچه و محله ای که امامزاده در آن واقع شده است لذت ببرید. همچنین امامزاده خواهر امام نیز یکی از جاذبه های گردشگری رشت به شمار می رود. برای بازدید از این امامزاده می توانید در روزهای شنبه تا 5 شنبه از ساعت 9 صبح الی 22 شب اقدام نمایید.

آدرس بقعه خواهر امام: استان گیلان، رشت، بلوار مطهری، محله ساغری سازان

آدرس بقعه خواهر امام

چشمه آب شور لاکان

چشمه آب شور لاکان یکی از جاهای دیدنی های رشت به شمار می رود و در جنوب رشت و در منتهی الیه جاده رشت – لاکان واقع شده است. این چشمه آب شور در میان جنگلی انبوه و سرسبز جا خوش کرده و از آنجایی که آب چشمه بسیار شور بوده و بر اثر داشتن املاح نمک و گوگرد خاصیت درمانی داشته و برای درمان بیماری های پوستی از آن استفاده می کنند.

از این رو اهالی منطقه چشمه آب شور لاکان را مقدس می دانند. همچنین رسم دارند که در تابستان هرسال بدن خود را با آب این چشمه شستشو دهند. این چشمه دارای عمقی حدود 2 متر و آب خنک می باشد. اما برای دسترسی به چشمه آب شور لاکان باید از مسیر دشواری عبور کنید. برای این منظور ابتدا وارد جاده اصلی رشت – سراوان شده و تابلویی با نام بقعه آقا دانا پیر و روستای بالاشیخان را مشاهده می کنید. همانطور که گفته شد این چشمه در جنوب رشت و انتهای جاده رشت – لاکان و در جنگل لاکان قرار گرفته است.

بهترین زمان بازدید از چشمه آب شور لاکان

اگر می خواهید از این چشمه آب شور دیدن کنید بهتر است سفر خود را به فصل تابستان و یا روزهایی که بارندگی وجود ندارد موکول کنید. از آنجایی که مسیر دسترسی به چشمه به لحاظ پوشش گیاهی کمی دشوار است، اگر بارندگی صورت گیرد، دشواری مسیر دو چندان می شود.

آدرس چشمه آب شور لاکان: استان گیلان، رشت، انتهای جاده رشت – لاکان، در جنگل لاکان

خیابان علم الهدی رشت

خیابان علم الهدی رشت که به عنوان یکی از جاهای دیدنی رشت شناخته می شود، جهت عمران و زیباسازی شهر با تصویب و اجازه وزارت کشور در میان دو تا از اصلی ترین میدان های شهر به نام میدان نظمیه و یبزه میدان احداث گردید. این خیابان پیاده رو کاملا سنگ فرش شده و طول آن به 275 متر و عرض آن به 27 متر می رسد و توانسته میدان شهرداری رشت و سبزه میدان را به یکدیگر اتصال دهد.

این خیابان پیاده رو در دو طرف خود دو پیاده رو جای داده که 6.5 متر هستند. عملیات ساخت پیاده راه فرهنگی خیابان علم الهدی رشت از مرداد سال 1391 آغاز گردید و تا اواخر اسفند ماه همان سال به طول انجامید. خیابان علم الهدی رشت به واسطه سنگ فر و نمای زیبای آن، یکی از بهترین مسیرها برای پیاده روی و قدم زدن می باشد.

همچنین هیچگونه خودروی حق تردد در این خیابان را ندارد و نیمکت هایی را جهت استراحت در آن قرار داده اند. تنها خودروهایی که در این خیابان تردد می کنند ماشین های برقی هستند که مسافران و گردشگران را از سبزه میدان تا میدان شهرداری رشت به صورت رایگان جا به جا می کنند.

از زیبایی های خیابان علم الهدی می توان به حوضچه های سنگی آن اشاره نمود. در دو طرف خیابان علم الهدی رشت مغازه و فروشگاه هایی وجود دارند که شامل سه پاساژ نور، پاسارگاد و فاتحی می شوند. همچنین مغازه ها نیز به فروش پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، زیورآلات و… مشغول هستند.

آدرس خیابان علم الهدی رشت: استان گیلان، شهر رشت، خیابان علم الهدی رشت

لوکیشن عکاسی رشت

در رشت کجا غذا بخوریم؟

در شهر رشت رستوران‌های معروف و محبوب بسیاری وجود دارند که برای صرف یک ناهار یا شام خوشمزه و متفاوت بهترین انتخاب خواهند بود.

از جمله معروف‌ترین رستوران‌های رشت می‌توان به رستوران شکم‌الملوک، رستوران محرم، رستوران رزاقی، رستوران شورکولی، رستوران دوران، رستوران اردشیر، کباب‌سرای حاج حسین، رستوران جهانگیر، رستوران دلیجان و رستوران بزرگ گیلانه اشاره کرد.

همه رستوران‌هایی که معرفی کردیم غذاهای سنتی ایرانی و گیلانی عرضه می‌کنند و جزو بهترین رستوران های رشت هستند.

بهترین فصل سفر به رشت و دیدن جاذبه هایش کی است؟

با توجه به گرم و شرجی بودن هوا در تابستان و سرد بودن هوا در زمستان می‌توان گفتند که فصل بهار بهترین فصل برای سفر به رشت خواهد بود.

سفر به رشت در بهار و تابستان

اگر بهار و تابستان را برای سفر به رشت انتخاب کرده‌اید باید بگوییم که گرمای هوا در تابستان ممکن است شما را اذیت کند اما فصل بهار یکی از بهترین فصول برای سفر به رشت خواهد بود.

سفر به رشت در پاییز و زمستان

در فصل زمستان به دلیل سردی و برودت هوا خیلی از گردشگران به رشت سفر نمی‌کنند اما این فصل نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. با توجه به اینکه شهر رشت پر از درخت است، فصل پاییز می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر چه از لحاظ خوبی هوا و چه از لحاظ زیبایی‌های چشم‌نواز رشت باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی