پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار خون فوشه در ارتفاعات تالش: غار خون فوشه در ارتفاعات کوه تالش در جنوب غربی روستای فوشه واقع شده است. این غار به دلیل اینکه در منطقه جنگلی به نام خون (محل جاری شدن چشمه به زبان تالشی) قرار گرفته غار خون نامگذاری شده است. دهانه غار خون فوشه به سمت شرق می‌باشد که ارتفاع و عرض آن اندکی بیشتر از دو متر می باشد. جهت غار شرقی غربی است و در ابتدا ورودی غار یک شیب ملایم به سمت داخل غار وجود دارد که در این مسیر آثار هوازدگی فیزیکی و شیمیایی شامل خرد شدن سنگ ها به صورت واریزه یا تالوس و رنگ خاک قرمز رنگ به خوبی قبال دیدن است و بعد از حدود ده متر یک سنگ تخریبی در مدخل ورودی قرار گرفته است که بایستی تا طول یک متر بصورت سینه خیز وارد غار شد.

برای اجاره ویلا در تالش با شماره 09114481870 تماس بگیرید

مشخصات غار خون فوشه تالش

غار فوشه از نوع ریزشی است. در دهانه اصلی غار چند دهانه دیگر نیز وجود دارد ولی تاکنون کسی از آن دهانه‌ها وارد نشده است. در داخل غار چند دالان بزرگ در قسمت راست، چپ، جلو و عقب وجود دارد که هر کدام به قسمتهای دیگر دالان ارتباط دارد و هر کدام از دالان‌ها طول و عمق‌های متفاوت دارد و دهلیزهای متعدد نیز در غار دیده می‌شود و چند دودکش به طرف بالا هم قابل دیدن است. هیچ گونه کمبود هوا و اکسیژن در غار وجود ندارد ولی برای رفتن به غار حتما نیاز به امکانات کوهنوردی و غارنوردی است.

چطور به غار خون فوشه تالش بریم؟

برای رسیدن به غار خون فوشه، پس از ورود به گیلان و گذشتن از شهر رشت و فومن وارد روستای قلعه رودخان شوید و از روستای قلعه رودخان به سمت روستای فوشه که چهار کیلومتر فاصله دارد حرکت کنید.

بعد از فوشه از جاده اصلی به محله للکی پرده سر می‌رسیم که کوهپیمایی از للکی پرده سر و در منطقه جنگلی و از کنار رودخانه برای رسیدن به غار شروع می‌شود و بعد از گذشتن از رودخانه به جهت جنوب غربی حرکت کرده و ده دقیقه به طرف ارتفاع صعود می‌کنیم که در اطراف درخت‌های سرخدار یا کاج جنگلی مشاهده می‌شود و بعد از پنج دقیقه به دهانه غار می‌رسیم. از للکی پرده سر تا دهانه غار حدود نه کیلومتر راه است که سه ساعت و نیم کوهنوردی نیاز است.

تجهیزات لازم برای بازدید از غار خون فوشه

از جمله مهم ترین وسایلی که باید با خود به همراه داشته باشید هدلایت یا یک چراغ قوه قوی است، زیرا که همان طور که گفتیم این غار بسیار تاریک است و برای مشاهده زیبایی های آن لازم است که یک منبع نور مناسب به همراه خود داشته باشید. داشتن لباس اضافی و کفش مناسب نیز از دیگر موارد ضروری است که باید حتما به همراه داشته باشید تا با خیالی آسوده این سفر را طی کنید.

اگر هم اهل عکاسی از جاذبه های دیدنی هستید می توانید یک دوربین عکاسی مناسب جهت ثبت زیبایی های این غار به همراه بیاورید و لحظات زیبای سفر خود را در دل جاذبه های طبیعی ثبت کنید. از جمله لوازم مورد نیاز دیگر می توان به لباس یکسره ضد آب و چکمه تقریبا ضروری می باشند و تجهیزات دیگری مثل ابزار صعود و فرود، طناب برای چاه و کارابین پیچ و تسمه برای افرادی که می خواهند یک غار نوردی کامل را تجربه نمایند لازم است، اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید از غار خون فومن

زمستان نیز به قدری سرد است که عده ی کمی می توانند تا این حد کاهش دما را تحمل نمایند. برای این که تجربه ی خوبی از سفرتان داشته باشید بهتر است فصول بهار یا تابستان را برای این منظور انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به غار فوشه فومن

غار فوشه که یکی از مناطق دیدنی فومن به شمار می رود در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب غربی روستای فوشه و ۴ کیلومتری قلعه رودخان در دل منطقه جنگلی به نام جنگل خون قرار گرفته است. شما برای رسیدن به این غار بعد از روستا فوشه از جاده اصلی به محله به اسم للکی پرده سر می رسید، ارتفاع این محله 340 متر است که چیزی حدود 20 خانوار جمعیت دارد تا این محله جاده آسفالت است.

آدرس غار فوشه فومن: استان گیلان، شهرستان فومن، ۱۵ کیلومتری روستای فوشه، نزدیکی قلعه ‌ی رودخان

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی