پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاذبه‌های گردشگری ماسال جایی که باید کمی با خیال پردازی بریم و این بار تجربه سفر به ماسال را جوری دیگر تجربه کنیم. شهر ماسال دشتی سرسبز و خوش‌آب‌و‌هوا در کوهستان‌های نزدیک تالش است. بر بالای کوهی بلند در نزدیکی گیلان تا جایی که چشمان شما کارکند سر سبزی و طبیعت بی نظیر وجود دارد جایی که شما همراه موج های آرام ابر قدم بر می دارید. ماسال بهشت برین گیلان است که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است و شما همراه گلستانی ها تا باشید تا سری به این جاذبه های گردشگری بزنیم. آیا دوست دارید در این طبیعت منحصربه‌فرد اقامت کنید؟ با اجاره کلبه در ماسال می‌توانید چند روزی را در این طبیعت بکر و آرامش‌بخش خوش بگذرانید. پیشنهادهای ویژه ما تمام نشده، در ادامه همراهمان باشید.

 

شماره تماس اجاره ویلا در ماسال 09114481870

 

چرا باید به ییلاق ماسال سفر کنیم؟

شاید فکر کنید که سفر به شمال کشور و داشتن یک تجربه متفاوت در مقایسه با سفرهایی که پیشتر به این منطقه داشته‌اید کمی دشوار به نظر برسد. سفر به شمال تنها به دریا و قدم زدن در ساحل دریای خزر محدود نمی‌شود. ماسال از مناطق بسیار زیبای استان گیلان ، با توجه جاهای دیدنی که در خود جای داده می‌تواند تجربه کاملاً متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

گنجاندن زیبایی‌های این منطقه در یک نوشتار کوتاه سخت  است ولی خب سعی می‌کنیم که زیباترین جاهای دیدنی منطقه ماسال را معرفی کنیم. تمامی جاذبه های گردشگری ماسال، تصویری زیبا و چشم نواز در چشمان مسافران ایجاد می‌کنند و به همین دلیل، ماسال یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید.

ماسال کجاست؟

به ماسال سفر کرده‌اید؟ گیلان را گشته‌اید؟ اگر هنوز نمی‌دانید ماسال کجاست و در کدام قسمت گیلان زیبا قرار دارد باید به شما بگوییم که در شناخت یکی از زیباترین نقاط خطه شمال کمی کوتاهی کرده‌اید. ماسال دیدنی در همسایگی کوه‌های تالش چقدر زیباست .شهر کوچکی را در نظر بگیرید که پر از سبزی و زیبایی است و رودخانه‌ای به نام خالکایی هم از کنار آن می‌گذرد. این شهر کوچک و زیبا پر است از آبشارهای مرتفع و جنگل‌هایی که گشت‌وگذار در آنها بیشتر شبیه واردشدن به پوستری جذاب و رنگی است. ماسال از شرق به فومن و صومعه‌سرا، از شمال به رضوان‌شهر، از غرب به خلخال و از جنوب به اردبیل محدود می‌شود.

اگر دوست دارید در سفرتان به گیلان در جاهای دنج و بکر اقامت کنید بهتر است به سراغ اجاره کلبه و کلبه چوبی در گیلان بروید.

آب و هوای ماسال

ییلاق ماسال گیلان مانند دیگر ییلاقات با توجه به فصول مختلف آب و هوای متفاوتی دارد و اما اگر می خواهید بدانید که چه زمانی آب وهوای ماسال عالیه بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید که در این فصل نه سردی بهار را دارد و نه گرمی که در تابستان انتظار دارید. فصل پاییز غافلگیر کننده است و شما هر لحظه با بارش های باران یهویی و بی وقفه مواجه می شوید. اما همین‌ باران‌ها و برگ‌های رنگارنگ پاییزی شما را بیش از هر زمانی شیفته این ییلاق می‌کند.

جاهای دیدنی ماسال کجاست؟

یکی از زیباترین نقاط کشور بدون شک ییلاقات ماسال است. این مناطق سرسبز و چشم‌نواز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ماسال هر ساله هزاران گردشگر را به این شهر می‌کشانند. گردشگران با پشت‌ سر گذاشتن منطقه شهری ماسال وارد بخش ییلاقی این شهر شده و پس از طی یک مسیر پر پیچ و خم و زیبا به منطقه ییلاقی ماسال وارد می‌شوند. اینجا سرزمین شگفتی‌ها و مناظر حیرت‌انگیز است.

اگر علاقمند بدانید بهترین زمان سفر به ماسال چه وقتی است پیشنهاد می کنم حتما کلیک کنید و مطالعه کنید. 

ییلاق اولَسبِلانگاه

کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگارنگ نماد اصلی این ییلاق دیدنی و جادویی ایران است. ییلاق اولَسبِلَنگاه یکی از مرتفع‌ترین و بکرترین ییلاقات ایران است که در ارتفاع حدود ۱۵۰۰ متری سطح دریا و در ۲۷ کیلومتری شمال غرب ماسال قرار دارد. این منطقه مرتفع به‌دلیل اینکه جزء مناطق حفاظت‌شده در شمال کشور است از گزند ساخت و سازها در امان مانده و بافت سنتی و سازگار با طبیعت خود را حفظ کرده است.

اینجاست که ماسال تبدیل به بهشتی می‌شود که همه ما بدون کوچک‌ترین شکی عاشقش می‌شویم. برای آنکه از این تجربه بهره‌مند شوید، کافی است برای اجاره ویلا در شمال یا هر نوع واحد اقامتی در سراسر ایران اقدام کنید.  

ییلاق اولیبنگاه

غار آبیشو

غار آبیشو نیز یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است که در شهرستان ماسال و در منطقه‌ای کوهستانی در میان جنگل‌های «شاندرمن» قرار دارد. که در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شاندرمن و در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد. در ماسال بیش از ۱۷ غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها آویشو نام دارد که در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا و بین مناطق «تائی بنه»، «انده چو» و «خماسون» در بستر درهای کم آب جای گرفته است.

آبشار رامینه

آبشار رامینه از زیباترین آبشارهای این منطقه می باشد که در قسمت بالایی جاده اصلی و در میان انبوه درختان جنگلی می باشد و در فاصله ده دقیقه ای از جاده اصلی قرار گرفته است. این آبشار دیدنی در ارتفاع 629 متری از سطح دریا واقع شده و طول آن نیز به 10 متر میرسد.

رامینه در زبان پهلوی به معنی خوشی، آرامش، شادی و سرزندگی است و به جز این آبشار مکان های دیگری نیز به این نام مشهور بودند که همانند آبشار از این ویژگی های مثبت و جذب کننده برخوردار بوده اند.

مسیر رسیدن به آبشار رامینه سر بالایی و دارای شیب زیادی می باشد که باید به صورت پیاده طی شود. مسیر مناسب دسترسی به آبشار در حال آماده شدن است و مدیر هتل رامینه پیگیری هایی دراین زمین انجام داده است. برای دسترسی به آبشار رامینه باید به شهرستان ماسال در استان گیلان سفر کرد.

اگر دنبال بهترین جاهای دیدنی شمال می‌گردید، ما در سایت گلستانی ها که یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا و کلبه در شمال است بهترینشان را برایتان یکجا جمع کرده‌ایم، این مطلب در مورد بهترین جاهای دیدنی در شمال را از دست ندهید!

آبشار رامینه

پارک جنگلی ریزه مندان

یکی از مناطق جذاب و دیدنی ماسال که می توانید در سفر خود به این شهر از آن دیدن نمایید، پارک جنگلی ریزه مندان می باشد. این پارک توانسته عده زیادی از افراد را که به ماسال سفر می کنند به سمت خود بکشاند. پارک ریزه مندان از نقاط دیدنی شهر بوده و شما می توانید برای تجربه ای پربارتر از سفرتان به تماشای پارک ریزه مندان بروید. آب و هوای این پارک نیز همانند باقی جاهای ماسال بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد و برای یک استراحت چند ساعته بهترین نقطه برای شماست. این پارک ورودی ندارد ولی برای بازدید مدت محدودی زمان دارید.

یکی از پیشنهادهای ما برای کسانی که در سفر به ماسال دنبال آرامش و سکوت جنگل و طبیعت هستند و چشیدن طعم غذاهای محلی است اجاره کلبه چوبی شباهنگ است.

پارک جنگلی ریزه مندان

منطقه باستانی اسب ریسه

دیواره سنگی اسبه ریسه ماسال دارای یکی از صخره‌های بلند سنگ نوردی کشور است که می‌تواند مسابقات بزرگ ملی، منطقه‌ای و حتی جهانی در آن برگزار شود که نه تنها فرصت سنگ نوردی را به حرفه‌ای‌های این ورزش می‌دهد، بلکه امکان کایاک سواری را هم به قایقران‌هایی می‌دهد که دوست دارند در رودخانه خروشان پایین صخره ورزش کنند. این منطقه از جمله جاهای دیدنی ماسال است که شاید کمتر کسی آن را بشناسد، اما چنان جاذبه‌ای دارد که حتما چند باری برای تجربه‌اش راهی این شهر زیبا خواهید شد.

منطقه باستانی اسب ریسه

دشت آلنزه

آلنزه دشتی وسیع و خرم در استان سرسبز گیلان است که از همه طرف با کوه‌های بلندی احاطه شده است. همچنین یکی از معروف‌ترین بقعه‌های خطه شمالی کشور یعنی امام‌زاده ابراهیم النزه نیز در این منطقه قرار دارد. نکته‌ای که این منطقه را بسیار جذاب و دوست‌ داشتنی می‌کند، خانه‌های آن است.

مردم النزه عموما به صورت آبا و اجدادی در این منطقه زندگی می‌کنند و به همین دلیل خانه‌های آنان از قدمت بالایی برخوردار است؛ همین موضوع سبب آن شده که مواد تشکیل دهنده تمامی این خانه‌ها تخته و چوب باشد.

النزه یکی از جاهای دیدنی ماسال است که شما در آن می‌توانید در دنیای خواب و رویا قدم بزنید!

بازار هفتگی ماسال

 بازار هفتگی ماسال (در روزهای شنبه)، از بازارهای پررونق گیلان است و انواع و اقسام کالاها در آن عرضه می‌شود. شاید تنوع کالایی که در این بازار دیده می‌شود، در کمتر بازار هفتگی بتوان دید. فراورده‌های دامی مخصوصاً پنیر و کره و ترشی‌های محلی به فراوانی در شنبه بازار ماسال عرضه می‌شود. همچنین هنگام نهال‌کاری، انواع و اقسام نهال‌ها مخصوصاً نهال توت در بازار به فروش می‌رسد.

بازار هفتگی ماسال

باغ پرندگان تمجیدی

باغ پرندگان ماسال در این منطقه ییلاقی در خطه اسب‌ریسه واقع شده و مالکیت و مدیریت آن بر عهده شخصی به نام مهرداد تمجیدی است. از پرندگان متفاوت و متعددی در این باغ نگهداری می‌شود که مهم‌ترین و در واقع زیباترین‌شان طاووس‌های شگفت‌انگیزی است که با تماشای‌شان دلتان می‌خواهد حتماً یک سلفی یادگاری با این شاهکار خلقت بگیرید. از سایر پرندگان این باغ می‌توان به انواع قرقاول و ماکیان زینتی همچون مرغ و خروس‌های با نژادهای مختلف اشاره کرد.

باغ پرندگان تمجیدی

گورستان خون

گورستان خون مربوط به هزاره اول قبل از میلاد تا سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است که به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

گسکر

مناره بازار گسکر با قدمتی که به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد، در شهرستان صومعه‌سرا، روستای مناره بازار قرار دارد. و یکی از جاهای دیدنی تاریخی و جذاب ماسال است.

ییلاق سوئه چاله

یشتر مسافران، ماسال را با ییلاق اولسبلانگاه می‌شناسند؛ اما آیا می‌دانستید که عکس‌ها و تصاویری که در فضای مجازی از این ییلاق وجود دارد، در واقع متعلق به ییلاقی به نام سوئه چاله ماسال است؟ سوئه چاله از جاذبه های گردشگری ماسال است که در فاصله کوتاهی از اولسبلانگاه با خانه‌های رنگارنگ دو طبقه‌ای و مناظر سرسبز، هر بیننده‌ای را به حیرت وا خواهد داشت.

تجربه‌ای است که هر فردی باید حداقل یک بار آن را در عمر خود کسب کند. در سفر به این ییلاق، قدم زدن در عصرگاه را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید؛ زمانی که سوچاله در زیباترین شکل خود، تکه‌ای از بهشت را جلوی چشمان شما خواهد گذاشت.

ییلاق سبز خشکه دریا

اگر ماسال را برای هوای بی‌نظیر و ییلاق‌های فراوانش انتخاب کردید، تبریک می‌گوییم! در بین جاهای دیدنی ماسال این ییلاق‌هایش است که زیباییشان تمامی ندارد! خشکه دریا هم یکی از این ییلاق‌های ماسال است که با رودخانه‌های پر آب و هوای دلنشینش شما را مجذوب خود می‌کند.

آبشار تولی نسا

آبشار تولی نسا یکی از آبشارهای نیک منظر و جذابی است که از  مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق ماسال و مکان های زیبا ودیدنی در استان گیلان به شمار میرود. این آبشار زیبا، هرساله میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر است و بر زیبایی های ماسال می افزاید.

آبشار تولی نسا از دیواره ‌ای صاف درارتفاعی ده کیلومتری فرو می ‌ریزد و ارتفاع زیادی ندارد ولی خروش آب‌های این آبشار زیبا، یکی از بی ‌نظیرترین تصاویر طبیعی و چشم نواز و همچنین گوش ‌نواز ترین صداهای طبیعت را در خود جای داده است. دیواری که این آبشار از آن فرو می ریزد آنقدر صاف است که موقع بازدید از آن گمان می برید که شاید انسان آن را ساخته است و این صافی طبیعی و زیبا انسان را به وجد می آورد.

آبشار تولی نسا

پارک ساحلی ماسال

پارک ساحلی ماسال در مجاورت رودخانه خالکایی قرار دارد و از مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری ماسال به شمار می‌رود. از امکانات رفاهی پارک می‌توان به فضای سبز، آلاچیق، مبلمان شهری و سرویس بهداشتی اشاره کرد. همچنین برای تفریح کودکان وسایل بازی و قصر بادی در پارک وجود دارد.

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر روی ابرهاست. روی این بام که باشید می‌توانید جلگه شهر ماسال را ببینید و علاوه بر آن صومعه سرا و بندر انزلی هم در دیدرستان است. اگر هم بخواهید می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های ماسال روی بام سبز را بگیرید و صبح و شب به این منظره زیبا چشم بدوزید.

پایان یک سفر عالی

پس از گشت و گذار و دیدن بهترین جاهای دیدنی شهر ماسال حال می توانید در دفترچه خاطرات را ثبت لحظه های عالی کنید. از ییلاق ماسال گرفته تا آبشار رامینه می توانید لذت کامل را در این شهر ببرید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی