پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

ییلاقات ماسال بسیار معروف و دیدنی هستند و به عنوان بهترین مقصد سفر تابستانی در ایران شناخته شده اند. برای رفتن به ییلاقات ماسال باید حدود ۲۵ کیلومتر در میان کوه‌های سرسبز و مه‌آلود و دره‌هایی زیبا پیش بروید. روستای اولسبلنکاه یکی از معروف ترین ییلاقات ماسال است که می توانید برای  اجاره کلبه در اولسبلنگاه  از سایت اجاره ویلا در ماسال با نام گلستانی ها اقدام کنین. در این مقاله می خواهیم درباره ییلاقات ماسال صحبت کنیم تا پایان مقاله همراه باشید تا سفری هیجان انگیز را تجربه کنین.

 

شماره تلفن اجاره ویلا در ماسال 09114481870

 

ییلاقات ماسال کجاست؟

هوا که گرم بشود فصل سفر به مناطق خنک و ییلاقی هم از راه می‌رسد، یکی از این مناطق ییلاقی هم ییلاقات ماسال است. ییلاقات ماسال که چند سالی‌ست رفتن به آن باب شده، در کنار کوه‌های تالش در استان گیلان واقع است و آنچه هوس سفر به آن را تقویت می‌کند، مناظر بدیع و بکر و مه‌ای‌ست که تا چشم کار می‌کند بیشتر مواقع سال اینجا را پوشانده.

سقف‌های شیروانی رنگارنگ، قرمز، سبز، آبی و... میان مه، همینطور کج ایستاده‌اند و برای اینکه شما ببینیدشان، چشم به راهند. ییلاقات ماسال سرزمین شگفتی‌ها است. اینجا، دریایی از مه، مانند موج‌های بلند، آنقدر پرشتاب می‌آیند تا وقتی به دامنه کوهستان البرز برخورد می‌کنند، همه جای دشت تا خود آسمان را مه‌پوش می‌کنند.

اینجا جایی است که ابرها زیرپاهایتان حرکت می‌کنند. جایی که می‌شود در یک تابلوی نقاشی سورئالیستی زندگی کرد. ماسال جهان شگفتی‌های آسمانی است. عالم ابرهای رقیق همه جا گسترانیده شده، بام سبز شمال، شهر آبشار و مه و درخت، شهری که خانه‌هایش کَجَکَی می‌ایستند و قله‌هایش پر از اکسیژن است.

ییلاقات ماسال

فاصله ماسال از تهران و سایر شهرها

    فاصله ماسال تا تهران: ۳۷۰ کیلومتر
    فاصله ماسال تا رشت: ۵۵ کیلومتر
   فاصله ماسال تا تالش: ۶۰ کیلومتر
    فاصله ماسال تا ماسوله: ۴۸ کیلومتر

اگر به دنبال گیلانگردی هستید پس باید جاذبه های گردشگری گیلان را اینجا ببنید و بشناسید.

مسیر دسترسی به ییلاق ماسال

به چند طریق می‌توانید به ماسال گیلان سفر کنید:

    1-خودروی شخصی
    2-اتوبوس
   3-هواپیما
    4-قطار

از تهران تا ماسال با خودروی شخصی

هرساله هزاران شهروند از تهران و کرج به استان‌های شمالی سفر می‌کنند و در این بین سهم سفر از تهران به ماسال چشم‌گیر است. ییلاقات ماسال به دلیل زیبایی خارق‌العاده و هوای پاک، همواره مورد توجه مسافران قرار داشته‌ و یکی از مقاصد اصلی شهروندان تهرانی به حساب می‌آید.

نخستین موضوع مهم در رابطه با سفر از تهران به ماسال با خودرو شخصی، فاصله بین این دو شهر است. برای رفتن از تهران تا ماسال نیاز به پیمایش مسیری چند ساعته دارید. این مسیر 364 کیلومتر طول دارد که با توجه به وضعیت هوا و ترافیک جاده‌ها، طی کردن آن بین چهار ساعت و نیم تا پنج ساعت به طول می‌انجامد.

برای سفر از تهران به ماسال نیاز دارید تا از شهرهای کرج، قزوین و رشت عبور کنید. بخش عمده مسافرت از تهران تا ماسال با عبور از اتوبان‌های کرج – قزوین و قزوین – رشت همراه است. از این‌رو سفر راحتی را در مسیر تهران تا ماسال تجربه خواهید کرد. ناگفته نماند که بخش کوچکی از سفر از تهران به ماسال در جاده‌های جنگلی فومن و صومعه‌سرا سپری می‌شود، به همین دلیل این مسیر ترکیبی از مسافرت راحت و رانندگی لذت‌بخش در هوای خنک و مرطوب شمال است.

ییلاقات رویایی ماسال

چطور با اتوبوس به ماسال برویم؟

اگر ماشین شخصی ندارید اصلا نگران این نباشید که نمی توانید راهی سفر به ییلاقات ماسال شوید و شما می توانید به ترمینال غرب بروید و با اتوبوس های تهران به ماسال خیلی سریع خودتون را در مدت زمان 8 ساعت به ماسال برسید و از آنجا هم با ماشین های خطی می توانید خودتان را به ییلاقات ماسال برسانید.

اگر راهی شمال هستید، پس بهتر است با جاهای دیدنی شمال آشنا شوید و با خیال راحت بار سفر ببنید.

قطار و هواپیما

با هواپیما و قطار هم می‌شود به ماسال رفت؛ ولی مسیر مستقیم نیست. حالا چه با قطار چه هواپیما باید خود را به رشت برسانید؛ سپس از آن‌جا با اتوبوس یا تاکسی به ماسال بروید.

ییلاقات ماسال روستای اولسبلنگاه

اولین ییلاق در ارتفاعات، روستای اولسبلانگاه نام دارد. این ییلاق یکی از شناخته‌شده‌ترین ییلاقات ماسال به‌شمار می‌رود و برخلاف دیگر ییلاق‌ها، تقریبا در تمام طول سال پذیرای مسافرین است. چادر زدن و گذراندن شب در زیر سقف پرستاره اولسبلنگاه، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی خواهد بود. البته خانه‌های روستایی هم گزینه مناسبی برای اقامت است.

آدرس روستای اولسبنگاه ماسال : 25 کیلومتری غرب ماسال

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

ییلاق سوئه چاله کجاست؟

بیشتر مسافران، ماسال را با ییلاق اولسبلانگاه می‌شناسند؛ اما آیا می‌دانستید که عکس‌ها و تصاویری که در فضای مجازی از این ییلاق وجود دارد، در واقع متعلق به ییلاقی به نام سوئه چاله ماسال است؟ سوئه چاله از جاذبه های گردشگری ماسال است که در فاصله کوتاهی از اولسبلانگاه با خانه‌های رنگارنگ دو طبقه‌ای و مناظر سرسبز، هر بیننده‌ای را به حیرت وا خواهد داشت.

تماشای مناظر بکر و جادویی ییلاق سوچاله و فضای مه‌آلودی که تمام دره را در یک لحظه می‌پوشاند، تجربه‌ای است که هر فردی باید حداقل یک بار آن را در عمر خود کسب کند. در سفر به این ییلاق، قدم زدن در عصرگاه را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید؛ زمانی که سوچاله در زیباترین شکل خود، تکه‌ای از بهشت را جلوی چشمان شما خواهد گذاشت.

آدرس ییلاق سوئه چاله : ۳۳ کیلومتری جنوب ماسال

ییلاق سوئه چاله ماسال

ییلاق تلارگاه دنیای بدون اینترنت

در ییلاق تلارگاه چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از ابر و مه، جنگل، دره و دشت‌های سرسبز خواهید داشت و طبیعت‌گردی تمام‌عیاری را تجربه می‌کنید. هر از چند گاهی دور بودن از گوشی و اینترنت و حتی دور بودن از آدم‌ها و پیوند با طبیعت، برای همه ما لازم است.

یکی از خوبی های این ییلاق نبودن اینترنت است و شما می توانید بدون دغدغه فرصت کافی برای گشت و گذار و خوش گذرانی داشته باشین.

اگر علاقه زیادی به روستا گردی دارید در این مقاله از سایت گلستانی ها زیباترین روستاهای شمال همراه ما باشید

ییلاق تلارگاه ماسال

ییلاق شالما از دیدنی های ماسال

ییلاق شالما از دیدنی های ماسال در فاصله ۱۲ کیلومتری غرب ماسال است و توسط کوه‌‌های البرز احاطه می‌شود. مردم منطقه شالما را سرچشمه آب‌ها می‌دانند؛ چراکه پنج چشمه در دل این روستا از زمین می‌جوشد و دو رود شالما و چسلی در آن به یک‌دیگر می‌پیوندند. علاوه بر طبیعت بکر و سرسبز، شالما میزبان بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضا علی است که از بقاع متبرکه شناخته‌شده در منطقه محسوب می‌شود. دسترسی به شالما از مسیر ییلاق اولسبلنگاه میسر است.

آدرس ییلاق شالما : 12 کیلومتری ماسال

در نزدیکی ماسال و در دل تالش یک اقامتگاه جذاب می‌توانید پیدا کنید که کل رنگ‌وبوی سفرتان را عوض می‌کند. کلبه های محبوب تالش که حال‌وهوای آن حال‌وهوایتان را عوض می‌کند!

ییلاق خشکه دریا

ییلاق خشکه دریا در نواحی غربی این شهرستان روی نوار مرزی دو استان گیلان و اردبیل واقع شده است. خشکه دریا شاندرمن در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا قرار دارد . لازم بذکر است برای رفتن به  ییلاق خشکه دریا از مسیر شاندرمن  باید از روستای کوه پایه ای دران و طالب دره و بعد حاجیبجار و لچور و میمونه و کرهن و ویرگاه و ستونه و نایه شر و الروئه خوار عبور کرد. در این مسیر باید حدود 50 کیلومتر مسافت و نزدیک 2 ساعت در حرکت باشید.

ییلاق خشکه دریا ماسال

ییلاق خان بند

ییلاق خان بند واقع در منطقه كوهستانی و ییلاقی كه در ارتفاعات شهرستان زیبا و بهشت مانند ماسال قرار گرفته است می باشد. در ضمن در این ییلاق ابرها با سرعت در حال حرکت هستند و چشم‌اندازی فوق‌العاده خلق می‌کنند. به خاطر این که خان بند در مرز هوایی گیلان و اردبیل قرار دارد، ابرها با سرعت زیاد می‌گذرند.

ملومه بند

ییلاق‌های ماسال گیلان بهترین مکان برای سفر در تابستان هستند. یکی از زیباترین ییلاقات که ‌آب‌وهوای بی‌نظیری هم دارد، ییلاق ملومه بند است. در این ییلاق می‌توانید از تماشای دشت سرسبز، تپه‌هایی که پر از درخت است و کوه‌ها و دره‌ها لذت ببرید و با یک طبیعت‌گردی جانانه، دوباره انرژی ذهنی‌تان را به دست آورید.

ییلاق خندیله پشت ماسال

فضای اطراف این ییلاق را کوه های بلند تشکیل داده است. برای رفتن به این ییلاق حتی در تابستان هم باید لباس گرم داشته باشید چون با یک منطقه کوهستانی طرف هستید.

ییلاق اسپی دشت ماسال

یکی از ییلاقات بی نظیر که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند، ییلاق اسپی دشت است. در این ییلاق اسب های زیادی وجود دارد که در طبیعت زیبا در حال دویدن هستند. در این ییلاق به سادگی می توانید پدیده اقیانوس ابری را ببینید. پدیده اقیانوس ابری یعنی در ارتفاعات بالا، ابرهای به هم پیوسته زیادی را می بینید که شبیه به یک اقیانوس هستند.

البته تنها دلیل جذابیت ییلاق همین نیست؛ بلکه در این منطقه می‌توانید پدیده اقیانوس ابر را هم به راحتی ببینید.

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید در آن در اقیانوس ابر شنا کنید،آشنا شدن با  روستای فیلبند است که در چند قدمی تهران قرار دارد و می توانید یک آخر هفته عالی را مهمان ابرها باشید.

ییلاق شنبه راه ماسال

یک ییلاق سرسبز در کنار کوه که بومی های محل در آن جا به دامپروری مشغول اند. در این مکان به راحتی می توانید کلبه چوبی اجاره کنید و شب را آن جا بگذرانید.

دوست دارید در این سفر در اقامتگاهی بمانید که معماری بومی-سنتی و سقف شیروانی دارد، در جایی باصفا قرار گرفته و در آن می‌توانید در سکوت به صدای طبیعت گوش دهید؟ پس سراغ اجاره کلبه چوبی در خال اسپیت بروید.

آدرس ییلاق شنبه راه: ماسال، گیلوان، ییلاق شنبه راه

ییلاق شنبه راه ماسال

ییلاق واشیار

در میان ییلاقات ماسال گیلان می‌توانیم از ییلاق واشیار به‌عنوان یکی از زیباترین و سرسبزترین ییلاقات یاد کنیم. این ییلاق آبشاری دارد که در روزهای گرم تابستانی نجات‌بخش است. حتما با خودتان لباس مناسب و اضافه ببرید و در آب‌های خنک آن‌جا آبتنی کنید.

آدرس ییلاق واشیار: ماسال، شاندرمن

ییلاق شاندرمن

ماسال، نگین گیلان و شاندرمن، نگین ماسال است . شهرستان شاندرمن در واقع یک منطقه توریستی و دهکده‌ای بزرگ است. نام شاندرمن از ایل بزرگی که قبلا در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند گرفته شده و به معنای با من رفتن، است. این دهکده در غرب استان گیلان و در فاصله ۴۰ کیلومتری از ماسوله و ۹۵ کیلومتری از آستارا قرار دارد. از سمت آستارا و اردبیل که بروید با جاده‌ای فوق العاده و دیدنی مواجه خواهید شد.

اگر می‌خواهید شب در شاندرمن بمانید، امکان اقامت در کلبه‌های چوبی آن‌جا فراهم است. دهکده توریستی ملل شاندرمن هم با ویلاهای شیک و مجهز، گزینه مناسبی برای اقامت است.

آدرس ییلاق شاندرمن : 10 کیلومتری ماسال

ییلاق شاندرمن

دشت النزه شاندرمن

ییلاق دشت آلنزه یک منطقه بسیار بکر و خوش آب وهوا می باشد که در میان کوه های بلند قامت و سر به فلک کشیده شهرستان بسیار چشم نواز شاندرمن قرار دارد. ییلاق دشت آلنزه یک پناهگاه خوب و امن و آرامش بخش برای فرار از شلوغی ها  هیاهوی شهر است که می توان به آن پناه برد و از آن کمی آرامش دریافت کرد و از زیبایی های بی حد و اندازه و بی کران این منطقه نهایت لذت را برد.

می توانید با اقامت در کلبه های چوبی گیلان سفری متفاوت تر را تجربه کنین. در این صورت بهتر است به سراغ اجاره کلبه و کلبه چوبی در گیلان بروید.

دشت النزه

بهترین زمان سفر به ییلاقات ماسال

درست است که باید در این قسمت بهترین زمان سفر به ماسال را مشخص کنیم اما حیف است که نگوییم، ماسال در هر فصلی زیباست و ویژگی های خاص خودش را دارد. ماسال در فصل پاییز، به یکی از بی نظیرترین مکان هایی تبدیل می شود که حیف است اگر نبینیدش! آن هم زمانی که تمامی جنگل ها و درختان پوشیده از بزرگ های نارنجی و زرد و قرمز می شوند و سر سبزی جای خودش را به رنگ های قشنگ پاییزی می دهد.

بهترین فصل سفر به ماسال، فصل پاییز است البته فقط ماه اولش یعنی مهر ماه که هوا کم کم رو به خنکی می رود و رفتن به ارتفاعات آن هیجانی خاص دارد که کمتر کسی آن را تجربه خواهد کرد. به شما توصیه می کنیم اگر در این فصل به ماسال سفر کردید، حتما چند لباس گرم به همراه خود ببرید.

یکی دیگر از فصل های خوب برای سفر به ماسال، فصل بهار است درست زمانی که زیبایی ماسال دو چندان می شود. اما اگر علاقه ای به شلوغی و ازدحام جمعیت ندارید، پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه در فصل فروردین به این شهر سفر نکنید و از اردیبهشت ماه به بعد به آن جا بروید، چرا که با فرا رسیدن بهار و شروع تعطیلات نوروزی مال به شدت شلوغ می شود و اکثر مردم به آن جا می آیند.

ییلاقات ماسال کجا بمانیم

در ییلاقات ماسال چه ببینیم و چه کار کنیم؟

وقتی به ییلاقات ماسال می‌روید قبل از هر چیز گوشی را کنار بگذارید و تا می‌توانید زمان‌تان را به تماشا و گشت‌وگذار در طبیعت اختصاص دهید. البته گوشی برای ثبت عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز به کارتان می‌آید، دوربین حرفه‌ای هم داشته باشید که چه بهتر.

در ماسال و ییلاقات آن جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد و می‌توانید طبیعت‌گردی تمام‌عیاری داشته باشید. از این فرصت استفاده کنید و خود را به آغوش طبیعت بسپارید تا به آرامش و آسایش فکری و روانی برسید. جاهای دیدنی ماسال گیلان و جاذبه‌های اطرافش را هم که به طور کامل معرفی کردیم.

مسلما با یک بار سفر به ماسال به همه مکان‌های گردشگری نمی‌توانید سر بزنید؛ ولی هر چقدر فرصت کردید در طبیعت بگردید و حال خوش و آرامش را برای روزهایی که به شهر شلوغ و پرهیاهو برمی‌گردید، ذخیره کنید.

سعی کنید حتما با مردم محلی وقت بگذرانید و هم‌صحبت شوید، مهربانی و صمیمیت‌شان همیشه در یادتان می‌ماند. در ضمن می‌توانید برای داشتن سفری بهتر، از آن‌ها راهنمایی و مشورت بگیرید. از خوراکی‌ها و غذاهای محلی هم نگذرید که شکم‌گردی بخش مهم هر سفری است، به‌خصوص وقتی به شهرهای شمالی می‌روید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی