پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی فومن شیرین تر از کلوچه هایش : برخلاف تصور بیشتر افراد سفرهای شمالی فقط محدود به دیدن دریا نیست اگر چه یکی از بخش‌های جدانشدنی سفر به شمال دیدن دریا و لذت‌بردن از عظمت و زیبایی آن است اما اگر این‌ بار عازم شهرهای شمالی بودید، تجربه دیدن جاهای دیدنی فومن و صومعه سرا را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. شاید با خودتان این فکر را کرده اید که فومن فقط معروف به کلوچه های شیرینش هست اما امروز فهرستی از جاهای دیدنی فومن را به شما معرفی می کنم که قطعا شیرین تر از کلوچه هایش هست و کمتر کسی ممکن است از آن خبری داشته باشه. شهری خاص و سرسبز که بدون‌ شک خاطره‌ای شگفت‌انگیز از سفر برای شما به‌جا خواهد گذاشت. این مطلب از گلستانی ها ما تلاش‌ کرده‌ایم تا جاهای دیدنی فومن را به شما معرفی کنیم و راهنمایی برای سفر به این شهر دراختیارتان بگذاریم. اگر در حال برنامه‌ریزی و آمادگی برای یک سفر و ماجراجویی جدید هستید این مطلب را تا پایان بخوانید، شاید مقصدتان را به سمت فومن تغییر دادید.

جهت اجاره ویلا در فومن و ییلاقات اطراف با شماره 09114481870 تماس بگیرید

جاهای دیدنی فومن

پارک مجسمه های فومن

یکی از زیباترین و محبو‌ب‌ترین جاهای دیدنی فومن، «پارک فومن» این شهرستان است که به دیل حضور انواع مجسمه‌ها از جمله مجسمه‌های چهار دختران، در بین گردشگران مشهور و محبوب است. مجسمه‌هایی که نمایانگر سعی، کوشش و زحمت بی‌دریغ زنان و دختران روستاها و دهکده‌های فومن است که به کشاورزی مشغول بوده و سرزندگی و تلاش را به نمایش می‌گذارد.

همچنین حضور مجسمه‌های کودکان با چهره‌هایی شاد و خندان که در محوطه‌ پارک قرار دارد، نشاط مردم و بازی‌های محلی آن‌ها را به نمایش گذاشته است. دستگاه‌های بازی نیز در کنار این مجسمه‌ها، این مکان را به یکی از تفریح‌گاه‌های محبوب فومن، تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی فومن پارک مجسمه ها - گلستانی ها

قلعه رودخان فومن

در ۲۰ کیلومتری شهرستان فومن، بنایی تاریخی وجود دارد که گروهی از باستان‌شناسان، قدمت آن را در دوران حکومت ساسانیان تخمین زده‌اند. وجه تسمیه این اثر تاریخی، به‌علت قرارگیری و احداث آن در کنار رود است که در گذشته به «دژ روگان» شهرت داشته و با گذشت زمان به «قلعه رودخان» تغییر نام داده است. این عمارت کهن در بین مردم به نام‌های دیگری مانند «دژ روخان»، «قلعه‌ حسامی»، «قله رخون»، «قلعه‌ هزارپله» و «دژ روگان» نیز شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی فومن قلعه رودخان - گلستانی ها

ماسوله شهر تاریخی و مشهور فومن

ماسوله شهر تاریخی و مشهور فومن است که به‌خاطر طبیعت شگفت‌انگیز و معماری شهری خاصی که دارد بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته. جاده‌ای که از رشت و فومن به ماسوله می‌رسد خودش به تنهایی جاده‌ای رویایی و چشم‌نوازی است که هر چهار فصل آن دیدنی است. بقعه امام‌زاده عون‌ بن علی، ماسوله رودخان، موزه‌های ماسوله و آبشار ماسوله در کنار خانه‌‌‌های قدیمی و زیبایی که دارد جزء‌ دیدنی‌های این شهر است.

جاهای دیدنی فومن ماسوله - گلستانی ها

روستای فوشه و غار خون فوشه

روستای فوشه یکی از روستاهای دیدنی فومن در نزدیکی قلعه رودخان است. این روستا در فاصله 22 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن قرار گرفته است. روستای گردشگری فوشه در میان کوه و جنگل قرار داشته و دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند غار خون فوشه با قدمت 1000 سال، رودخانه، جنگل وتراس های یخچالی به جای مانده از گذشته است.

جاهای دیدنی فومن روستای فوشه - گلستانی ها

آبشار کوشم بلندترین آبشار ماسوله

آبشار کوشم بلندترین آبشار ماسوله به شمار می‌رفت و با ارتفاع ۳۰ متر، در انتهای دره جنگلی ماسوله و در ارتفاعات این منطقه واقع شده بود. برای بازدید از آبشار کوشم، پس از رسیدن به ماسوله، با طی کردن مسافتی به صورت پیاده‌روی، به آبشار می‌توان رسید. آب و هوای مناسب و کوهستانی و همچنین خاک مناسب، زمینه رشد درختانی نظیر انواع توسکا، گردو و فندق وحشی را  فراهم آورده است.

جاهای دیدنی فومن آبشار کوشم - گلستانی ها

شهر ماکلوان توریستی و دیدنی

شهر ماکلوان یا ماکلان( به گویش تالشی) یکی از شهرهای توریستی استان گیلان است. این شهر در بخش سردارجنگل فومن است. مردم شهر ماکلوان و روستاهای تابع آن به زبان تالشی سخن می‌گویند.

شهر ماکلوان در دامنه و بین کوه‌های سیاه کوه و برزه کوه و در دو طرف  رودخانه "ماسوله رودخان" قرار گرفته است. این شهر زیبا پر از مزارع چای و برنج و باغات مختلف است. این منطقه از غرب به مناطق تنیان صومعه سرا و ماسال، از شرق به دهستان گشت، قلعه رودخان و شفت از  سمت جنوب به ماسوله ، طارم و خلخال و از سمت شمال به شهر فومن و دهستان لولمان منتهی می‌شود.

جاهای دیدنی فومن روستای ماکلوان - گلستانی ها

ییلاق زودل سر

ییلاق زودل سر در بالادست روستای زودل، در کنار جاده فومن به ماسوله قرار گرفته است. روستای زودل به خاطر ییلاق بالای آن ( ییلاق زودل سر) و قله تریشوم مشهور  شده است. جنگل‌های انبوه در فضای مه آلود و مناظر ییلاقی زودل سر این منطقه را به یکی از دیدنی‌ترین ییلاق‌های گیلان تبدیل کرده است. زودل سر ییلاق مخصوص اهالی روستای خانوانه است. این روستا برای تفریح و کوهنوردی به این ییلاق می‌روند.

جاهای دیدنی فومن ییلاق زودل سر - گلستانی ها

منطقه سیاه‌مزگی در نزدیکی فومن

منطقه سیاهمزگی، از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان ایران است. معنی کلمه سیاهمزگی "مسجد سیاه" است. منطقه جنگلی سیاه مزگی، مجموعه ای از چند روستاست که روستایی به نام سیاه مزگی نیز در میانه آن قرارگرفته است. منطقه سیاهمزگی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخ غنی برخورداراست ولی بیشترین شهرت آن در میان گردشگران به دلیل پنیر سیاه مزگی است که یکی از سوغاتی‌های گیلان است. منطقه سیاه مزگی از دیرباز از رونق بالایی در صنعت دامداری و تهیه پنیر محلی برخوردار بوده است.

جاهای دیدنی فومن منطقه سیاهمزگی - گلستانی ها

بازار سنتی فومن

بازار سنتی فومن یا بازار بزرگ سردار جنگل فومن، یکی از بازارهای پراهمیت و مراکز تجاری فومن است. این بازار محلی فومن  مکان عرضه مایحتاج مردم از سبزیجات، میوه، ماهی و .. است. سه شنبه بازار فومن مانند سایر بازارهای هفتگی و محلی گیلان، مکانی برای خرید و فروش ملزومات و مایحتاج زندگی مردم این شهر است. در این بازار مردم روستا محصولات کشاورزی، تخم پرندگان و سایر تولیدات خود  را برای فروش عرضه می‌کنند.

جاهای دیدنی فومن بازار سنتی - گلستانی ها

آبشار لارچشمه سر

آبشار لارچشمه سر راه جاده‌ی فومن به ماسوله واقع شده. هم می‌توان از مسیر فومن به آن رسید و هم وقتی برای دیدن جاهای دیدنی ماسال و ماسوله به این مناطق می‌روید، سری به آبشار لار چشمه هم بزنید. محیط بکر و زیبای آن محل مناسبی برای طبیعت‌گردی، عکاسی و ثبت تصاویر زیبا و به‌یادماندنی است.

مسافران و گردشگرانی که برای دیدن این آبشار و مناطق به محل لار چشمه می‌آیند می‌توانند از رستوران‌ها و استراحت‌گاه‌های محلی که در نزدیکی آبشار وجود دارد استفاده کنند.

جاهای دیدنی فومن ابشار لار چشمه - گلستانی ها

طبیعت بکر و سرکش شهرستان فومن باعث شده تا این منطقه یکی از مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین مناطق شمالی ایران شود. فومن که در فاصله‌ی ۲۷ کیلومتری رشت، ۳۵۶ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتر صومعه‌سرا قرار گرفته، لیستی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های متنوعی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

اگر می‌خواهید در یک زمان مناسب و خوب به دیدن این مناطق بروید، فصل‌‌های بهار و پاییز بیشترین توصیه ما به شماست اگر چه که زیبایی‌های این شهرها چهار فصل است. پیشنهاد می‌کنیم حداقل زمان سفر خود را یک‌هفته‌ای برنامه‌ریزی کنید تا همه‌ی جاهای دیدنی فومن را ببینید.

علاوه بر این به ‌خاطر فاصله فومن تا دریا ، دیدن دریا و سواحل زیبای آن را هم فراموش نکنید. شما تجربه‌ی دیدن فومن را پیش از این داشته‌اید؟ کدام یک از این جاهای دیدنی فومن و صومعه سرا برایتان جذاب بوده است؟ ترجیح می‌دهید کدام جاذبه را بیشتر به دوستان خود توصیه کنید؟ نظرها و پیشنهادهای خود را با ما در گلستانی ها مطرح کنید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی