پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای شاه کلا 3 کیلومتری لفور رویایی : دهکده شاه کلا در دل دره ای با چشم انداز بی نظیر واقع شده است. یکی از زیبایی های طبیعت این روستا گذر رودخانه خروشان و زیبای بابولک از مجاورت روستا می باشد که پس از گذر از شاه کلا در پایین روستای دهکلان به بابلرود سرازیر می شود.

 

شماره تماس اجاره کلبه در لفور : 09114481870

روستای شاه کلا کجاست؟

روستای شاه کلا در 60 کیلومتری بابل و 45 کیلومتری شیرگاه، آخرین روستای لفور سوادکوه به نام روستای شاه کلا در دل جنگل های لفور را می بینید. این روستا از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به روستای رئیس کلا، از جنوب و غرب به رشته کوه های البرز و جنگل و از شرق نیز به بابل رود و شالی های روستا محصور می گردد. این روستا سابقأ شاهکلا نام داشته است. روستای امام کلا از توابع بخش شیرگاه می باشد و در دهستان لفور واقع می باشد.

مسیر دسترسی به روستای شاه کلا

برای دسترسی به روستای زیبای شاه کلا می بایست به استان مازندران، سوادکوه، انتهای جنگل های لفور و در 45 کیلومتری شیرگاه سفر کنید. همچنین می توانید از بابل به شاه کلا بروید.

برای رسیدن به شاه کلا از طریق بابل، باید از میدان کارگر وارد جاده گنج افروز شوید، با رسیدن به روستای شیردارکلا یک دوراهی را می بینید که می بایست به سمت چپ رفته تا در نهایت به منطقه لفور برسید. با ادامه مسیر و عبور از ایست بازرسی چوبی وارد اولین فرعی سمت راست شوید که شیب تندی نیز داشته و شما را به دهکده شاه کلا می رساند. به محض ورود به این مسیر فرعی با چشم انداز بی نظیر دره و روستای شاه کلا رو به رو می شوید.

فقط دقت داشته باشید که این روستا به دلیل کمبود امکانات آنتن دهی موبایل و اینترنت خوبی ندارد.

جاذبه های گردشگری نزدیک روستای شاه کلا

مهمترین جاذبه تاریخی - مذهبی در روستای امام کلا، آستانه سید علی کیا سلطان است. بر اساس روایت ها این امامزاده از نوادگان امام چهارم است و در حدود سال 720 هجری قمری توسط حکام وقت تعقیب شده و در زمان عبور از رشته کوه های صعب العبور البرز مجروح و در حوالی روستای شاه کلا به قتل رسیده و دفن شده است. 

اقتصاد امام کلا چگونه است؟

به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه و قرارگرفتن این روستا در زمین های حاصلخیز و پایکوهی، شغل اغلب اهالی کشاورزی و دامداری می باشد. خاک حاصلخیز این مناطق باعث می شود کشاورزان روستای استخرسر محصولات متنوع و مرغوبی به بازار کشور عرضه کنند.

بانوان روستای امام کلا نیز در کنار مردان به تولید محصولات لبنی،صنایع دستی و خانگی مشغول می باشند. آنها با فروش این محصولات به معیشت خانواده کمک می کنند.لازم به ذکر است به علت نزدیکی به معادن زغال سنگ و ریل راه اهن بعضی افراد در این ارگانهای دولتی مشغول می باشند.

محصولات عمده ی روستای امام کلا

این روستا دارای انواع محصولات دامی، باغی، زراعی و جنگلی می باشد.

از محصولات دامی : آروشه ، ماست ، دوغ ، کره و پنیر

محصولات زراعی: برنج،گندم و جو

از محصولات باغی : الوچه ،هلو،گلابی،فندوق،انار،سیب،قوره،خرمالو،گردو و گیلاس

میوهای جنگلی : ازگیل ، زالزالک،خرمالوی جنگلی و گلابی وحشی

از گیاهان دارویی این منطقه میتوان به باریجه ( خورشید کوهستان) اشاره کرد. علاوه بر ان گل اویشن و گل گاو زبان به وفور در این روستا یافت میشود. قارچ کوهی نیز طرفداران زیادی در این منطقه دارد.

اگر سفری به این منطقه داشته اید و از طبیعت آن لذت برده اید خاطره این سفر را با سایر کاربران ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی