پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای بالاجاده کجاست؟  در دامنه‎‌های شمالی البرز روستاهای زیبایی چشم‌نوازی می‎کنند. یکی از آن‎ها روستای بالاجاده در استان گلستان می‌باشد. جنگل‌های انبوه و سرسبز جنوبی روستا بر زیبایی آن افزوده است. بالاجاده در دهستان سدن رستان غربی بخش مرکزی شهرستان کردکوی قرار دارد. وجود دو رودخانه فصلی در شرق و غرب بالاجاده شکلی مستطیلی به روستا بخشیده و باعث توسعه آبادی به سمت شمال و جنوب شده است. برای نور گیری بهتر و رو به قبله بودن، همه خانه ‎ها را رو به جنوب ساختند. خانه‌های قدیمی ساخته شده از چوب (به دلیل هم جواری با جنگل) از دیگر زیبایی‎ های بالاجاده است که باید حفظ شوند. فاصله روستای خوش آب و هوای بالاجاده از تهران ۳۹۲ کیلومتر، از کردکوی ۸ کیلومتر و از گرگان حدود ۳۰ کیلومتر است. با گلستانی ها همراه باشید

جاذبه‎‌های روستای بالاجاده کجاست؟

دهکده درازنو

اگر در بلندترین ارتفاعات گلستان به دنبال دهکده‎ای برای مشاهده جنگلی از درختان و ابرها می‌‌گردید، روستای درازنو در ۳۲ کیلومتری جنوب کردکوی بهترین گزینه است. از بلندای این روستای ییلاقی مناظر هیجان‌انگیزی چون انتهای شرقی دریای مازندران، خلیج گرگان و روستاها و شهر‌های متعددی دیده می‌شود. طبیعت بکر، غار یخچال، خانه‌های چوبی کاهگلی، چشمه ها، آبشار ها و غارهای طبیعی اطراف از جاهای دیدنی این روستا می‌‌باشد. اواسط بهار تا اواخر تابستان بهترین زمان سفر به درازنو است.

برای اجاره ویلا در درازنو با شماره 09114481870 تماس بگیرید

اجاره ویلا در درازنو

حمام تاریخی

حمام‎ های قدیمی شامل بخش‎ هاي مختلفي از جمله سردر ورودی، بينه، حمام گرم، خزينه، آتشخانه و…بوده که برای آشنایی با ساز و کار این حمام‎ ها می‎توانید از حمام تاریخی و فعال در شرق روستای بالاجاده دیدن کنید. حمامی که حدود ۱۵۰ سال قبل با همکاری مردم و توسط سلیمان یزدی بنا گردیده است. آهکبری ‎ها و موزاییک فرش بودن از ویژگی‎‌های آن است.

آب بند

آب بند خاکی روستای بالاجاده در شمال غربی روستا واقع شده است. این مکان زیبا و دیدنی با نمای بسیار زیبا از کوه سوزدار مورد توجه علاقمندان به طبیعت گردی است. دسترسی به آب بند آسان است به طوری که با طی چند دقیقه پیاده‌روری از جاده اصلی بالاجاده، پا به این مکان می‎‌گذاریم.

بالاده

بالاده منطقه ای بکر و دست نخورده طبیعی در قسمت جنوبی روستای بالاجاده می‎‌باشد که از او به بالده نیز نام برده می شود. مزارع کلزا، گندم و درختان جنگلی اطراف از زیبایی‎‌های این منطقه کشاورزی است. بالاده علاوه بر کشاورزی به لحاظ تاریخی نیز حائز اهمیت است. ظروف قدیمی پیدا شده در کاوش‌های باستان شناسی نشان دهنده سکونت مردم در بالاده در قرن‎‌های گذشته می‎ باشد.

جنگل دئو

جنگل تماشایی دئو و آبشار‎های اول و دوم دئو در دل جنگل در جنوب بالاجاده از جاذبه‎ های این روستا می‎‌باشد. طبیعت بکر جنگل دئو برای قدم زدن در فصل‌های بهار و پاییز بینظیر است.

چگونه به بالاجاده برویم؟

اگر در بهار و تابستان قصد سفر به روستایی خنک و خوش آب و هوا چون بالاجاده از تهران را دارید اول باید خود را به کردکوی رسانده که از طریق جاده سمنان و جاده فیروزکوه میسر است. جاده سمنان به دلیل طولانی بودن پیشنهاد نمی شود. بعد از رسیدن به کردکوی به سمت جنوب شرقی حرکت کرده تا به بالاجاده برسید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی