پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای مبارک آباد در استان گلستان و ۱۴ کیلومتری جنوب غربی مینودشت در دهستان چهل چای و بخش مرکزی شهرستان مینودشت است. از شمال وصل به زمینهای کشاورزی و در نهایت به جاده ی آزادشهر- مینوشت و از جنوب به ارتفاعات البرز شرقی محدود می شود واز شرق به زمینهای کشاورزی و در نهایت به روستای محمد زمانخان و از غرب به زمینهای کشاورزی و در نهایت به چشمه ی روستا و جنگل متصل می باشد از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در ۱۵- ۵۵ طول شرقی و ۹- ۳۷ عرض شمالی قرار گرفته است.

این روستا در فاصله 40 کیلومتری از ساسنگ قرار گرفته است و شما می توانید برای اقامتگاه بومگردی در ساسنگ با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

بافت روستای مبارک آباد مینودشت

به دلیل همجواری با جنگل از جذابیت طبیعی منحصر به فردی برخوردار است و برای رفتن به روستا باید از یک مسیر پر پیچ وخم جنگلی ویک گردنه زیبا و یک پل که ورودی آن محسوب می شود گذشت تا وارد شوید. از طرف جانبی توسط دو دره نسبتا عمیق محصور شده است واز سمت ورودی نیز رودخانه ای به صورت یک نیم دایره آن را در بر گرفته است. یک خیابان اصلی که از اول تا آخر روستا ادامه دارد به همراه کوچه های که به صورت جانبی در دو طرف این خیابان قرار دارند خیابان بندی آن را تشکیل داده اند .و دارای شیبی مناسب به سمت رودخانه است و وجود دو دره در دو طرف آن از آب گرفتگی در مواقع بارندگی های شدید جلوگیری می کند.

حالا که راهی روستای مبارک آباد شده اید بهتر نیست با جاهای دیدنی مینودشت هم سری بزنید و با کلی مناطق بکر و دیدنی آشنا شوید!

شغل مردم روستای مبارک آباد

با توجه به حاصل خیز بودن زمین ها مردم روستا به فعالیتهای زراعی ، دامداری و باغداری اشتغال دارند . .وجود رودخانه خروشان و چشمه سارهای پر آب پیرامون آن ، شرایط مناسبی را برای زراعت وباغداری فراهم کرده است .محصولات عمده زراعی این روستا شامل برنج – گندم – ماش – لوبیا – زیتون – علوفه دامی- سیر- پیاز – بادام زمینی – آفتابگردان است . در کنار جوی های روان و چشمه های آب سرد این روستا ، انواع گیاهان عطرآگینی رشد یافته است از جمله می توان به گیاهان ارزشمند دارویی نظیر پونه ، نعناع ، بابونه ، کاسنی و گل گاوزبان ،شاتره اشاره کرد .

جاذبه های طبیعی اطراف روستای مبارک اباد

آب و هوای مبارک آباد در بهار و تابستان ، معتدل و مطبوع و در زمستان سرد است به دلیل وجود جاذبه های طبیعی موجود در آن مانند جنگل زیبا ، آبشارها، بیشه زارها و باغات انبوه ، رودخانه خروشان و کوه های مرتفع پوشیده از درختان بلند قامت زیبا ، چمنزارها وگلها چشمه ساران زلال مورد توجه گردشگران فراوانی است .

در اطراف روستا چشمه های کوچک و بزرگی یافت می شود یکی ازاین چشمه ها که در فاصله دو کیلومتری از روستا قرار دارد آبی بسیار سرد وگوارا ومحوطهای دیدنی و مسطح دارد که در روزهای تعطیل پذیرای مهمانان زیادی از شهر و روستاهای اطراف می باشد.

با همین آب چشمه که به صورت بندآب به اراضی پایین به دست می رسد مردم به کاشت برنج مشغول می شوند که به خاطر همین این چشمه برای مردم از اهمیت خاص برخوردار است و همچنین آب آشامیدنی مردم توسط چشمه ی بزرگی در عمق جنگل که حدودا ۷ کیلو متر فاصله دارد تامین می شود

از دیگر جاذبه های آن آبشارشاش که به صورت پله پله است با عرض ۱۴ متر یکی از بهترین فضاهای گردشگری این روستا به شمار می رود.آب گوارا و فراوان این آبشار پس از سرازیر شدن ، در رودخانه آرام می گیرد و وجود دره های پردرخت در اطراف آبشارهر رهگذری را به تحسین زیبائیهای خلقت در این منطقه وا می دارد .

غار آبریزطلا کوهی این غاردر دامنه ارتفاعات روستاست در۷۰۰ متری بعد از آخرین خونه های روستا در جاده کشلورزی سمت شرق به امتداد ۱۲۰۰متر ویک پیاده روی کوتا ۴۰۰متری تا ابتدا دهانه غار می توان به محوطه ورودی غار رسید این غار به دلیل ریزش آب از بلندی و ایجاد غار آبریز نام گرفته وطلا کوهی نیز به دلیل وجود داشتن آثار باستانی در دنباله آن می گویند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی