پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان : تابستان فرا می رسد و ما را ترغیب به مسافرت می کند تا استراحت کنیم و یا حتی از گرمای شهر و منطقه خودمان عبور کنیم و جاده ها را تنگ کنیم. اما امسال برای تعطیلات تابستانی به کجا می روید؟ اگر شمال را برای مقصد تابستانی خود انتخاب می کنید ، طبیعت شمال و جاده‌های رؤیایی آن، در هر فصلی زیباست و می‌تواند دل گردشگران را ببرد. اما برای سفر به شمال در تابستان کدام شهرها را انتخاب کنیم؟ در این مطلب گلستانی ها بهترین مقاصد برای سفر تابستانی به شمال کشور را معرفی می‌کنیم تا به جاده بزنید و یک تعطیلات جانانه داشته باشید.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال 09114481870

سفربه شمال در تابستان کجا بریم؟ 

اگر امسال قصد سفر به شمال در تابستان و برنامه ریزی خود برای سفر به شمال کشور یا شهرهای معروف ایران مانند اصفهان و شیراز را دارید ، از ادامه مطلب خودداری کنید! با ما همراه باشید تا برای سفرهای تابستانی در گردشگری ایران مقصد های جذاب تری را برای شما به ارمغان بیاوریم که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده باشید.

بهترین شهرهای گیلان برای سفر به شمال در تابستان

استان گیلان یکی از استان های شلوغ و مسافر پذیر در تابستان می باشد که آب و هوای این استان بسیار عالی می باشد. در واقع اگر بخواهیم استان های شمالی را با هم مقایسه کنیم استان گیلان هنوز هم بکر و دیدنی و از استان مازندران خلوتر می باشد.

استان گیلان دارای ییلاقات بسیار خنکی در گرمای تابستان می باشد که شما می توانید برای رهایی از آتش تابستان به این ییلاقات پناه ببرید.

اما به این نکته دقت کنید قبل از بار سفر بستن به گیلان به دنبال اجاره ویلا در گیلان اقدام کنید تا در زمان رسیدن دیگر نگران اجاره ویلا و اقامتگاه نباشید.

بهترین شهرهای گیلان برای سفر تابستانی

ماسال، یکی از مناطق بکر شمال

هر وقت حرف از سفر به شمال می شود، گیلان یکی از آن شهرهایی است که جاذبه های دلفریبی دارد و حتما در بین گزینه های سفری شما جایی برای خود دارد. گیلان با طبیعت بکر و زیبایی که دارد همیشه میزبان میمهانان بسیاری است و به بهترین نحو ممکن از مسافران خود میزبانی می کند.

تمام شهرهای گیلان آب و هوای بکر و بی نظیری دارند، اما ماسال یکی از آن شهرهایی است که گویی جزیی از ایران نیست و منطقه ای اروپایی است! ماسال از بهترین مقاصد برای سفر به شمال در تابستان می باشد و همچنین یکی از معروف ترین و زیباترین ییلاقات استان گیلان است که با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و آب و هوایی بسیار دلپذیر، مخاطبین بسیاری هم دارد.

ماسال ییلاقی دیدنی در 55 کیلومتری رشت

فاصله تهران تا ماسال 370 کیلومتر است

در ماسال ییلاقات دیدنی بسیار زیاد است که شما می توانید از زیباترین ییلاقات ماسال مانند اولسبلنگاه، سوئه چاله و شالما دیدن کنید.

گلستانی ها به شما پیشنهاد می دهد که برای اقامت به سراغ اجاره کلبه و کلبه چوبی در ماسال بروید و چند روزی را در این هوای پاک و طبیعت بکر خوش بگذرانید.

روستای داماش

روستای داماش، زیستگاه اصلی گل سوسن چلچراغ در استان گیلان در دامنه‌های ارتفاعات البرز و در شهرستان رودبار قرار دارد و یکی از بهترین دیدنیهای استان گیلان به شمار می‌‌آید. تماشای گل سوسن چلچراغ، مناظر طبیعی بی‌نظیر، آب و هوای دلپذیر و غذاهای محلی خوشمزه، داماش را تبدیل به یک مقصد طبیعت گردی محبوب در میان گردشگران کرده است.

48 کیلومتری جنوب شرقی رودبار و 130 کیلومتری رشت

فاصله تهران تا داماش، ۲۹۰ کیلومتر و برای دسترسی به آن باید حدود چهار ساعت و نیم رانندگی کنید.

دیلمان

دیلمان در استان گیلان قرار دارد و از توابع شهرستان سیاهکل محسوب می‌شود. فاصله دیلمان از شهرستان رشت حدودا ۸۸ کیلومتر است و ۲۵ کیلومتر هم از سیاهکل فاصله دارد. این منطقه با ارتفاع حدودا ۲۰۰۰ متری از سطح دریا یکی از ییلاق‌های معروف گیلان بوده است. دامداران از دیلمان به عنوان محلی ایده‌آل برای چرای دام‌هایشان استفاده می‌کردند.

درواقع وجه تسمیه نام این منطقه به زبان گیلکی، همین است. دیل در این زبان به معنای محل چرای دام، ام پسوند ارتفاع و ان پسوند مکان است. با این حساب دیلمان یعنی محل مرتفع چرای دام. زبان گیلکی زیباست، نه؟

اگر دوست دارید چند روزی را گیلان گردی کنید به سراغ جاهای دیدنی گیلان بروید که سایت گلستانی ها در یک فهرست طولانی برایتان معرفی کرده است.

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان (به زبان تالشی: سووتون) از جاهای دیدنی تالش است و در شمال غرب شهرستان تالش قرار دارد. این ییلاق پوشیده از چمنزار و گلزار و مملو از چشمه‌های گوارا و دام‌ها و اسب‌هایی است که به این‌طرف و آن‌طرف می‌روند. کلبه‌های قدیمی با پنجره‌های چوبی‌شان منظره بی‌نظیری به وجود آورده‌اند که تصور چنین منطقه‌ی بکری در ایران، شاید دور از ذهن باشد.

روستایی که در آن خبری از دکل برق و آنتن‌های موبایل و آلودگی صوتی نیست. کجارو می‌خواهد شما را در سفری کوتاه به این ییلاق خوش‌آب‌وهوا ببرد که در طول بهار و تابستان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری گیلان به حساب می‌آید.

یکی از دغدغه های مسافرین آشنا شدن با جاهای دیدنی شمال می باشد و گلستانی ها به شما سراغ معرفی خلوت ترین جاهای شمال رفته‌ایم.

قلعه رودخان فومن

قلعه رودخان گیلان یا همان قلعه رودخان فومن، یکی از مستحکم‌ترین دژهای ایران در دل جنگل است که در طول تاریخ، هیچ دشمنی نتوانسته رنگ داخل دیوارها را ببیند؛ حالا اگر برایتان سوال است که چرا و چه‌طور، بهتر است بقیه مقاله را بخوانید. ماجرای ما یک قلعه سنگی با برج و باروهایی است که سر به فلک کشیده‌اند، درست روی قله کوه که حالا بعد از صدها سال بازنشسته شده و جز شگفتی چیزی برای بازدیدکنندگان باقی نگذاشته است.

قلعه رودخان حدود ۱۶۰۰ پله دارد و روی هر پله‌ی آن که قدم بگذارید از تماشای چشم‌اندازهای اطراف شگفت‌زده می‌شوید. به‌راستی که قلعه رودخان یکی از زیباترین مناطق برای سفر به شمال در تابستان است.

قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رودخان

فاصله تهران تا قلعه رودخان: ۳۸۰ کیلومتر

اجاره ویلا در گیلان برای سفر تابستانی

سفر به گیلان سرسبز و رویایی گزینه های زیادی را برای اقامت شما دارد مثلا اگر به ییلاقات ماسال بروید می توانید برای اقامت روی اجاره کلبه های چوبی ماسال حساب باز کنید و یک تجربه عالی را داشته باشید.

از طرفی دیگر گیلان جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد و اطراف آن ویلاهای لوکس و لاکچری و ارزان قیمت هم پیدا می شود. برای اجاره ویلا در گیلان می توانید با مناسب ترین قیمت از سایت گلستانی ها رزرو کنید و از مشاوره های سفر به صورت تلفنی برخوردار شوید.

معروف ترین شهرهای مازندران برای سفرهای تابستانی

استان مازندران به نسبت استان های دیگر شمالی هر ساله میزبان مسافران زیادی می باشد. تعطیلات تابستانی هم بهترین انتخاب برای سفر به همراه خانواده به شهرهای شمالی می باشد.

شهرهای شمالی یکی از بهترین مناطق گردشگری نزدیک به تهران است و همچنین طبیعت زیبا و سرسبز، همیشه جزو اولین انتخاب مسافران برای سفر هستند. اما در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین شهرهای شمالی برای سفر تابستان آشنا شوید.

روستای جواهرده

روستای جواهرده، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی رامسر در شمال کشور است که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت می‌کند. این روستا با آب و هوایی دلپذیر و چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر، هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که به‌محض قدم گذاشتن در جاده منتهی به این روستا از زیبایی‌های بی‌بدیل این منطقه، حیرت‌زده می‌شوند. در ادامه در سفری جادویی به روستای جواهرده با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این روستا، فرهنگ این منطقه، سوغاتی‌های جواهرده و همچنین شرایط اقامت در آن کسب کنید.

این روستای منحصربه فرد در ۲۹٫۵ کیلومتری مرکز شهر رامسر در دهستان سخت‌سر و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز قرار دارد. جواهرده با تهران، ۲۶۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن، باید یک مسیر پنج ساعته را طی کنید. تنها مسیر ارتباطی جواهرده به رامسر منتهی می‌شود؛ البته این روستا از راه کوهستان با قزوین نیز مرتبط است.

آلاشت؛ گمشده بهشت مازندران

یکی از بهترین مناطقی که باید در طول سفر تابستانی به دنبال آن باشید ، روستای آلاشت در مازندران است. روستای آلاشت باید به عنوان بهشت گمشده در شمال ایران شناخته شود که دارای جاذبه های بسیاری است. آلاشت 4 ساعت جلوتر از تهران واقع شده است و بهترین مکان برای یک سفر تابستانی به شمال باحال و سرزنده است.

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که آلاشت زادگاه رضا پهلوی است و فاصله تهران تا آلاشت ۲۵۰ کیلومتر باید یکی از دیدنی ترین روستاهای کشور قلمداد شود. طبیعتی بکر ، منظره ای دیدنی ، بناها و اماکن مذهبی بی نظیر. حتی جالب است بدانید که در روستای صفا یک رصدخانه نیز وجود دارد که می تواند سفر شما را کامل کند.

روستای فیلبند

استان مازندران دیدنی‌های طبیعی بکری را در خود جای داده است. از زیباترین مناطق آن در قسمت شرقی، روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو و 25 کیلومتر جاده هراز از آمل به پلوراست. قدم زدن در میان ابرها از برجسته‌ترین جاذبه‌های این روستا و روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا است. دریای ابر فیلبند، هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند و این پدیده، فیلبند را به یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل کرده است و 190 کیلومتری تهران قرار دارد.

پیشنهاد می‌کنیم با اجاره ویلا در فیلبند حتما یک شب خنک و زیبا و در پی آن یک صبح غرق مه را در این روستا تجربه کنید.

سوادکوه

سوادکوه، یکی از شهرهای شرقی استان مازندران و نزدیک به تهران است. این شهرستان در مرز تلاقی سه استان مازندران، سمنان و تهران قرار گرفته است. بهترین راه دسترسی به شهرستان سوادکوه، رانندگی در جاده فیروزکوه است. شما با انتخاب جاده فیروزکوه پس از حدود سه ساعت رانندگی به این شهرستان می‌رسید.

برای انتخاب زمان سفر به سوادکوه، گزینه‌های زیادی پیش روی شما است. سوادکوه در هرفصل سال، گزینه‌های زیبایی برای رو کردن دارد. اما به خاطر ارتفاع این شهر و قرارگیری آن در کوهپایه‌های استان مازندران، بهتر است در زمستان به فکر مسافرت به سوادکوه نیفتید تا بتوانید از همه دیدنی‌های آن لذت ببرید. فاصله سوادکوه تا تهران 230 کیلومتر می باشد.

اگر عاشق اقامت در کلبه های چوبی خاص هستید پیشنهاد می کنم برای اجاره کلبه در سوادکوه اقدام کنین.

ییلاق مازیچال

کلاردشت ناحیه‌ای در استان مازندران و ۴۸ کیلومتری شهر چالوس است و ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. این منطقه مشهور ییلاقی دوست‌داشتنی را در نزدیکی خود دارد، ییلاقی به نام مازیچال. مازیچال با قرارگیری در ارتفاعات، اقیانوسی از ابر را پیشکش گردشگران می‌کند. با طبیعتی بکر و زیبا، مازیچال یکی از جاذبه‌ های گردشگری استان مازندران و مقاصد طبیعت‌گردی در شمال کشور است.

مازیچال، نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری، شما را بالاتر از ابر‌ها نگه می‌دارد. این روستا از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی کلاردشت در استان مازندران به شمار می‌رود. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان، احساسی وصف‌ناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر به دلایل طبیعی نیز پدیده اقیانوس ابر تشکیل نشود، وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر خواهد بود.

اگر اهل شکم گردی هستید معروف ترین غذاهای محلی شمال آشنا شوید و هر کدام را در سفر به شمال نوش جان کنین.

کلاردشت

    فاصله تهران تا کلاردشت: ۱۶۰ کیلومتر
    فاصله چالوس تا کلاردشت: ۵۰ کیلومتر

اگر بپرسید تابستان شمال کجا بریم قطعاً کلاردشت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کلاردشت در فصل تابستان هوای بسیار خنک و خوبی دارد و یکی از بهترین مناطق مازندران است.

اجاره ویلا در کلاردشت

عاشق طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید با رفتن به مناطق بکر به آرامش برسید؟ کلاردشت با جنگل‌های انبوه و سرسبز، دریاچه، رودخانه، کوه‌های استوار و روستاهای زیبا که همیشه خوش‌آب‌وهوا و خنک هستند، منتظر شماست تا خاطرات خوشی را برایتان به جا بگذارد.

حالا که غرق در زیبایی‌های شهرهای شمالی هستیم، بیایید با آشنایی با سوغات شمال بریم در دل طعم‌های خوشمزه و هنرهای رنگارنگ این شهرها!

محمود اباد

یکی از شهر های ساحلی استان مازندران که توانسته عده زیادی از مسافران را از اقصی نقاط کشور به خود جذب کند محمودآباد می باشد. این شهر دارای نقاط گردشگری مختلفی است که در کنار ساحل زیبای آن توانسته افرد زیادی را به سمت خود بکشاند

از بزرگراه به سمت جاده هراز برانید و جاده را تا آمل ادامه دهید. از آمل عبور کرده و تا محمود آباد ادامه دهید. شایان ذکر است شما از طریق مسیر دسترسی زیر می توانید با جزئیات بیشتر و دقیق تر به شهر محمودآباد برسید. راه گفته شده از بزرگراه یاسینی مسافتی معادل 190 کیلومتر دارد و در حدود 3 ساعت بدون ترافیک طول می کشد تا به مقصدتان وارد شوید.

آدرس محمودآباد: تهران، بزرگراه یاسینی، جاده هراز، آمل، محمودآباد

بهترین جاهای دیدنی گلستان برای سفر به شمال در تابستان

استان گلستان یکی از استان های شمالی کمتر شناخته شده است و دارای طبیعت بکر و دیدنی است که شاید خیلی از شماها از جاهای دیدنی آن آگاه نیستید. استان گلستان به دلیل ناشناخته بودنش همچنان بکر و دست نخورده است.

پیشنهاد می کنم برای سفر به شمال در تابستان استان گلستان را هم در دستور سفر خود قرار دهید و در استان گلستان از جنگل تا دریا را در کنار هم ببنید و برای این کار ما لیستی از جاهای دیدنی گلستان معرفی کرده ایم.

پارک جنگلی ناهارخوران

یکی از جاذبه‌های دیدنی گرگان، منطقه جنگلی ناهارخوران است. جنگل ناهارخوران در نزدیکی گرگان و در فاصله هشت کیلومتری آن قرار دارد و از تفرجگاه‌های محبوب این شهر به شمار می‌رود. ناهارخوران از جمله جنگل‌های هیرکانی شمال کشور است که قدمت آن به ۴۰ میلیون سال می‌رسد.

جنگل ناهارخوران گردشگاهی بی‌نظیر برای لذت بردن از هوای مطبوع و دلپذیر و گشت‌و‌گذار در لابه‌لای درختان بلندقامت آن است. پیاده‌روی، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ناهارخوران از جمله تفریحاتی است که در این جنگل می‌توان به آن ‌پرداخت. در کنار آن، امکاناتی نظیر شهربازی، رستوران و کافه نیزدر این جنگل باشکوه ایجاد شده است.

اگر راهی سفر به شمال کشور و استان گلستان شدید می خواهم شما دعوت به اقامت در یک بهشت رویایی کنم اینجا جایی جز اقامتگاه بوم گردی انجیلو سرا بالاچلی می باشد که تجربه بی نظیری را خواهید داشت.

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک جنگلی  انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است.

پارک جنگلی النگدره

روستای توشن

این روستا به محل مورد علاقه گردشگران طبیعت فوق ‌العاده زیبا، آب ‌و هوای دلنشین و البته فاصله اندک این روستا با شهر است که گردشگران به سمت خود جذب میکند.

توشن ، نام روستایی در 3.5 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع در استان گلستان که در دهستان ” انجیرآب ” قرار دارد و دارای طبیعت بسیار زیبا است. توشن در لغت نامه دهخدا به معنی کم شدن آب می‌باشد.

اگر راهی این منطقه شدید به دیگر جاهای دیدنی گرگان هم سر بزنید.

مینودشت

مینودشت در ۱۰۰ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی جاده تهران به مشهد واقع شده است. مینودشت قدمت تاریخی طولانی دارد و در کاوش‌های باستان‌شناسی قدمت این شهر به هزاره پنجم پیش از میلاد می‌رسد. باستان‌شناسان می‌گویند مینودشت یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها در استان گلستان بوده است.

مینودشت در چهارفصل سال زیبا و دیدنی است. براساس سلیقه و علاقه‌مندی شما، بهترین فصل سفر به مینودشت متفاوت می‌شود. در بهار و تابستان هوای مینودشت بسیار مطبوع است.

جاهای دیدنی مینودشت دارای طبیعت بکر و چشم انداز خارق العاده ای دارد که شما حتما برای سفر به شمال در تابستان می توانید روی آن حساب کنید.

علی آباد کتول

علی آباد کتول، از شهرهای تاریخی استان گلستان و مرکز شهرستان علی آباد کتول است. علی آباد کتول با آب و هوای معتدل و قرارگیری در منطقه‌ای پست و کم‌ارتفاع، در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، از خوش آب و هواترین شهرهای استان گلستان به شمار می‌آید.

حالا که گلستان آمده اید حتما سری به جاهای دیدنی علی آباد کتول بزنید پشیمان نمی شوید و می توانید ازمناطق بکر گلستان دیدن کنید.

جاهای دیدنی علی آباد کتول

کلام اخر درباره اجاره ویلا درشمال با قیمت مناسب

در این مطلب از سایت گلستانی ها به شما بهترین مقاصد تابستانی شمال کشور را معرفی کرده ایم و اما سوال این است که شما برای سفر به شمال اماده هستید یا خیر؟ آیا تصمیم گرفته اید که سفر به شمال را در تابستان برنامه ریزی کنید؟

شما برای سفر به شمال در تابستان اصلا نگران نباشید و این کار به عهده سایت گلستانی ها بزارید و با خیال راحت برنامه سفر بچینید و از بین اقامتگاه ها و ویلاهای شمال در سایت گلستانی ها یکی را انتخاب کنید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی