پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاهای دیدنی گرگان: گرگان شهری است که در عرض نیم ساعت می توانید به دریا ، جنگل ، کویر و کوه دسترسی داشته باشید.  لیست جاهای دیدنی گرگان بسیار بلند است. گرگان یک شهر توریستی و در فصل‌های از سال به یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور تبدیل می‌شود و بسیاری از مردم به خاطر طبیعت بی‌نظیر گرگان، به عنوان مقصد گردشگری است. شهر گرگان یا همان استراباد سابق دارای پيشينه چند هزار ساله می باشد كه در دوره های گوناگون دگرگونی های زيادی در آن پديد آمده است.

شماره تماس جهت اجاره ویلا در زیارت و ناهارخوران گرگان 09114481870

بهترین زمان سفر به گرگان

بهترین زمان برای گردشگری در تابستان است درسته هوا کمی گرم است اما لذت سفر به آبشار و جنگل گرمای هوا را قابل تحمل می کند.در این فصل سال تمام مناطق گردشگری برای مسافرین باز است و می توانید با یک برنامه ریزی درست به تمام نقاط دیدنی گرگان و اطراف آن سفر کنید.از نظر خیلی از مسافران بهترین فصل سفر به گرگان تابستان است. پس جاهای دیدنی گرگان را از دست ندهید و خود را در دل این شهر با طبیعت بی‌نظیرش غرق کنید.

جاهای دیدنی گرگان

جاهای دیدنی گرگان

سفر به گرگان یک سفر پر ماجرا همراه با طبیعت گردی بکر ودیدنی میباشد . شما در گرگان زیبا در می توانید علاوه بر طبیعت بکر و دیدنی اش بافت تاریخی و بناهای قدیمی بی مثالش را دیدن کنید. جاهای دیدنی گرگان تمامی ندارد و شما می توانید برای چندین بار شهر گرگان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنین. در گشت و گذار در شهر گرگان زیبا شما می توانید در جاذبه های طبیعی و تاریخی عکاسی به یاد ماندنی داشته باشید که سفر به گرگان را هرگز فراموش نخواهید کرد. بی شک سفر به گرگان که قلب تپنده استان گلستان میباشد بهترین خاطرات را برای شما رقم می زند و در ادامه ما شما را با جاهای دیددنی گرگان آشنا می کنیم.

پارک‌جنگلی ناهارخوران

پارک‌جنگلی ناهارخوران یکی از معروف ترین جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود. ناهارخوران در جنوب شهر گرگان در فاصله‌ هشت کیلومتری از مرکز شهر و در انتهای جاده ناهارخوران قرار‌گرفته است. این تفریحگاه دارای آب‌و‌هوایی مطبوع و ملایم‌ نسبت به نقاط شمالی شهر است. طی ۲۰ سال گذشته با بزرگ شدن گرگان، این پارک به شهر متصل شده است. جاده ناهارخوران امروزه یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌های شهر به شمار می‌رود. تفریحات و امکانات این پارک شهربازی ، پیکنیک ، زمین بازی و جنگل گردی می باشد.

اقامتگاه در جنگل ناهارخوران

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره ، از دلفریب‌ترین جاهای دیدنی گرگان است که زیبایی خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند، اما بیش‌تر محبوبیت آن به پاییزهای رویایی‌اش است. اگر به دنبال رفتن به جایی هستید که تصویری از پاییز، شبیه آن‌چه در قصه‌‎ها و افسانه‌ها شنیده‌اید را به چشم ببینید، باید به النگدره بروید. در این جنگل زیر طاقی از درختان پیاده‌روی کنید، سمفونی زیبای رودخانه را گوش کنید و از شیطنت برگ‌های رنگارنگ و خنکای دلچسب پاییز غرق لذت شوید.

در این پارک پل چوبی با نام پل سلامت درست شده است که می توانید برای عکاسی ، پیاده روی و پیکنیک استفاده کنید. در این پارک شما می توانید دوچرخه کرایه کنید ، همچنین به دلیل ممنوع بودن ماشین می توانید از ماشین های برقی برای تردد داخل پارک استفاده کنید.

پارک جنگلی النگدره

روستای زیارت ؛ روستای محبوب گرگان

جاهای دیدنی گرگان یکی دو تا نیست و اگر دلتان بخواهد گرگان را حسابی بگردید و بهتان خوش بگذرد باید برایش وقت هم بگذارید. یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی گرگان که بعد از ناهارخوران می‌توانید بروید روستای زیارت است. شمال روستای زیارت جنگل ناهارخوران است و جنوبش آبشار زیارت و جنگل هایی با درختان سر به فلک کشیده. به دلیل خوش آب و هوا بودن زیارت و وجود چشمه آب گرم روستا که خاصیت درمانی دارد.

یکی از پر مسافرترین روستاهای شمال  نام گرفته، اگرچه این استقبال زیاد به ضرر زیارت تمام شده و در چند سال گذشته موج ویلاسازان به سمتش هجوم برده اند. در روستای زیارت بافت قدیمی خیلی کوچیک شده . یکی از جاذبه های دیدنی روستای زیارت بافت تاریخی ، آبشار زیارت ، خرید صنایع دستی و لبنیات محلی.

اگر می‌خواهید در دل جنگل و طبیعت روستای زیارت باشید و سفر گرگانتان را به این ترتیب به یادماندنی‌تر کنید، اجاره ویلا در زیارت یک تجربه عالی با منظره‌ای جذاب است که می‌توانید از سایت گلستانی ها آن را رزرو کنید.

اجاره سوئیت در روستای زیارت گرگان

دریاچه توشن تفسیر رقص درختان درزلالی آب

دریاچه توشن در حاشیه جنوبی روستای توشن در النگدره پشت سد خاکی توشن قرار دارد و از جاهای دیدنی گرگان در فاصله پنج کیلومتری جنوب این شهرستان است. وجود مناطق جنگلی النگدره در کنار دریاچه و وجود ماهیان مختلف در آب، فضایی زیبا به این محیط بخشیده است. این منطقه در فصول مختلف برای ماهیگیری و کمپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با رسیدن به دریاچه، عکاسی را فراموش نکنید. در کنار طبیعت زیبا و درختان سر به فلک کشیده، دریاچه توشن درخشش خاصی دارد که می‌تواند لوکیشن مناسبی برای عکس‌های زیبای شما باشد.

دریاچه توشن کجاست

جنگل جهان‌نما

کمی در جنگل های گرگان ارتفاع بگیریم تا به یک منطقه کوهستانی به نام جنگل جهان نما برسیم. منطقه‌ای حفاظت شده که به بام گلستان هم معروف است. این منطقه در جنگلی انبوه در رشته کوه البرز قرار گرفته و یک دهکده ییلاقی است. محلی‌ها از اواسط بهار تا اوایل پاییز به کلبه‌های چوبی خود در جنگل جهان نما می‌آیند و شما می‌توانید در این فصل‌ها علاوه بر همنشینی با محلی‌ها، از محصولات تازه مثل شیر و لبنیات و همچنین عسل کوهی استفاده کنید. این منطقه کوهستانی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار مثل رودخانه و چشمه‌های بی‌نظیر دارای جاذبه‌های تاریخی است.

در جنگل جهان نما خبری از رطوبت نخواهد بود، هوای تازه با صبحانه محلی مثل عسل می تواند روز فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. در فصل بهار هم می‌توانید شاهد دیدن اقیانوس ابر زیر پای خود باشید و لذت بودن در این منطقه را دو برابر کنید. این منطقه یکی از مقاصد محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است.

جنگل جهان نما یکی از خلوت ترین و بکرترین جاهای دیدنی گرگان و سراسر شمال کشور است. اگر در سفر به شمال می‌خواهید جاهای خاص‌تری را ببینید، ما در سایت گلستانی ها خلوت ترین و بکرترین جاهای دیدنی شمال را معرفی کرده‌ایم.

بازار نعلبندان گرگان

بازار نعلبندان، قلب تپنده گرگان و از جاهای دیدنی گرگان است که در مرکز شهر قرار گرفته و از جاذبه‌های تاریخی این شهر محسوب می‌شود.در این بازار می‌توانید انواع صنایع‌دستی، میوه، سبزیجات و ماهی تازه را خریداری کنید.

خانه باقری ها از بناهای تاریخی گرگان

خانه باقری ها مجموعه تاریخی و از با ارزش ترین خانه های تاریخی و معماری بومی شهرگرگان است که مربوط به اوایل دوره پهلوی می باشد و دارای قدمت بیش از 150 سال می باشد. این بنای با ارزش در میان محلات قدیمی نعلبندان و سرچشمه قرار گرفته است که یکی از محلات پر رفت و آمد شهر گرگان است. معبری که بازار و تکیه نعلبندان را به بنای امامزاده نور و سپس تکیه سرچشمه متصل می‌سازد. این خانه تاریخی یکی از وسیع ترین بناهای تاریخی و مهم شهر گرگان می باشد.

خانه از ترکیب متناوب فضاهای باز و بسته و بر اساس نوعی سازماندهی مجموعه‌ای ساخته شده‌است که حیاط‌ های تقریبا غیرهندسی و متعدد، در آن نقشی برجسته ایفا می‌کنند. خانه باقری را دارای هفت حیاط با اندازه و فرم‌های گوناگون دانست و دو حیاط اندرونی، دو حیاط بیرونی، حیاط هشتی، حیاط مطبخ و حیاط سرطویله که در مجموع با ۴ ورودی به شبکه معابر اطراف بنا راه پیدا می‌کنند.

آدرس سرای باقری ها

قله زبله گرگان

این قله یکی از قله های معروف روستای زیارت می باشد. قله زبله واقع در قسمت شرق روستای زیارت است و از آنجا به کل روستا مشرف هستید. قله زبله یکی از ارتفاعات زیارت است که چشم اندازی بی نظیر و خیره کننده دارد و مسیرهای دسترسی به آن روستای زیارت , سر علی آباد و همچنین از سمت رودخانه پیر شیخ می توان به این منطقه زیبا رسید. هر کدام از این مسیرها به نوعی زیبایی خیره کننده ای دارد. قله زبله دارای ارتفاعی در حدود 2537 متر می باشد و مدت زمانی که صرف می شود تا به قله صعود کرد در حدود شش ساعت می باشد.

آبشارهای دره تل انبار گرگان

آبشارهای دره تل‌انبار در نزدیکی روستای زیارت واقع شده است. این دره متشکل از ۵۳ آبشار دو تا ۴۰ متری است که ۲۰ آبشار آن بیش از ۱۰ متر ارتفاع دارند. برای بازدید از این آبشارها نیاز به مهارت‌های فنی و تجهیزات فرود است. ۲۵ آبشار در این دره نیازمند فرود با طناب است. شایان ذکر است پس از فرود از آبشار اول این دره، باید مسیر را ادامه داد و راه بازگشت وجود ندارد.

کاخ موزه گرگان از جاهای دیدنی گرگان

کاخ موزه‌ گرگان که با نام‌های کاخ سلطنتی گرگان یا کاخ اختصاصی گرگان نیز شناخته می‌شود، یکی از ۱۲ کاخ سلسله‌ پهلوی در کشور و محل اقامت این خانواده در منطقه بوده‌ است. این بنا در دوره‌ پهلوی اول ساخته شد. کاخ موزه‌ گرگان به‌عنوان اولین موزه‌ منطقه شمال، بیست‌ و‌ چهارمین موزه‌ کشور و چهارمین موزه‌ تخصصی باستان‌شناسی ایران شناخته می‌شود.  این اثر در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۳۶ به شمارهٔ ثبت ۱۵۳۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گرگان، میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان است.

جاهای دیدنی گرگان

خانه شیرنگی از جاهای دیدنی گرگان

خانه شیرنگی که با نام خانه شیرنگی‌ها نیز شناخته می‌شود، با قدمتی که به اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد از جاهای دیدنی گرگان است و شامل دو طبقه با دو اتاق در هر طبقه می‌شود. مصالح به‌کار رفته در بنا آجر و خشت‌ خام هستند و سقف آن را با سفال پوشانده‌اند. در نمای زیر سقف نیز تزیینات گچی به‌ چشم می‌خورد. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹، با شماره ثبت ۳۳۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اگر اهل بازارگردی و خرید سوغات هستید و یا اینکه به بناهای تاریخی دارید پس حتما با خوندن مقاله بافت تاریخی گرگان می توانید با این منطقه از گرگان آشنا شوید.

خانه شیرنگی گرگان

خانه امیر لطیفی (موزه صنایع دستی گرگان)

خانه امیر لطیفی در نزدیکی بازار نعلبندان و پشت مسجد جامع گرگان قرار دارد که یکی از جاهای دیدنی شهر گرگان می باشد. این بنای هزار متری با ساختار سنتی که قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و امروزه به شکل موزه صنایع‌ دستی گرگان تغییر کاربری داده است. در ساخت بنا مانند اغلب خانه‌های قدیمی ایرانی از چوب، خشت و آجر به همراه ساروج (ملات) استفاده کرده‌اند. البته بعدها کف اتاق‌های آن سیمان شده است. موزه نیز به صنایع ‌دستی منطقه و فرهنگ آن می‌پردازد و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گرگان، میزبان بازدیدکنندگان است.

خانه امیر لطیفی گرگان

امامزاده نور گرگان

امامزاده نور که با نام امامزاده اسحاق بن موسی بن جعفر نیز شناخته می‌شود، مدفن برادر تنی امام رضا (ع) است. قدمت این بقعه به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی و جاهای دیدنی گرگان به‌ شمار می‌رود. در قدیمی چوبی، صندوق نفیس چوبی، گچبری با آیات قرآنی و مقرنس‌كارى آجرى سردر تعدادی از زیبایی‌های معماری این بنا هستند. با توجه به ارزش تاریخی، امامزاده نور در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۲۱، با شماره ثبت ۳۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

امامزاده نور گرگان

مسجد گلشن گرگان

مسجد گلشن گرگان که با نام مسجد جامع گلشن نیز شناخته می‌شود، در دوران صفویه ساخته شد و در دوران قاجار مورد بازسازی قرار گرفت. این مسجد در شمال شرقی چهارراه میدان، در بافت قدیم بازار و در محله سرچشمه گرگان واقع شده و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گرگان، در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۵۵، با شماره ثبت ۱۳۴۶ به‌‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در سال‌های اخیر، با وجود ثبت ملی، این اثر تخریب و مسجد جدیدى با اسلوب مشابه مسجد قدیمى جایگزین آن شد.

جاهای دیدنی گرگان مسجد گلشن

جنگل توسکستان کجاست؟

جنگل توسکستان که از جاهای دیدنی گرگان به شمار می‌رود، بخشی از محدوده پارک ملی هیرکانی است و بیشتر با درختان توسکا، اورس و بلوط پوشیده شده است. جاده توسکستان یکی از جاده‌های زیبای پاییزی ایران محسوب می‌شود که در مسافتی ۳۰ کیلومتری از میانه جنگل توسکستان می‌گذرد و بهشتی رویایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. جوش‌وخروش ابرهای مواج در ارتفاعات منطقه جنگلی توسکستان و خلق اقیانوسی از توده‌های مه یکی از کم‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران در جاده گرگان-شاهرود به حساب می‌آید که برای هر بیننده‌ای شگفت‌آور است.

جنگل توسکستان یکی از زیباترین جاده های شمال می باشد که زمانیکه رانندگی در این جاده می کنید تازه لذت سفر را می فهمید.

جاهای دیدنی گرگان توسکستان

خلیج گرگان

خلیج گرگان تنهای خلیج دریای خزر است که طی سال‌های اخیر به دلیل پسروی زیاد آب و ناتوانی در اجرای طرح‌های مناسب و کارشناسی، فاصله چندانی با خشکی کامل ندارد.

خلبج گرگان از جاهای دیدنی گر گان

برج المان

برج المان نماد میدان بسیج گرگان و با ۵۷ متر ارتفاع، دومین برج مرتفع کشور است.از ویژگی‌های منحصر به فرد این برج می‌توان به رستوران گردان، تراس مخصوص با چشم‌انداز زیبا از شهر گرگان، صاعقه‌گیر و آنتن ۱۵ متری با قابلیت تجهیزات ارتباطی اشاره کرد.

برج المان گرگان

امام زاده روشن آب

امام‌زاده روشن‌آب مدفن دو فرزند «امام موسی کاظم» است که در کیلومتر ۱۵ جاده گرگان به مازندران واقع شده است. قدمت بنای زیبای این امام‌زاده به قرن نهم هجری باز می‌گردد و در بنای این مسجد دقت و مهارتی به کار رفته که بسیار چشم نواز است.

امام زاده روشن آب

آبشار باران کوه از جاهای دیدنی گرگان

آبشار باران کوه در ۱۸ کیلومتری جنوب‌غربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه قرار گرفته است. منطقه اطراف این آبشار زیبا به خاطر وجود ریزش دائمی آب و صخره‌های سبز، از مکان‌های زیبای استان گلستان به شمار می‌رود.

اگر علاقه به آبشار گردی دارید و دوست دارید با آبشارهای گلستان آشنا شوید حتما سری به مقاله آن در سایت گلستانی ها بزنید.

آبشار باران کوه از جاهای دیدنی گرگان

سد نومل (سد کوثر) از جاهای دیدنی گرگان

سد نومل در ۱۵ کیلومتری جنوب‌شرقی شهر گرگان بر روی آبراهه اصلی حوضه آبریز فرعی نومل در حوضه آبریز قره سو احداث شده و آب رودخانه گرمابدشت از حوضه آبریز قره سو نیز توسط یک سد انحرافی به آن هدایت می‌شود. دریاچه پشت سد بسیار دیدنی است و محل مناسبی برای علاقه‌مندان به ماهیگیری محسوب می‌شود.

سد نومل (سد کوثر) از جاهای دیدنی گرگان

روستای زیارت کجاست؟ آبشار زیارت

روستای زیارت در گرگان واقع شده و این روستا را پس از جنگل ناهارخوران، از بهترین جاهای دیدنی گرگان می‌دانند. در این روستا علاوه‌بر گشت‌وگذار در کوچه ها و محوطه‌ی سرسبز آن، می‌توانید از سایر دیدنی های زیارت نیز بازدید کنید. به‌عنوان مثال آبشار زیارت گرگان از جاهای دیدنی گرگان در تابستان شناخته می‌شود و دارای 16 متر ارتفاع است.

همچنین به‌طور کلی روستای زیارت را به داشتن آب و هوای کوهستانی می‌شناسند و از آن در تمامی فصل‌ها دیدن می‌کنند. به‌علت تردد زیاد مسافران، خدمات رفاهی گوناگونی نیز در این روستا ساخته شده که می‌توان به انواع رستوران، کافه، اقامتگاه و فروشگاه اشاره کرد. حتی شما می‌توانید صنایع دستی گرگان و نان های محلی این شهر را در روستای زیارت پیدا کنید و برای سوغاتی به شهر خود ببرید.

روستای زیارت کجاست؟ آبشار زیارت

باغ روس ها از جاهای دیدنی گرگان

باغ روس‌ها که زمانی به عنوان ساختمان کنسولگری روس‌ها از آن استفاده می‌شد، اکنون به عنوان یک عمارت تاریخی و مکان دیدنی در شهر گرگان شناخته می‌شود. طی قراردادهای گلستان و ترکمنچای که در دوران قاجار بسته شد این عمارت که متعلق به یک تاجر بود به مدت ۹۹ سال در اختیار روس‌ها قرار گرفت.

بخش اصلی این باغ یک عمارت کلاه فرنگی است که در میانه یک باغ مملو از درختان کهن سرو و کاج قرار گرفته‌است و در مصالح بنای آن عمدتا از آجر، خاک و گچ استفاده شده‌است. چند حوض و باغچه باصفا نیز در فضای باغ قرار دارد که به زیبایی عمارت درونی افزوده‌است.

ساعات بازدید: با هماهنگی قبلی

نشانی: استان گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی، قسمت غربی امامزاده بی بی هور، محله شیرکش

باغ روس ها از جاهای دیدنی گرگان

خانه دارویی از بناهای تاریخی گرگان

یکی از ابنیه‌های بافت تاریخی گرگان، خانه دارویی یا خانه دارویی‌ها است. این مجموعه تاریخی در بافت قدیمی شهر قرار گرفته‌است و نام آن از دهه ۱۳۸۰ در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته‌است. این بنای تاریخی در واقع شامل دو ساختمان می‌شود که در ضلع شمالی و جنوبی قرار گرفته‌اند و در کنار هم مجموعه تاریخی دارویی‌ها را شکل داده‌اند. ساختمانی که در ضلع شمالی قرار دارد، در دوران پهلوی اول بنا شده‌است و ساختمان ضلع جنوبی این مجموعه که دارای قدمتی طولانی‌تر است نیز در دوران قاجار ساخته شده‌است. گفتنی است بنای هر دو خانه این مجموعه چندین و چند بار مرمت و بازسازی شده‌اند اما با این حال بخش اعظم آنها تخریب شده‌اند.

نشانی: استان گلستان، گرگان، خیابان باغ شاه، کوچه پشت سپاه

خانه دارویی از بناهای تاریخی گرگان

جنگل شصت کلا کجاست؟

جنگل شصت کلا در 6 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن جانوران وحشی و درنده دیده می‌شود. در کف تاریک جنگل و در کنار درختان می‌توان انواع قارچ‌های رنگارنگ و بعضاً سمی را یافت که بسیاری از آن‌ها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند. رودخانه شصت کلا به طول تقریبی 43 کیلومتر از دامنه‌های شمالی کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و با عبور از دره‌ها و جنگل‌های زیبای کوه جوزبند و سیراب نمودن روستای سیدمیران، به دشت گرگان و مازاد آن به رودخانه قره‌سو می‌ریزد.

این رود زیبا در مسیر خود آبشارهایی همچون باران کوه و شصت کلاته را به وجود می‌آورد. آبشار شصت کلاته در انتهای جنگل شصت کلا در 22 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد. آبشار باران کوه در ۱۸ کيلومترى جنوب غربى گرگان و در مسير رودخانه شصت‌کلا و پارک جنگلى باران‌کوه در استان گلستان واقع شده است.

حالا که راهی شصت کلا شده اید حتما تجربه یک اقامت در کلبه چوبی شصت کلا را داشته باشید و یک شب پر خاطره را تجربه کنین.

جنگل شصت کلا

تپه هزارپیچ زیبای منحصرفرد

تپهٔ هزارپیچ یکی از بلندی‌های پیرامون گرگان است، این تپه در ورودی غرب گرگان واقع است و یکی از فرستنده‌های اصلی تلویزیون شهر نیز بر بلندای آن مستقر شده است که دورنمای زیبایی از شهر گرگان را در پیش چشم گردشگران می گستراند. چشم انداز اطراف این مسیر شامل جنگلهای مصنوعی از سرو و کاج، درختچه های طبیعی، پوشش مرتعی و جنگلهای انبوه است.

هنگامیکه در بلندترین نقطه ایستاده ایم، مناظر بدیعی از گستره شهر گرگان، معابر آن، روستاهای مجاور شهر و روستاهای دوردست، جاده های منتهی به شهر، جاده های بین روستاها، دره ها با جنگلهای انبوه در جنوب شهر، مزارع کشاورزی، ابنیه مذهبی، فرودگاه، آب بندان محمد آباد به وضوح نمایان است و حتی بخشی از خلیج گرگان قابل مشاهده می باشد .

پوشش گیاهی هزارپیچ، بیشتر، درخت و درختچه‌های سرو می‌باشد. شرایط خاص این تپه باعث به وجود آمدن سایت پروازی بر روی قسمت‌هایی از آن شده است که ورزشکاران برای انجام پروازهای سبک با انواع چترو پاراگلایدر از آن بهره می‌برند.

تپه هزار پیچ  گرگان

روستای کفشگیری کجاست؟

روستای کفشگیری ، از قدیمی ترین روستاهای توابع بخش مركزی گرگان در استان گلستان است . این روستا در دهستان روشن آباد و در فاصله 13كیلومتری غرب گرگان در مسیر جاده قدیم گرگان به کردکوی واقع شده است.

در این روستا چند رشته قنات و بناهای تاریخی ثبت شده و از همه جالبتر بقایای سنگ فرش کوچه ها از زمان قاجار تا کنون هنوز باقی مانده است. اهمیت سنگفرش در آنزمان از این جهت مهم است که در بسیاری از روستاها و شهر های آنزمان و حتی امروز با ریزش کمترین باران کوچه ها وخیابانها گل آلود میشدند و مردم عادی برای رفت آمد در کوچه های گل آلود یا از اسب و الاغ استفاده می کردند و یا بوسیله اسباب چوبی که بنام "چولنگ" تردد می کردند.

مرداب جعفرآباد گرگان

روستای جعفرآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان در استان گلستان است. روستای جعفرآباد در دهستان قرق و در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر گرگان قرار دارد . روستای جعفرآباد تابستان سرد تری نسبت به روستاهای همجوار خود دارد که همین موضوع مردمان بسیاری را در فصل تابستان به سوی روستا و جنگل جعفر آباد کشانده است.

جنگل جعفر آباد در انتهای روستای جعفر آباد واقع شده که جاده آن از ابتدای جاده گرگان -مشهد تا انتهای روستا آسفالت و بقیه راه جنگل خاکی و سنگی است و بعضا برای رفتن به جاهای بالاتر جنگل باید از داخل رودخانه گذشت پس داشتن وسیله نقلیه مطمئن الزامی است.این جنگل دارای چندین دره چشمه مرداب و رودخانه می باشد. در آب آن ماهی هم دیده میشود که میگویند خام خوردن این ماهی های کوچک برای دفع زردی بسیار موثر می باشد. درختان این جنگل شامل بلوط، انجیلو، ولیک، کندس(ازگیل وحشی)، لرگ سرخدار و غیره می باشد.

جنگل جعفر آباد در انتهای روستای جعفر آباد واقع شده که جاده آن از ابتدای جاده گرگان -مشهد تا انتهای روستا آسفالت و بقیه راه جنگل خاکی و سنگی است و بعضا برای رفتن به جاهای بالاتر جنگل باید از داخل رودخانه گذشت پس داشتن وسیله نقلیه مطمئن الزامی است.این جنگل دارای چندین دره چشمه مرداب و رودخانه می باشد.

در این روستا می توانید برای اقامت از اقامتگاههای بومگردی منطقه استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما اقامتگاه بوم گردی خندان می باشد.

مرداب جعفر اباد گرگان

آببندان باغ گلبن

آببندان باغ گلبن بهشتی در 8 کیلومتری  گرگان که شما ازتماشای طبیعت بی نظیر آن مبهوت می شوید. گلستان آببندان های بسیار زیادی دارد که هر کدام زیبایی منحصرفردی دارد. یکی از زیباترین آببندان های گلستان آببندان باغ گلبن است که می توانید برای اخر هفته و تعطیلات و خوش گذرونی انتخاب کنید.

آببندان باغ گلبن

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی