پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کردکوی بهشت شگفت انگیز گرگان:کمتر مسافری است که به سمت روستاهای کوهستانی و طبیعت بکر و بی نظیر و چشم نواز کردکوی سفر کرده باشد و روستاهای ییلاقی درازنو, جهان نما را دیده باشد و همچنین از آبشارهای خروشان و زیبای دواب وشادان با طبیعت خیره کننده و درختان سر به فلک کشیده جنگل کردکوی و همچنین منطقه های گردشگری دیگر آن دیدن کرده باشد و دلش برای کردکوی و تماشای دوباره این منظره ها تنگ نشود.

کردکوی بهشت شگفت انگیز گرگان

تنها کافی است که از شهر گرگان ۲۹ کیلومتر فاصله بگیرید و بهشت سرسبز گلستان کردکوی برسید شهرستانی که مثل بیشتر جاهای شما دیدنی است و حتماً باید در سفر آنجا را دید. کردکوی در ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و یکی از شهرهای مسافر پسند بسیار خوبی است اما شما برای انگیزه در این سفر باید بدانید که چه جاهای دیدنی در انتظار شماست این شهر دارای آب و هوای معتدل هستند و در تابستان ها می باشد جنگل‌های انبوه زمین های زراعتی و کارها و حتی رودها آبشارها از جاهای دیدنی که شما می توانید در سفر به این شهرستان از آنها دیدن کنید

در کردکوی چه جاهایی را باید دید

آبشار شادان

از نزدیک ترین جاذبه های تفریحی و بسیار شگفت انگیز کودکوی آبشار شادان است که به دلیل شکستگی هایش در هفت طبقه به آن آبشار هفت طبقه نیز گفته می‌شود. آبشار شادان در حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد که تا همین چند سال پیش کمتر کسی آن را می شناخت توسط گروهی از طبیعت گردان این آبشار شگفت انگیز کشف شد. برای رفتن به آبشار شادان معمولاً از مسیر دوآب که محل تلاقی دو رودخانه است باید رفت.

مسیر سمت راست به سمت یال درازنو منتهی می‌شود و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه منتهی می شود. جاده رسیدن به این آبشار دارای شیب ملایمی است و نیاز است که در حدود 2 ساعت پیاده روی کنیم. در این مسیر شما دو تا آبشار کوچک دیگر را نیز مشاهده می کنید که بسیارخروشان است . مسیر آبشار بسیار زیبا و حیرت انگیز است که شما گذرزمان را متوجه نخواهید شد برای رسیدن به این آبشار خود را به دل طبیعت و جنگل های دیدنی بسپارید و با دیدن این آبشار حیرت انگیز خستگی خود را به درکنید.

آبشار دواب

یکی دیگر از آفرهای خارق‌العاده شهرستان کردکوی آبشار دوآب است راه رسیدن به این آبشار بسیار سخت شادان می باشد و هر کسی نمی‌تواند به آنجا برود و باید کوهنوردان و کسانی که در پیاده‌روی حرفه ای هستند به این منطقه سفر کنند این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی قرار گرفته است به دلیل اینکه در این منطقه ۲ رودخانه جریان دارد که از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرد و در منطقه د او به هم میرسن به آن آبشار دو آب می گویند.

آبشار میان‌لنگه

آبشار بعدی این مسیر آبشار میان‌لنگه است که ارتفاعش بسیار زیاد و ترکیبی از چند آبشار زیباست. این آبشار و دیواره سنگی کنارش زیبا و دیدنی است و برای رسیدن به آن باید بسیار احتیاط کنید؛ چون اگر روزهای قبل باران باریده باشد، جاده حتما گلی است. باید خودرو را در جایی پارک کنید و چند کیلومتر آخر را پیاده طی کنید. جنگل مه‌آلود و نمناک از جذابیت‌های سفر به این آبشار است.

پارک جنگلی امام رضا

این پارک در ۴ کیلومتری جنوب شهرستان و در مسیر حیرت‌انگیز جاده کردکوی به سمت درازنو می باشد از آنجایی که این پارک در کنار جاده تهران مشهد است و مسیر بندر ترکمن هم از آن می گذرد یکی از جاذبه‌های محسوب به شمار می‌آید و یک رودخانه دائمی زیبا نیز در آن جاری است و اغلب کسانی که به سمت درازنو برج ها نماد حرکت هستند از این پارک برای اسکان ماشین استفاده می کنند.

میل رادکان

شاید اصلی ترین جاذبه گردشگری که می توان در مورد آن صحبت کرد میله رادکان است این میل یک جور نماد برای این شهرستان محسوب می‌شود و در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی قرار گرفته است این گنبد بسیار زیبا و بلند است و از دور دستها می توان آن را دید و اصلاً برای راهنمایی مسافران ساخته شده است. گنبدی که مقبره ابو جعفر می باشد.

روستای ییلاقی درازنو بام گلستان

این روستا در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کردکوی واقع شده است روستای ییلاقی درازنو به دلیل اینکه دارای درخت های پهن برگ سوزنی برگ هوای معتدل و محیطی که بیشتر اوقات در فضای ارتفاعات پوشیده شده است در سال‌های گذشته طبیعت گردان و یا مسافران و گردشگران زیادی را در دل خود جای داده است هزار منزل که مدفن دو تا از امامزاده هاست, دو غارگنج خانه , انبار حسن خان و چشمه رزو که می گویند آب دارای خاصیت درمانی می باشد.

دهکده جهان نما

دهکده ییلاقی با طبیعت بکر و شگفت انگیز جهان نما یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می‌شود. خانه های ییلاقی با سقف های شیروانی رنگارنگ در دل دشت وسیع با هوایی که جان آدم را تازه می‌کند و انگار روحی دوباره به خود گرفته اید. در این منطقه چیز مهمی که وجود دارداین است که بیشتر وقت ها تصاویر خارق العاده و شگفت انگیز طبیعت بکردر این منطقه به وجود می آورد جهان نما منطقه‌ای ماندگار است که شاید حالا حالا ها از یاد نرود در اینجا شما می توانید از سایت گلستانی ها یکی از خانه های روستایی را برای اقامت رزرو کنید.

خوردن نیمرو و املت با یک چای دبش آتشی دردل طبیعت حال شما را سر جا می‌آورند. جهان نما حیواناتی مانند خرس قهوه‌ای ؛ روباه ؛ شوکا ؛ خوک وحشی و گربه جنگلی دارد و پرندگان زیادی مانند عقاب ؛ شاهین ؛ فاخته ؛ بلدرچین بر فراز آسمان آن خودنمایی می کنند. برای رفتن به جهان نما باید از کردکوی به سمت ارتفاعات درازنو حرکت کنید و سپس به روستای رادکان بروید.

از آنجا که می توانید به سمت روستاهای چمن ساور , حاجی‌آباد و بعد از رسیدن به یک دوراهی وارد جاده شوید جاده‌ای که حدوداً ۳۰ کیلومترش خاکی است. شما در جهان نما می توانید دیدنی های زیادی را مشاهده کنید مانند آبشار کله قندی , قبرستان جیلینگ بیلینگ , دشت وسیع , اقیانوس ابر, محیط بانی و چشمه و ابشار جاذبه های حیرت انگیز این منطقه می‌باشد.

شهر باستانی تمیشه کردکوی

در بخش غربی روستای سرکلاته کردکوی، بقایای دیوار و شهر باستانی در تپه های نزدیکی روستا به چشم می خورد. بر اساس نظریه باستان شناسان و محققانی که بر روی آثار به جای مانده از این شهر تحقیق کرده اند، گفته می شود شهر تمیشه، پایتخت سلسه حکومت محلی بوده که در دوره های اوایل اسلام تا دوره سلجوقی در این محل زندگی می کردند.

امامزاده روشن آباد کردکوی

در جاده قدیم کردکوی به گرگان و در فاصله ۱۵ کیلومتری از آن، امامزاده روشن آباد کرد کوی واقع شده است. ساختمان این امامزاده در زمینی به مساحت ۷ هکتار بنا شده و در گویش محلی آن را با نام روشنوا خطاب می کنند. در این آرامگاه دو تن از نوادگان امام موسی کاظم (ع) با نام های عبدالله و فضل الله به خاک سپرده شده اند و بنای این آرامگاه بجای مانده از قرن نهم هجری است.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی