پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رنگ در دکوراسیون داخلی: "عشق و شوق درونمایه هنر است و هنر یعنی خلق آنچه در ذهن می گذرد و رنگ تجلی بخش بر این خلقت است."
این جمله بر اهمیت رنگ در طراحی ها و دکوراسیون داخلی تأکید دارد.همانطور که قبلاً به آن اشاره شد هر فضایی که طراحی میشود برای فعالیت های انسانی برنامه ریزی می گردد.

بنابراین توجه به حالات و روحیات و روش های زندگی افراد در ارتباط با آن فضا بسیار حائز اهمیت است ،و در اینجا رنگ ها نیز به علت تاثیر بالایی که بر روان انسان دارند به طور دقیق تری باید مورد بررسی قرار گیرند تا بهترین نتیجه را در راستای استفاده کاربر از فضا داشته باشند.
ما با رنگ به فضایی شادی و نشاط میبخشیم، فضایی را به آرامش میکشیم و یا حتی با رنگ کاربری یک فضا را نشان میدهیم.رنگها باعث ایجاد ذهنیت از فضا ها در ما میشوند.برای مثال هر زمان از اتاق مدیریت صحبت میشود تنالیته ایی از رنگ گرم قهوایی به ذهن می رسد،در مورد بیمارستان سفید و آبی آسمانی و یا در مورد اتاق خواب رنگهای تیره و روشن از آبی یا بنفش را میبینیم و.... اینها همان تأثیر عمیق و ناخداگاه رنگ بر ذهن انسان است.

شناخت اثری که هر رنگ بر روی ذهن دارد

شناخت اثری که هر رنگ بر روی ذهن دارد ما را یاری میکند تا بهترین حالت روحی را از فضا بر روی کاربر بگذاریم.من همیشه بر این تأکید دارم یک طراح خوب اول باید یک روانشناس خوب باشد.

بدین منظور بعد از اینکه با کاربر فضا پیرامون طرح و خواسته های مورد نظرش گفتگو کردید،لازم است  چالش هایی را در ذهن او ایجاد نمایید که باعث میشود کمی بیشتر در مورد حالات و روحیات  و عادات خود و سایر کاربران فضا صحبت کند.

این روند باید بسیار آرام و صمیمانه و با ظرافت پیش رود و سپس با هوشمندی بر اساس داده های ارائه شده چارتی آماده نمایید از آنچه نیاز های اصلی  کاربر است تا خواسته هایش و  آنچه شما در کنکاش ذهنی وی برایش در نظر گرفته اید  تحقق یابد .چه طراحی فرم خاصی باشد چه استفاده از رنگ و هارمونی ویژه ایی.
در هر صورت شما در این مرحله روانشناس خواهید بود.مثال کوچکی از یک پروژه مسکونی شاید باعث هر چه بیشتر  روشن شدن این مطلب گردد.فرض نمایید منزل مسکونی مربوط به یک استاد دانشگاه است که 2 فرزند نوجوان دارد و همسر ایشان نیز شاغل هستند. این خانواده تایم بیشتری از روز را خارج از منزل هستند و کاملا خسته باز میگردند.

در مصاحبه با آنها متوجه خواهیم شد دختر 12 ساله شان نوازنده ویلون است و پسر 16 ساله شان علاقه زیادی به فوتبال دارد.خانم و آقای x بسیار اهل مطالعه هستند و کتابهای زیادی دارند و...این موضوعات در بحث های دوستانه نمایان میشود و در غیر اینصورت کاربر تنها در مورد آنچه از فرم  و ظاهرفضا نیاز دارد صحبت می کند.
و حالا آنالیز: این خانه نیاز به فضا های  آرام بخشی دارد به ویژه در بخش های مانند نشینمن ،آشپزخانه و اتاق خواب والدین .فضاهایی با نور و رنگ مناسب .فضای نشینمن را میتوان با زمینه ایی از کرم های تیره و روشن و سبزهای زیبا و کمی بژ مناسب حال استراحت های خانوادگی و گاهی مطالعه طراحی کرد.اتاق خواب را سفید کنید و در گوشه کنار آن از انواع آبی استفاده نمایید.سفید خستگی را به در میکند و آبی ایجاد آرامش میکند.

و اما آشپزخانه را کمی انرژی بخش تر طراحی و رنگ آمیزی کنید که بازسازنده انرژی از دست رفته در طول روز است و جان دوباره ایی برای تهیه و صرف غذای خانوادگی می دهد.میتوان زمینه ای از طوسی با بخش هایی از رنگ گرمی چون نارنجی باشد.

قرمز را در این آشپزخانه فراموش کنید با این که اشتها آور است ولی چون بیشترین استفاده از فضای آشپزخانه در شب و زمان خستگی  از کار روزانه است بیشتر باعث عصبی شدن و نیاز زودتر به ترک فضا را ایجاد می کند.
همه این ها در بستر نوری مناسب تأثیر واقعی خود را میگذارد.این نور است که رنگها را نمایان می کند (خواهشمند است مقاله های نورپردازی در دکوراسیون داخلی که چندی پیش در سایت ارائه شد را حتماً مطالعه نمایید.

اکنون سری به اتاق دختر 12 ساله بزنیم.دختری در سن نوجوانی با روحیه ای لطیف که نیازمند خلاقیت است .رنگ یاسی و هارمونی از رنگ بنفش  ذهن او را یاری خواهد کرد.در کنار آن  رنگ سرخابی نشاط و سرزندگی نوجوانی را حفظ خواهد نمود.
در اتاق پسر16 ساله که روحیه ورزشی دارد و به طبع با نشاط و سرزنده است.بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون اتاقش زمینه ایی از لیمویی با تزئینات سبز روشن است که هم هیجانات بیش از حد این دوران  کنترل خواهد کرد هم همیشه او را شاداب نگه خواهد داشت.
با این مثال تا حدودی متوجه ارتباط  بین علم  روانشناسی و استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی شده اید.این کنکاش ها برای زمانی که خودتان نیز کاربر فضا هستید کاربرد دارد.نیاز ها و دغدغه های خود و سایر کاربران مرتبط با فضا را بررسی کنیدتابهترین نتیجه را اجرا نمایید.

جدول نیز به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

زرد: نشاط آور- گرما بخش- اشتها آور- ضد افسرگی
قرمز: هیجان آور- تحریک کنده عصبی و حسی- نشاط آور
آبی : آرامش بخش- یاد آور طبیعت-ایجاد حالات روحانی- بسیار مورد علاقه کودکان
سبز: تا حد زیادی آرامش بخش- یادآور طبیعت- ایجاد حس سلامتی و نشاط- ضد افسردگی
بنفش : کم کننده اشتها- خلاق کننده ذهن- وادار کننده به تفکر و تمرکز
نارنجی: نشاط آور- اشتها آور- ایجاد  کننده حس امید و سرزندگی
قهو هایی : ایجاد حس استواری و صلابت- یادآور طبیت- ایجاد کننده اعتماد به نفس
سفید :رفع کننده خستگی- ایجاد حس سلامت- برقرار کننده تعادل
مشکی : تکمیل کننده.برقرارکننده تعادل.ایجاد اعتماد به نفس.پوشاننده نواقص.رنگ اطمینان

گلستانی ها

خدمات گلستانی ها اجرای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری-پارکت-لمینت و کابینت سازی و ...

کادر طراحی داخلی ما افراد کارآزموده می باشند.

ما معتقد هستیم اولین ومهمترین عامل موفقیت، صداقت دربرخورد با مشتری همراه با ارائه خدمات شایسته است.

جهت انجام سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۱۴۴۸۱۸۷۰

۰۱۷۳۲۲۴۵۳۶۲

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی