پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

عجایب هفتگانه ایران رابشناسیم : ایران، سرزمینی پهناور است که با دیدنی‌ها و آثاری که از دوران قدیم در آن باقی مانده است، جزء ده کشوری می‌باشد که میراث و آثار تاریخی آن در سازمان یونسکو ثبت شده است، همچنین ایران رتبه هفتم را در این سازمان دارد. ایران به‌دلیل دارا بودن  آثار تاریخی با قدمت بیش از چهار هزار سال قبل از میلاد، جزء سرزمین‌های تاریخی سازمان یونسکو می‌باشد. در ادامه این مقاله به عجایب هفتگانه ایران نیز می‌پردازیم.

عجایب هفتگانه ایران

میدان نقش جهان

یکی از بی نظیر ترین و فوق العاده ترین دیدنی های ایران که به یکی از عجایب هفتگانه ایران نیز معروف می باشد این میدان زیبا است که در شهر اصفهان و در مرکز آن واقع شده تا توریست های زیادی را همه ساله به خود جذب نماید. این میدان فوق العاده در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و با طول و عرض زیاد خود به عنوان دومین میدان بزرگ جهان شناخته می شود.

این میدان از معماری بی نظیر دوران صفوی در همان زمان ها ساخته شده است و یکی از بهترین مکان های دیدنی در سطح کشور می باشد. در واقع این میدان به عنوان یک نماد بزرگ برای شهر اصفهان و کشور ایران می باشد که توریست های داخلی و خارجی بسیار زیادی همه روزه از آن بازدید می کنند.

میدان نقش جهان

تخت جمشید

قطعا مهم ترین پدیده تاریخ ایران تخت جمشید شیراز می باشد که زیبایی بی نظیری دارد و عمر آن بیش از چندین قرن می باشد. این مکان تاریخی در سال ۱۳۰۶ در حدود ۶۰ کیلومتری شهر شیراز توسط فردریک اشمیت کشف و رونمایی شد و از آن سال به بعد به عنوان یکی از مهم ترین مکان های تاریخی جهان شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

این مکان تاریخی در سال ۵۱۸ قبل از میلاد توسط داریوش بزرگ ساخته شد و به عنوان پایتخت هخامنشیان شناخته شد. تخت جمشید سال هاست که در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد و برای مردم ایران و جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

تخت جمشید

باغ ارم

یکی دیگر از عجایب هفتگانه ایران این باغ زیبا می باشد که در شهر شیراز واقع شده و یک بهشت سرسبز و زیبا به معنای واقعی می باشد. قدمت این باغ به دوران سلجوقی بر می گردد و در دوره های مختلف مورد بازسازی و اهمیت قرار گرفته است. علاقه مندان می توانند در این باغ انواع گونه های گل و گیاه را ببینند و از آن لذت ببرند. این مکان تاریخی همه روزه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد و یکی از پربازدید ترین مکان های دیدنی در کشور می باشد.

باغ ارم

دره ستارگان قشم

شاید تا به حال نام عجایب هفتگانه قشم به گوشتان رسیده باشد. جالب است که بدانید دره ستاره‌ها نیز یکی از این عجایب محسوب می‌شود؛ پس اگر به قشم سفر کردید بازدید از آن را از دست ندهید.

عکس‌ های دره ستارگان قشم نشان می‌دهد که این دره به خاطر آسمان شب زیبایش معروف است و اگر شانس با شما یار باشد می‌توانید در سکوت دالان‌های این دره به نظاره آسمان مهتابی و پرستاره شب بنشینید و رویاپردازی کنید. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید دره ستارگان قشم در شب را از نزدیک ببینید و شب را آنجا بگذرانید باید مجوز شب‌مانی در دره ستارگان قشم را از ژئو پارک قشم بگیرید.

دره ستارگان قشم

هفت تپه خوزستان

هفت تپه در فاصله ۱۵ کیلومتری از شوش قرار دارد در بسیاری از سایت های گردشگری و باستان شناسی این تپه به عنوان اثری تاریخی نام برده شده است در این منطقه بقایایی از بنای باستانی عیلامی کابناک یافت شده است این بنا توسط باستان شناس فرانسوی حفاری شده است.

هفت تپه خوزستان

مسجد نصیرالملک، شیراز

مسجد نصیرالملک، معروف به مسجد صورتی، یک مسجد سنتی واقع در شیراز است که بین سالهای ۱۲۵۴ و ۱۲۶۶ شمسی در طول دوره قاجاریه ساخته شد. چیزی که این مسجد را منحصر به فرد می کند کاشی کاری فوق العاده این بنا پر از کاشی های صورتی رنگ و شیشه های رنگی که در شبستان آن به کار رفته، می باشد.

بهترین زمان برای بازدید این مسجد که جزو زیباترین دیدنی های ایران به حساب می آید، ابتدای صبح است وقتی که خورشید از سمت شرق به شبستان غربی می تابد و دنیای رنگها را داخل این شبستان به وجود می آورد و تجربه ای بی نظیر را برای شما رقم میزند. همه ی گردشگران صبح خود را با بازدید مسجد نصیر الملک و عکاسی از این بنای فوق العاده آغاز می کنند.

مسجد نصیرالملک، شیراز

کلیسای وانک، اصفهان

کلیسای ونک، همچنین به عنوان کلیسای خواهر مقدس شناخته می شود، کلیسای جامع واقع در منطقه ی جدید جلفا است که مخصوص جامعه ارمنی ایرانی آن در شهر اصفهان است. ساخت و ساز این بنا در سال ۹۸۴ شمسی در دوران صفویه آغاز شد، اما در سال ۱۰۳۳شمسی کلیسای ارمنی برای انطباق با جامعه رو به رشد خود در شهر بازسازی شد.

کلیسای وانک، اصفهان

وقتی وارد بنا می شوید با یک شاهکار معماری، تلفیقی از معماری ایرانی و غربی روبرو می شوید و نقاشی هایی منحصر به فرد که شما را غرق در تاریخ و داستان هایش می کند. در ضلع دیگر حیاط موزه ای وجود دارد که شامل فرهنگ و آداب و رسوم و تاریخ ارمنیان می باشد. علاوه بر کلیسا که به عنوان آخرین عجایب هفتگانه ایران به شما معرفی شد، شما می توانید با پیاده روی در کوچه پس کوچه های منطقه جلفا اصفهان تجربه خاصی داشته باشید و خوردن یک قهوه در کافه های جذاب آنجا به شما توصیه می شود.
 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی