0 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز که حتما باید دید | اجاره ویلا و اجاره سوئیت در شمال ، کلبه جنگلی در شمال و سراسر کشور و اجاره ویلا در رامسر با گلستانی ها
پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز: شیراز شهری است که دارای تاریخ و شعر است و باید در راس برنامه های گردشگری قرار داشته باشد. دیدنی های شیراز بسیار محبوب و شگفت انگیز است. در اینجا ما 10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز را معرفی کرده ایم تا شما قبل از اجاره ویلا در شیراز بدانید باید چند روزی را اقامت در شیراز داشته باشید. برای شناخت بیشتر شیراز با ما همراه باشید.

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

دیدنی های شیراز

بازار وکیل

بازار وکیل با شکوه بسیار جالب و بازار اصلی شهر شیراز است که دارای غرفه های زیادی می باشد. بازار دارای  دخمه پرپیچ و خم ، بازار محلی برای خرید فرش ، ادویه جات ترشی جات ، جواهرات و کالاهای خانگی است. سقف های طاقدار نمونه ای خوب از معماری زند قرن 18 است و فضایی دلپذیر و خنک را فراهم می کند که از طریق آن می توان آن را خنثی کرد.

دیدنی های شیراز: بازار وکیل

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

باغ ارم

شیراز به دلیل پرورش باغهای خوب مشهور است ، و ارم مطمئناً الگویی عالی است. ارم در باغ های گیاه شناسی دانشگاه شیراز قرار دارد و با درختان سرو ، پرچین های بریده شده و گل سرخ پر شده است. در مرکز آن یک استخر کوچک و کاخ باشکوه دوره قاجار قرار دارد ، هرچند که برای عموم بسته شده است. این باغ درست در شمال رودخانه خوشک ، روبروی دانشگاه واقع شده است.

دیدنی های شیراز: باغ ارم

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

آرامگاه شاه چراغ

آرامگاه شاه-چراغ ("پادشاه نور") مکان استراحتگاه دیدنی دو تن از برادران شهید علی رضا ، امام هشتم شیعه است. اگرچه کشته شد ، اما محل دفن امروزی از زمان قاجار به طور قابل توجهی توسعه یافته است. حیاط مرکزی در مرکز خود دارای چشمه ای است و ایت آرامگاه به دلیلد کاشی کاری رنگی و یک فای آینه کاری خیره کننده به عنوان یکی از زیباترین مساجد شیراز می باشد.

دیدنی های شیراز:شاه چراغ

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک که با نام مسجد صورتی نیز شناخته می شود ، در فاصله بسیار کمی با شاهچراغ قرار دارد ، یکی از معروف ترین ساختمانهای شیراز است. مسجد دوره قاجار ،  به دلیل فضای داخلی و رنگارنگش بسیار زیبا می باشد: پنجره های شیشه ای رنگی ، کاشی ها و قوس های رنگی بکر و فرش های بی نظیر ایرانی زیبایی خیره کننده به وجود می آورند که شما را مبهوت می کند.

دیدنی های شیراز: مسجد نصیرالملک

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

مقبره حافظ

حافظ مسلماً محبوب ترین و مورد احترامترین شاعر در کانون وسیع ادبیات فارسی است. با در نظر گرفتن استاد غزل (شعری کوتاه ، دوست داشتنی ، قافیه) ، ایرانیان از اقشار مختلف زندگی می توانند اشعار وی را در صورت تقاضا نقل کنند. مقبره وی در یک باغ مرتفع در شمال شرقی شیراز قرار گرفته است.

دیدنی های شیراز: مقبره حافظ

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

مقبره سعدی

سعدی شاعر قرن سیزدهم پیشینی مهم حافظ بود و یکی از نیکوکارترین اجداد شیرازان امروزی است. بسیاری از اوج حداکثری او به یک مقام ضرب المثل رسیده اند ، و او به دلیل سادگی ماندگار اشعارش بسیار مورد ستایش است. آرامگاه وی کمتر از حافظ شلوغ است ، اما در همان روز در همان نزدیکی واقع شده و ارزش بازدید دارد. چای خانه ای درهمین نزدیکی است و در پایان برای در کردن خستگی بهترین مکان می باشد.

دیدنی های شیراز: مقبره سعدی

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

پرسپولیس

تخت جمشید ، بیش از 2500 سال پیش ، پایتخت تشریفات باشکوه امپراتوری باستان هخامنشی بوده است. با محاصره اسکندر بزرگ ، این مکان اوج دستاوردهای سیاسی و معماری ایران باستان است. تخت جمشید میراث جهانی یونسکو در حدود 70 کیلومتری شمال شرقی شیراز واقع شده است و تورها در یک سفر یک روزه شما را از مرکز شهر می گیرند.

دیدنی های شیراز: پرسپولیس

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

نقش رستم و نقش رجب

سفر به پرسپولیس باید شامل بازدید از مقبره های سنگی نزدیک و آرامش های نقش رستم و نقش رجب باشد. اولی شامل چهار مقبره عظیم است که به صورت یک صخره ساخته شده است ، مکانی استراحت نهایی مناسب برای چهار پادشاه هخامنشی. در زیر برخی از نقش برجسته های سنگی را نشان می دهد که پیروزی های مختلف امپراطوری ساسانیان را نشان می دهد.

دیدنی های شیراز: نقش رستم

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

پاسارگاد

آخرین توقف در سفر روزانه شما به خارج از شهر پاسارگاد می باشد ، این مکان یک مرکز سیاسی هخامنشی است که پرسپولیس را در پیش رو دارد. بنیانگذار امپراتوری هخامنشی ، مقبره منزوی وی بر روی یک پایگاه پله پله ساخته شده است و گفته می شود که وی پس از فتح پرسپولیس ، توسط خود اسکندر بزرگ مورد بازدید قرار گرفته است.

دیدنی های شیراز: پاسارگاد

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

ارگ کریم خان

ارگ (که در مرکز آن قرار دارد) واقع در مرکز ، در قرن 18 توسط بنیانگذار سلسله زند ، کریم خان ساخته شد. ارگ از زمان ساخت شیراز به پایتخت خود ، یکی از پروژه های بلند پروازانه ساخت و ساز کریمخان در شهر بود.

دیدنی های شیراز:ارگ کریم خان

10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز

این قلعه بلند و مستطیل است و دارای چهار برج مدور (که در گذشته از آن به عنوان زندان استفاده می شده اند) بوده و در قسمت داخلی غیر معمول تر از خارج است.

برچسب ها

قیمت مکان های دیدنی شیراز زیباترین مکان های دیدنی شیراز دیدنی های تاریخی شیراز جاذبه های دیدنی شیراز دیدنی های تفریحی شیراز مکان های دیدنی شیراز پارک های دیدنی شیراز دیدنی های شیراز در بهار دیدنی های شیراز در پاییز دیدنی های شیراز در تابستان دیدنی های اطراف شیراز دیدنی های استان شیراز بناهای تاریخی شیراز جاهای دیدنی شیراز شیراز کجا بریم؟ دیدنی های شیراز اجاره ویلا در شیراز 10 مورد از دیدنی های بی نظیر شیراز اجاره ویلا ارزان در شیراز اقامت در شیراز هزینه اقامت در شیراز



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی