پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دره ستارگان افسانه ای شگفت انگیز در قشم: اگر به ماجراجویی و طبیعت‌گردی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از دره ستارگان قشم بازدید کنید؛ چرا که این دره بعد از تنگه چاه کوه قشم یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های این جزیره است. تجربه ثابت کرده قدم زدن در این دره و تماشای ستون‌ها و اشکال افسانه‌ای آن به یکی از حیرت‌‌انگیزترین خاطرات زندگی‌تان تبدیل می‌شود. در ادامه با گلستانی ها همراه باشید تا بیشتر با این دره و داستان‌های اعجاب‌انگیز آن آشنا شوید.

دره ستارگان قشم

شاید تا به حال نام عجایب هفتگانه قشم به گوشتان رسیده باشد. جالب است که بدانید دره ستاره‌ها نیز یکی از این عجایب محسوب می‌شود؛ پس اگر به قشم سفر کردید بازدید از آن را از دست ندهید.

عکس‌ های دره ستارگان قشم نشان می‌دهد که این دره به خاطر آسمان شب زیبایش معروف است و اگر شانس با شما یار باشد می‌توانید در سکوت دالان‌های این دره به نظاره آسمان مهتابی و پرستاره شب بنشینید و رویاپردازی کنید. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید دره ستارگان قشم در شب را از نزدیک ببینید و شب را آنجا بگذرانید باید مجوز شب‌مانی در دره ستارگان قشم را از ژئو پارک قشم بگیرید.

دره ستارگان قشم

محلی‌ها هیچ‌وقت شما را به گذراندن شب در دره ستاره‌‌ها تشویق نمی‌کنند و افسانه‌های زیادی درباره این دره و نحوه به وجود آمدن آن دارند. یکی از این جالب‌ترین افسانه‌ها، داستان قبرستان دره ستارگان قشم است.

با تاریک شدن هوا و پیچیدن باد در لابه لای ستون‌ها و دالان‌های این دره صداهای عجیبی به گوش می‌رسد و مردم محلی معتقدند این صدای ارواح است که درون دره ستارگان قشم قدم می‌زنند و وجود انسان‌ها درون دره باعث نارضایتی آن‌ها می‌شود. به همین خاطر برخی از دره ستارگان، به عنوان یکی از ترسناک ترین جاهای ایران یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید : چگونه می توان سفری ارزان به کیش داشت؟

جزیره ی زیبای قشم

جزیره قشم با تمام زیبایی منحصر‌به‌فردی که دارد، سرزمین عجایب هفتگانه ایران هم لقب گرفته است. دره ستارگان را می‌توان یکی از عجایب قشم معرفی کرد که افسانه‌های زیادی درباره آن به گوش می‌رسد. شکل‌گیری دره و ستون‌هایی از شن با قدمت بیشتر از 2 میلیون سال، ما را با یکی از شگفتی‌های جهان مواجه می‌کند. این دره که در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری قشم یاد کرد. توصیه ما به شما این است در سفر خود به قشم، بازدید از این دره زیبا و دیدنی را در اولویت قرار دهید.

جزیره ی زیبای قشم

دلیل نامگذاری دره ستارگان

دره ستارگان به این جهت که اهالی باور دارند، زمانی ستاره ای در دل جزیره افتاده است و موجب به شکل گیری این شکل عجیب در فرم زمین در آنجا شده است، به این اسم ملقب شده است. اشکال گوناگون زمینی که میلیون ها سال پیش از دل زمین به بیرون آمده است و عظمت آن به دره ای اسرار آمیز بدل گشته است.

مسیر دسترسی به دره ستارگان قشم

برای رفتن به دره‌ی ستارگان بهتر است روزی را انتخاب کنید که در خود شهر قشم اقامت دارید و از آنجا به سمت دره‌ی ستارگان حرکت کنید. این جاذبه‌ی طبیعی در حدود ۵ کیلومتری ساحل جنوبی جزیره‌ی زیبای قشم قرار دارد. برای رسیدن به دره‌ی ستارگان باید از شهر قشم به سمت جنوب و پس از آن به سمت غرب جزیره حرکت کنید. پس از طی کردن مسافتی نزدیک به ۵ کیلومتر، تابلوی دره‌ی ستارگان و روستای برکه خلف را در سمت راست خود مشاهده می‌کنید.

مسیر دسترسی به دره ستارگان قشم

دیدنى هاى دره ستارگان

ویژگى ها و دیدنى هاى دره ستارگان سبب شد این دره به عنوان بخشى از ژئو پارک جزیره قشم جزو آثار طبیعى در سازمان یونسکو به ثبت برسد. ژئو پارک قشم با آثار زیباى طبیعى و تاریخى ، تنها ژئو پارک خاورمیانه می باشد.دره ستارگان و تنگه چاهکوه ، پدیده هایى شگفت آور از فرسایش سنگ هاى رسوبى زمین هستند. دره ستارگان ، یکی از مکان های بسیار دیدنى شهر قشم بوده و مشابه این اشکال زمین شناسى را می توان فقط در کشور آمریکا مشاهده کرد.

دیدنى هاى دره ستارگان

بهترین فصل سفر به قشم و بازدید از دره ستارگان

ب‌و‌هوای جنوب در فصل تابستان بسیار گرم است و به همین دلیل می‌توان بهترین زمان سفر به قشم را در فصل‌های بهار و زمستان دانست. سفر به قشم و بازدید از دره ستارگان در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا، نمی‌تواند لذت‌بخش باشد و به همین علت پیشنهاد می‌کنیم فصل‌های خنک را برای سفر به قشم انتخاب کنید.

بهترین فصل سفر به قشم و بازدید از دره ستارگان

در صورتی که تصمیم گرفتید در فصل تابستان به قشم سفر کنید، بهتر است لباس مناسب و نازک، کرم ضدآفتاب، عینک دودی و کلاه آفتابی را همراه داشته باشید.

نظر شما در مورد این مکان چیست ؟
 

 

برچسب ها

دره ستارگان قشم عکس دره ستارگان قشم در شب دره ستارگان قشم شاهكار طبیعت رازهای دره ستارگان دره ستارگان در کدام استان است دره ستاره در جزیره قشم عکس دره ستارگان جزیره قشم دره ستارگان جزیره قشم تاریخچه دره ستارگان قشم دره ستارگان قشم تصاویر فاصله دره ستارگان تا قشم دره ستارگان تصاویر سفر به دره ستارگان دره ی ستارگان ایران دره ستارگان ایران دره ستارگان کجاست دره ستارگان در شب دره ستارگان قشم دره ستارگان افسانه ای شگفت انگیز در قشم عکسهای دره ستارگان قشم عکس دره ستاره گان قشم مسیر دره ستارگان قشم معرفی دره ستارگان دره ستارگان در کجاست عکس دره ی ستارگان قشم



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی