پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سفر به اولسبلنگاه راهی برای فرار از گرما| خب با پایان فصل بهار تب و تاب سفر آغاز می شود و تقریبا همه به دنبال جایی برای فرار از گرما می باشند. به خصوص در تهران که این فصل گرما چهره ای دیگر از خود را به نمایش میگذارد و علاوه بر گرما ترافیک بی زحمانه ترین مشکل در این فصل است.یه راه خوب برای فرار چند روزه از این گرما و شلوغی میتونه مسافرت به یه جای مرتفع و خنک باشه. اولسبلنگاه یکی از ییلاقات ماسال که به عنوان بهترین مقصد سفر در تابستان می باشد. با اجاره کلبه در اولسبلنگاه سفری مهیج را آغاز کنید.

البته به شما کارمندها هم فکرکرده ایم که شما نمی توانید مرخصی زیادی را بگیرید و بار سفر را ببنید. پیشنهاد میکنم به دنبال جاهای باشید که با یک یا دو روز مرخصی که اضافه میشه به تعطیلات آخر هفته بتونید سر فرصت و با آرامش برید و برگردید. ییلاقات گیلان بسیار دیدنی و حیرت آور است غافل نشوید.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

یکی از مسائل مهم که باید به آن توجه کرد، اجاره کلبه در اولسبلنگاه است. در واقع قیمت اجاره ویلا در اولسبلنگاه بسیار مهم هستند و اگر نتوانید آن ها را به صورت صحیح مدیریت کنید، دچار مشکلاتی در این زمینه می شوید. گلستانی ها با توجه به این نیاز و دغدغه سعی کرده است که در این زمینه بهترین ویلاهای این ییلاق را با پایین ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد تا خیلی راحت قادر باشید که اقدام به اجاره کلبه در اولسبلنگاه کنید.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

سفر به اولسبلانگاه | فرار از گرما به ییلاقات ماسال

اینجاست که ییلاقات ماسال میتونه به انتخاب خوب باشه .هم خیلی از تهران دور نیست ،هم طبیعت گیلان رو داره بدون اینکه دردسرهای این فصل سفر به شمال رو داشته باشه مثل ترافیک، شلوغی، گرما، رطوبت و …هم اینکه تجربه کاملا متفاوتی از سفر شمال به شما میده.

بهترین فصل سفر به اولسبلنگاه

خب طبیعتا بهترین فصل برای رفتن به اولسبلانگاه اواخر بهار و کل فصل تابستونه .گرچه تصور منظره اش تو پاییز و زمستون هم واقعا وسوسه کننده ست، البته ناگفته پیداست که سفر تو پاییز و زمستون توی اون جاده کوهستانی چه دردسرهایی ممکنه داشته باشه.

بهترین فصل سفر به اولسبلنگاه

چطوری به اولسبلنگاه بریم؟

با حدود 4 الی 5 ساعت رانندگی از تهران به سمت ماسال شما وارد جاده کوهستانی و جنگلی می شید که معمولا مه آلود هم هست. همه اینها به علاوه پیچ در پیچ بودن جاده باعث میشه میانگین سرعتتون پایین باشه و این خودش توفیق اجباریه برای لذت بردن از این مسیر زیبا و حالا دیگه نه چندان بکر!

وسط راه هم نقاطی هست که میتونید بزنید کنارو از بغل جاده و لابه لای پوشش جنگلی چشم انداز فوق العاده ای رو داشته باشید به ارتفاعی که بالا اومدید و برای ادامه مسیر انرژی بگیرید..! در ضمن مواظب گاوهای گردن کلفت و البته خسته و ریلکس این حوالی هم باشید که کنار و یا حتی وسط جاده با آرامش هر چه تمام تر و خیلی با ناز قدم بر می دارن.این مورد مخصوصا وقتی مه زیاد باشه حواس جمع تری رو می طلبه.

چطوری به اولسبلنگاه بریم؟

بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن پیچهای جاده به ییلاق اولسبلانگاه می رسید که هم از از روی تابلوها مشخصه و هم این که به نسبت بقیه محل های تو مسیر به طور محسوسی شلوغتره.

اجاره ویلا در اولسبلنگاه

پیدا کردن کلبه برای اجاره در اولسبلانگاه چیزی نیست که شما نگرانش باشید. معمولا افرادی کنار جاده ایستادن و معمولا نوشته ای دارن که مضمونش اینه: “کلبه برای اجاره در اولسبلنگاه ”. اولین پیشنهاد و قیمت رو قبول نکنید. به خصوص اگر تو فصلهای سردتر به اینجا اومدید که توریستهای زیادی وجود نداره و رقابت قوی تره و طبعا امکان چانه زنی هم بیشتر!

البته ما پیشنهاد می کنیم قبل از سفر اقدام به اجاره کلبه در اولسبلنگاه  کنید چراکه در فصل سفر این ییلاق بسیار شلوغه و پیدا کردن کلبه کمی دشوار است.

اجاره ویلا در اولسبلنگاه

علاوه بر کلبه هایی که اونجا هست و محلی ها اجاره می‌دن یک هتل هم اونجاست که متعلقه یکی از ورزشکاران کشورمون (فردین معصومی) که ظاهرا حالا خیلی کیفیت خیلی خاصی نداره در ضمن شما اینجا اومدید که زندگی روستایی و محلی رو تجربه کنید. یه رستوران هم بغل هتل هستش که چند تا اتاق داره برای اقامت ولی در کل پیشنهاد می کنیم که برای اقامت در اولسبلنگاه به فکر اجاره کلبه باشید.

خب کلبه های اینجا طبیعتا کلبه های روستایی هستش که حالا بعضی هاش بهسازی تر شده برای اقامت مسافران مثلا حمام و دستشویی داخل کلبه تعبیه شده و آبگرم داره و خیلیاشون هم اینطور نیست . نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم اینه که شما اومدین به ییلاق و خیلی انتظار خاصی نداشته باشید.

اینکه صرفاً سقفی باشه و امکانات گرمایشی داشته باشه و فرش تمیز پهن باشه که بتونید دور هم باشید و از یه اقامت روستایی در اولسبلنگاه لذت ببرید کفایت می کنه. این وسط نکته مهمی که وجود داره اینه که تو هر 4 فصل شب های اونجا واقعاً سرده و شما وقتی قصد دارید که کلبه ای رو بگیرید، قبل از اینکه اقدام به اجاره کلبه در اولسبلنگاه کنید از درست کار کردن امکان گرمایشی و موارد دیگه ای که براتون مهمه مثل آب گرم و … اطمینان حاصل کنید.

قیمت اجاره کلبه در اولسبلنگاه

محدوده قیمت هایی که ما اونجا دیدیم برای کلبه ها از حدود 300 الی 700 هزار تومان است. کلبه ای که ما اجاره کردیم به نسبت اونجا شرایط خوبی داشت مثلا دوش آب گرم ( قطعا نه مثل حمام خونه خودتون!!)، توالت داخلی که خیلی از کلبه های اونجا سرویسشون صحراییه، اجاق گاز برای غذا پختن و فضای کافی و پتو برای دو نفر داشت. و موارد دیگه ای مثل ظروف و کارد و چنگال برای پخت و پز و همچنین بخاری نفتی برای گرم کردن ما در طول شب داشت.

قیمت اجاره کلبه در اولسبلنگاه

نمای صبح اولسبلانگاه بعد از یک شب بارونی

بعضی کلبه های اولسبلانگاه با توجه به نوع استقرار این ییلاق ، بین درختها محصور هستن که خب شما منظره خاصی ندارید والبته بعضی ها هم روی دامنه است که منظره مقابلش بهتره. ولی اگه تو همون مسیر کمی جلوتر برید به ییلاق دیگه ای میرسید به اسم سوئه چاله که تعداد کلبه هاش محدودتره ولی منظره فوق العاده ای داره که حتی می تونید دریا رو هم ببینید و اغلب روزها هم میتونید شاهد منظره عالی عبور مه و ابر از این ییلاق باشید.

در اولسبلنگاه چی بخوریم؟

برای غذا خوردن اونجا هم رستوران هتلی که قبلا گفتیم هست و هم رستوران بغلش. هر دو از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌کنند و کیفیت غذاهاشون خوب و قابل قبوله. می تونید اطمینان داشته باشید که یه غذای شمالی خوب با قیمتی به مراتب کمتر از رستورانهای شمالی تهران میل کنید. علاوه بر اون تعدادی کلبه هم هست که به صورت خانوادگی غذای محلی مثل آش و … رو می فروشند.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

و در آخر نکته مهمی که این وسط وجود داره اینه که شما باید طوری برنامه ریزی کنید که با فرصت کافی قبل از تاریک شدن هوا به اولسبلانگاه برسید تا برای تمامی نکاتی که بالاتر گفته شد زمان کافی برای بررسی و انتخاب داشته باشید چون بعد از تاریک شدن هوا و به دلیل پراکنده بودن کلبه ها و نبود روشنایی کافی عملا کار خاصی نمیتونید انجام بدید. پس به پیشنهاد سایت گلستانی ها توجه کنید و قبل از حرکت اقدام به اجاره کلبه در اولسبلنگاه  کنید.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی