پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دیدنی های روستای افراتخته: افراتخته کجاست ؟ دهکده توریستی افراتخته یکی از محبوب ترین روستاهای گلستان است که فاصله افراتخته تا علی آباد خیلی زیاد نیست به همین دلیل پاتوقی برای تفریح و خوش گذرانی است. افراتخته جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که شما در طول سفر می توانید از آن لذت ببرید. شما در این مقاله با افراتخته کجاست؟ ، فاصله افراتخته تا مشهد ، هواشناسی افراتخته و جاهای دیدنی آن آشنا می شوید.

اجاره ویلا در افراتخته با شماره 09114481870 تماس بگیرید

افراتخته کجاست؟

روستای افراتخته گرگان در 74 کیلومتری گرگان و در 36 کیلومتری جنوب شرق علی‏ آباد واقع شده است. دهکده ی توریستی افراتخته بسیار دیدنی و زیباست و شما می توانید قبل از اینکه راهی روستای افراتخته گرگان شوید از اخبارهواشناسی افراتخته آگاهی داشته باشید. تابستان‏های افراتخته معتدل و زمستان‏های آن سرد است. اما واقعا افراتخته کجاست که این همه مورد استقبال قرارگرفته است.

افراتخته کجاست؟

مسیر افراتخته؟

بنابراین برای رسیدن به روستای افراتخته علی اباد (افراتخته کجاست)که یکی از بهترین روستاهای استان گلستان است. مسیر افراتخته کاملا آسفالت است و شما با هر خودرویی می توانید به روستای افراتخته علی آباد تشریف ببرید و افراتخته در ۳۲ کیلومتری علی‌آباد کتول واقع شده است و از فرعی اول به سمت روستای مینوچه مسیر را تا پایان جاده جنگلی باید طی کرد تا به یکی از بهشت های ایران رسید.

فاصله گرگان تا افراتخته؟

فاصله گرگان تا افراتخته 74 کیلومتر که اگر ترافیک نباشد حدود یک ساعت و 20 دقیقه می باشد.

فاصله افراتخته تا علی آباد ؟

فاصله افراتخته تا علی آباد 36 کیلومتر می باشد با احتساب ترافیک نبودن و لغزنده نبودن جاده فاصله علی آباد کتول تا افراتخته حدودا 50 دقیقه باید مسیر افراتخته را رانندگی کنین.

فاصله مشهد تا افراتخته؟

دهکده توریستی افراتخته 557 کیلومتر فاصله افراتخته تا مشهد می باشد. و مسیر مشهد به افراتخته بدون احتساب ترافیک حدود 7/40 باید رانندکی کنین.

کوه های روستای افراتخته

دهکده توریستی افراتخته محصور در کوه ها و ارتفاعات با جنگل هایی انبوه و مه‌ غلیظ در این نقطه هر عابری را ناخودآگاه محو و مجذوب خود می کند. روستای افراتخته علی آباد از مناطق زیست ‌محیطی شکار ممنوع کشورمان است. گونه‌های جانوارانی افراتخته جنگل همه تحت حفاظت هستند و شکار آن جرم است. درختان سر به ابرهای آسمان فرو برده ی سرخدار در این منطقه به وفور به چشم می‌خورند و ۱۵۰ هکتار از جنگل‌هایی که صد و نود میلیون سال عمر دارند.

عکس روستای افراتخته

عکس روستای افراتخته - گلستانی ها

روستای افراتخته گرگان

ارتفاعات پیرامون روستای افراتخته گرگان که از جنگل‏ های انبوه درختان پهن برگ پوشیده شده، زیباترین مناظر طبیعی را به نمایش می‏ گذارند. کوه تکیانو، با ارتفاع 2901 متر در 7 کیلومتری جنوب روستا، از جلوه ‏های طبیعی بسیار زیبای روستاست. در فاصله نیم کیلومتری روستای افراتخته علی آباد ، یکی از جنگل‏ های کمیاب درختان سرخدار (از گونه‏ های نادر جنگلی)، در وسعت 240 هکتار محفوظ مانده است.

چشم‏ انداز جنگل‏ های سرخدار، زیبایی سواحل رودخانه افراتخته، یخچال‏ های طبیعی در 3 کیلومتری روستای افراتخته ، چشمه‏ های آب معدنی نزدیک روستا و همچنین آبشارهای طبیعی بسیار زیبایی که از بلندای 300 تا 2500 متری ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می ‏شوند، فضای بسیار مناسبی برای دیدار گردشگران ایجاد کرده‏ اند.

تنوع رنگ‏ ها، هوای دلپذیر، آواز خوش پرندگان و زمزمه جریان آب بر روی سنگ‏ ها، پردیس کوچکی در اطراف روستای افراتخته گرگان پدید آورده ‏اند که تماشاگران را به حیرت وا می‏ دارد و آنها را به سمت روستای افراتخته علی آباد می کشاند تا بتوانند از تمام این موهبات الهی استفاده کنند.

خانه ‏های قدیمی و پراکنده روستا، گورستان قدیم گبری، حمام قدیمی روستا معروف به کهنه حمام و همچنین چاه سنگی کهن پیرآلا در فاصله 2 کیلومتری روستا با عمق 100 متر و دهانة 8 متر، از جاذبه‏ های تاریخی روستا به شمار می‏ آیند.

آب وهوای افراتخته گلستان

هواشناسی روستای افراتخته را قبل از حرکت حتما ببینید تا از اب و هوا افراتخته گلستان آگاه شوید. پیش بینی آب و هوای افراتخته را حداقل یک روز قبل از سفر بدانید چرا که روستا در زمان بارش برف تردد بسیار سخت است.

جنگل افراتخته کجاست؟

روستای افراتخته تنها روستایی است که در دهنه‌ی زرین گل واقع شده که توسط جنگل احاطه شده است. افراتخته جنگل‌ها قسمتی از جنگل‌های هیرکانی می‌باشند که بسیار ارزشمند هستند. قدمت این جنگل‌ها به صد و نود میلیون سال می‌رسد و این درختان کهن سال و همچنین نوع بافت گیاهی منطقه باعث شده که تلاش برای ثبت جهانی این درختان در یونسکو شروع شود. همچنین جنگل‌های پهن برگ نیز به زیبایی منطقه افزوده است.

جنگل افراتخته

صنایع دستی روستای افراتخته

صنایع دستی روستای افراتخته عبارتند از: قالی، چادر شب، سفره پارچه ‏ای، دستمال، نمدمالی، چوخا، ساق پیچ پشمی، تور پشتی (کوله پشتی) و انواع وسایل چوبی مانند قاشق، لگن، سطل و خیش چوبی و «دوره» (مخزنی چوبی برای گرفتن کره از ماست).

غذاهای محلی روستای افراتخته

از انواع غذاهای محلی روستا افراتخته گلستان می‏توان به انواع آش، آبگوشت، کباب و انواع خورشت و نان محلی اشاره کرد. عسل طبیعی درختی و انواع مواد لبنی مانند شیر، ماست، کره، پنیر همراه با انواع صنایع دستی از سوغاتی ‏های روستا محسوب می‏شوند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی