پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کاخ اُجابت: چالوس یکی از شهرهای دیدنی و زیبای استان مازندران است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که هر کدام از آن ها زیبایی های منحصر بفردی دارند.  کاخ اُجابت در دوره سلطنت پهلوی ها، در روستای اجابت از توابع بخش کلاردشت ساخته شده است.  کسانی که به بازدید از آثار تاریخی علاقه مند هستند می توانند در لیست جاهای دیدنی چالوس بازدید از این کاخ را در اولویت قرار دهند. برای اجاره ویلا در چالوس می توانید با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

 کاخ اُجابت چالوس

محوطه این کاخ بسیار زیباست و در داخل آن لوسترهایی نفیس و گران قیمت قرار دارد. حیاط کاخ پوشیده از درختان سرو سرسبز است و در حال حاضر به عنوان استراحت گاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بنا در 70 سال قبل و اوایل دوران پهلوی ساخته و دارای تزئینات گچ بری، سنگ و نقوش بسیار زیبا است. معماری آن ملهم از معماری اروپایی بود، از دیگر زیبایی‌های این کاخ حیاط بسیار دل پذیر آن است که پر از درختان نراد است.

جنگل‌های طبیعی در قسمت جنوب غربی و شرقی این روستا فوق العاده جذاب و دیدنی است. در بخش شرقی کاخ هم، قسمتی از اوایل جنگل صنعتی و در قسمت دیگر آن درختان قرار گرفته است.

بنای کاخ زمانی به‌ عنوان موزه مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت و هم اکنون در اختیار نهاد ریاست‌ جمهوری است.

آدرس کاخ اُجابت چالوس

مسیر دسترسی به آن از چالوس آغاز و در مسیر كندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران تا مسافت 35 كیلومتر ادامه یافته و سپس در مركز شهر مرزن آباد به طرف غرب از جاده اصلی خارج شده و پس از طی نمودن مسافت 23 كیلومتر به شهر كلار دشت می‌رسد و اجابیت و كاخ آن در دامنه بلندی‌های جنوب مشرف بر شهر كلاردشت قرار دارد.

جاهای دیدنی چالوس




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی