پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کاخ چایخوران چالوس : چالوس یکی از شهرهای دیدنی مازندران می باشد که دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که هر کدام زیبایی بی نظیری دارند. این بار پیشنهاد می کنیم که به اماکن تاریخی این شهر یعنی کاخ چایخوران سری بزنید. این کاخ یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر چالوس می باشد که مربوط به دوره پهلوی اول می باشد و در زمینی در حدود 4000 متر مربع ساخته شده است. برای دیدن این کاخ تاریخی شما باید یک اقامتگاه رزرو نمایید. برای اجاره ویلا در چالوس با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

چایخوران چالوس کجاست؟

این بنای تاریخی زیبا واقع در شهر چالوس در استان مازندران قرار دارد. کاخ چای خوران چالوس در برهه‌ای از زمان به دلیل توجه نکردن به آن تبدیل به مخروبه شده بود. در سال 1354 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در آثار ملی به ثبت رسید. متاسفانه این کاخ در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات قابل بازدید نیست. کاخ چای خوران به مراکز خرید نزدیک است و شما می‌توانید به راحتی از این مراکز خرید کنید.

کاخ چایخوران چالوس

کاخ چایخوران استان مازندران

بخش اصلی شامل بالکن ستوندار شمالی و دو تالار مربع شکل در جنوب آن و یک تالار مستطیل شکل در جهت شمالی و جنوبی است که با تزئینات زیبای گچ بری آراسته شده‌است. بخش خدماتی دارای دو اتاق و آبدار خانه و دو ایوان در دو سوی شرقی و غربی است.

نماى بیرونی آن دارای تزئینات کاشى‌‌کارى بسیار زیبایی است . پوشش بام آن به صورت شیروانی، تراس آن به شیوه خاصی نرده چینی شده و این کاخ همانطور که نامش مشخص است به منظور استراحت موقت و کوتاه مدت بکار می‌رفته‌است.

کاخ چای خوران چالوس  برخلاف سایر کاخ‌های این دوره، بسیار ساده و بی‌پیرایه است. مصالح عمده آن از سنگ و آجر تشکیل‌شده است. ساختمان کاخ بامی دارد که به شیوه خاصی نرده چینی شده است. نفوذ معماری اروپایی در ساختمان کاخ نیز به‌وضوح مشهود است.

کاخ چایخوران چالوس

آدرس کاخ چایخوران چالوس

از بناهای مربوط به دوره پهلوی اول است و در جنوب میدان معلم چالوس و در محوطه کاخ، جنب دادگستری واقع شده است.

کاخ چایخوران چالوس

جاهای دیدنی چالوس

از دیگر جاذبه‌های دیدنی نزدیک به کاخ چای خوران می‌توان به پارک جنگلی چالوس، شهر توریستی نمک‌آبرود، غار دانیال و دریاچه ولشت اشاره کرد.
کاخ چایخوران چالوس
 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی