پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

امامزاده های معروف گلستان : گردشگری یکی از کارهایی است که در بین مردم ایران بسیار رایج می باشد. اما گردشگری مذهبی به واسطه مذهبی بودن کشور ایران نیز از استقبال خوبی برخوردار است. گردشگران علاوه بر سایحت به فکر زیارت امکان مذهبی نیز هستند که استان گلستان نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. در این استان سرسبز نیز مکان های مذهبی زیادی برای گشت و گذار وجود دارد که شما برای تماشا و زیارت باید درگرگان اقامت داشته باشید. برای اجاره ویلا در گرگان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس اجاره ویلا در گرگان 09114481870

امامزاده های معروف گلستان

امام زاده روشن آباد

این امامزاده در جاده قدیم گرگان به کردکوی قرار دارد که دارای سابقه تاریخی بسیار قدیمی می باشد. در تاریخ طبری نام این امامزاده روشنوا آمده و به نوشته شماری، این مقبره متعلق به عبدالله نامی است که نسبش به امام هفتم می‌رسد.

بنای امامزاده یادگار معماری قرن ۹ هجری قمری و در میان باغی واقع شده است. مردم روستای اطراف از آن به‌عنوان قبرستان عمومی استفاده می‌کنند. بنای امامزاده به‌صورت برجی بلند و چندوجهی شامل رواق و حرم چهارگوش و گنبد ساقه‌دار مدوّر است که پایین‌تر از گنبد مدور بام سفال‌پوش امامزاده است.

در همین چند قدمی یک کلبه خوشکله هست که در انتظار شماست پس سری به کلبه چوبی شصت کلا بزنید.

امام زاده روشن آباد کجاست؟ - گلستانی ها

امامزاده یحیی بن زید

یحیی بن زید، نوه امام سجاد (ع) که پس از شهادت پدرش (زید) از کوفه به خراسان گریخت و با فراخواندن مردم خراسان، دست به قیام علیه بنی امیه زد. قیام وی همانند قیام پدرش با شکست مواجه شد و در جوزجان افغانستان به شهادت رسید و همان جا دفن شد.

با این حال در بعضی از شهرهای ایران مثل گرگان، سبزوار و ورامین مزارهایی به وی منسوب است. مرقد یحیی در جوزجان قرار دارد و از جاذبه های مذهبی گلستان محسوب می شود.

همه جای گرگان زیباست پس حتما برای شناخت بیشتر با جاهای دیدنی گرگان این مقاله را بخوانید.

امامزاده یحیی بن زید - گلستانی ها

امام زاده اسحاق گرگان (امام زاده نور)

این امام زاده واقع در بافت تاریخی گرگان می باشد که به امام زاده نور نیز معروف می باشد. در محله سرچشمه قرار گرفته و دارای پلان هشت ضلعی می باشد و متعلق به دوران سلجوقیان می باشد.  این بنا دارای تزئینات آجری، محراب و گچ‌بری است و دو لنگه درب قدیمی و صندوق چوبی نفیس نیز بر مرقد وجود دارند.

مرقدی که در داخل این صندوق چوبی مشبّک قرار داده شده، از گچ است. روی چهار بدنه درِ ورودی آیاتی از قرآن به خط کوفی ممتاز باقی مانده است. بر بالای طاق محراب نیز کتیبه‌ای از گچ دیده می‌شود.

همچنین بر چهارگوش صندوق چوبی امامزاده کتیبه‌ای به خط کوفی در دو ردیف بالا و پایین دیده می‌شود. امامزاده اسحاق بن موسی بن جعفر یکی از مفاخر معنوی و روحانی شهر گرگان است که گفته می‌شود برادر امام رضا (ع) می‌باشد.

امام زاده اسحاق گرگان کجاست؟ - گلستانی ها

امامزاده نه تن گرگان

امامزاده نه تن در شهر گرگان و در محله اى قدیمى که به همین نام نامگذارى شده که نگین محلات قدیمى گرگان مى باشد و از نظر ساختار قدیمى این شهر بین دو محله دوشنبه اى قدیم و محله میدان و محله میر کریم و کوچه بادگیر قرار دارد، مدفن نه تن از نوادگان حضرت امام موسى بن جعفر (سلام الله علیه) مى باشد.

امامزاده حبیب الله

مزار مبارک امامزاده حبیب الله سلام الله علیه از امامزاده های گلستان در هشت کیلومترى غرب شهرستان بندرگز واقع شده است. در خصوص نسبت این امامزاده آنچه مشهور است امامزاده حبیب الله سلام الله علیه از نوادگان امام موسى بن جعفر سلام الله علیه مى باشند که از تاریخ تولد و وفات ایشان اطلاع چندانى در دست نمى باشد.

احداث مقبره آن حضرت پس از خوابنما شدن براى اهالى منطقه صورت پذیرفته که قدمت آن به ۸۰۰ سال مى رسد و در محوطه باغى به مساحت حدود ۵ هکتار با پوششى از انواع درخت جنگلى پذیراى زوار و مسافران مى باشد.

امامزاده الازمن

امامزاده هارون بن موسی بن جعفر(ع) معروف به امامزاده الازمن است. امامزاده الازمن در ۸۰۰ متری جاده بین‌المللی و شهرستان علی‌آباد کتول و روستای الازمن واقع‌شده است. این امامزاده یکی از برترین جاذبه های مذهبی گلستان است که در جای بسیار بکری از نظر جغرافیایی قرار گرفته است که میزبان مسافران و زائران بسیاری است.

امام زاده عبدالله گرگان

امامزاده عبدالله از امامزاده های گلستان در ضلع شمالی شهر گرگان واقع شده است و در تمام فصول سال پذیرای زائرین حرم قدس رضوی می باشد و همچنین با توجه به موقعیت خوب مکانی بر عداد زائرین افزوده می گردد. این امامزاده دارای دو لنگه درب چوبی قدیمی می باشد و دارای گنبد مرتفع و کاشی کاری شده که بروی آن آیات و روایات و اشعار مذهبی به چشم می خورد.

ساختمان اولیه بقعه قبل از انقلاب اسلامی چندین بار تخریب و بازسازی شده است که آخین بار پس از انقلاب اسلامی به همت اداره کل اوقاف و مردم خیر گرگان بصورت اساسی احداث گردید. ساختمان جدید این بنا شامل گنبد، شبستانهای بزرگ با دو گلدسته و تاسیسات می باشد شبستان و گنبد از داخل آییه کاری بوده و نمای بیرونی گنبد و گلدسته ها توسط کاشی های سنتی پوشش داده شده است.

امام زاده عبدالله گرگان - گلستانی ها

امامزاده بی‌بی یان (ع)

امازاده بی بی یان در فاصله دو کیلومتری از دهستان سعدآباد بخش فندرسک و ۲۰ کیلومتری شهرستان رامیان قرارگرفته است. این امامزاده  با داشتن آب شرب شهری، سرویس‌های بهداشتی و مکان جنگلی برای استراحت و تفریح زائرین و مسافرین بسیار جذاب است.

استان گلستان علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مذهبی از جاذبه‌های طبیعی مانند دریا، جنگل، آبشار، تالاب و … برخوردار است و می‌تواند یکی از گزینه‌های مطرح گردشگری باشد.

امامزاده پیر رضا شهر خان ببین

آستان مقدسه امامزاده پیررضا یکی دیگر از اماکن متبرکه که در اعتقادات مردم منطقه به این نام معروف شده، در شهر خان ببین در خیابان ۱۷ شهریور کوچه پیر واقع شده است فاصله این امامزاده تا شهر رامیان ۲۰کیلومتر می­باشد.

مدفن این سلاله پاک در قبرستانی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال واقع گشته که محلی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مراسمات ملی و مذهبی و مأمنی جهت رفاه حال زائرین و مجاورین این امامزاده می باشد. این امام زاده از جالب ترین امامزاده های گلستان است که از اگر گذرتان به آن اطراف افتاد بازدید از آن خالی از لطف نیست.

امامزاده طیب

امامزاده طیب از جاذبه های مذهبی گلستان در ۴ کیلومترى روستاى قرن آباد گرگان و در طبیعت مصفا و با موقعیت خاص و ارزشمندى قرار دارد. روستای قرن آباد مدفن امامزاده طیب سلام الله علیه فرزند موسى بن جعفر سلام الله علیه مى باشد.

امام زاده طیب کجاست؟ - گلستانی ها

این بقعه داراى هسته مرکزى و الحاقى در شرق و غرب است. هسته مرکزى که مرقد مطهر در مرکز آن واقع شده در روى ستونهاى قطور آجرى قرار گرفته که طرح جامع بقعه به همت هیئت امنا امامزاده و نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در دست اجرا است.موقعیت مکانى بقعه به علت قرار داشتن در منطقه سر سبز جنگلى از مهمترین مناطق جذب گردشگر به شمار مى رود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی