پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

باغ روسها باغی اسرار آمیز :کنسولگری روسیه در گرگان مربوط به دوره صفویه است و یکی از دیدنی های تاریخی این شهر به حساب می آید اما این بنا این روزها به حال خود رها شده و بعد از اجاره 99 ساله که مهلت آن نیز به اتمام رسیده، هنوز بدون متولی است.برای دیدن این باغ می توانید یک خانه سنتی در دل بافت تاریخی گرگان رزرو نمایید. برای اجاره ویلا در گرگان با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

معماری کنسولگری روس

کنسولگری از دو ساختمان شامل ورودی و عمارت اصلی تشکیل شده است. ساختمان ورودی بنا دو طبقه از آجر و اندود گچ و خاک ساخته شده و با لایه‌ای از رنگ زرد پوشیده شده است.

ساختمان اصلی کنسولگری که به‌صورت عمارت کلاه فرنگی در وسط باغ قرار دارد، در دو طبقه با سازه آجری روی کرسی چینی به ارتفاع ۸۰ سانتی‌متر و اندود گچ ساخته شده است که همانند نمای ورودی در بخش‌هایی از آن لایه‌ای از رنگ زرد روی اندود به‌چشم می‌خورد.

باغ روسها باغی اسرار آمیز

باغ روسها باغی اسرار آمیز

محوطه باغ که با ترکیبی از آجر و سنگ فرش شده بود شامل تعدادی حوض، باغچه و جوی‌آب بوده وحیاط هم با دیوارهای آجری و سرچین سفالی محصور شده بود که درحال‌حاضر اثر چندانی از آنها باقی نمانده است نمای شمالی عمارت با بازشوهای هلالی متعدد و نماهای غربی و جنوبی با بازشوهای تخت متعدد از یکنواختی خارج شده‌اند.

نمای شمالی ساختمان از پنجره‌هایی هلالی و قسمت‌های غربی و جنوبی از پنجره‌های تخت تشکیل شده‌اند، نمای قسمت شرقی ساختمان نیز شامل ایوانی است که با ستون‌هایی چوبی خود بر روی طبقه همکف قرار دارد. سقف عمارت اصلی باغ روس ها قبلا از جنس سفال بوده اما به مرور زمان و بر اثر بارش برف و باران از بین رفته است.

باغ روسها باغی اسرار آمیز

باغ روسها باغی اسرار آمیز

برای تهیه آب آشامیدنی کنسولگری، در سال 1295 خورشیدی جاده ای در ضلع جنوبی دیوار شهر به سمت خیابان سرخواجه کشیده شد تا بتواند آب مورد نیاز را با کالسکه به راحتی به بنا حمل کنند که این جاده خیابان ملل فعلی است.

ساختمان کنسولگری روسیه در ضلع جنوبی خیابان امام خمینی و ضلع غربی امام زاده بی بی هور و بی بی گل در محله شیرکش واقع شده است.

برچسب ها

باغ کنسولگری روسیه در گرگان عکس باغ روس های گرگان باغ روسها باغی اسرار آمیز



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی