پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم | گلستان شهری پر از جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر و بی نظیر می باشد که اگر قصد سفر به اینجا را دارید حتما برای اجاره سوئیت از سایت گلستانیها کمک بگیرید. گلستان نام جدیدی برای یک سرزمین تاریخی می‌باشد که در طول تاریخ و تا سده هفتم هجری به نام ایالت گرگان و از آن پس تا آغاز سده دهم به نام استرآباد و در نوشته‌های دوران اولیه اسلامی به نام (جرجان) و از اسفند ۱۳۱۶ گرگان نامیده شده‌است. بیشتر شهرهای کنونی استان از قدمت چندانی برخوردار نیستند و از بزرگ‌ شدن روستاها به وجود آمده‌اند و به عبارتی روستا شهر به‌ شمار می‌آیند. با این همه، شهرهای گرگان و گنبدکاووس ریشه در تاریخی دارند.اقتصاد موثر بر گلستان کشاورزی و دامپروری و همچنین گردشگری می باشد.

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

گرگان

از مهم ترین و قدیمی ترین شهرهای استان گلستان می باشد که دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی است و همچنین مرکز استان نیز می باشد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی , طبیعی و مذهبی زیادی می باشد. از لحاظ تاریخی این شهر دارایی بافت بسیار قدیمی می باشد و جز آثار ملی ثبت شده است.آب و هوای گرگان بسیار مطبوع می باشد به طوریکه خیلی از مردم حتی از تهران به این منطقه برای زندگی کوچ کرده اند.

دیدنی های معروف گرگان 

پارک جنگلی ناهار خوران , روستای محبوب مردم زیارت , کاخ موزه گرگان , مسجد جامع گرگان , خانه باقری ها و بازار نعلبندان و خیلی از مکان های دیگر.

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

گنبد کاووس

یکی از شهرهای قدیمی استان گلستان می باشد. در حدود نیمی از مردم این شهر اهل سنت می باشند. از جاذبه های گردشگری معروف گنبد کاووس , برج گنبد قابوس است که یکی از کهن‌ترین برج مقبره‌های ایران است. از دیگر جاذبه های طبیعی شهر می توان به سد گلستان و تالاب الماگل اشاره کرد. آثار تاریخی و مذهبی این شهرستان زیارتگاه امامزاده یحیی بن زید نوه امام زین‌العابدین (ع) است که دارای بنای بزرگ و محوطه‌ای وسیع و رواق آینه‌کاری شده است.

آزاد‌شهر

آزاد‌شهر شهري است در استان گلستان ايران. اين شهر مرکز شهرستان آزادشهر اين استان است.سكنه اوليه آزادشهر يا شاه پسند سابق از اهالي روستاهاي اطراف راميان و خود راميان بوده اند.در آزادشهر بیشتر مردم به کشاورزی، پرورش دام و طیور و پرورش ماهی می‌پردازند و این شهر برای این صنایع بسیار مستعد است.

دیدنی های معروف آزادشهر

  1. آبشار لاشو در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزاد شهر قرار گرفته است.
  2. مجموعه ی تفریحی گردشگری زیتون بر فراز تپه ای با ارتفاع نسبتا کوتاه که می توان بصورت پیاده روی چند دقیقه ای از این پارک استفاده کرد.
  3. روستای فارسیان به عنوان یکی از روستاهای زیبای کشور شناخته شده است و دارای بافت بسیار با ارزش و سنتی است
  4. زيارتگاه آق امام بر قله ي كوه آق امام و در ۶ كيلومتري ضلع شمالي شهرستان آزادشهر واقع شده است
  5. پارک جنگلی دلند در ۱۱ کیلومتری غرب آزادشهر در شاهراه ساحلی ساری- مشهد در شرق شهر دلند قرار گرفته است.
  6. پل غزنوی، در روستایی با همین نام در بخش چشمه‌ ساران آزادشهر، یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است.

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

علی آباد کتول

علی آباد کتول سومین شهر بزرگ استان گلستان می باشد که حدودا در فاصله 40 کیلومتری شهر گرگان قرار گرفته است و به دلیل قرار گرفتن این شهر منطقه پست وکم ارتفاع و قرار گرفتن در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، آب و هوای این شهر منحصربه‌فرد شده‌است. این شهر در فاصله حدودا 40 کیلومتری گرگان واقع شده استکه شهرهای اطراف آن رامیان , گنبد می باشد.

روستاها و ییلاقات علی آباد کتول

روستاهای نرسو، سعد آباد، شیرین آباد، امیرآباد فندرسک، چینو، مایان (ماهیان)،  ریگ چشمه، چلی، بالا چلی، گنو، غریب آباد، چجا، لنگو، سیاه مرز کوه، افرا تخته، الستان، وسیع سر، زرین گل، کردآباد، حسین‌آباد و اسلام‌آباد، زیر مجموعه علی‌آباد کتول قرار دارند.

دیدنی شهر علی آباد کتول

آبشار تمام خزه ای کبود وال , دریاچه سد زرین گل (دریاچه کبودوال), موزه مردم شناسی علی آباد کتول

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

بندر ترکمن

یکی از شهرهای بندری استان گلستان و شاید معروف ترین آن ها، بندر زیبای ترکمن در سواحل شرقی دریای خزر است. سفر به این بندر، تجربه متفاوتی را برایتان خلق خواهد کرد. در اینجا غذاهای متفاوتی می خورید، پوشش سنتی متفاوتی را مشاهده می کنید و جاذبه های گردشگری متنوعی را می بینید.

دیدنی های بندر ترکمن

  1. جزیره آشوراده
  2. اسکله و بازار ساحلی بندر ترکمن
  3. روستای قره قاشلی
  4. دوشنبه بازارهای بندر ترکمن
  5. منطقه شکار ممنوع صوفیکم

کردکوی

تنها نیم ساعت بعد از گرگان و در ۲۹ کیلومتری آن کردکوی قرار گرفته، شهرستانی که مثل بیشتر جاهای شمال سرسبز است و جاهای دیدنی زیادی هم دارد.کردکوی در ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و یکی از شهرهای مسافرپسند و از معروف ترین جاهای دیدنی گرگان است.

دیدنی های کردکوی

  1. آبشار شادان
  2. آبشار دو آب
  3. پارک جنگلی امام رضا کردکوی
  4. گنبد رادکان
  5. روستای ییلاقی درازنو
  6. دهکده جهان نما

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

بندرگز

بندرگز، دروازه ورودی به استان گلستان است، شهرستانی هزار رنگ؛ با ساحلی زیبا و جنگل‌های پوشیده از درختان هیرکانی است. این شهرستان به علت پایین بودن از سطح دریا فاقد هر گونه بلندی بوده و کاملاً هموار و جلگه‌ای است. مهم‌ترین منابع آبی برای جذب گردشگران و مسافران در استان گلستان، دریای خزر و سواحل زیبای آن با چشم اندازها و مناظر بسیار بدیع، دلنشین و دیدنی است.

دیدنی های بندرگز

  1. فانوس دریایی
  2. امامزاده حبیب الله نوکنده
  3. پارک جنگلی باغو
  4. جنگل جهان مورا
  5. سه شنبه بازار
  6. اسکله و بازارچه ساحلی

رامیان

 شهرستان رامیان که به نگین سرسبز گلستان معروف است. رامیان گلستان، سرزمین اسب های وحشی، جنگل های سرسبز و ارتفاعات مه گرفته است، جایی که هیچ جا مثلش نیست.

دیدنی های رامیان

  1. قلعه موران یا قلعه ماران در ۱۲ کیلومتری جنوب رامیان یکی از مناطق بکر این شهرستان استچشمه گل رامیان در ۵ کیلومتری جنوب رامیان، به نگین فیروزه‌ای گلستان معروف است
  2. چشمه گل رامیان در ۵ کیلومتری جنوب رامیان، به نگین فیروزه‌ای گلستان معروف است.
  3. مجموعه آبشارهای سرخ کمرمجموعه آبشارهای سرخ کمر
  4. ارتفاعات اولنگ
  5. روستای پاقلعه رامیان
  6. آبشار خزه‌ای پشمکی




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی