پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

 

پاییز زیبا بر فراز ابرها در جنگل ابر  : زیباترین و قدیمی‌ترین جنگل ایران بر دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع است و مرز بین منطقه جنگلی و نیمه بیابانی در استان سمنان و گلستان را تشکیل می‌دهد.

جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جنگل‌های دنیاست که در 45 کیلومتری شمال شرقی شاهرود در مسیر جاده آزادشهر و پس از عبور از میان باغات بسطام بر ورای رشته کوه‌های دوردست و در امتداد قله چهار هزار متری "شاهوار" قرار دارد.
این جنگل از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران محسوب می‌شود.

ایرانگردی در همه فصول سال در ایران بسیار دلچسب است و صفای زیادی دارد. پاییز هزار رنگ و خوش نقش و نگار را می بینید که برگها رقصان از شاخه درخت جدا می شوند. گردشگران فصل پاییز را انتخاب می کنند و به مناطق بکر طبیعت سر می زنند. فصل پاییز بهترین فصل می باشد که نه گرمای تابستان را دارد و نه سوز و سرمای زمستان را به همراه دارد.

پاییز زیبا بر فراز ابرها در جنگل ابر 

جنگل ابر کجاست؟

جایی در استان تاریخی سمنان که به جنگل ابر معروف است. این جنگل مانند جهان نما , مازیچال , فیلبند به تمامی گردشگران این امکان را می دهد که در میان ابرها سفر کنند و عاشقانه به طبیعت گردی بپردازند.

چرا جنگل ابر؟

در اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی سمنان، جایی که طبیعت خشک و مرموز ریگ جن آن، آب و آبادی را به خاطره تبدیل می کند، دیدن ابر و جنگلی زیبا، آن هم به عنوان منحصر به فرد ترین جنگل ایران، از عجایب طبیعت رویایی و باور نکردنی ایران است. با جنگل ابر در سمنان می توان فهمید که چرا عنوان ایران باورنکردنی شایسته این کهن دیار پر افتخار است.

ریزش برگ های پاییزی ندا از عمر رفته میدهد

پاییز در شاهرود بسیار زیبا و وصف نشدنی می باشد و برگریزان درخت های قدیمی و کهنسال که عمری را سپری کرده اند با خشخش برگ های ریخته شده موسیقی طبیعت را به وجود می آورند. زمانیکه بر روی این برگهات قدم می گذارید گویی تمام طبیعت یک صدا به شما می گوید که روزگاری ما نیز سبز و شاداب بودیم شما از فرصت خود استفاده نمایید.

در میان درختی از تراوش باران، گنجشکی لانه کرده و در گریبان افسوس روزهای خوش تابستان را می خورد. خورشید کم شدن گرمایش را بهانه کرده و پشت ابر سیاهی عاشقانه به گریه می نشیند. "اینجا پاییز جنگل ابر است".

پاییز زیبا بر فراز ابرها در جنگل ابر

یکی از مهم ترین دلایل جلب توجه جنگل ابر برای توریست ها و گردشگران موقعیت خاص این جنگل می باشد. در برخی از موقع سال این ابرها به قدری به زمین نزدیک م یشوند که گویی درخت ها سوار بر ابر شده اند و شما نیز میتوانید در میان ابرها قدم بزنید.

جنگل ابر را باید یکی از زیبا ترین چشم انداز های طبیعی ایران دانست. مانند جاده حیران، جاده نور به چمستان، جاده اسالم به خلخال و مانند بهشت ازدیبهشت ایران(سوباتان)، زیبایی خیره کننده و منحصر به فردی دارد.

سفر به جنگل ابر

اگر از سمت شاهرود به سوی جنگل ابر بروید، از باغ های با صفای بسطام و مقبره بازیزید عبور می کنیم و به یکی از مناطق بهشتی بهشت ایران زمین می رسیم. جایی که ابر ها، شما را در محاصره خود داشته و چیزی جز زیبایی و حیرت، نمی بینید. مخصوصا در پاییز که هزار رنگ جنگل ابر را به تماشا خواهید نشست.

در جنگل ابر، از عصر تا نیمه های سب که هوا سرد می شود، ابر ها پایین می آید و سطح جنگل را فرا می گیرد. در این منطقه درختی مشهور به نام اورس وجود دارد. درختی با ریشه های بلند که روی زمین می خزد. جنگل ابر با این که در طبیعت خشک و بیایانی سمنان جای دارد، اما در واقع گویا دنیایی دیگر در سمنان است. تپه های پر شیب و مملو از درختان بلند قامت سبز، بخشی از ظرفیت های طبیعت گردی جنگل ابر به شمار می رود.

بیشتر بخوانید

لمس ابرها در طبیعت زیبای جهان نما

از جاذبه های شگفت انگیز علی اباد کتول چه میدانید

کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

پاییز زیبا بر فراز ابرها در جنگل ابر 

در جنگل ابر، یکی از جذاب ترین کار ها، عکاسی است. عکاسی در جنگل ابر، مرسوم ترین کاریست که گردشگران انجام می دهند و حتی برخی از موسسات گردشگری در سال های اخیر، تور های تخصصی عکاسی در جنگل ابر را برای آماتورها ترتیب داده تا در کنار کارشناسان هنر عکاسی، شکار لحظه ها در طبیعت را بیاموزند.

اگر عاشق عکاسی هستید و دوربین خوبی هم در اختیار دارید، توصیه می کنیم که صبح زود به سمت جنگل ار رفته و به شکار لحظه ها بپردازید. صحنه های باور نکردنی فرا روی شما است که شاید تکرار شدنی نباشد.

پاییز زیبا بر فراز ابرها در جنگل ابر 

پوشش گیاهی جنگل ابر

یکی از عوامل خاص بودن جنگل ابر را باید به پوشش گیاهی متنوع آن مرتبط دانست. طرح غنی سازی پوشش گیاهی این جنگل از سال ۱۳۷۰ در دستور کار قرار گرفت و و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق دامنه های شمالی کشور نهال کاری شد. گونه هایی از جمله بلوط، افراد، شیردارد، توسکا،اقاقیا، گلابی وحشی و ممرز، از جمله مواردی بودند که در این طرح مورد استفاده قرار گرفت.
اگر عاشق جنگل نوردی پاییزی در ایران هستید، جنگل توسکستان، ناهارخوران و النگدره گلستان را از دست ندهید که فرصتی بکر و خاطره انگیز خواهد بود.پیشنهاد می کنم برای اقامت از در شهر زیبای گرگان از گلستانی ها سوئیت رزرو نمایید.

اجاره سوئیت در ابر




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی