پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

علی آباد کتول کجاست؟: علی آباد کتول یکی از شهرهای استان گلستان که در منطقه جنگلی و کوهستانی می باشد که شهر علی آباد کتول بهترین آب و هوا را در بین تمامی شهرهای استان گلستان دارد و بیشتر شهرتش به خاطر وجود یکی از معروف ترین آبشارهای کشورمان به نام آبشار کبودوال است. به دلیل آب و هوای بسیار خوبی که دارد مردم گرگان نیز برای تعطیلات آخر هفته در روستاهای ییلاقی شهرستان علی آباد کتول ویلا اجاره می کنند. حتما در برنامه سفرتون سری به شهر علی آباد کتول برنید. برای اجاره ویلا در علی آباد کتول با این شماره تماس بگیرید.

برای اجاره ویلا در علی آباد کتول با شماره 09114481870 تماس بگیرید

علی آباد کتول کجاست؟

علی آباد کتول سومین شهر بزرگ استان گلستان می باشد که حدودا در فاصله 40 کیلومتری شهر گرگان قرار گرفته است و به دلیل قرار گرفتن این شهر منطقه پست وکم ارتفاع و قرار گرفتن در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، آب و هوای این شهر منحصربه‌فرد شده‌است. این شهر در فاصله حدودا 40 کیلومتری گرگان واقع شده استکه شهرهای اطراف آن رامیان , گنبد می باشد.

مردم علی‌آبادکتول اکثراً از قومیت کتولی هستند و به کتولی که گویشی از زبان مازندرانی هست سخن می‌گویند اقوام مازندرانی، شاهرودی،آذربایجانی، سیستانی، نیشابوری، کاشمری، سبزواری و فندرسکی از دیگر اقوام این شهر هستند که هرکدام دارای گویش‌های متفاوت خود هستند. کتولی گویشی از زبان مازندرانی است و گویش فندرسکی برگرفته از بخش فندرسک است.مذهب مردم شهر شیعه و اغلب کتولی، مازندرانی، آذربایجانی، سیستانی، کاشمری، نیشابوری و سبزواری هستند.

مسیر دسترسی به علی آباد کتول

برای رفتن به علی آباد کتول شما می توانید با خودروی شخصی، هواپیما، قطار و یا اتوبوس رفت. اما بهترین و راحترین روش سفر به علی آباد کتول استفاد از ماشین شخصی می باشد چرا که علی آباد کتول راه آهن و فرودگاه ندارد و شما باید بلیط به شهر گرگان داشته باشید.

آدرس علی آباد کتول: استان گلستان، شهرستان علی آباد کتول

اگر این بار راهی سفر به استان گلستان شدید یادتان باشد برای برنامه ریزی یک سفر فوق العاده باید با جاهای دیدنی گلستان آشنا باشید.

آب و هوای علی آباد کتول

علی آباد کتول با آب و هوای معتدل و قرارگیری در منطقه‌ای پست و کم‌ارتفاع، در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، از خوش آب و هواترین شهرهای استان گلستان به شمار می‌آید. بهترین زمان سفر به علی آباد کتول، فصل‌ بهار و پاییز است؛ چراکه در تابستان رطوبت هوا بالا است و می‌تواند برای برخی از مسافران آزاردهنده باشد. زمستان هم فصل ایده‌آلی برای مسافرت به این منطقه نیست، هر چند دیدن مناظر زمستانی هم خالی از لطف نیست.

علی آباد کتول

سوغات علی آباد کتول

ساخت ابزار موسیقی از قبیل تار، دوتار، سه تار و کمانچه، و صنایع دست همچون چادر شب بافی، نمدمالی، آجیده‌دوزی، بافت پارچه‌های ابریشمی، نوار بافی و دوخت لباس‌های محلی از جمله سوغاتی‌های جذاب و جالبی هستند که گردشگران می‌توانند در سفرشان خریداری و به عزیزان خود هدیه کنند.

اگر عاشق خرید سوغات و هدیه برای دوستانتان هستید در اینجا شما می توانید با بهترین سوغات شمال آشنا شوید و خرید آسون و درستی داشته باشید.

غذاهای محلی علی آباد کتول

آشنایی با غذاهای سنتی و محلی هر یک از شهرهای کشورمان و چشیدن آن‌ها باعث می‌شود تا لذت سفر به این مناطق، جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر شود؛ علی آباد کتول نیز از این قاعده مستثنا نیست. ترشو (نوعی آش)، سلف خورشت، بابتو (نوعی شيرينی)، خاكی ( یک جور تنقلات)، كندس او(عصاره ميوه جنگلی كندس يا ازگيل وحشی)، ترشه پلو، شامی ترشه، ماش پلو، حلیم بادمجان و ترشی آلو گاوی جزو غذاها و خوراکی‌های سنتی علی آباد کتول هستند که در طول سفرتان باید حتما امتحان کنید.

اگر بعد از گشت و گذار در علی آباد کتول احساس گرسنگی به شما امان نداد خیالتان راحت می توانید برای اقامت به سراغ اجاره اقامتگاه بومگردی انجیلو سرا بالاچلی برید و کلی غذای محلی نوش جان کنید.

غذاهای محلی علی آباد کتول

رستوران های علی آباد کتول

مطمئنا پس از گشت‌وگذار در شهر، هیچ چیزی به‌اندازه‌ی یک وعده غذای لذیذ نمی‌تواند شما را پرانرژی و شاداب کند. از میان کافه ها و رستوران های علی آباد کتول می‌توانید رستوران حاج علی، کباب‌سرای محمد کاظم شعبانی، کافه، رستوران و فست‌فود بهارنارنج، اسلوفود کانیار و... را انتخاب و غذاهای لذیذ و متنوعی را میل کنید.

آداب و رسوم مردم علی آباد کتول

با آغاز محرم، شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان هرکدام آئین و رسوم خاصی برای عزاداری سرور و سالار شهیدان دارند. در این میان ماه محرم در شهرستان علی آباد کتول با آيين خاصی همراه است.

بهترین فصل برای سفر به علی آباد کتول گلستان

به صورت کلی، شهرستان علی آباد کتول در منطقه‌ای پست و کم‌ارتفاع و در کنار چندین دشت و تپه قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده که آب و هوای شهر، معتدل باشد و جزو مقاصد گردشگری خوش آب و هوا به‌حساب بیاید. در فصل بهار، طبیعت این شهر جانی دوباره گرفته است و می‌توانید جریان زندگی و نشاط را در شهر و در تمام جنگل‌ها احساس کنید.

در بهار، هوای شهر نیز خنک و معتدل است و گرمایی کلافه‌کننده و یا سرمایی طاقت‌فرسا ندارد. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد، بهترین زمان برای سفر به علی آباد کتول، ‌فصل بهار باشد.

اگرچه تابستان، فصل محبوبی برای سفر است؛ اما رطوبت هوای علی آباد در این فصل بیشتر می‌شود و ممکن است برای برخی، آزاردهنده باشد.

اگر به دنبال شمالگردی هستید و می خواهید با جاهای دیدنی شمال آشنا شوید همراه سایت گلستانی ها باشید.

بهترین فصل برای سفر به علی آباد کتول گلستان

فاصله علی آباد کتول تا گرگان

فاصله گرگان با شهر علی آباد کتول 37 کیلومتر و بدون احتساب ترافیک حدودا 33 دقیقه می باشد.

علی آباد کتول کجاست؟

فاصله علی آباد کتول تا تهران

فاصله علی آباد کتول تا تهران، حدود ۴۴۰ کیلومتر است که مسیری ساده و مستقیم دارد. کافی است از تهران، وارد جاده فیروزکوه شوید. بعد از رد شدن از شهرهای دماوند، فیروزکوه، قائم‌شهر، ساری، بهشهر و گرگان به علی آباد کتول می‌رسید.

علی آباد کتول کجاست؟

نقشه علی آباد کتول

علی آباد کتول کجاست؟

فاصله علی آباد کتول تا مشهد

فاصله علی آباد کتول تا مشهد 532 کیلومتر و بدون احتساب ترافیک 7 ساعت می باشد.

فاصله علی آباد کتول تا شاهرود

فاصله شهرستان علی آباد کتول تا شاهرود 79 کیلومتر است.

روستاهای دیدنی در شهر علی آباد کتول

روستاهای نرسو، سعد آباد، شیرین آباد، امیرآباد فندرسک، چینو، مایان (ماهیان)،  ریگ چشمه، چلی، بالاچلی، گنو، غریب آباد، چجا، لنگو، سیاه مرز کوه، افراتخته، الستان، وسیع سر، زرین گل، کردآباد، حسین‌آباد و اسلام‌آباد، خاک پیرزن ، میان رستاق  زیر مجموعه علی‌آباد کتول قرار دارند.

روستاهای شمال بسیار دیدنی و جذاب است همینجا شما می توانید با زیباترین روستاهای شمال آشنا شوید.

بهترین اقامتگاه های علی آباد کتول

اقامت در استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول کار بسیار دشواری نیست چرا که در این شهرستان تعداد روستاهایی گردشگری و ییلاقی بسیار زیاد است و شما می توانید در هر یک از ییلاقات این شهرستان ویلا اجاره کنید اما اگر به دنبال ایده‌آل‌ترین سفر به این شهر هستید،‌ اقامتگاه‌های بومگردی را فراموش نکنید.

خوشبختانه دسترسی این اقامتگاه‌ها نیز به صورتی است که در تمام روستاها، چند خانه پیدا می‌شوند که بتوانند به‌خوبی از شما میزبانی کنند. اگر بخواهیم تنها نام چندتا از بهترین اقامتگاه‌ها را ببریم،‌ می‌توانیم به اقامتگاه‌های ریگ چشمه، اقامتگاه انجیلوسرا، سرو چمان  و آخران اشاره کنیم.

سوالات متداول درباره علی اباد کتول

علی آباد کتول کجاست؟

علی آباد کتول یکی از شهرهای استان گلستان است که در فاصله 40کیلومتری شمال‌شرق گرگان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به علی آباد کتول چه زمانی است؟

تابستان بهترین زمان سفر به علی آباد کتول محسوب می‌شود.

دریاچه علی آباد کتول کجاست؟

دریاچه علی آباد کتول، همان دریاچه سد زرین گل است که در مسیر جاده علی آباد کتول به آبشار کبودوال قرار گرفته است و ۱.۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد.

سوغات علی آباد کتول چیست؟

صنایع‌دستی متنوع و پارچه‌های بافتی مختلف،‌ مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند. پارچه‌هایی مانند چادرشب بافی، نمدمالی، آجیده‌دوزی، پارچه‌های ابریشمی و لباس‌های محلی،‌ زیباترین و محبوب‌ترین صنایع‌دستی شهر هستند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی