پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشارهای نومل در استان گلستان واقع است. گلستان معروف  به شهر آبشارها می باشد و شما به هر منطقه ای که سر بزنید حتما آبشار , رودخانه و جنگل را خواهید دید. آبشار نومل یکی دیگر از زیباترین آبشارهای گلستان است .روستای نومل یکی از روستاهای کوچک و زیبای شمال ایران است که در فاصله هفت کیلومتری جاده اصلی شهرگرگان و مشهد در دهستان استرآباد جنوبی قرار دارد. این روستا از جلوه ها و دیدنی های خاص و طبیعی برخوردار می باشد این مجموعه آبشار شامل ۶ آبشار بزرگ است که مسیر دسترسی بسیار مشکل و دشواری دارند. به دلیل سختی مسیر منطقه بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است. حتما سری به این آبشار بزنید پشیمان نخواهید شد.

برای اجاره ویلا در گرگان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

روستای نومل کجاست؟

این روستا یکی از زیباترین روستاهای نزدیک به شهر گرگان می باشد که در فاصله 15 کیلومتری آن قرار گرفته است. روستای نومل به دلیل قرار گرفتن درکنار جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و دارای آب و هوای متفاوت با شهر گرگان می باشد. این روستا دارای امکانات کامل می باشد و مسیر دسترسی به روستا آسان و کاملا آسفالت می باشد.

در انتهای روستا مسیر رفت و آمد به جنگل خاکی می باشد اما با ماشین می توان به آنجا رفت و مشکلی ندارد. اکثر مردم روستا برای تفریح و گذراندن وقت به این جنگل پناه می برند. جنگلی که دارای آبارها و چشمه سارهای بی نظیر است و خنکای هوا در کنار درختان سر به فلک کشیده روح تازه ای به جان می بخشد.

 آبشارهای نومل

 آبشارهای نومل کجاست؟

این آبشارهای زیبا در شهرستان گرگان در روستای نومل قرار دارند. روستاي نومل در فاصله ۷ كيلومتری ازجاده اصلی گرگان-مشهد قرار دارد كه در كنار كوه ازجلوهای طبيعی و ديدنيهای خاصی برخوردار است و یکی از جاهای دیدنی گرگان می باشد که بسیار جذاب است.

بلندترین آبشار منطقه به آبشار نومل شهرت دارد که بیش از ۳۰ متر ارتفاع دارد. از سایر آبشارهای منطقه میتوان به آبشار دو قلوی نومل، آبشار ایستگاه نومل ۱ و ۲ اشاره کرد. این مجموعه آبشار در فاصله ۴ کیلومتر در شمال روستای نومل در دل جنگلهای منطقه چهل گیسو (چلگیسو) واقع شده اند.

آبشار دو قلو ایستگاه نومل یکی از کم نظیر ترین آبشارها در سطح منطقه است و ۵ متر ارتفاع دارد آبشار دوقلوی نومل در منطقه چلگیسو در داخل جنگل واقع شده است که مسیر آن بسیار نا هموار و مشکل است. از دیگر آبشارها آبشار ایستگاه است که بالغ بر ۳۰ متر ارتفاع دارد. همچنین آبشار ایستگاه ۲ در این منطقه در حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. دسترسی به این آبشارها نیاز به راهنمای محلی دارد.

 آبشارهای نومل

ازآبشارهای دیگر گلستان چه می دانید؟

کبودوال مرواریدی که روی خزه ها می لغزد

آبشار شیرآباد - سقوط مکرر آب در طبیعت

جاذبه های گردشگری درروستای نومل

روستای نومل، علاوه بر سد، از آثار باستانی و جاذبه های طبیعی دیگر نیز برخوردار می باشد. آثار باستانی و تاریخی از جمله قلعه تاریخی قلعه تپه، غار چل گیسو، قبرستان های قدیمی، سنگ نبشته های زیارتگاه داخل جنگل و جاذبه های طبیعی نظیر آبشارهای نومل بالغ بر شش مورد و آب بندان وجود دارد.

 آبشارهای نومل

سد کوثر نومل

سد نومل در حدود 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر گرگان  بر روی آبراهه اصلی حوضه آبریز فرعی نومل در حوضه آبریز قره سو احداث گردیده و آب رودخانه گرمابدشت از حوضه آبریز قره سو نیز توسط یک سد انحرافی به آن هدایت می شود. ارتفاع سد از پی 26متر، طول تاج سد 600 متر بوده  و سرریز سد که از نوع آزاد بتنی دارای پل دسترسی می باشد، 34 متر طول داشته و قابلیت عبور 80 متر مکعب در ثانیه سیلاب را دارد. این سد دارای یک مخزن اصلی و یک مخزن رسوب گیر می باشد که  حدود2/7 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.+

 آبشارهای نومل

اجاره ویلا در زیارت گرگان

 اجاره سوئیت در گرگان

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی