پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای نومل روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان میباشد. این روستا در دهستان استراباد جنوبی ودر فاصله 15 کیلومتری جنوب شرقی مر کز استان قرار دارد بر اساس سر شماری سال 90 جمعیت روستا 1520نفر و بالغ بر 390 خانوار بوده در این روستا فعالیت مردم در سه بخش کشاورزی ، دامداری ، و مشاغل دولتی و آزاد  می باشد عمده محصولات کشاورزی روستا گندم ، سیب زمینی ، نخود فرنگی ،ومحصول ویژه آن پیاز دیم که عمده تولیدات کشاورزی شهرستان  میباشد که به استانهای همجوار صادر میشود.

دیدنی های روستای نومل

سد نومل، دارای آثار باستانی و جاذبه های طبیعی دیگر نیز می باشد. آثار باستانی مانند قلعه تاریخی تپه ، غار چل گیسو ، قبرستانهای قدیمی به تعداد 9 قبرستان در اطراف نومل، سنگ نوشته های قدیمی زیارتگاه پیرمومن در داخل جنگل، و جاذبه های طبیعی مانند آبشارهای نومل بالغ بر 6 مورد و آب بندان .

سد نومل

سد نومل یا سد کوثر در حدود 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر گرگان بر روی آبراهه اصلی حوضه آبریز فرعی نومل احداث گردیده و آب رودخانه گرمابدشت از حوضه آبریز قره سو نیز توسط یک سد انحرافی به آن هدایت می شود.

روستای نومل

آبشارهای نومل

این منطقه شامل 6 آبشار بزرگ است که مسیر دسترسی بسیار مشکل و دشواری دارند. به دلیل سختی مسیر منطقه بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است. بلندترین آبشار منطقه به آبشار نومل شهرت دارد که بیش از 30 متر ارتفاع دارد. از سایر آبشارهای منطقه می توان به آبشار دو قلوی نومل، آبشار ایستگاه نومل 1 و 2 اشاره کرد.

روستای نومل

این مجموعه آبشار در فاصله 4 کیلومتر در شمال روستای نومل در دل جنگل های منطقه چهل گیسو (چلگیسو) واقع شده اند. آبشار دو قلو ایستگاه نومل یکی از کم نظیرترین آبشارها در سطح منطقه است و 5 متر ارتفاع دارد. آبشار دوقلوی نومل در منطقه چلگیسو در داخل جنگل واقع شده است که مسیر آن بسیار نا هموار و مشکل است. دسترسی به این آبشارها نیاز به راهنمای محلی دارد.

 

برچسب ها

دیدن یهای روستای نومل روستای نومل کجاست آبشارهای نومل روستای نومل



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی