پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روش هاي ايجا د حس مکان :ارتباط حسي با فضاي سبز
زمانيکه انسان با محيط خود ارتباط برقرار مي کند ار راه يکي از حواس پنجگانه يا ترکيبي از آنها آن را ادراک مي نمايد.فضاي سبز از جمله محيط هايي است که از راه ديدن براي انسان قابل درک بوده و به دنبال آن بيشترين جذابيت را براي فرد به دنبال دارد.

از ديگر حواس انسان که با طبيعت درگير مي شود, لمس کردن, بوئيدن است,بنابراين گياهان  و فضاي سبز, بيشترين مکان و ايجاد حس مکان دارند.
آرامشي از جنس طبيعت:

وجود رنگ هاي متنوع در طبيعت و فضاي سبز|, تاثيرات مثبتي بر روي انسان ها خواهند داشت که منجر به آرامش روحي و رواني خاصي در آنها مي شود,به عنوان مثال رنگ قرمز که توجه را بيشتر به خود جلب مي کند,موجب پويايي و تحريک هياجانات روحي مي شود و سرزندگي را افزايش مي دهد, در حالي که رنگ سبز که توجه کمتري را جلب مي کند داراي تاثير مسکن و آرامش بخش است.

به طور کلي گياهان با رنگ ملايم مانند صورتي,سفيد,بنفش و ...حس آرامش و گياهاني با رنگ هاي گرم و تند مانند قرمز,نارنجي,زرد و ... حس هيجان را به دنبال خواهند داشت بنابراين ترکيب درتي از گياهان با رنگ هاي متنوع در کنار هم موجب ايجاد تعادل در احساسات فرد شده و آرامش روحي را فراهم مي آورد.
کاربرد گياهان در طراحي فضاي داخلي:

بر اساس پژوهش هايي که در زمينه استفاده از گياهان انجام شده نتايج,حاکي از آن است که وجود گياهان در فضاي خانه و محل کار به گونه ايي که همواره در معرض ديد افراد قرار داشته باشند علاوه بر ايجاد جذابيت در فضا در بالا بردن روحيه افراد تاثيرات بسزايي دارد,بنابراين حتما در بخشي از محل سکونت و يا کار خود از گياهان مناسب بهره ببريد و فضايي هر چند کوچک را ب اين امر اختصاص دهيد.

فضا مي تواند با استفاده از چند شاخه گل بر روي ميز کار,کاشتن گياه در گلدان,قرار دادن گياهان هميشه سبز در پشت پنجره ها و کنار اتاق,ايجاد مي شود.
محصور کردن فضاها:

با قرار دادن گياهان خانگي در فضاهاي مختلف خانه مي توان بخش هايي از خانه را به لحاظ بصري تفکيک نموده و ديد را تا حدودي به بخش هاي ديگر محدود گردانيد.

هر چه گياهان مورد استفاده متراکم تر باشند ديد را محدودتر کرده و هرچه داراي خلل و فرج بيشتري باشند محيط بازتري را به وجود خواهند آورد.
تقسيم فضا:

اگر از گياهان با ارتفاع بلند تر بهره ببريم,فضا را از لحاظ فيزيکي محصور نموده ايم,بدين ترتيب که با طراحي فضايي براي کاشت گياه مي توان يک فضاي بزرگ را به دو فضاي کوچکتر تقسيم نمود و يا مسير مشخصي براي تردد در ميان فضاهاي داخلي تعيين کرد.
ايجاد قاب يا حصار:

گياهان مي توانند با فرم خود ,منظره هايي را در قاب قرار دهند تا نقطه کانوني مورد نظر بهتر جلوه کند.
پوشاندن معايب :

همواره در فضاهاي داخلي گوشه هاي پرت و بي استفاده يي نه چندان زيبا وجود دارد که به نوعي بايد پوشش داده شوند.

استفاده از گياهان در اين بخش از فضا مي تواند ضمن تامين فضاي سبز و طبيعي در داخل خانه,معايب ناشي از ساخت و ساز را از ديد پنهان ساخت.

از سويي ديگر تابش خورشيد در ساعات مختلف روز بر روي گياهان ,منجر به شکل گيري سايه روشن هايي بر روي ديوار ها خواهد شد که بر زيبايي فضا مي افزايد.

گلستانی ها

خدمات گلستانی ها اجرای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری-پارکت-لمینت و کابینت سازی و ...

کادر طراحی داخلی ما افراد کارآزموده می باشند.

ما معتقد هستیم اولین ومهمترین عامل موفقیت، صداقت دربرخورد با مشتری همراه با ارائه خدمات شایسته است.

جهت انجام سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۱۴۴۸۱۸۷۰

۰۱۷۳۲۲۴۵۳۶۲

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی