پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

چطور میتوانیم در خانه مان یک شومینه داشته باشیم

انسان همواره با دیدن عناصر طبیعی و بودن در کنار آنها به آرامش می رسد.عناصر طبیعی انرژی مثبتی دارند که به سبب منشا یکسان ما با آنها می توانند به ما منتقل کنند.

یکی از عناصر طبیعی که از دیدن آن لذت می بریم آتش است.لذا همواره شومینه به عنوان یکی از اجزای معماری داخلی در بناها مورد استفاده قرار می گیرد.
شومینهها معمولا سه جز اصلی دارند:آتشدان،دودکش و تزئینات بیرونی شومینه.در نتیجه محل قرار گیری آن چیدمان اتاق شما را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که نقطه کانونی و مرکز توجه است و مبلمان باید به سمت آن قرار گیرد.
پس توجه داشته باشید که شومینه هایی که در گوشه قرار میگیرند مناسب نیستند و بهتر است شومینه در مرکز فضا یا دیوار قرار بگیرد.

شومینه ایی؟کجا؟
شومینه ها به دو صورت پیش ساخته یا با مصالح بنایی،قابل اجرا هستند و آنها را می توان از نظر نوع سوخت به این صورت دسته بندی کرد:شومینه های هیزمی،گازی،الکتریکی و الکلی.
اگر در خانه ایی زندگی می کنید آپارتمانی و شومینه و دودکش برای آن پیش بینی نشده است امکان تعبیه دودکش وجود ندارد.

حال اگر قصد دارید در فضای زندگیتان از حضور آتش و تماشای آن لذت ببرید از گزینه‌های دیگر شومینه استفاده ننایید.
شومینه های برقی
شومینه های برقی معمولا پکیج های فلزی دارند و با گرمایش آنها با کمک جریان الکتریسته تامین می شود،به همراه نور زرد و قرمز و شعله هایی از جنس پارچه که حس آتش را برای شما به ارمغان می آورد و یک فن که از بخش پایینی با کمک جریان هوای گرم تولید شده،کار گرمایش فضا را به عهده دارد.

شومینه های الکتریکی گرمای مطلوبی دارند اما ایرادی گه دارند مصرف الکتریسیته زیاد و در نتیجه هزینه های پرداختی قبض برقتان زیاد خواهد بود و از سوی دیگر شما شعله های زیبا و طبیعی آتش را نمی بینید.

شومینه های الکی
شومینه های الکی معمولا از یک یونیت استیل که سینی اتشدان و صفحه محافظ را تشکیل می دهد و چون تنها گرما تولید می کند و فرایند احتراقشان مانند چوب و سوخت های فسیلی تولید دی اکسید کربن و دود نمی کند،نیازی به دودکش و اتصال بیرونی شومینه ندارد که باعث از دست دادن حرارت می شود.
برخی از این شومینه ها به صورت پرتابل هستند،یعنی امکان جابجایی داشته و نیازی به نصب در جایی ثابت ندارند.
شومینه های مدرن که ترکیبی از شیشه و استیل هستند می توانند کاربرد های متفاوتی داشته باشند.

علاوه بر اینکه شومینه ها به عنوان یه نقطه کانونی در فضا محسوب میشوند ،می توانند به عنوان یک جداکننده فضاها از یکدیگر باشند و حتی به صورت دو طرفه احداث شوند تا هر دو فضا بتوانند از گرما و شعله آتش بهره مند گردد.

نوسازی و تغییر در شومینه هایی که داریم
اگر در خانه تان شومینه هایی دارید که ظاهر مطلوبی ندارد با تغییر و بروز رسانی ساختار قدیمی شومینه تان هم انتخاب زیبایی شناسه خود را جایگزین آنچه دارید کنید و هم ارزش افزوده ایی برای فروش خانه تان ایجاد نمایید.

در قسمت بالایی شومینه های قدیمی تر معمولا تزئیناتی از آجر،گچبری و مانند آنها استفاده شده است.اگر این ظاهر برایتان مطلوب نیست کم هزینه ترین کاری که می توانید انجام دهید رنگ آمیزی آنها با رنگ سفید و یا پوشاندن بدنه با مصالح دیگری مانند چوب،کاشی و ...است.
می توانیم بخش بالایی را که معمولا برای پوشاندن دودکش است تخریب کرد و آنرا به فرمی جدید و مطلوب ساخت.
برای مدرن بودن شومینه بهتر است از فرم های مکعب،مربع و خطوطی با زاویه های قائمه استفاده کنیم،از تزئینات مثل گچبری،آینه  کاری و ... پرهیز کنیم و سعی کنیم سطوحی نسبتا خالص و کم جزئیات بسازیم.
می توانید بجای شومینه کهنه و قدیمی از شومینه های پیش ساخته و چدنی استفاده کنید.هم چنین می توانید با افزودن قفسه و یونیت هایی در کنار یا بالای شومینه برای قرار دادن کتاب یا لوازم تزئینی و قاب عکس های خانوادگی،ترکیب بندی جدیدی ایجاد کنید.

گلستانی ها

خدمات گلستانی ها اجرای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری-پارکت-لمینت و کابینت سازی و ...

کادر طراحی داخلی ما افراد کارآزموده می باشند.

ما معتقد هستیم اولین ومهمترین عامل موفقیت، صداقت دربرخورد با مشتری همراه با ارائه خدمات شایسته است.

جهت انجام سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۱۴۴۸۱۸۷۰

۰۱۷۳۲۲۴۵۳۶۲

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی