پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

هتل حبابی، جاذبه ای متفاوت در ایسلند :واقعیت این است که بسیاری از ما دوست داریم شبی را در دل طبیعت سپری کرده و اگر در این میان مکانی مناسب و امن در اختیارمان گذاشته شود، بسیار هم راضی و خشنود خواهیم شد. اما چه می‌شود حتی از میان دیوارهای محل اقامت خود هم بتوانیم نگاهی به مناظر پیرامون و شگفتی‌های بکر و مسحورکننده طبیعت داشته باشیم؟ این همان امتیاز خاصی است که هتل حبابی واقع در ایسلند در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.


اساس شکل‌گیری این هتل بر پایه‌ی نیم‌کره‌هایی شفاف و زیبا است که برای دیدی حداکثری از محیط اطراف طراحی شد‌ه‌اند. هر حباب به مهمانان اجازه می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن و البته در شرایط کنترل‌شده آب و هوایی از محیط اطراف و طبیعت بکر و تماشایی کشور ایسلند لذت ببرند. در واقع برای معدود افراد خوش‌شانس ساکن این هتل این امکان فراهم شده تا شبی را زیر آسمان پرستاره ایسلند به تماشای یکی از معجزات بی‌بدیل طبیعت یعنی شفق قطبی بنشینند.
این هتل متفاوت دارای ۵ کلاس متفاوت به نام‌های «یونا» (Una)، «آستا» (Asta)، «ترون» (Thorunn)، «والدیس» (Valdis) و «ماریا» (Maria) است. در واقع هر کدام از این محفظه‌ها مناسب اقامت دو نفر طراحی شده و دارای تخت‌خوابی دونفره است، اما از نظر درجه‌بندی دارای مختصری تغییر در شرایط و امکانات موجود است.
از سوی دیگر همه این اتاق‌های حبابی شکل دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی مشترک هستند، به همین دلیل لازم است مهمانان صابون و حوله‌ی شخصی خود را به همراه داشته باشند. از سوی دیگر تأمین مواد خوراکی نیز بر عهده خود مشتریان بوده و چیزی به صورت آماده در دسترس قرار ندارد.
یک اتاق شفاف و یک آسمان پرستاره ویژگی‌های اصلی هتل حبابی ایسلند است

فرم نیم‌کره مانند هر کدام از این حباب‌ها توسط یک سیستم تهویه بدون صدا و با فشاری مشخص حفظ می‌شود. بدین ترتیب هوای موجود در هر محفظه در هر ساعت، ۵ بار تجدید و تعویض می‌شود و این مسئله باعث جلوگیری از ایجاد رطوبت و هوای شرجی در داخل حباب‌ها می‌شود. سیستم گرمایشی هر حباب نیز با یک ترموستات کار می‌کند که باعث می‌شود حباب‌ها در تمام طول زمستان هوایی گرم و مطبوع داشته باشند.
برای حفظ امنیت و حریم خصوصی مهمانان، شرکت مسئول هیچ گونه آدرس مشخصی از این حباب‌ها را در اختیار کسی قرار نمی‌دهد، مگر بعد از این که آن‌ها رزرو شده و پیش پرداخت مورد نظر از سوی مشتریان پرداخت شود. از سوی دیگر و از آنجایی که این اتاق‌های شفاف دیدی خوب به تمامی زوایای محیط پیرامون خود داشته و در عین حال فاقد پرده هستند، دیگر اتاق‌های حبابی به نحوی قرار گرفتند تا از هر گونه در معرض دید بودن محفوظ مانده و به نوعی حریم خصوصی مهمانان به بهترین شکل ممکن حفظ شود. مبلغ اجاره اتاق برای یک شب، ۲۸۹۰۰ کرونای ایسلندی است که چیزی معادل ۱۳۵ پوند است.

مؤسس این هتل متفاوت فردی به نام «رابرت رابرتسون» (Robert Robertsson) است که گفته می‌شود ایده‌ی ساخت این اتاق‌ها با دیواره‌ها شفاف را حین صحبت کردن با مسافرانی به دست آورده که در سرما در انتظار تماشای پدیده شگفت‌انگیز و طبیعی شفق قطبی بودند.
دیگر مهمان هتل فردی به نام «گیلیان» است و معتقد است وجود چنین هتلی در ایسلند یک امر ضروری بوده است. او می‌گوید برای نخستین بار در طول زندگی‌اش بدون هیچ نور مزاحم شهری که سکوت و زیبایی شب را خدشه‌دار کند، موفق شده ساعت سه صبح به تماشای ۵ میلیون ستاره بنشیند که پیش چشم‌اش در آسمان تیره شب سوسو می‌زدند.

سخنرانی گفته اجازه دهید کودکان‌تان رویای خوابیدن در دل طبیعت را به شکلی واقعی تجربه کنند، از تماشای شفق قطبی و ستارگان در آسمان سرد زمستانی لذت برده و برآمدن خورشیدن در میان طبیعت تابستانی را مشاهده کنند و به نظر می‌رسد این دقیقا همان امتیازاتی است که هتل حبابی در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

 

جهت مشاهده تمامی سوییت های موجود ، اینجا را کلیک نمایید.  

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی