پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دیدن این 13 جنگل بکر در شمال کشور را از دست ندهید+تصاویر: همیشه شمال ایران را با استان گلستان ، مازندران و گیلان شناخته ایم و این بار می خواهیم از زیبایی های جنگل های شمال کشور صحبت کنیم و برای طبیعت گردان و علاقه مندان به جنگل نوردی بهترین جنگل های شمال را معرفی کنیم. جنگل های شمال ایران محل زندگی گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری نیز به شمار می‌روند و از مهم‌ترین مناطق ذخیره‌گاه زیست کره در تمام جهان هستند. اگر علاقه به آشنایی به با جاهای دیدنی شمال هستید دراین مطلب همراه سایت گلستانی ها باشید.

شماره تماس اجاره ویلا در شمال کشور 09114481870

جنگل های زیادی در شمال کشور قرار دارد که نمی توان در یک مقاله آن را گنجاند و از زیبایی های آن چشم پوشی کرد اما در این مقاله ما سعی بر معرفی معروف ترین جنگل های شمال ایران داریم.

جنگل‌های مازندران

جنگل دالخانی دالان بهشت

جنگل دالخانی یکی از معروف ترین جنگل های مازندرن است که در نزدیکی تنکابن و رامسر قراردارد و جنگل بکر و تماشایی دارد. وسعت جنگل دالخانی حدودا 600 هکتار است و در اطراف این جنگل روستاها و ییلاقات سرسبز زیادی وجود دارد که می توانید برای اقامت روی سایت گلستانی ها حساب کنین.

در جنگل دالخانی رامسر گونه های زیادی وجود دارد که می توان درختان شاه بلوط، راش و بوته‌های وحشی ازگیل و تمشک و ... اشاره کرد. شغال و خرس نیز گونه‌های وحشی در اعماق این عرصه جنگلی هستند. در این جنگل، دریاچه، رودخانه و آبشارهای خروشانی نیز قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی بسیار جذاب است.

از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی در این منطقه و اطراف آن می‌توان به دریاچه سد میجران، ییلاق گرسماسر، آبشار سیاسرت و پیچ هفت شهدا اشاره کرد. بازدید از جنگل دالخانی رامسرجنگل بکر در تمام فصل‌های سال جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ اما در پاییز رنگارنگ و تماشایی و در بهار بسیار خوش‌آب‌وهوا است.

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی

جنگل دوهزار و سه هزار

جنگل های دوهزارو سه هزار از زیباترین جنگل های شمالی و جنگل بکر است که در نزدیکی ارتفاعات رامسر و تنکابن قرار دارد و این گل نمونه ای از جنگل های هیرکانی شمال کشور ایران است.

رودخانه دوهزار و سه هزار در این نواحی سبب خرمی و سرسبزی بسیار می‌شود و گونه‌های متنوعی از انواع درختان و درختچه‌های وحشی در این جنگل‌ها به چشم می‌خورند. از مهم‌ترین این‌گونه‌ها می‌توان راش، ون و چنار نام برد. از جاذدبه‌های طبیعی اطراف این جنگل بکر می‌توان به روستای هرسنگ، ییلاق آغوزحال، روستای نوشا، ییلاق عسل محله و قله سیالان اشاره کرد. جاده دوهزار برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و ماهیگیری نیز ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد.

جنگل‌های دوهزار و سه هزار امکانات اقامتی و تفریحی خاصی ندارند؛ اما در نخستین بخش‌های مسیر در جنگل دوهزار و در جاده جنگلی چند فروشگاه مواد غذایی به چشم می‌خورند. برای بازدید از این جنگل‌ها باید از سه راه سلیمان آباد در منطقه خرم آباد تنکابن به مسیر جاده‌ای دوهزار وارد شوید. اگر به کمپ در جنگل‌های دوهزار و سه هزار علاقه دارید؛ همه لوازم مورد نیاز را با خود ببرید. این جنگل بکر در فصل‌های بهار و پاییز بسیار تماشایی می‌شوند؛ اما امکان بارش‌های پراکنده در این زمان‌های سال در این منطقه بالا است.

جنگل های دو سه هزار کجاست؟

جنگل پلنگ دره

جنگل بکر پلنگ دره یکی دیگر از زیباترین جنگل های هیرکانی شمال ایران است که به‌دلیل وجود آبشار زیبایی به همین نام در آن شهرت زیادی دارد. این جنگل بکر در شهرستان سوادکوه و نزدیکی منطقه شیرگاه قرار گرفته است و دسترسی به آن از مسیر جاده فیروزکوه انجام می‌شود.

جنگل بکر پلنگ دره محیطی بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی دارد و چشمه‌های پر آب، گیاهان متنوع و درختان بلند و سرسبز در سراسر آن به چشم می‌خورند. جنگل پلنگ دره در بخش‌های زیادی مسطح است و به همین دلیل می‌توان در آن به پیاده روی، دوچرخه سواری و بازی‌های ورزشی مختلف پرداخت. عمق رودخانه پلنگ دره زیاد نیست و امکان آبتنی در آن در فصل‌های گرم سال وجود دارد. آبشار پلنگ دره نیز در امتداد این رودخانه قرار گرفته است و با پیاده روی در طول مسیر آن به این آبشار هشت متری خواهید رسید.

مسیر دسترسی به ورودی جنگل بکر پلنگ دره پس از شهر شیرگاه در جاده فیروزکوه، از جاده‌ای فرعی در سمت چپ آغاز می‌شود. ابتدای این جاده تابلوی راهنما به‌سمت روستای «نفار» و جنگل پلنگ به چشم می‌خورد. جنگل پلنگ دره از بکرترین جنگل های مازندران است و برای اتراق در این منطقه باید وسایل لازم را با خود ببرید. برای بازدید از جنگل پلنگ دره از نخستین روزهای فصل بهار می‌توانید به این منطقه سفر کنید؛ اما اگر قصد آبتنی در رودخانه و اطراف آبشار پلنگ دره را دارید، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه به شمار می‌رود.

اگر علاقه به کلبه های چوبی در سوادکوه دارید پیشنهاد می کنم برای اقامت روی کلبه چوبی یک خوابه خورشید حساب کنین.

جنگل پلنگ دره

جنگل لفور

در جنگل بکر لفور کلبه‌های چوبی برای اقامت وجود دارند، اما اگر طرفدار کمپ در طبیعت هستید، لوازم مورد نیاز خود را همراه ببرید. روستاهای اطراف این جنگل نیز امکانات مناسبی برای اقامت به مسافران ارائه می‌دهند؛ اما جنگل لفور از بکرترین عرصه‌های جنگلی مازندران به شمار می‌رود. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه از نخستین روزهای اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان است.

همیشه کلبه های چوبی دل جنگل یکی از انتخاب های سفر است پس ما پیشنهاد می کنیم که به اجاره کلبه لفور کنید پشیمون نمی شید!

جنگل لفور

الیمستان زیباترین دروازه رویایی روبه دماوند

این جنگل بکر در روستایی به نام الیمستان در استان مازندران و شهرستان آمل قرار گرفته است. الیما نام گونه‌ی گیاهی است که در این جنگل می‌روید. اردیبهشت و خرداد فصل برداشت این گیاه بوده و به‌عنوان سبزی خورشت استفاده می‌شود.

با ورود به الیمستان با منظره زیبای قله دماوند همراه با حجم زیادی از پوشش درختان و دشت‌های پر گل روبرو خواهید شد. زیبایی این منطقه آن‌قدر زیاد است که حتی تاریکی شبش نیز زیباست و نمی‌توان از آن دل کند. از این‌رو کمپ و دل سپردن به طبیعت جان‌نواز این جنگل بکر برهر گردشگری واجب است تا بعداً پشیمان نشوید که چرا حداقل یک شب را در این سرزمین رؤیایی نماندید.

جنگل های الیمستان

جنگل های گیلان

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم از معروف‌ترین عرصه‌های جنگلی در کرانه دریای مازندران در استان گیلان است که در طول سال گردشگران زیادی برای بازدید از زیبایی‌های آن و اتراق در طبیعت سرسبز این جنگل به آن سفر می‌کنند. این جنگل بکر در مسیر جاده رشت به آستارا و در فاصله حدودی ۱۰ کیلومتری از جنوب شرقی اسالم قرار دارد. جنگل گیسوم از توابع «پره سر» شهرستان تالش گیلان به شمار می‌رود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های جنگل گیسوم، دسترسی مناسب به خط ساحلی در این جنگل است. قرار گرفتن جنگل‌های انبوه در کرانه دریای مازندران چشم‌اندازی تماشایی از این نواحی در مقابل چشم تماشاگران به نمایش می‌گذارند. در جنگل بکر گیسوم بیش از ۷۵ گونه از گیاهان مختلف به چشم می‌خورند و جانورانی مانند بز کوهی، خرس قهوه‌ای، خرگوش، قرقاول، گرگ و پلنگ در این جنگل زندگی می‌کنند.

اجاره کلبه در ماسال

جنگل گیسوم

جنگل نقله بر

جنگل بکر نقله بر گیلان در نزدیکی منجیل و رودبار قرار دارد و از زیباترین جنگل‌های شمال ایران است. این جنگل نیز مانند جنگل گیسوم در مسیر جاده رشت به آستارا و در فاصله تقریبی ۴۵ کیلومتری از رشت قرار دارد. برای بازدید از این جنگل باید به حوالی روستای رستم آباد بروید.

جنگل نقله بر پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی دارد که آن را به جریان خروشان سپیدرود مدیون است. در این جنگل گونه‌های متنوعی از گیاهان مانند درختان انجیلی و ممرز و بوته‌های سرفیلی، پاپیتال و ازملک به چشم می‌خورند. پرندگان مختلفی مانند توکای سیاه، قمری، کمر کولی جنگلی و گنجشک نیز در این جنگل زندگی می‌کنند. از زیباترین جاذبه‌های اطراف این جنگل بکر می‌توان به درخت سرو هرزویل در روستایی به همین نام در نزدیکی جنگل نقله بر اشاره کرد.

جنگل نقه بر

سراوان، از قدیمی‌ترین جنگل‌ها

سراوان یکی از باشکوه‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران به شمار می‌رود که در استان گیلان در نزدیکی رشت قرار گرفته است. همچنین یکی از پر جاذبه‌ترین جاذبه‌های این منطقه دریاچه سراوان  واقع در این جنگل است. علاوه بر جاذبه‌ی گردشگری نیز طرفداران گونه‌های گیاهی و درختان نادر هم می‌توانند برای اینکار جنگل بکر را زیر پا بگذارند و نهایت لذت را نیز ببرند.

جالب است با چشمان خودتان ببینید که کل سطح دریاچه سراوان را جلبک‌های سبز گرفته است. به طوری که انداختن یک سنگ کوچک در آب، با ایجاد موج، تصویر زیبایی از رقص جلبک‌ها را به چشم خواهید دید. برای دیدن زیبایی‌های بیشتر دریاچه می‌توانید از تفریحات آبی همچون قایق‌های پدالی و موتور چهارچرخ در محوطه استفاده نمایید.

پس از پایان سفر و تفریحات جنگلی سعی کنید ردپایی از خود به‌جا نگذارید. منظور به همان حفظ و مراقبت از محیط‌زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری است. وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم و نهایت لذت را نیز از طبیعت‌گردی‌مان ببریم.

در همین حوالی یه کلبه خوشکل روی آب است که می تونی کلی خوش بگزرونی پس کلیک کن. اجاره کلبه چوبی سراوان

جنگل سراوان

جنگل‌های گلستان

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره با مساحت تقریبی ۱۸۵ هکتار یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری در کشور ما به شمار می‌رود. این جنگل زیبا در نزدیکی گرگان قرار دارد و در مسیر دسترسی به جنگل ناهار خوران واقع شده است. سه رودخانه خروشان در جنگل النگدره و محیط اطراف آن سبب سرسبزی فراوان این جنگل بکر و رشد گونه‌های متنوع گیاهی مانند درختان انجیلی، توسکا، لرگ، بلوط و افرا در این منطقه شده‌اند.

پارک جنگلی النگدره امکانات رفاهی و تفریحی متعددی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آلاچیق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، مسیر سلامتی، ایستگاه دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان و زمین‌های ورزشی اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی النگدره فصل‌های پاییز و بهار هستند. در این زمان‌ها طبیعت این منطقه به اوج زیبایی خود می‌رسد؛ اما در فصل تابستان نیز آب و هوا برای گشت و گذار و اتراق در این پارک مناسب است.

در هر فصلی می‌توان از النگدره دیدن کرد و زیبایی‌های خاص هر فصل را به چشم دید.

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران از عرصه‌های جنگلی کشور ما در استان گلستان است که سراسر آن را درختان سر به فلک کشیده پوشانده‌اند. پوشش گیاهی متنوع، آبشار مصنوعی و چشم‌اندازهای طبیعی بکر از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک جنگلی هستند.پارک جنگلی ناهار خوران امکانات مناسبی برای اتراق و گذراندن پیک نیک یک روزه دارد و گردشگران زیادی برای رفع خستگی و کمپ در طبیعت در طول سال به این منطقه سفر می‌کنند.

از امکانات این پارک جنگلی پارکینگ، رستوران، زمین‌های بازی، شهربازی و سایر امکانات رفاهی هستند. پارک جنگلی ناهارخوران در فصل پاییز بسیار تماشایی، اما کمی سرد است. بهترین فصل بازدید از جنگل بکر ناهارخوران از نظر آب و هوایی، فصل‌های بهار و تابستان هستند.

جنگل ناهارخوران

جنگل مهیج شیرآباد گلستان

این جنگل باحال در شهرستان رامیان در هفت کیلومتری شهر خان ببین واقع شده است. از جاذبه‌های دیدنی این پارک جنگلی آبشار خان بین است که خود شامل هفت آبشار پله‌ای بوده و ارتفاع بزرگ‌ترین آن سی متر است.

پلنگ، گرگ، شغال روباه از حیواناتی هستند که در این جنگل به سر می‌برند. همچنین ملچ، افرا، سرخدار نیز از گونه‌های گیاهی کمیاب این جنگل به شمار می‌روند.

راهی گلستان شده اید حتما در برنامه سفر به رامیان را داشته باشید چرا که با اجاره ویلا در پاقلعه رامیان یک سفر فراموش نشدنی خواهید داشت.

جنگل شیراباد

جنگل توسکستان

جنگل بکر توسکستان از زیباترین جنگل های شمال ایران در استان گلستان است که در جاده گرگان به شاهرود قرار دارد. این جنگل بر ارتفاعات جنگلی واقع شده است و در بسیاری از روزهای سال پوشیده از مه غلیظ می‌شود. مسیر دسترسی به جنگل بکر توسکستان از میان زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی عبور می‌کند و از محبوب‌ترین مسیرهای گردشگری میان علاقه‌مندان به طبیعت گردی به شمار می‌رود.

جنگل بکر توسکستان از غنی‌ترین بخش‌های جنگل های هیرکانی شمال ایران است و بسیاری از گونه‌های کمیاب حیات وحش و درختان و گیاهان منحصربه‌فرد در آن زندگی می‌کنند. در ارتفاعات این جنگل اسب‌های وحشی و آزاد مناظری زیبا در طبیعت خلق کرده‌اند.

روستای توسکستان، آبشار توسکستان، دشت سر علی آباد، دشت گرمابدشت و روستای چهار باغ از دیدنی های جنگل توسکستان و مناطق اطراف آن به شمار می‌روند. فصل‌های پاییز و بهار زمان‌هایی مناسب برای تماشای جنگل ابر گرفته در این منطقه هستند؛ اما آب و هوای جنگل بکر توسکستان در تابستان نیز بسیار عالی است.

جنگل توسکستان

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی