پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای جنت رودبار محبوب ترین ییلاق رامسر : در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد . فقط در شمال کشور و استان مازندران میتوان در بین کوه ها و جنگل ها و روستا ها کلی جای دیدنی پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از جاهای دیدنی رامسر روستای جنت رودبار است که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.

جهت اجاره ویلا در رامسر و ییلاقات اطراف رامسر با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای جنت رودبار کجاست؟

«جنت رودبار» به یقین از زیباترین مناطق در ۶۰ کیلومتری از شهرستان رامسر و استان مازندران است که زیبایی ‌های مناظر طبیعی و دیدنی‌ های خارق‌العاده‌‌اش زبانزد هر گردشگر و مسافری است که برای یک مرتبه هم که شده، قدم در این منطقه از کشور نهاده است. جنت رودبار را که سرزمین «گل گاوزبان» نیز می‌نامند، از مناطق جذاب و فوق‌ العاده تماشایی است که به عنوان یکی از اصلی‌ ترین و محبوب ‌ترین مناطق گردشگری رامسر، شناخته می‌شود.

خنکای هوا در فصول گرم سال، مراتع و تپه‌های سرسبزِ پوشیده از گل‌ها و گیاهان دارویی، خانه‌های قدیمی روستا و  ... از دلایلی است که رفتن به این ییلاق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. البته که این تمام جذابیت جنت رودبار نیست؛ شما برای رسیدن به این ییلاق تماشایی باید از دل جنگل دالخانی عبور کنید که این موضوع جذابیت سفر به این منطقه را چندین برابر می‌کند. در کنار این‌ها، مهم‌ترین شهرت جنت رودبار، به مزارع گل گاوزبان آن است که آن را به قطب تولید گل گاوزبان در رامسر تبدیل کرده و گل گاوزبان‌های بسیار مرغوبی تولید می‌کند.

 

 

اقامت در روستای جنت رودبار رامسر

برای اقامت در روستای جنت رودبار می‌توانید روی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های محلی حساب باز کنید. واحد پذیرایی، رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی، نانوایی، فروشگاه، غرفه صنایع‌دستی و ...

همچنین برای اجاره ویلا در رامسر و ییلاقات اطراف رامسر میتوانید از طریق سایت گلستانی ها  اقدام کنید.

جاذبه های روستای جنت رودبار

عبور از دل جنگل دالخانی: برای آن که از رامسر به جنت رودبار برسید باید به دل جنگل دالخانی بروید و این یعنی جذابیت‌های سفر شما از همان ابتدا آغاز می‌شود.

آب‌وهوای دلپذیر جنت رودبار: یکی از دلایلی که باعث می‌شود مسافران زیادی به جنت رودبار بروند، آب‌وهوای ییلاقی و خنک آن در فصل‌های گرم سال است.

آبشارها: یکی از جلوه‌های طبیعی این روستا آبشارهای متعدد آن است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به آبشارهای آزارک، حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار، هیسیان و سیاسرت اشاره کرد. برای بازدید از این آبشارها بهتر است از افراد محلی کمک بگیرید.

جمع آوری گیاهان دارویی: اگر اهل گشت و گذار در طبیعت و جمع‌آوری گیاهان دارویی هستید این روستا، گزینه عالی برای شماست؛ به خصوص که اینجا بهشت گل گاوزبان رامسر نیز هست.

جشنواره گل گاوزبان: همان‌طور که گفتیم روستای جنت رودبار قطب گل گاوزبان مازندران است؛ به همین دلیل چندسالی ست که در این روستا، در خردادماه جشنواره گل گاوزبان برپا می‌شود. البته در کنار برگزاری این جشنواره، در این زمان مراسم شادی همراه با موسیقی و رقص سنتی نیز در سطح روستا برگزار می‌شود و افراد محلی به معرفی سوغات و صنایع‌دستی منطقه خود می‌پردازند. جشنواره‌ای که باعث شده هرساله گردشگران بسیاری در این ماه، راهی این روستا شوند.

کوهنوردی: برای طبیعت گردان حرفه‌ای، چه سفری بهتر از سفر به روستای جنت رودبار ! جایی که در آن می‌توانند یک کوهنوردی حسابی را تجربه کنند و از چشم‌اندازهای تماشایی کوه‌های البرز بی‌نهایت لذت ببرند. البته توجه کنید که هرگز بدون تجربه قبلی، تجهیزات کافی یا همراهی با لیدرهای محلی و آشنا به منطقه راهی کوه‌های اطراف نشوید.
 

مسیرهای دسترسی به روستای  جنت رودبار

اگر بخواهید از تهران به روستای جنت رودبار بروید ابتدا باید خود را به رامسر برسانید. از تهران تا رامسر مسافتی در حدود ۲۳۰ کیلومتر در پیش دارید که می‌توانید در کمتر از چهار ساعت آن را سپری کنید. البته با توجه به فرودگاه رامسر امکان سفر هوایی مستقیم نیز برای شما وجود دارد. شما می‌توانید از تهران با خطوط ایران‌ایر، این مسافت را در کمتر از یک ساعت طی کنید و زمان بیش‌تری را در فضا شهر رامسر و روستای جنت رودبار سپری کنید. از رامسر تا جنت رودبار در حدود ۵۵ کیلومتر مسافت در پیش خواهید داشت که یک ساعت و پنجاه دقیقه زمان می‌برد؛ اما نیازی نیست نگران پیچ‌وخم‌های مسیر باشید چراکه جاده رامسر به جنت رودبار با وجود کوهستانی و جنگلی بودن آسفالت است.

بهترین زمان سفر به روستای جنت رودبار کدام فصل است؟

انتخاب فصل برای سفر به این ییلاق کار بسیار سختی محسوب می‌شود زیرا در هر بار سفر، این منطقه زیبا و بکر به شما چهره‌ای متفاوت پیشکش می‌کند؛ اما بی‌شک در فصل بهار اسیر سرسبزی و زیبایی ییلاق جنت رودبار خواهید شد. در خرداد نیز گل‌های بنفش گل‌گاوزبان لباسی زیبا به تن دشت‌های این منطقه خواهند کرد. علاوه بر این در بهار ییلاق جنت رودبار هوایی خوش صورتتان را نوازش می‌کند.

در فصل تابستان خورشید از همیشه درخشان‌تر است و عمود می‌تابد؛ اما آب و هوای کوهستانی منطقه اجازه نمی‌دهد تا گرما پیش از اندازه شما را آزار دهد. به شب که نزدیک شوید هوا با فاصله زیادی نسبت به روز رو به سردی می‌رود. شاید بهترین زمان برای سفر به این منطقه آغاز بهار تا شهریور، ماه پایانی تابستان باشد چراکه جنت رودبار از اینجا به بعد کم کم به استقبال هوایی سرد می‌رود.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی