پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای شموشک کجاست؟ روستاها یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی گرگان هستند که در ایران انواع روستاها از قبیل روستای کوهستانی، سنگی، ساحلی و … را داریم. بعضی از روستاها به قدری به جنگل نزدیک هستند که از آب و هوای خوب آن و تجربه نظیر گشت در کوچه پس کوچه‌های روستا نمی‌توان گذشت. آیا می‌دانید روستای شموشک کجاست؟(شهر یا روستا) با ما در گلستانی ها همراه بمانید تا روستای شموشک را بهتر بشناسیم.

جهت اجاره کلبه شموشک در این روستا با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای شموشک

مرکز استان گلستان، گرگان است که دو روستای زیبا با نام‌های شموشک سفلی و شموشک علیا را در خود جای داده است. روستاهایی که به بخشی از جنگل‌های هیرکانی، منطقه جنگلی ناهارخوران و جهان نما بسیار نزدیک هستند.

فاصله گرگان تا شموشک (علیا و سفلی) ۲۰ کیلومتر است. روستای شموشک سفلی گرگان در شمال روستای شموشک علیا قرار دارد که این دو روستا با فاصله کمتر از ۲ کیلومتر از یکدیگر در جنوب غرب گرگان در قسمت جنوبی جاده گرگان – کردکوی قرار دارند.

آب بندان شموشک علیا

در فاصله کمتر از یک کیلومتری جنوب روستای شموشک علیا، مکان سر سبزی است که آببندی شده است که آب بندان شموشک علیا نامیده می‌شود.

آب بندان شموشک علیا به گونه‌ای است که آب در مکانی جمع شده است که مثل یک دریاچه کوچک است که به کشاورزان منطقه در تامین آب به ویژه در فصل تابستان کمک می‌کند. گاه محدوده آب بندان شموشک علیا، دریاچه شموشک نامیده می‌شود. فضای اطراف آب بندان بسیار بکر و آرام است که برای پیاده روی در سکوت و لذت بردن از منظره زیبای آن بسیار مناسب است.

جنگل هیرکانی شموشک علیا

جنگل هیرکانی شموشک علیا که به آن جنگل شموشک گفته می‌شود در ۷۰۰ متری جنوب آب بندان شموشک علیا قرار دارد. از لذت گشت و تفریح در جنگل هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. درختان تنومند و سر به فلک کشیده، تابش انوار خورشید از لا به لای برگ سبز درختان، عطر در هم پیچیده خاک و درختان همه بخشی از زیبایی‌های جنگل است.

از افراد محلی سراغ چشمه صندوق پشت را بگیرید. البته برای رسیدن به این چشمه باید کمی پیاده روی کنید اما به سختی راه می‌ارزد چرا که منطقه‌ای زیبا است و در مسیر کوهنوردان قرار دارد.

حالا که علاقه به مناطق جنگلی دارید بد نیست سری هم به جنگل النگدره بزنید و از تماشای پاییز هزار رنگ آن لذت ببرید!

چگونه به شموشک علیا گرگان و شموشک سفلی برویم؟

تا اینجا دانستیم که روستا شموشک کجاست؟ (شهر یا روستا) اما چگونه به شموشک برویم؟ از تهران از طریق جاده هراز یا جاده فیروزکوه خود را به قائم شهر برسانید. با گذر از شهرهای ساری، بهشهر، گلوگاه و کردکوی به جاده شموشک می‌رسید. مسیر را روبه جنوب ادامه دهید تا به روستاهای شموشک برسید.

فاصله تهران (با احتساب مبدا از رودهن) تا روستاهای شموشک از مسیر جاده هراز در حدود ۳۲۰ کیلومتر و از جاده فیروزکوه ۳۴۰ کیلومتر است. ایستگاه راه آهن گرگان و فرودگاه گرگان از مسیرهای دیگری هستند که می‌توان به گرگان و سپس روستای شموشک علیا و شموشک سفلی رفت. سایت جاده برای گردشگرانی که قصد شب مانی دارند اقامتگاه‌هایی در روستا شموشک (شموشک بالا) تدارک دیده است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی