پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

دریاچه چیتگر تهران یکی از جدیدترین و زیباترین جاهای دیدنی تهران یعنی دریاچه چیتگر قرار گرفته است. این دریاچه به‌خاطر شباهت نقشه آن با نقشه ایران و برای زنده نگه­ داشتن یاد و خاطره شهیدان، با نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز شناخته می­‌شود. البته دریاچه چیتگر تهران، تنها یک دریاچه نیست و تفریح‌­های هیجان‌انگیز، رستوران‌های متنوع و همین‌طور یکی از شیک­‌ترین مراکز خرید تهران را در در فضای بسیار وسیع خود جای داده است. در ادامه این مقاله با مجله گردشگری علی‌بابا باشید تا بدانید چرا دریاچه چیتگر می‌تواند به یکی از پاتق‌های شما تبدیل شود.

معرفی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس با مساحتی بالغ بر 130 هکتار در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع در منطقه 22 شهر تهران قرار دارد. خوب است بدانید که فاز اول این دریاچه زیبا در تاریخ 15 اردیبهشت سال 1392 افتتاح شده و فاز دوم آن نیز هم اکنون در حال ساخت می باشد، وسعت کلی دریاچه حدود 250 هکتار می باشد و همانطور که پیش تر اشاره کردیم 130 هکتار توسط خود دریاچه و حدود 120 هکتار توسط اماکن تفریحی موجود در ساحل و اطراف این دریاچه زیبا اشغال شده اند.

دریاچه چیتگر در واقع بزرگ ترین دریاچه مصنوعی موجود در کشور ایران به شمار می آید و در گذشته وجود چنین جاذبه ای در شهر تهران بیشتر شبیه به یک رویا بود، اما امروزه گردشگران تور تهران می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای به این دریاچه زیبا مراجعه کرده و ساعات بسیار خوشی را تجربه کنند. جالب است بدانید که اولین طرح جامع این دریاچه در سال 1347 ارائه شد اما به سبب تخصصی بودن پروژه و همچنین محدودیت های بودجه ای و فنی عملیات اجرایی آن تا سال 1389 به تعویق افتاد.

معرفی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر کجاست؟

دریاچه چیتگر، دریاچه‌ای مصنوعی در شمال غرب تهران است که در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. این دریاچه از جنوب به بزرگراه همدانی (حکیم)، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود

شماره تماس و ساعت کاری دریاچه چیتگر

    ساعات کار دریاچه چیتگر: از ۶ صبح تا ۲۴
    تلفن دریاچه چیتگر (گویا):
۰۲۱۲۴۵۵۷

بیشتر بخوانید: بام تهران کجاست؟

تفریحات دریاچه چیتگر

قایق سواری

یکی از خاص‌­ترین فعالیت‌­هایی که در دریاچه چیتگر پیدا می‌کنید، قایق سواری است. یک اسکله در سمت شرق و یک اسکله دیگر در سمت شمال غرب دریاچه وجود دارند که به هر کدام از آنها که نزدیک­‌تر بودید، می‌توانید با تهیه بلیط و از قایق‌سواری در این دریاچه زیبا لذت ببرید. قایق­‌های مختلفی در هر دو اسکله وجود دارند که باعث می­‌شود هربار شما تصمیم به قایق ­سواری می‌گیرید، تجربه جدیدی داشته باشید. همچنین تماشای ماهی­‌ها و پرنده­‌های دریاچه کیف قایق سواری را چندبرابر می‌کنند.

قایق سواری

بام لند چیتگر

بام لند چیتگر را می‌توان قطب گردشگری دریاچه چیتگر تهران دانست! این مرکز خرید شیک و مدرن افراد زیادی را نقاط مختلف تهران و سراسر ایران به سمت خود جذب می‌کند.

لازم است اشاره کنیم بام لند فقط یک مرکز خرید نیست؛ رستوران‌ها و کافه­‌هایی که در بام لند وجود دارند، می‌توانند لذت چشیدن غذاهای لذیذ را همزمان با داشتن منظره زیبایی از دریاچه به شما هدیه بدهند.

کلوپ ماهیگیری

در قسمت شرقی دریاچه یک کلوپ ماهیگیر وجود دارد که علاقمندان می توانند به این کلوپ مراجعه کرده و به ماهیگیری در دریاچه مصنوعی چیتگر بپردازند، لازم به ذکر است که تمامی وسایل ماهیگیری در این کلوپ موجود است و افراد می توانند با پرداخت هزینه ای مجزا این وسیله ها را کرایه نمایند، اگر ماهیگیری یکی از برنامه های ثابت شما است می توانید در کلوپ ماهیگیر عضو شده و در هزینه های خود میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. لازم به ذکر است که هزینه ماهیگیری آزاد، بدون استفاده از وسایل ماهیگیری حدود 1500000 ریال می باشد همچنین توجه داشته باشید که ساعت کاری کلوپ ماهیگیری دریاچه چیتگر از 6 صبح تا 11:30 شب است.

کلوپ ماهیگیری

کلوپ اسکیت

یکی از مهیج ترین تفریحاتی که برای بازدیدکنندگان دریاچه چیتگر در نظر گرفته شده است، کلوپ اسکیت می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان نوجوانان و جوانان برخوردار است، لازم به ذکر می باشد که این پیست در قسمت شمالی دریاچه واقع شده است، و در بیشتر ایام سال تعطیل است در نتیجه پیش از مراجعه به کلوپ از باز بودن آن مطمئن شوید.

سینمای شش بعدی

امروزه در اغلب مراکز تفریحی و پارک های موجود در کشور سینماهای چند بعدی به چشم می خورند و یکی از بهترین نمونه های آن ها، سینمای شش بعدی مجموعه دریاچه چیتگر می باشد که در غرب دریاچه واقع شده است، برای استفاده از این مجموعه باید 108000 ریال پرداخت کرده و بلیط تهیه کنید، همچنین توجه داشته باشید که کودکان زیر 12 سال اجازه استفاده از این سینمای هیجان انگیز را ندارند.

پیست پرش آسمان

پیست پرش در آسمان اولین سرسره بادی بزرگ موجود در ایران می باشد که بزرگسالان می توانند با استفاده از تشک و یا تیوب به تفریح در آن بپردازند، این سرسره بادی ارتفاع نسبتاٌ زیادی دارد و انتهای مسیر آن به یک تشک بادی بزرگ می رسد.
خوب است بدانید که افراد برای استفاده از این سرسره باید بالای 5 سال سن داشته، قد آن ها بین 130 تا 200 سانتی متر بوده و زیر 130 کیلوگرم وزن داشته باشند، همچنین لازم به ذکر است که قیمت بلیط پیست پرش آسمان 120000 ریال می باشد.

ساحل سنگی

اگر هوس کرده اید که در دل پایتخت به یک ساحل سنگی رفته و به تفریح بپردازید پیشنهاد ما به شما ساحل سنگی دریاچه چیتگر است، در این بخش از دریاچه مصنوعی چیتگر می توانید تا حد زیادی به آب نزدیک شده و به قدم زدن در ساحل بپردازید، حتی می توانید آب بازی کند، تجربه این تفریحات در شهر تهران بی شک خاطره ای به یاد ماندنی می باشد.

ساحل سنگی

آدرس دریاچه چیتگر سرراست است و در آنجا علاوه بر پارکینگ عمومی، جای پارک زیادی وجود دارد. پس نیازی نیست نگران مسیر و جای پارک باشید. تفریحات متنوعی که در مجموعه وجود دارد برای تمام سنین مناسب هستند. پس همین حالا جستجو برای پیدا کردن تفریح مناسب یک روز تعطیل را متوقف کنید و به دریاچه چیتگر تهران بروید!

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی