پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بام تهران کجاست؟ در این نوشته ازگلستانی ها می خواهیم به معرفی یکی دیگر از معروف ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی در تهران اشاره کنیم . بی شک کمتر کسی هست که نام بام تهران را نشنیده باشد . اغلب افرادی که به شهر تهران سفر می کنند از این مکان جذاب دیدن می کنند تا از طریق این مکان به نظاره پایتخت مخصوصا در تاریکی های شب که جلوه بسیار زیبایی دارد بنشینند .

بام تهران کجاست؟

بام تهران به عنوان بالایی‌ترین نقطه شهر تهران در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران واقع شده است . این منطقه واقع در بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال است که دارای آب و هوای کوهستانی می باشد.

این منطقه دیدنی ، در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و اگر از آن بالا به پایین نگاه کنید، می‌توانید تهران را با همه برج‌های بلند و ساختمان‌های ریز و درشتش، درست زیر پایتان حس کنید. اگر به این نقطه از تهران می‌روید، می‌توانید مطمئن باشید که سکوت دل‌چسب، هوای بی‌نظیر و آرامش این منطقه، خستگی را از تنتان خارج می‌کند. باید بدانید که در طول مسیر از نقطه تا ایستگاه اول تله کابین توچال، انواع امکانات رفاهی، هایپرها، مغازه‌ها و انواع رستوران‌های سنتی، فست‌فود و جیگرکی وجود دارد که خیالتان را برای هر دغدغه‌ای راحت می‌کند.

بهترین فصل رفتن به بام تهران

بام تهران منطقه ای کوهستانی و سرد است. در زمستان، هوایی سرد و مناظری پوشیده از برف دارد و در فصل بهار سرسبز و خرم و چشمنواز است. درصورتی که به دنبال ورزش های برفی هستید، زمستان بهترین زمان برای رفتن به بام تهران است. برای افرادی که طبیعت سرسبز و آب و هوای معتدل را ترجیح می‌دهند، فصل بهار و فصل تابستان زمان مناسبی برای رفتن به بام توچال است. می توان گفت همه فصل ها بام تهران زیبایی های خاص خود را دارد.

بهترین فصل رفتن به بام تهران

امکانات رفاهی و تفریحی بام تهران

بام تهران یکی از #محبوب‌ترین-جاهای-دیدنی-تهران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار خوبی به آن برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران اضافه شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌های جدید، زیپ‌لاین، سورتمه بام تهران، میدی‌باس‌های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی آن اشاره کرد.

بگ جامپینگ (BAG JUMPING)

اگر ترس از ارتفاع ندارید و به‌دنبال یکی از هیجان‌انگیز ترین تفریحات در بام تهران هستید، بگ جامپینگ یکی از بهترین گزینه‌ها است که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید. شما در بگ جامپینگ از یک ارتفاع بسیار زیاد از یک برج می‌پرید. بسته به آن‌که چقدر در این کار مهارت دارید و از همه مهم‌تر چقدر شجاع هستید! می‌توانید ارتفاع خود را بلند تر در نظر گرفته و آدرنالین خو‌تان را بالا ببرید! برای فرود هم اصلا نگران نباشید! کیسه هوای نرم در زیر شما قرار دارد که با پرش روی آن می‌افتید.

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping)

چه حسی خواهی داشت اگر برای مدت کوتاهی کلا در هوا معلق بمانید؟ در بانجی جامپینگ بام تهران تمام لذت از این ورزش را خواهید برد. نگران امنیت این نوع سرگرمی نیز نباشید. وسایل به‌کار رفته همگی از استاندارد کافی برخوردار هستند.

صخره نوردی

صخره نوردی از دیگر تفریح‌های موجود در بام تهران است. این ورزش برای همه گروه‌های سنی مناسب بوده و هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند.

ترامپولین جامپینگ (Trampoline Jumping)

ترامپولین یکی از وسایلی است که در بام تهران وجود دارد و طرفداران به‌خصوص خود را نیز دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها مشغول این نوع ورزش شده و اوقات خیلی هیجان انگیزی را در بام تهران سپری کنید.

سورتمه بام تهران

سورتمه بام تهران دیگر سرگرمی‌های بام تهران به حساب می‌آید که در بخش شمالی بام قرار دارد. جالب است بدانید که این سورتمه بلند‌ترین سورتمه ایران در حال حاضر محسوب می‌شود و هم‌زمان در حدود ۲۵۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. امنیت این دستگاه کاملا تامین شده و قطعات آن استاندارد هستند.

سورتمه بام تهران

زمین تنیس

زمین تنیس توچال دارای دو ورودی آقایان و خانم‌ها است. چه کسانی که این ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده یا کسانی که تاره وارد هستند، همگی می‌توانند از این بخش استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. در کنار زمین تنیس بام تهران، فروشگاهی برای تهیه وسایل مورد نیاز تنیس هم وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنجا خرید کنید.

سینمای ۵ بعدی بام تهران

این بخش شاید برام افراد بزرگسال زیاد مهیج نباشد، ولی اگر به بام تهران می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از این سینما دیدن کنید. در این سینما انواع افکت‌های هیجان‌انگیز و جالب به کار گرفته شده است و کودکان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این سینما دارای استاندارد از ایتالیا است و مشکلی برای علاقه‌مندان آن در بر ندارد.

اتاق فرار

این اتاق فرار که به نام کیوب کلاب بام تهران شناخته می‌شود، مجموعه مفرحی است که قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد. این جاذبه تفریحی می‌تواند شما را از لحاظ فکری شدیدا به چالش کشیده و برای ساعتی اسباب سرگرمی‌تان را فراهم کند. اگر قبلا اتاق فرار را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که کیوب کلاب تهران گزینه بسیار مناسبی است.

زیپ لاین (Zip Line)

تله‌سیژبه‌ جرات می‌توان گفت این بخش از بام تهران از هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین جاهایی که است که می‌توانید با حضور خانواده و دوستان نهایت لذت را ببرید. ارتفاع شما از زمین ۶۰ متر خواهد بود و تا مسافتی حدود ۲۰۰ متر را طی خواهید کرد.

این احتمال وجود دارد تا شنیدن نام تله‌سیژ لرزه بر اندام‌تان بیندازد، ولی حقیقت آن است که اگر ترسی از ارتفاع نداشته باشید، یکی از مهیج‌ترین تفریحات بام تهران محسوب می‌شود که می‌توانید امتحان کنید. تله‌سیژ بام تهران از اولین ایستگاه ( در نزدیکی رستوران چشمه) شروع می‌شود. به‌طور کلی، این مجموعه شامل تله‌کابین و اسکی می‌شود که در فصل زمستان هم برای شهروندان داخلی و گردشگران خارجی گزینه مناسبی برای تفریح زمستانی است.

زیپ لاین بام تهران

زمان بازدید از بام تهران

علاقه‌مندان می‌توانند کلیه روزهای هفته از ساعت ۵:۰۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ برای پیاده‌روی و تفریح به بام تهران مراجعه کنند.

آدرس بام تهران

تهران - بزرگراه شهید چمران - خیابان یمن - انتهای خیابان ولنجک

 

برچسب ها

آدرس بام تهران دیدنی های تهران از جاهای دیدنی تهران بام تهران توچال بام تهران عکس بام تهران کجاست؟



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی