پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آتشگاه اصفهان از بناهای تاریخی شهر اصفهان و از یادگارهای ایران باستان است. این بنا بر بالای کوه آتشگاه در ۸ کیلومتری غرب اصفهان و به فاصله ۲ کیلومتر بعد از منارجنبان و نزدیک رودخانه زاینده رود واقع شده است. باستان شناسان ، زمان ساخت این بنا را به دوران ساسانی یا پیش از آن نسبت  داده اند. آتشگاه اصفهان به عنوان یکی از سه اثر قدیمی که از دوران باستان به جا مانده ، شناخته می شود. از نظر وسعت، این مکان سومین اثر موجود در شهر اصفهان بوده و یکی از ۷ آتشکده بزرگ ایران در زمان قباد ساسانی می باشد.

کوه آتشگاه اصفهان کجاست؟

آتشگاه اصفهان در غرب اصفهان و ۸ کیلومتری مرکز شهر در خیابان آتشگاه و جنوب خمینی شهر قرار دارد. این بنا در نزدیکی رودخانه زاینده رود، بر روی کوهی قرار دارد. از بلندای این تپه، تا کیلومترها از هر چهار سوی اصلی را می‌ توان به خوبی مشاهده کرد.

کوه آتشگاه اصفهان کجاست؟

بهترین زمان بازدید از آتشگاه اصفهان

بهترین ماه برای مسافرت به اصفهان دو ماه اردیبهشت و خرداد است که هوا از سرمای زمستان فاصله گرفته و هنوز سختی گرمای تابستان وجود ندارد. علاوه بر آن، شلوغی بیش از حدی که در ایام تعطیلات عید نوروز و اوایل سال رخ می‌دهد را، تجربه نخواهید کرد. قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌های دیگر نیز در این ایام، کمتر از حد معمول خواهد بود.

راه‌های دسترسی به آتشگاه اصفهان

مسیر دسترسی به آتشگاه اصفهان بسیار مشخص و معلوم است. کافی‌ست از طریق بزرگراه خرازی یا خیابان جهاد وارد بلوار آتشگاه شده و به سمت نجف آباد حرکت کنید. بعد از گذشت 8 کیلومتر می‌توانید ورودی آتشگاه اصفهان را بیابید. با توجه به این که آتشگاه بر بلندای صخره ساخته شده، باید توانایی پیاده‌روی در کوه و بالا رفتن از آن را داشته باشید.

مسیر رسیدن به بالای تپه، کمی ناهوار و سخت است که رفتن به آتشگاه را برای بیشتر مردم غیرممکن می‌سازد. فاصله کم آتشگاه با مجموعه منارجنبان نیز می‌تواند فرصت خوبی برای بازدید از هر دو مکان باشد. برای رسیدن به منارجنبان باید به اندازه 2 کیلومتر به سمت اصفهان حرکت کنید. می‌توانید در یک روز و با کمی حوصله و فرصت زمانی، هر دو مجموعه را ببینید.

هزینه‌ی ورودی و ساعات دسترسی

هزینه ورود به مجموعه آتشگاه ماربین اصفهان برای مسافران و گردشگران ایرانی 15000 تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده که کمی گران به نظر می‌رسد. مجموعه توریستی آتشگاه اصفهان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز بوده و ورود آن برای عموم آزاد است. می‌توانید صبح به منارجنبان بروید.

نام گزاری کوه آتشگاه اصفهان

 نام اصیل و کهن این بنا آتشکده مِهربین یا دژِ مهربین بوده و اکنون در گفتارهای عامیانه به آن آتشگاه یا قلعه ماربین می‌گویند.

آتشکده مهربین یا دژ مهربین را موبدان زرتشتی نام گزاری کردند زیرا با توجه به تاریخچه متوجه شدیم که به قبل از ساسانیان بر می گردد و آتشکده ها در زمان زرتشتی ها برای جشن ها و رسومات خود ایجاد می شدند از این رو بعد از گذشت زمان نام آن را کوه آتشگاه قرار دادند.

به شما پیشنهاد می شود در سفر به اصفهان زیبا ، علاوه بر جاهای دیدنی اصفهان این شهر ، همانند سی و سه پل اصفهان ، پل خواجو اصفهان ، منارجنبان اصفهان و … از این آتشگاه که یادگار دیرین این سرزمین است ، نیز دیدن کنید .

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی