پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گورستان خالدنبی تجربه ای بی نظیر که شاید با خودتان فکر کنید که حتما جای ترسناک و مخوفی می باشد اما اصلا این چنین نیست و انگار شما قدم در گورستانی می گذارید که مانند بهشت است و یکی از جاهای دیدنی گلستان به شمار می رود. گورستان باستانی خالد نبی در ایران و شاید در جهان کاملاً متفاوت است. بسیاری از سنگ ها به شکل اندام تناسلی زن و مرد وجود دارد که به نظر می رسد سنگ قبر است. علاوه بر ارزش تاریخی ، این مکان به ویژه در بهار از منظره شگفت انگیزی برخوردار است.برای تجربه یک سفر هیجان انگیز خودتان را آماده کنید. تجربه زندگی در میان ترکمن صحرا جایی زندگی به گونه ای دیگر است.

شماره تماس اجاره اقامتگاه بوم گردی کلاله و خالد نبی 09114481870

گورستان خالد نبی کجاست؟

گورستان اسرار آمیز خالد نبی گلستان یکی از جاذبه‌های گردشگری گلستان است. این گورستان با سنگ‌هایی نام‌نویسی شده از گلستانیان شهر، جایی برای آرامش، تفکر و یادبود دوستان و خانواده‌های فراموش شده است. مجسمه‌هایی از افراد که در این گورستان دفن شده اند، وجود دارد که باعث می‌شود این محل برای بازدید کنندگان بسیار جالب و دیدنی باشد. گلستانی ها با سال‌ها تجربه‌ی خود در زمینه گردشگری، بهترین خدمات و تجربه را به شما ارائه می‌دهند.

گورستان خالد نبی قبرستانی در شمال شرقی استان گلستان ایران در نزدیکی مرز با ترکمنستان ، تقریباً (64 کیلومتری) شمال شرقی شهر گنبد کاووس ، در تپه های گوکچه داغ از ترکمن صحرا واقع شده است و عمدتاً در یک کوه قله حدود 1 کیلومتری مقبره بنام "خالد نبی" واقع شده است که طبق سنت شفاهی یوموت ترکمن ها یک پیامبر پیش از اسلام بوده است.

قبرستان خالد نبی در شمال شرقی ایران دارای 600 سنگ سنگی به شکل دستگاه تناسلی زن و مرد است. البته در مورد شکل ظاهری این سنگ ها داستان های زیادی وجود دارد و در برخی منابع این نماد بر روی سنگ قبرها را نشان کلاه خود سربازان می دانند.

برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در خالد نبی کلیک کنید و تجربه یک سفر متفاوت در ترکمن صحرا را داشته باشید!

داستان قبرستان خالد نبی - گلستانی ها

مسیر دسترسی به خالد نبی

    آدرس مجموعه خالد نبی: استان گلستان، شهر کلاله، ۶۰  کیلومتری شمال کلاله

علت شکل قبرستان خالد نبی

خالد نبی ، یک قبرستان افسانه ای بر فراز دشت های سبز هزاردره است. مقبره در بالای کوه واقع شده است ، و اگر از بالای آن نگاه کنید ، گویی که آسمان و زمین به هم گره خورده اند و دامنه های اطراف آن ، معروف به هزار دره، آن را به چیزی تبدیل کرده اند که مانند آن نیست. اعتقاد بر این است که این گورستان در نزدیکی مقبره خالد نبی مرموز ترین گورستان ایران است و به خاطر قبر عجیبش معروف است.  مردم از سراسر جهان برای بازدید از این سنگ قبر آمده اند که به نظر می رسد رازی در خود نهفته است که هیچکس نتوانسته است آن را کشف کند.

قبل از اینکه راهی کلاله و منطقه دیدنی ترکمن صحرا شوید بهتر است با ما همراه باشید و با خالد نبی کجاست؟ آشنا شوید.

داستان قبرستان خالد نبی چیست؟

ترکمن‌ها عقایدی درباره گورستان خالد نبی دارند که شنیدن‌شان خالی از لطف نیست. برای مثال آنها معتقدند که خالدنبی این مکان را نفرین کرده و کوهستان حوالی قبرستان، جالیز هندوانه بوده است که به خاطر نفرین این فرد، هندوانه‌ها به سنگ تبدیل شده‌اند. نظر شما چیست؟ خالد نبی این کوه را نفرین کرده است؟

یکی دیگر از باورهای سنتی ترکمنی هم در این مکان جالب دیده می‌شود: ترکمن‌ها روی سنگ مزار تازه‌دامادی که فوت می‌کند، پارچه‌ای سفید با نوارهای رنگی می‌کشند. روی قبر خالد نبی هم چنین پارچه‌ای وجود دارد. یعنی خالد نبی جوانمرگ شده بوده است؟ شاید هم این کار فقط از سر ارادت و احترام انجام شده است.

باور قابل‌توجه دیگری که درباره گورستان خالد نبی وجود دارد، این است که سنگ‌های افراشته بر این کوهستان یا همان مجسمه‌های عجیب و بامزه، در واقع، بدن یاران خالد نبی هستند که به همراهی این پیامبر از دست دشمنان خود متواری شده بوده‌اند و خداوند برای جلوگیری از اسیرشدن آنها به دست دشمن، بدن‌هایشان را به سنگ بدل کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، برخی دیگر معتقدند که این مجسمه‌ها، بدن دشمنان خالد بوده که خداوند آنها را به سنگ تبدیل کرده است. در هر حال، واقعیت این مجسمه‌ها و سنگ‌ها چندان مشخص نیست.

قبرستان خالد نبی کجاست؟ - گلستانی ها

بهترین فصل سفر به خالد نبی

این قبرستان مسیر پیاده روی نیم ساعته دارد و بهترین زمان بازدید از خالد نبی فصل بهار و تا اوایل تابستان است. خودتان را قبل از غروب آفتاب به آنجا برسانید تا یکی از دیدنی ترین لحظات زندگی تان را رقم بزنید.

گورستان خالدنبی تجربه بی نظیر

یک تجربه کاملا متفاوت است. در این مکان شما با GPS راه به جایی نخواهید برد باید اطلاعات لازمه را از روی نقشه به صورت دستی پیدا کنید. معمولا در وسط هفته کسی را پیدا نخواهید کرد که راه را به شما نشان دهد پس مراقب باشید. وقتی مسیر خود را پیدا کردید می توانید برای استراحت به اقامتگاه بومگردی خالدنبی پناه ببرید و برای رفع خستگی یک استکان چای آتیشی را بخورید تا خستگی راه را از یاد ببرید.

بعد از استراحت برای رسیدن به گورستان خالدنبی که دارای سنگ قبرهای شگفت انگیز است در حدود 20 دقیقه پیاده روی در انتظار شماست. فراموش نکنید که همراه خود بطری آب بیاورید که گرمای هوا شما را به شدت تشنه می کند.

من مطمئن هستم با دیدن این مناظر باورنکردنی دربالای کوه به شدت شما هیجان زده خواهید شد. مخصوصا اگر در فصل بهار به این منطقه دیدنی سفر کنید.

راز قبرستان خاللد نبی - گلستانی ها

پرسش‌های متداول درباره گورستان خالد نبی

خالد نبی کجاست؟

خالد نبی مجموعه‌ای متشکل از گورستان خالد نبی، آرامگاه چوپان آتای و زیارتگاه خالد نبی است که در شمال‌غرب استان گلستان قرار دارد.

آتش سوزی خالد نبی چه زمانی اتفاق افتاد؟

این آتش‌سوزی که در ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ اتفاق افتاد، در حدود سه هکتار از مساحت این منطقه را سوزاند.

بهترین زمان سفر به خالد نبی کدام فصل است؟

بهترین زمان برای زیارت و سیاحت در این منطقه، ماه‌های فروردین و اردیبهشت در فصل بهار است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی