پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

اقامتگاه بومگردی جایی برای آرامش: آرامش؛ همان چیزی که این روزها همه کم و بیش به دنبالش هستیم و کمتر پیدایش می‌کنیم. همان چیزی که به خاطرش رنج سفر را به جان می‌خریم؛ اما گاه در سفر هم گمش می‌کنیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که خواهان چیزی بیش از هیجان در سفر هستید و از زندگی به سبک و سیاق شهری خسته‌اید، بهترین پیشنهاد پس از انتخاب مقصد سفر، انتخاب یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهر محل اقامت است تا به دور از زندگی شهری یکی دو روزی را در جایی اقامت کنید که هم برایتان جدید باشد و هم آرامشی که دنبالش هستید را تامین کند.

بوم‌گردی چیست؟

اقامتگاه بوم‌گردی در واقع بازدید از زیست بوم یک منطقه است؛ به طوری که به هیچ یک از ویژگی‌های محیطی، فرهنگی، طبیعی و اجتماعی اصیل منطقه خدشه‌ای وارد نشود. اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسته به شرایط طبیعی و اقلیمی هر منطقه متفاوت هستند.

اقامتگاه بومگردی می تواند شبیه یک چادر عشایری در دل طبیعت باشد و یا گاهی خانه خشتی و کاهگلی در قلب کویر و یا شاید خانه چوبی و روستایی باشد که با بخاری هیزمی و حیاطی که دارای حوض با ماهی های رنگی است مزین شده است و در انتطار شما می باشد.

بوم‌گردی چیست؟

نم بارانی که با بوی کاهگل در هم می‌آمیزد همگی حس آرامش و برگشت به اصل و سرشت را در وجود آدمی تزریق می‌کند و این همان زیبایی‌ست که زندگی شهرنشینی از انسان‌ها دریغ کرده است.

با خوندن مقاله اقامتگاه های بومگردی گلستان با زندگی مردم این استان آشنا شوید.

اقامتگاه بومگردی چه مزیتی دارد؟

گاهی اوقات شما بار سفر را می بندید تا در یک مکان ساده چند روزی را بدون هیاهو شهری در آرامش باشید. خود را در میان زندگی روستایی غرق کنید. برای مثال حضور در یک شهر یا روستا و اقامت در خانه محلی همان منطقه علاوه بر لذت زندگی کردن در یک محیط جدید، تجربه آشنایی با آداب و رسوم و غذا و پوشاک مردم آن منطقه را هم به دست می‌دهد. تجربه‌ای که شاید برای به دست آوردنش باید سال‌ها زحمت کشید و مطالعه کرد، اما ممکن است با یک یا چند شب اقامت در یک اقامتگاه بوم‌گردی به راحتی بتوان به آن دست یافت.

اقامتگاه بومگردی چه مزیتی دارد؟

قاعدتا برای اقامت در یک مکان بومی و محلی باید اصولی را رعایت کرد و از یک چیزهایی اطلاع داشت. برای مثال ممکن است برایمان پیش بیاید بخواهیم اتاقی یا خانه‌ای را در یک روستا یا شهر کوچک رزرو کنیم اما با اصطلاحاتی روبه‌رو شویم که معنایش را ندانیم.

این خوب است بدانیم که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌طور کلی سه نوع سرویس وجود دارد؛ در حالی که برای رزرو اتاقی در یک هتل این سرویس ها معنایی ندارد.

1.  (Bed & Breakfast)B.B: منظور از این سرویس این است که اقامت در این اقامتگاه همراه با یک وعده‌ صبحانه است.

2. (Half Board) H.B:  این سرویس اتاق به این معناست که اقامت در این اقامتگاه همراه با یک وعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام است.

3. (Full Board) F.B:  معنا و مفهوم این اصطلاح این است که اقامت در این اقامتگاه همراه است با سرو هر سه وعده‌ اصلیِ صبحانه، ناهار و شام.

4. (All inclusive) All:  این سرویس اتاق به این معناست که اقامت در این اقامتگاه همراه است با سرو تمام وعده‌های غذایی که شامل صبحانه، نهار، عصرانه، شام و نوشیدنی‌های رایگان است.

اقامتگاه بومگردی سفری ارزان قیمت

همیشه مشکلات مالی برای سفر رفتن مطرح می باشد و شما باید حساب جیبتان را داشته باشید. اقامتگاه های بومگردی مانند هتل های چند ستاره نیستند و شما در یک اتاق ساده و بر روی زمین با لوازم خواب محلی می خوابید.

علت کاهش هزینه‌ها در این نوع اقامتگاه‌ها به این دلیل نیست که قرار است شما خدمات بدی را دریافت کنید. در واقع نوع خدمات در این اقامتگاه‌ها متفاوت است و همین تاثیر مستقیمی بر هزینه‌ها می‌گذارد. در اینجا از تختخواب‌های چند میلیونی هتل‌ها خبری نیست، سلف صبحانه آنچنانی در انتظارتان نیست و خیلی از چیزها در ساده‌ترین حالت خود قرار دارند.

اقامتگاه بومگردی سفری ارزان قیمت

شما در اقامتگاه بوم‌گردی هزینه کمی می‌پردازید و خدمات کمتری نسبت به هتل‌ها دریافت می‌کنید اما در عوض فرصت یادگیری بیشتری دارید. از محیط زیست مقصد گرفته تا نوع غذاها و آداب و رسوم مردم را در همین مکان‌ها می‌شناسید و این را نمی‌شود با پول ارزش‌گذاری کرد.

درباره غذا و نوشیدنی هم در اقامتگاه‌های بوم‌گردی حسابی می‌شود از طعم غذاهای محلی لذت برد، چیزی که در رستوران‌های لوکس پیدا نمی‌شود. بالتبع هزینه‌ای هم که بابت غذا از شما دریافت می‌شود قابل مقایسه با صرف غذا در یک رستوارن چند ستاره نیست!

در واقع بیشتر مواقع این غذاهای محلی و خوشمزه است که اقامتگاه های بومگردی را مورد استقبال قرار داده است و اکثرا شیفته اقامت در اقامتگاه های بومگردی می باشند. در اینجا شما زنان زحمت کش روستا را می بینید که در حال پختن نان تنوری و غذای محلی میباشند. در اینجا شما علاوه بر غذا فرصت دارید که از صنایع دستی این مردم ساده و مهربان دیدن و خریداری نمایید.

اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه بومگردی چه قوانینی دارد؟

همانطور که وارد یک هتل می شوید شما موظف هستید که مراقبت لازمه را از وسایل داخل هتل انجام دهید و این اصل نیز برای اقامتگاه های بومگردی صادق می باشد.

باید به یاد داشته باشیم که چون منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنیم دارای آداب و رسوم مخصوص خود است باید رفتاری از ما سر نزند که به هر نوع توهینی به رسوم و سنن مردم در آن منطقه به‌خصوص باشد.

اقامتگاه بومگردی چه قوانینی دارد؟

 باید از همان ابتدا که در حال رزرو اتاق یا خانه به سبک بوم‌گردی هستید این را بدانید که با یک هتل لوکس چند ستاره روبرو نخواهید شد. شما قرار است قدم در یک خانه سنتی بگذارید به این معنا که باید به خوردن غذاهای محلی علاقه داشته باشید و بتوانید برای مثال از حمام و سرویس مشترک استفاده کنید. اگر به این کارها علاقه‌ای ندارید از همان ابتدا فکر اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از سر خود بیرون کنید، چون مسلماً امکانات یک اقامتگاه بوم‌گردی با یک هتل لوکس بسیار متفاوت است.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی