پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

راهنمای سفر به اولسبلنگاه جایی که راهی واسه فرار از دود و دم شهری است. اولسبلنگاه یکی از روستاهای ییلاقی از توابع ماسال استان گیلان است. بیشتر افراد ساکن در این روستا از اهالی ماسال هستند که برای رهایی از گرما به این روستای ییلاقی نقل مکان کرده اند. اگر به دنبال جایی واسه خلاصی از گرما و سلوغی هستی همراه ما باش تا با روستای ییلاقی اولسبلنگاه آشنا بشی. البته تا پایان مقاله خودت یکی از کسایی هستی که به دنبال اجاره کلبه در اولسبنگاه است.

جهت رزرو کلبه در اولسبلنگاه ماسال با شماره 09114481870 تماس بگیرید

اقامت در اولسبلنگاه

اولسبلنگاه از لحاظ اماکن اقامتی چیزی کم ندارد. برای اقامت دراولسبلنگاه چند انتخاب دارید:

اگر میخواهید کمتر از یک روز در این روستا بمانید پیشنهاد می کنیم برای اقامت به دنبال اجاره ویلا در ماسال باشید چرا که راه زیادی به ییلاق ندارد.

پیشنهاد ما به شما، رزرو کلبه در اولسبلنگاه است. اقامت در کلبه‌های سنتی اولسبلنگاه تجربه واقعی و بی‌واسطه‌تری از این محیط را در اختیارتان می‌گذارد.

اقامت در اولسبلنگاه

قیمت اجاره کلبه در اولسبنگاه

هزینه اجاره کلبه در روستای اولسبلنگاه تقریبا از شبی 350 هزار تومان شروع می شود و اگر کلبه های بهتری برای اجاره نیاز دارید تا شبی 700 هزار تومان نیز می باشد. قیمت اجاره کلبه در اولسبلنگاه  بسته به تعداد نفرات و امکانات رفاهی متغیر است. کلبه‌ها امکانات لازم را دارند. البته برق آنها از ساعت ۱۲ شب به بعد قطع می‌شود.

نکته: اگر قصد سفر به ماسال و ییلاقات آن را دارید حتما قبل از سفر اقدام به اجاره کلبه در اولسبنگاه را انجام دهید.

قیمت اجاره کلبه در اولسبنگاه

ییلاق اولسبلنگاه کجاست؟

ییلاق اولسبلنگاه ماسال در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا؛ در ارتفاعات تالش واقع شده است. اینجا ییلاقی خوش منظره با کلبه‌های چوبی و مراتعی وسیع است. خوشبختانه امکان تغییر محیط اولسبلنگاه توسط منابع طبیعی محدود شده و ساخت و ساز با مصالحی غیر از چوب مجاز نیست. این کار موجب شده تا طبیعت و فضای بکر ییلاق حفظ شود. بنابراین ییلاق قابلیت بوم‌گردی نیز دارد.

ییلاق اولسبلنگاه کجاست؟

امکانات روستای ییلاقی اولسبلنگاه

این روستای ییلاقی برای بکر ماندن و جذاب بودن از شبکه برق رسانی خبری نیست و شما برای روشنایی از موتور برق استفاده می شود. اما لوله کشی آب وجود دارد و آب مصرفی شما آب چشمه می باشد.

جاهای دیدنی و جذابیت‌های سفر به اولسبلنگاه ماسال

فضای روستاییِ بی نظیر

اجاره کلبه در اولسبلنگاه و گرم شدن کنار آتش هیزم

شنیدن صدای پرندگان و وجود گله گاوها و گوسفندان

منظره کلبه‌های ییلاقی که رو به سوی مراتع سرسبز باز می‌شوند

محصولات دامی مانند شیر، کره، پنیر، عسل طبیعی و نان سنتی

آب گوارای چشمه‌ها

هوای مه‌آلود اولسبلنگاه و ابرهایی که پایین دست را پوشانیده‌اند

آب مصرفی اولسبلنگاه از چشمه‌های خود روستا گرفته شده و در تانکر‌ها ذخیره می‌شود.

در مورد امکانات گرمایشی نیز محدود به هیزم و کپسول‌های گاز هستید.

موتور برق‌ها از نیمه شب به بعد خاموش می‌شوند و روستا به بکر‌ترین حالت ممکن می‌رسد.

ارتفاعات آلاله در بالای اولسبلنگاه قرار دارد و پیاده می‌توانید از میان کلبه‌ها عبور کرده به آن سمت بروید. در بین راه گله‌های گاو و گوسفند را در حال چرا می‌بینید. می‌توانید این مسیر را با خودرو هم طی کنید.

جاهای دیدنی و جذابیت‌های سفر به اولسبلنگاه ماسال

تور‌ها معمولا برنامه نیسان سواری از روستا تا ارتفاعات آلاله را در برنامه خود دارند.

از آلاله به منطقه اشراف کامل دارید. حتی شهر ماسال هم در دیدتان قرار دارد. غروب آفتاب در این ارتفاع همچون طلوع آن تجربه‌ای فراموش نشدنیست.

از اولسبلنگاه می‌توان دریا را هم دید؛ البته اگر مه دورتان را نگرفته یا فرشی از ابر دیدتان را محدود نکرده باشد. معمولا ابر‌ها صبح‌های زود جلوه‌گری می‌کنند.

دره‌ها عمیق و سرسبز و کوه‌ها سر به فلک کشیده‌اند. اگر بهار کوهستان‌های آلپ را از نزدیک ندیده‌اید اینجا قرابت نزدیکی به آن دارد و چه بسا به یاد کارتون خاطره انگیز هایدی بیفتید.

ثبت خاطرات در این سفر از آسان‌ترین کار‌های ممکن است. دوربین را به هرجهت بچرخانید منظره‌ای بدیع جلوه‌گری می‌کند.

گیاهان و گل‌ها، مراتع و درختان؛ ییلاقی بی‌مثال را پدید آورده‌اند. آلو جنگلی و فندق از درختان میوه‌دار این ییلاق‌اند. چه بهتر که فصل میوه‌دهی این درختان به این منطقه سفر کنید. آلو‌ها اواسط اردیبهشت و خرداد می‌رسند و فندق‌ها اوایل شهریور تا مهر.

اینجا همچنین سرزمین اسب‌هاست. اسب‌های اهلی و از آن دیدنی‌تر اسب‌های وحشی که در دشت‌ها می‌دوند و می‌چرند.

می‌توانید اسب سواری را تجربه کنید. البته سواری گرفتن فقط از اسب‌های اهلی‌ ممکن است و وحشی‌ها تمایلی به این کار ندارند.

 اسب سواری در روستای اولسبلنگاه

حتی مسیر از ماسال تا اولسبلنگاه هم دیدنیست. جاده‌ ماسال به گیلَوان که به سمت این ییلاق می‌رود، مسیری کوهستانی و پر پیچ و خم است که از دل جنگل عبور می‌کند. درختان در دو طرف مسیر انبوه و درهم‌ تنیده‌اند. مسیری سبز که شما را غرق در خود می‌کند و گذر زمان را از یادتان می‌برد.

در نیمی از مسیر ماسال به اولسبلنگاه، رودخانه خالکایی همراهیتان می‌کند. اگر میل داشته باشید می‌توانید خودرو خود را متوقف کرده و اوقاتی را کنار رود بگذرانید. در کنار راه آلاچیق‌هایی برای صرف چای و بلال و… وجود دارد. خالکایی از قله شاه معلم به ارتفاع ۳۱۵۰ متری در بالا دست اولسبلنگاه سرچشمه می‌گیرد و پس از طی ۴۰ کیلومتر از ماسال می‌گذرد و در نهایت به تالاب انزلی می‌ریزد.

ییلاق‌های کوچک دیگری هم در مسیر وجود دارد که بازدید از آنها هم خالی از لطف نیست. ییلاق‌های شالما، نسا، خریدول و…. ییلاق سوئه چاله هم بعد از اولسبلنگاه قرار دارد.

مسیر‌های دسترسی به روستای اولسبلنگاه ماسال

مسیر دسترسی به روستای اولسبلنگاه کاری دشوار نیست و شما از طریق ییلاق ماسال می توانید خودتان را به روستای اولسبلنگاه برسانید و از دیدن این همه شگفتی متعجب شوید.

فاصله تهران تا ییلاق اولسبلنگاه ۴۰۰ کیلومتر است. طی کردن این فاصله بسته به ترافیک بین ۵ تا ۵ ساعت و نیم طول می‌کشد.

مسیر‌های دسترسی به روستای اولسبلنگاه ماسال

از تهران؛ مسیر آزاد راه قزوین رشت را در پی بگیرید. بعد از طی ۳۰۰ کیلومتر؛ از ۲۰ کیلومتری  قبل رشت به جاده فومن بپیچید. پس از عبور از فومن و سپس صومعه‌سرا به روستای کلیدبَر می‌رسید. به سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید؛ سپس از اینجا به سمت ماسال برانید. در جنوب ماسال جاده گیلوان – ماسال را ادامه دهید تا پس از طی ۳۰ کیلومتر مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم به اولسبلنگاه برسید.

توصیه‌های سفر به ماسال و ییلاق اولسبلنگاه

    به دلیل شرایط آب و هوایی که ماسال دارد؛ قبل از سفر از وضعیت جوی مطلع شوید.
    به دلیل مه‌گیر بودن مسیر و عدم دید کافی حتما قبل از غروب خود را به محل اقامتتان برسانید.
    به دلیل نبود امکانات شهری در اولسبلنگاه؛ مواد غذایی و وسایل لازم را از ماسال تهیه کنید.
    به دلیل وضعیت روستایی منطقه چراغ قوه همراه خود داشته باشید.
    اولسبلنگاه شب‌های سردی دارد؛ پس لباس گرم و پتو همراه خود ببرید.
    کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید.
   زیرانداز، چادر و در صورت تمایل به اقامت در طبیعت کیسه خواب و پتوی مسافرتی برای اطراق با خود ببرید.
    قطعا می‌خواهید خاطرات سفرتان را ثبت کنید؛ پس پاوربانک همراه خود داشته باشید.
    در صورت برپا کردن آتش پیش از ترک محل حتما از خاموش شدن آن مطمئن شوید. بهتر است از شهر زغال بخرید. در غیر این صورت فقط از شاخه‌های خشک برای برپایی آتش استفاده کنید. و آتش را در جاهایی که قبلا به همین منظور ایجاد شده‌اند روشن کنید.
    کیسه زباله را فراموش نکنید.

بهترین فصل سفر به ییلاق اولسبلنگاه

سفر به اولسبلنگاه در بهار و تابستان

با توجه به ییلاقی بودن منطقه سفر به روستای اولسبلنگاه از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد. این فصل، فصل رویش درختان و گل‌هاست. اگر فروردین به اینجا سفر کنید هوا هنوز سرد است و ممکن است از بارش برف غافلگیر شوید. بیشترین و پر رونق‌ترین فصل سفر، تابستان است که اهالی به قصد ییلاق به اینجا بر‌می‌گردند. در تابستان هوا خنک و دلپذیر است. در اردیبهشت و خرداد میوه‌هایی چون آلوجنگلی رسیده‌اند. و شهریور و مهر وقت به ثمر رسیدن فندق‌هاست. اردیبشهت و خرداد بهترین دوران مه‌گرفتگی را دارد.

سفر به اولسبلنگاه در بهار و تابستان

سفر به اولسبلنگاه در فصل پاییز

مهرماه هم چیزی از شهریور کم ندارد و هوا همچنان مطبوع و خنک است. همچنین مه گرفتگی‌ها به جذابیت بهار هستند.

پاییز این منطقه کمتر بازدیدکننده دارد. و با سردی هوا بیشتر اهالی به ماسال نقل مکان می‌کنند. اگر با سرمایی نه چندان جدی غریبه نیستید می‌توانید از جشن رنگ‌ها در اوایل پاییز دیدن کنید.

سفر به اولسبلنگاه در فصل پاییز

سفر به اولسبلنگاه در زمستان

زمستان‌های اولسبلنگاه سرد و برفیست. جاده در این مواقع برف‌گیر، لغزنده و خطرناک است. دمای هوا در این فصل به زیر صفر هم می‌رسد. سفر در این موقع از سال توصیه نمی‌شود.

سفر به اولسبلنگاه در زمستان

این بود یک راهنمای سفر به اولسبلنگاه چطور بود؟ آیا تجربه‌ای از سفر به اولسبلنگاه دارید؟ آیا تا به حال برای اقامت به دنبال رزرو کلبه در اولسبلنگاه بوده اید؟ یا دوست دارید در آینده به اینجا سفر کنید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

 

برچسب ها

جاهای دیدنی اولسبلنگاه مسیر‌های دسترسی به روستای اولسبلنگاه ماسال بهترین فصل سفر به ییلاق اولسبلنگاه سفر به اولسبلنگاه در بهار و تابستان سفر به اولسبلنگاه در زمستان سفر به اولسبلنگاه سفر به اولسبلنگاه در فصل پاییز بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه اجاره کلبه چوبی ییلاق اولسبلنگاه اجاره کلبه ییلاق اولسبلنگاه اجاره كلبه در اولسبلنگاه اجاره کلبه های چوبی اولسبلنگاه اجاره کلبه جنگلی در ییلاقات اولسبلنگاه اولسبلنگاه ماسال اجاره کلبه در اولسبلنگاه اجاره کلبه در اولسبلنگاه ماسال اجاره کلبه چوبی اولسبلنگاه کلبه اجاره ای در اولسبلنگاه اجاره کلبه اولسبلنگاه اجاره کلبه در روستای اولسبلنگاه قیمت اجاره کلبه در اولسبلنگاه اجاره کلبه جنگلی در اولسبلنگاه اجاره کلبه چوبی در اولسبلنگاه ماسال اجاره کلبه چوبی در اولسبلنگاه اجاره کلبه در اولسبلنگاه راهنمای سفر به اولسبلنگاه اولسبلنگاه یه جای دنج واسه تعطیلات ییلاق اولسبلنگاه کجاست؟ قیمت اجاره کلبه در اولسبنگاه اقامت در اولسبلنگاه راهنمای سفر به روستای اولسبلنگاه فاصله تهران تا ماسال اولسبلنگاه اجاره کلبه در ییلاقات ماسال دیدنی های ییلاقات ماسال



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی