پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین فصل سفر به گلستان : گلستان یکی از استان های شمالی کشور است که به تازگی مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است. اما استان گلستان نسبت به استان های شمالی همجوار خود را تغییرات آب و هوایی متفاوتی می باشد. دیدنی های استان گلستان توانسته گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند. برای بهرمندی بیشتر از جاهای دیدنی گلستان در برنامه ریزی سفر به بهترین فصل سفر به گلستان دقت نمایید. ادامه مقاله را با گلستانی ها همراه باشید تا با بهترین زمان سفر به گلستان آشنا شوید.

درباره استان گلستان

استان گلستان یکی از سه استان شمالی کشور است که دارای دیدنی های بی نظیری است که از رفتن به گلستان پشیمان نخواهید شد. گلستان سرزمین چند هزار ساله به نام استراباد , گرگان و یا جرجان نیز یاد می شود.

کهن‌ترین آثار متعلق به دوره نوسنگی ایران در غار کمربند و غار هیتو در نزدیکی بهشهر یافت شده است که حکایت از مشغولیت مردمان آن دوران به کارهایی چون سفالگری و اهلی کردن حیوانات دارند. قدمت تورنگ‌تپه در نزدیکی شهر گرگان کمتر از شهر سوخته سیستان برآورد نمی‌شود و حتی نام این منطقه در کتیبه‌های هخامنشیان نیز آمده است.

بهترین فصل سفر به گلستان

استان گلستان گجاست؟

استان گلستان یکی از سه استان شمالی ایران است. سال ۱۳۷۶، بخش شرقی استان مازندران با مساحتی حدود ۲۲ هزار متر مربع از آن جدا و از آن پس به‌طور مستقل به نام استان گلستان نامیده شد.

این استان سرسبز به مرکزیت شهرستان گرگان، در میان استان‌های سمنان (از سمت جنوب)، خراسان شمالی (از سمت شرق)، مازندران (از سمت غرب) و کشور ترکمنستان (از سمت شمال) قرار گرفته است و به دریای خزر راه دارد. جمعیت چشم‌گیری از ساکنان این استان را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند.

بهترین فصل سفر به گلستان

بهترین زمان سفر به گلستان

قطعا به طور کامل نمی توانیم بگویم که بهترین فصل سفر به گلستان چه زمانی می باشد. استان گلستان یکی از استان های 4 فصل ایرانه که شما در هر زمانی از سال می توانید برای دیدین آن به این استان بار سفر را ببنید.

اما در فصل بهار شکوفه های درختان طبیعت گلستان را بسیار دیدنی و زیبا می کند و برای گردشگرانی که عطر بهار نارنج و شکوفه های بهاری را دوست دارند بهترین فصل سفر به گلستان بهار است. اما نباید از تابستان دلنشین و میوه های تابستانی خوش آب و رنگ گلستان گذشت.

فصل تابستان برای فرار از گرما شما می توانید به جنگل ها , آبشارها و روستاهای ییلاقی خنک این استان پناه ببرید. بهترین فصل سفر به گلستان در تابستان اقامت در روستاهای ییلاقی می باشد.

بهترین فصل سفر به گلستان

اما از دوستداران پاییز و عکاسان غافل نشویم که پاییز در گلستان هزار رنگ است و بهترین فصل سفر به گلستان برای دوستدارن طبیعت پاییز است. راه‌های جنگلی در پارک النگدره و ناهارخوران تبدیل به یکی از زیباترین و مطلوب‌ترین جاده‌های پاییزی ایران می‌شوند که می‌توان با عبور از آن‌ها، درختان رنگارنگ و جنگل‌های مفروش با برگ‌های زرد و نارنجی پاییزی را تماشا کرد.

جنگل های گلستان در فصل پاییز رنگ عوض می کنند و چهره هزار رنگ از طبیعت را به خود می گیرند و گویی که تابلوی نقاشی خدا در روبروی شماست. اگر اهل مسافرت در پاییز است از استان گلستان غافل نشوید.

اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید و می‌خواهید جلوه‌ای دیگر از جنگل‌های گلستان را به‌دور از هرگونه شلوغی تماشا کنید، زمستان به آنجا سفر کنید تا در ارتفاعات، درختان بدون برگ‌وبار و چشم‌اندازهای پوشیده در برف را از پنجره‌های کلبه‌های چوبی جنگلی و خانه‌های روستایی تماشا کنید. این در صورتی است که با آمادگی کامل و تجهیزات مناسب با زمستان‌های سرد و سخت به گلستان سفر کنید.

بهترین زمان سفر به گلستان از نظر رویداد

در استان گلستان هر ساله در ماه شهریور و اوایل پاییز یک جشنواره بزرگ به نام اقوام برگزار می شود و اهل استان شناسی و شناخت بیشتر با مردمان این منطقه و آداب و رسوم آنها هستید رفتن در این زمان از سال به گلستان را در برنامه سفر خود قرار دهید.

شما در این جشنواره با انواع لباس محلی , غذاهای محلی , نوشیدنی ها , صنایع دستی و موسیقی و رقص سنتی مردم گلستان آشنا می شوید.

بهترین فصل سفر به گلستان

شهرهای محبوب گردشگران

استان گلستان ۱۴ شهرستان و ۲۶ شهر دارد که از تاسیس بیشتر آن‌ها، زمان زیادی نمی‌گذرد. در اصل، غالب شهرهای استان گلستان روستاهایی بودند که پس از توسعه به هیبت یک شهر درآمده‌اند. در این میان، گرگان و گنبدکاووس داستان دیگری دارند.

گرگان

گرگان مرکز استان گلستان است که دارای دیرینه تاریخی بسیار زیادی است  که با نام های استراباد و جرجان نیز خوانده می شود. از نظر معماری و بافت سنتی سومین بافت تاریخی بعد از شهر یزد و اصفهان متعلق به گرگان است.

بافت تاریخی گرگان برابر با 150 هکتارمی باشد و یکی از وسیع‌ترین مورد در میان نمونه‌های مشابه در شمال ایران است. پارک جنگلی النگ‌دره، روستای شاه‌کوه، کاروان‌سرای قزلق، موزه صنایع دستی گرگان، بازار نعلبندان، امام‌زاده نور و تپه باستانی تورنگ تپه نیز از جمله جاهای دیدنی های گرگان هستند.

بهترین فصل سفر به گلستان

حیف نیست که از دیدنی های گرگان به آسانی عبور کنیم و چند روزی را برای اقامت به فکر اجاره ویلا در گرگان نباشیم و با دیدن این همه زیبایی جان تازه ای را به خود بدهیم.

به گرگان سفرکردید از روستای دیدنی زیارت غافل نشوید نگران اقامت در زیارت نباشید با ورود به این روستا شما تابلوهای اجاره ویلا در زیارت را به وفور خواهید دید.

گنبدکاووس

این شهر دارای پیشینه تاریخی به قدمت 5 تا 6 هزار سال دارد که میتوان تالاب آلماگل، روستای هیوه‌چی بالا، زیارتگاه خالد نبی، دریاچه مصنوعی گنبدکاووس و بازارچه مرزی اینچه‌برون و بزرگترین برج آجری جهان را به‌عنوان جاهای دیدنی گنبدکاووس نام برد.

مینودشت

مینودشت همانطور که از نام زیبایش مشخص است دارای طبیعت بی نظیر و بکر می باشد. جاهای دیدنی مینودشت قلعه سلیمان بوقه، تنگه چهل چای، آبشار لولوم، آق چشمه مینودشت، آبشار حسینا و منطقه جنگلی باقرآباد بسیار شگفت انگیز است و شما هرگز از رفتن به مینودشت پشیمان نخواهید شد. روستاهای دیدنی مینودشت بسیار خنک و یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان است. اگر به دنبال جایی برای اقامت در مینودشت هستید اقامتگاه بومگردی ساسنگ را فراموش نکنید.

بهترین فصل سفر به گلستان

هزینه اقامت در گلستان

در استان گلستان انتخاب های بسیار زیادی برای اقامت دارید شما میتوانید به دنبال ویلاهای مدرن و شیک باشید و با ترجیح می دهید برای اقامت از اقامتگاه های بومگردی گلستان استفاده کنید و تجربه ناب زندگی روستایی را بچشید.

اقامتگاه های بومگردی در گلستان توانسته است تا حد زیادی هزینه های اقامت در گلستان را کاهش دهد. هزینه اقامتگاه‌های بومگردی در گلستان برای یک شب از ۵۰ هزارتومان آغاز می‌شود و بسته به محل و نوع امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد، هزینه‌ها تا ۵۰۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی