پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

باغ دولت آباد یزد: یکی از 9 باغ ایرانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است باغ دولت آباد است. بلندترین بادگیر جهان در مرکز این باغ ساخته شده بود و آن را به یک قطب گردشگری قوی تبدیل کرده است. برای اینکه بتوانید از این دیدنی بی نظیر شهر یزد لذت ببرید حتما اقامت در یزد را داشته باشید چرا که دیدنی های یزد ختم به این باغ زیبا نمی باشد و شما به هر سمت این شهر زیبا نگاه کنید متحیر می شوید. پس قبل از اینکه بار سفر را ببنید برای اجاره ویلا در یزد با ما همراه باشید تا با خیال آسوده به سمت مقصد حرکت کنید.

اجاره روزانه سوئیت و ویلا در یزد

همیشه یزد به عنوان مقصدی هیجان انگیز برای گردشگران داخلی و خارجی بوده و هست . شهری کویری با کوچه پس کوچه های کاه گلی و زیبا که قدم زدن در آن همانند سفری ست در زمان . سفری که شما را به راحتی با خود میبرد به زمانی که همه چیز بوی سادگی می داد.

اولین پیشنهاد ما اجاره ویلا در یزد قبل  قدم زدن در کوچه پس کوچه های بافت قدیم شهر می باشد کوچه هایی که در آن خبری از برج و آپارتمان نیست و هنوز بوی خوش کاهگل در آن به مشامتان می خورد. و خب دیدن طاق های منحصربفرد معماران ایرانی نیز در این بافت قدیمی و فرسوده واقعا خالی از لطف نیست.

آدرس باغ دولت آباد یزد

درب اصلی باغ در خیابان شهید رجایی و درب دیگر در بلوار دولت آباد باز می شود. همچنین می توانید از سایر جاذبه های نزدیک یزد دیدن کنید؛ خانه لاری ها ، زندان اسکندر و مجتمع امیر چخماق برخی از این موارد هستند. برای نام بردن از دیدنی های یزد  ، می توان از برج های سکوت زرتشتیان ، مقبره رکن ادین ، ​​برج ساعت و آتشکده زرتشت اشاره کرد.

باغ دولت آباد یزد

تاریخچه باغ دولت آباد یزد

محمدتقی خان بافقی ، حاکم یزد در اواخر دوره افشاریان ، باغی را به عنوان اقامتگاه شاهرخ میرزا و کریم خان زند تأسیس کرد. این باغ به عنوان یک مجتمع دیدنی و مشهور شناخته می شد و از آن به عنوان باغ دولت آباد یزد یاد می شد و یادآور بی نظیری از سلسله های افشارید و زند است.

به مرور زمان ، درختان بلند و متراکم زیادی وجود داشتند که می توانستند باغ را از تمام کسانی که در خارج از آن پنهان هستند ، پنهان کند. در آن زمان در منطقه حومه شهر یزد نیز قرار داشت اما در دوره قاجار ، وقتی شهر گسترش یافت ، بخشی از بافت شهری شد. با تحولات بیشتر در دوره پهلوی ، این مرکز در شهر واقع شد ، همان مکان امروزی.

باغ دولت آباد یزد پس از مدتی به ویرانه تبدیل شد. از سال 1348 تا 1364 ، وزارت فرهنگ و هنر این باغ را اجاره كرد و آن را به یك دفتر با هدف حفظ میراث ملی اختصاص داد. در این باغ نوسازی و بازسازی انجام شد اما هرگز رونق قبلی خود را به دست نیاورد.

باغ دولت آباد یزد

پلان معماری باغ دولت آباد

آنچه به عنوان نقشه در باغ دولت آباد مشاهده می شود ، نمونه ای ناب از معماری ایرانی است. در گذشته از این باغ برای اهداف مسکونی و دولتی استفاده می شده است. این ساختمان شامل چهار ساختمان اصلی در داخل بود که تنها سه مورد از آنها طی سالها زنده مانده است.

از دو قسمت مستطیلی اندرونی و بیرونی تشکیل شده است. گردهمایی های دولتی ، برنامه های ورزشی و جلسات دولتی همه در باغ خارجی برگزار می شد و باغ داخلی خانه پادشاهان و چهره های مهم بود. همچنین لازم به ذکر است که این دو قسمت خارجی و داخلی کاملاً جدا از هم ساخته شده اند و بعضی اوقات حتی برخی از نگهبانان نیز از ساختار داخلی دفاع می کردند.

از نظر ساختاری ، باغ دولت آباد را می توان نوع باغ حیاط در نظر گرفت و اغلب وابسته به دو باغ در شیراز ، باغ نرنجستان قوام و باغ هفت تان است. این انجمن به دلیل معماری آنهاست که یک باغ در مرکز احاطه شده توسط ساختمانها و عمارتها طراحی شده است.

باغ دولت آباد یزد

در نزدیکی باغ دولت آباد کجا بخوریم

رستوران ملی ، کافه دولت آباد ، رستوران الماس ، رستوران انگلاب ، رستوران بارتار ، سالن و رستوران باغ دولت آباد و شلی کده مکان هایی در نزدیکی باغ دولت آباد است که در آنها می توانید وعده های غذایی و یا غذای خوشمزه و نوشیدنی های خوشمزه ای میل کنید.

باغ دولت آباد یزد

کجا در نزدیکی باغ دولت آباد بمانید

اگر می خواهید در نزدیکی باغ دولت آباد بمانید ، می توانید طیف وسیعی از هتل ها و خوابگاه ها را انتخاب کنید. هتل صفاییه (5 ستاره) ، هتل موزه فهادان (هتل سنتی) ، هتل ابریشم جاده (4 ستاره) ، هتل ارگ جید یزد (5 ستاره) ، هتل سنتی ولی (3 ستاره) ، هتل سنتی فیروزه ( 3 ستاره) ، هتل ملک تو تاجار (4 ستاره) ، خوابگاه ستاره یزد برخی از این گزینه ها هستند. برای هر یک از این موارد در هر زمان  در گلستانی ها اقدام به رزرو کنید. ما 24 ساعت شبانه روز در خدمت شما هستیم.

باغ دولت آباد یزد

برچسب ها

پلان معماری باغ دولت آباد تاریخچه باغ دولت آباد یزد باغ دولت آباد آدرس باغ دولت آباد یزد باغ های دیدنی ایران مکان های دیدنی یزد معروف ترین مکان های دیدنی یزد جاهای دیدنی یزد دیدنی های یزد تاریخچه ی باغ دولت آباد یزد دیدنی های یزد باغ دولت آباد گردشگری یزد باغ دولت آباد باغ دولت آباد یزد کجاست آدرس باغ دولت آباد یزد کجاست قیمت بلیط باغ دولت آباد یزد باغ دولت آباد در شهر یزد قیمت ورودی باغ دولت آباد یزد باغ دولت اباد شهر یزد خصوصیات باغ دولت آباد یزد در مورد باغ دولت اباد یزد تصاویر باغ دولت آباد یزد عکس از باغ دولت آباد یزد ارتفاع بادگیر باغ دولت آباد یزد باغ دولت اباد در استان یزد باغ دولت اباد استان یزد باغ دولت آباد یزد عکس باغ دولت آباد یزد در شب باغ دولت آباد یزد آدرس باغ دولت آباد یزد



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی